IVF/ICSI 2020

Moi, kiva kun kirjottelet.

Saanko kysyä, miten sujui yksityiseltä ivfn jälkeen vaihto julkiselle? Joutuiko jonottamaan ensin ensikäynnille ja siitä taas ivf-jonoon? Ottivatko huomioon yksityisellä tehdyn hoidon lääke vasteen ym? Vähenikö tuo yksityisellä tehty siitä julkisen tarjoamasta kolmesta?

Minusta meni kivuttomasti siirtyminen. Toki oltiin ehditty jo ekoja tutkimuksia tehdä julkisella, ennen siirtymistä yksityiselle. Piti käydä ensi käynti ja tarkastuttamassa tilanne ja sitten ivf -jonoon. Onhan tässä hetki saatu odotella, mut eurot loppuu niin minkäs tekee. Ottavat huomioon edeltävän ivf hoidon lääkityksen, että samalla kaavalla mennään, kun toimi hyvin. Tuotapa en ole hoksannut kysyä vähentääkö tuo yksi hoitokierros julkisella annettavia hoitoja. Täytyypä selvittää.
 
Minusta meni kivuttomasti siirtyminen. Toki oltiin ehditty jo ekoja tutkimuksia tehdä julkisella, ennen siirtymistä yksityiselle. Piti käydä ensi käynti ja tarkastuttamassa tilanne ja sitten ivf -jonoon. Onhan tässä hetki saatu odotella, mut eurot loppuu niin minkäs tekee. Ottavat huomioon edeltävän ivf hoidon lääkityksen, että samalla kaavalla mennään, kun toimi hyvin. Tuotapa en ole hoksannut kysyä vähentääkö tuo yksi hoitokierros julkisella annettavia hoitoja. Täytyypä selvittää.

Ainakin ystävälleni on sanottu, että yksityisellä tehdyt ivf-hoidot vähentävät julkisella tehtäviä ivf:iä. :dead:
 
Kiitos Catlady viisaista sanoista! :cat:

Mitähän ihmettä tuolla minun alhaalla nyt tapahtuu. :wtf: kp 14 menossa ja ovulaatiotesti näyttää negaa, mikä ei sinänsä ole ihmeellistä. Ovis on ollut joskus myös kp21. Olen reissussa ja kävin hakemassa paikallisesta apteekista lisää CB:n ovulastiotestejä ja siellä oli ainoastaan niitä kahden hormonin mittareita. Ovistuntemukset ovat kovat, limoja tulee ja haluja löytyy ovismaisesti, mutta tuo mittari ei edes vilkuta hymynaama vielä. Lisäksi olen katsonut testiviivoja mittauksen jälkeen ja tuntuu, että me vaalenevat joka päivä. :shifty: voiko loma ja hieman epätavallinen ruokavalio (grillausta, ravintolaruokaa, pieni tissuttelu) vaikuttaa noin paljon, että yhtäkkiä limakalvo ei kehitykkään ja ovista ei tapahdu? :shifty: Perus aivotonta panikointia, kun haluaa siirtoon niin kovaa. :smiley-angelic006:biggrin
 
viime kerrasta gonalin annosta on nostettu 125 yksiköstä nyt 225.
Toivotaan siitä olevan apua! Millaisilla annoksilla te muut olette menneet?

Mulla oli Menopur 225 ensin ja sitten nostettiin ekassa ultrassa 262,5, kun kasvoivat vähän hitaanlaisesti. Annoksen nosto auttoi. Uskoisin, että syystä nostavat. Tsemppiä kasvatteluun! :)
 
Onnea Ananas plussasta! :) Negan saaneille taas sympatiaa, olkoon ensi kerta sitten se plussa :smiley-angelic001

Onko kenelläkään muulla nyt munasolujen kasvatteluvaihe menossa ja punktio lähitulevaisuudessa? Itsellä on nyt takana muutaman päivän Gonal-F piikittelyt, ja täytyy sanoa että melkein jänistin ekana iltana, mutta keräsin kaiken urheuden. Ja siis mieshän meillä pistää, itse en vielä siihen pysty. Olikin aika irrationaalista nähdä, kun se piikki uppoaa ihoon, eikä se tunnu tai satu! Siis ihan kuin olisi katsonut itseään kärpäsenä katossa :joyful: Mutta siis, olen niin onnellinen ettei se sattunut! Mustelmia minullakin on pistoskohdissa, ja jouduin googlettamaan onko pienen pisaran ulostuleminen pistoskohdasta normaalia. Päädyinkin tälle palstalle, aiempaan viestiketjuun jossa oli hyviä kokemusasiantuntijuusvinkkejä. Niiden avulla saatiinkin tekniikka hiottua entistä paremmaksi! Eli kyllä, niin mahtavaa kun täältä löytyy vertaistukea ja kokemusasiantuntijuutta, niin kuin joku jo aiemminkin aihetta sivusi.

Huomenna onkin verikoe jossa nähdään, miten pistokset ovat lähteneet vaikuttamaan. Minusta on outoa, miten hilpeällä tuulella olen, en siis ole kokenut mitään hormonihirviökohtauksia oikein missään vaiheessa. Toki muutaman kerran on tuntunut olevan hermot vähän kireällä, mutta ihan vain jossain tietyssä hetkessä missä ne olisivat noin muutenkin ilman hormoneja voineet olla kireällä o_O

Täällä! Punktion ajoitusultra on ensi viikon maanantaina, eli punktio ensi viikolla. Meille ei tosin tule tuoresiirtoa.

Mullakin pistosten (menopur) alettua henkiset oireet helpotti, mutta nyt jo on vähän tukala olo alavatsassa, ja pitäisi vielä pistää monta päivää. Viimeksi sain hyperin, eikä nyt olon puolesta vaikuta hyvältä.
 
Pakko vielä kysyä, kuinka turpean/turvonneen/tuskaisen olon nuo munasolujen kasvatuslääkkeet/munasolujen kasvattaminen on tehneet? Itsellä on siis nyt 7.päivä takana piikittämistä ja huhhuh, mikä vatsaturvotus :nailbiting: Ja siis tuntuu siltä, kuin olisi ummetus, mutta ilman ummetusta, ja muutenkin vatsan päällinen tuntuu piukean ärsyttävältä. Kyykistyminenkin alkaa kohta tehdä tiukkaa, ja kävelylenkillä joutui tänään himmailemaan. Mahalleen nukahtaminen, no se ei ole tullut kuuloonkaan useampana yönä. Mietin vaan, että toivon mukaan tuolla ei nyt kasva liikaa folleja, ettei tapahtuisi hyperiä tms.! Vai ovatko nämä vaan normaaleja tuntemuksia, vaikka soluja tulisikin vähemmän. No, jokainen varmasti reagoi lääkkeisiin omalla tavallaan. Loppuviikosta siis ultrataan. Jännittää!

Melkein sanoisin, että soita varmuuden vuoksi klinikalle. En tosin tiedä, mitä asialle enää oikein mahtaa, kun pistoja on enää niin vähän jäljellä. Itse kun viime viikolla kyselin lääkäriltä hyperistä, niin eipä sille kai oikein mitään mahda.

Mulla on melkein yhtä voimakkaat tuntemukset kuin mitä kuvailit nyt viiden pistopäivän jälkeen ja mietin myös soittoa. Heräilin viimeyönä alavatsan juilimiseen useamman kerran. Mulla oli viimeksi hyperstimulaatio ja vaikka sen saaminen on osittain tuuripeliä, ei suoraan sanottuna vaikuta nyt kauhean hyvältä taaskaan.

Tsemppiä sulle!
 
Hei,

Olen seurannut keskusteluja jonkin aikaa ja kahlannut keskusteluja läpi, tosin en jaksanut tätä ketjua kokonaan lukea.
Ikää mittarissa 40v ja yksi lapsi 2v saanut alkunsa ilman hoitoja. Kierto ollut ennen lasta ja kierron käynnistyttyä vuoden alussa säännöllinen paitsi nyt kun hakeuduttiin hoitoihin yksityiselle. En tiedä pitäisikö tässä itkeä vai nauraa. Kävin siis hedelmällisyytutkimuksissa keväällä ja tuloksena oli alentunut amh 0,27, muut arvot normaalin rajoissa. Saatiin heinäkuussa kokeiluun Letrozol ja tässä kierrossa jäi ovulaatio tapahtumatta, tiedä sitten oliko sattumaa vai vaikuttiko hormoni (keväällä kahdessa kierrossa lääkärin todennut ovulaation tapahtuneen).

Meillä on tarkoitus aloittaa eka ivf seuraavasta kierrosta, mutta seuraavaa kiertoa ei vaan kuulu... Aloitin loppukierrosta Zumenon nimisen lääkkeen ja ilmeisesti nyt nämä kaksi hormoni-valmistetta ovat pitkittäneet kierron liian pitkäksi. Tämän johdosta ei ehkä voida tehdä ivf:ää seuraavaan kiertoon vaan lääkäri ehdotti e-pillereitä seuraavaan kiertoon!? Nyt iski tämän vuoksi epäilys siitä kannattaako hoitoihin lähteä vai koittaa vaan luomuna. Kovasti olisi toinen toiveissa eikä haluttaisi hukata yhtään kiertoa e-pillereihin tms. Onko jollain kokemusta siitä, että hoidot olisi onnistuneet vaikka hormonit on sekoittaneet koko edellisen kierron? Tarkoitus olisi aloittaa hoito flare up kaavalla. Onko jollain siitä kokemusta? Lisäksi jos jollain on kokemuksia akupunktiosta hoitojen tukena niin olisin kiinnostunut kuulemaan. Tällainen myös harkinnassa :)
 
Tervetuloa Stella01! Mielenkiintoiselta kuulostaa tuo teidän suunnitelma. Itse varmaan siirtäisin aivot narikkaan ja koittaisin luottaa lääkäriin. Monet käytössä olevat lääkkeet on alunperin johonkin muuhun tarkoitettuja, jokaisen hoitosuunnitelma on yksilöllinen ja jokainen myös reagoi erilailla. Pakko se on uskoa, että ne osaa asiansa.

ON. Huomenna toinen ultra PASsiin. Sormet ristissä että lääkkeen tuplaus on auttanut. Ollut tosi vaikea viikko, estrogeenilisä aiheuttaa vitutusta ja sit vielä tämä epävarmuus. No huomenna olen viisaampi, joko siirto tehdään tai keskeytetään tämän kierron prosessi.
 
Suski75, kiva kun kerroit oman kokemuksesi. Päätin nyt tosiaankin ottaa loppuajan iisisti, töissäkin täytyy vaan askelta keventää ja jättää lenkit sikseen, tai pitää ne ihan miniversioina. Minua kyllä etukäteen varoiteltiin munasarjojen kasvatuskivuista. Sitä ei oikeastaan ole, mutta sellainen oudon täyteläinen olo + maha turvoksissa. Mutta mulla varmaan muutenkin maha turpoaa hormonien takia, nimittäin Synarelan kanssa kun ajettiin hormonitoimintaa alas, oli ihan superlitteä vatsa! Täytyy myös skarpata veden juomisen kanssa. Varmaan myös tämä lämmin ulkoilma voi korostaa olon tukaluutta.

Kauramaito, peukut pystyssä että folleja kasvaisi hyvä määrä :)

Enkelinsiipi, kiva kuulla että mennään lähes samassa rytmissä, mulla on tosiaankin perjantaina punktion ajoituskäynti :) Taidankin muistaa teidän tilanteen, niin ymmärrän ettei tuoresiirtoa ole tulossa.

Hui, tuliko sulla siis viimeksi kuinka paha hyperstimulaatio? Selvisitkö kotilevolla vai olitko sairaalassa? Ei tarvi vastata, jos kysyn liikaa. Mua se hyperstimulaatio aavistuksen stressaa, varsinkin jos joutuisi sairaalaan. En ole kertonut hoidoista kuin esimiehelle ja sisarukselle, esim. omat vanhemmat ovat täysin tietämättömät. Asuvat toki muualla, mutta en tiedä pystyisikö sairaalareissua pitämään salassa :nailbiting: Tottakai mennään terveys edellä ja jos jotain tapahtuisi, niin sitten vaan mennään sairaalaan. Mutta jännä miten jotkut asiat askarruttavat sinällään irrationaalisella tavalla. Nytkin siis mietityttää se, että muut saisivat tietää sairaalareissun jälkeen, että on tällaisissa hoidoissa. Mulla ei sinällään olisi ongelmaa kertoa, että ollaan tällaisissa hoidoissa mutta en vaan jaksaisi sitä, että pitäisi kaikille sitten selostaa missä vaiheessa ollaan, mitä raskaustesti näytti jne. Jotenkin helpompaa kertoa vasta hoitojen jälkeen, jos näistä saa lapsen syliin asti tai sitten ei. :Heartred

Laitoinkin nyt klinikalle viestiä sun ja Suskin viestien jälkeen, ohjeeksi tuli tarkkailla oloa ja jos se pahentuisi tms. tulisi tiettyjä oireita, täytyy ottaa asap yhteyttä. Labran perusteella ei pitäisi olla hyperiä tulossa. Voi myös olla, että tämä helteinen lämpö myös tekee tepposiaan ja korostaa oloja. Täytyy myös muistaa juoda vettä. Tosiaankin jos suakin askarruttaa oma olotila, kannattaa ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon.

Mutta tsemppiä sinnekin, toivotaan ettei tule hyperstimulaatiota!
 
Stella01 mulla oli yhdessä kierrossa E pillerit hoitojen välissä ison kystan takia munasarjassa. Sen takia ei uskallettu alkaa kasvattelemaan vielä koska vas munasarjat missä kysta oli ei olisi reagoinut toivotulla tavalla. E pillerit pienensi kystan ja aloitti seuraavan kierron ajallaan. Kuukautisista sitten aloitettiin kasvattelu ja punktio. Sen kierron/icsin tuoresiirrosta olen nyt raskaana.
Olisin luottavaisin mielin ja menisin kuten lääkäri näkee parhaaksi. :happy:
 
Meillä 2013-2015 yhteensä 11 inseminaatiota yksityisellä, tuloksena ihanista ihanin poika.❤️
Sitten 2017 keväällä 3 inseminaatiota yksityisellä, joista viimeinen päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon.
Nyt mulle tehty 4 inseminaatiota yksityisellä ilman tulosta. Julkiselle saatiin lähete,mutta, koska ollaan "saatu" hoitoja yksityisellä yhteensä yli 6krt, niin julkiselle saadun lähetteen tulos oli pikkuvitutus.
Nyt eka IVF lyhyellä kaavalla takana. Saaliina 2 top-alkiota, joista toinen on nyt kyytillä ja toinen pakkasessa.❤️❤️
 
Hei,

Olen seurannut keskusteluja jonkin aikaa ja kahlannut keskusteluja läpi, tosin en jaksanut tätä ketjua kokonaan lukea.
Ikää mittarissa 40v ja yksi lapsi 2v saanut alkunsa ilman hoitoja.

Heippa, ollaan samassa veneessä. Mulla tuli just 40 mittariin ja esikoinen täyttää juuri kaksi. Hän sai alkunsa 3. inssistä (taustalla yksi luomu-kkm). Nyt keväällä kun aloitettiin toisen yritys, tuli kemiallinen raskaus myöskin luomuna. Sittemmin sain tietää että AMH on mulla 0,40 muiden arvojen ollessa ok. Tästä syystä päädyttiin sitten inssin sijaan ivf :aan, ja stimulaatioon lähdettiin heinäkuussa. Kaava oli ns normaali lyhyt, eli Menopur isolla annoksella ja jarruna sitten Fyremadel kp 6 alkaen. Mutta vasteultrassa yksi follikkeli oli jo kasvanut liian isoksi ja imi itseensä kaikki hormonit, ja konvertoitiin hoito inseminaatioksi. Sillä ei tullut plussaa. Nyt syön reseptillä DHEAa, lisäksi omin päin ubikinonia yms. Tarkoitus näillä olisi parantaa munasolujen laatua, kun 40-v:lla valtaosa munasoluista on jo epänormaaleja eli mahiksia raskauteen siksikin vähemmän. Juuri juttelin lääkärin kanssa ja seuraava stimulaatio tehdään niin että aloitan e-pillerit kolmeksi viikoksi ja sitten jos munasarjat ovat nätisti hiljaa niin vuodon alettua alkaa stimulaatio ja samalla myös nenäsumuttelut. Eli vähän sama kuin sulla. Mulla ilmeisesti johtui se yhden follikkelin karkaaminen siitä, että vanhemmalla iällä voi johtofollikkeli tulla valikoiduksi jo edellisessä kierrossa. Tällä e-pillerijutulla estetään se, niin että saataisiin kaikki follikkelit kasvamaan samankokoisina.
Suosittelen lukemaan It starts with the egg-kirjan. Ja laita yksäriä jos haluat - tosiaan tilanne on meillä aika sama, ja mä olen ehtinyt opiskella näitä asioita jo tovin :):meh:.
 
Minulla onneksi helpotti olo nyt vähän, ja uskon pärjääväni punktioon asti hyvin. Luulen, että helle teki ongelmia, samaten ehkä turhan raskas ruoka ja liian pitkä kävelylenkkk:p

Viimeksi punktio oli siis torstaina, ja jouduin maanantaina hakemaan lisää saikkua, koska pyörrytti niin paljon ja oli melkoisesti vielä kipuja (en voinut kävellä edes puolta kilometriä).

Tiistain ja keskiviikon välisenä yönä heräsin aivan kammottavaan kipukohtaukseen ja vietin sitten yön Naistenklinikalla. Tuo kipu oli aika pelottava kokemus, mutta muuten hyperi oli mulla vaan epämiellyttävää ja punkeroa oloa. Eipä siinäkään mitään, sain Naikkarilta vaan kovempia kipulääkkeitä. Ei siis tarvinnut nestettä poistaa kehosta lääkkein tms. Meni lopulta levolla ohi, palasinkohan töihin sitten maanantaina reilun viikon saikun jälkeen.

Jos nyt tulisi hyperstimulaatio, voisin varmaan tehdä etänä töitä nopeammin. Viimeksi kun suurin ongelma oli se,etten voinut liikkua ja pyörrytti, mutta pää toimi muuten.

Suski75, kiva kun kerroit oman kokemuksesi. Päätin nyt tosiaankin ottaa loppuajan iisisti, töissäkin täytyy vaan askelta keventää ja jättää lenkit sikseen, tai pitää ne ihan miniversioina. Minua kyllä etukäteen varoiteltiin munasarjojen kasvatuskivuista. Sitä ei oikeastaan ole, mutta sellainen oudon täyteläinen olo + maha turvoksissa. Mutta mulla varmaan muutenkin maha turpoaa hormonien takia, nimittäin Synarelan kanssa kun ajettiin hormonitoimintaa alas, oli ihan superlitteä vatsa! Täytyy myös skarpata veden juomisen kanssa. Varmaan myös tämä lämmin ulkoilma voi korostaa olon tukaluutta.

Kauramaito, peukut pystyssä että folleja kasvaisi hyvä määrä :)

Enkelinsiipi, kiva kuulla että mennään lähes samassa rytmissä, mulla on tosiaankin perjantaina punktion ajoituskäynti :) Taidankin muistaa teidän tilanteen, niin ymmärrän ettei tuoresiirtoa ole tulossa.

Hui, tuliko sulla siis viimeksi kuinka paha hyperstimulaatio? Selvisitkö kotilevolla vai olitko sairaalassa? Ei tarvi vastata, jos kysyn liikaa. Mua se hyperstimulaatio aavistuksen stressaa, varsinkin jos joutuisi sairaalaan. En ole kertonut hoidoista kuin esimiehelle ja sisarukselle, esim. omat vanhemmat ovat täysin tietämättömät. Asuvat toki muualla, mutta en tiedä pystyisikö sairaalareissua pitämään salassa :nailbiting: Tottakai mennään terveys edellä ja jos jotain tapahtuisi, niin sitten vaan mennään sairaalaan. Mutta jännä miten jotkut asiat askarruttavat sinällään irrationaalisella tavalla. Nytkin siis mietityttää se, että muut saisivat tietää sairaalareissun jälkeen, että on tällaisissa hoidoissa. Mulla ei sinällään olisi ongelmaa kertoa, että ollaan tällaisissa hoidoissa mutta en vaan jaksaisi sitä, että pitäisi kaikille sitten selostaa missä vaiheessa ollaan, mitä raskaustesti näytti jne. Jotenkin helpompaa kertoa vasta hoitojen jälkeen, jos näistä saa lapsen syliin asti tai sitten ei. :Heartred

Laitoinkin nyt klinikalle viestiä sun ja Suskin viestien jälkeen, ohjeeksi tuli tarkkailla oloa ja jos se pahentuisi tms. tulisi tiettyjä oireita, täytyy ottaa asap yhteyttä. Labran perusteella ei pitäisi olla hyperiä tulossa. Voi myös olla, että tämä helteinen lämpö myös tekee tepposiaan ja korostaa oloja. Täytyy myös muistaa juoda vettä. Tosiaankin jos suakin askarruttaa oma olotila, kannattaa ottaa yhteyttä hoitavaan tahoon.

Mutta tsemppiä sinnekin, toivotaan ettei tule hyperstimulaatiota!
 
Voi onnettomuus ja kurjuus! :sad001

Juuri pääsin teille hehkuttamaan plussasta niin siitä n. 1,5 vrk:n jälkeen alkoi puolisolla tiputteluvuoto ja vähän enemmänkin. Ei kuitenkaan mtn runsasta. Alaselässä oli jotain jomotusta, mutta sitten alavatsassa oikealla puolella oli sellaista uudenlaista kipua mitä ei menkoissa yleensä ole. Kyseessä voi siis olla keskenmeno, valekuukautiset tai joku muu ongelma eli kohdunulkoinen raskaus. Kun puoliso laittoi mulle viestin tuosta vuodosta niin en tiennyt mitä ajatella. En onneksi ollut iloinnut tästä vielä täysillä ja kellekään ei oltu kerrottu juurikin tän takia, että menee varhain kesken.

Tänä aamuna varhain meni klinikalle raskaustestin ja tänään saadaan tietää miten on asian laita.

Kissankäpälä
 
Stella01 mulla oli yhdessä kierrossa E pillerit hoitojen välissä ison kystan takia munasarjassa. Sen takia ei uskallettu alkaa kasvattelemaan vielä koska vas munasarjat missä kysta oli ei olisi reagoinut toivotulla tavalla. E pillerit pienensi kystan ja aloitti seuraavan kierron ajallaan. Kuukautisista sitten aloitettiin kasvattelu ja punktio. Sen kierron/icsin tuoresiirrosta olen nyt raskaana.
Olisin luottavaisin mielin ja menisin kuten lääkäri näkee parhaaksi. :happy:
Kiva kuulla, että muillakin on tämä sama ollut käytössä. Pitäisi tosiaan luottaa lääkäriin, mutta jotenkin toi sotii niin omaa ajattelua vastaan että ehkäistään silloin kun haluaisi raskautua. :) Onnea raskaudesta!
 
Heippa, ollaan samassa veneessä. Mulla tuli just 40 mittariin ja esikoinen täyttää juuri kaksi. Hän sai alkunsa 3. inssistä (taustalla yksi luomu-kkm). Nyt keväällä kun aloitettiin toisen yritys, tuli kemiallinen raskaus myöskin luomuna. Sittemmin sain tietää että AMH on mulla 0,40 muiden arvojen ollessa ok. Tästä syystä päädyttiin sitten inssin sijaan ivf :aan, ja stimulaatioon lähdettiin heinäkuussa. Kaava oli ns normaali lyhyt, eli Menopur isolla annoksella ja jarruna sitten Fyremadel kp 6 alkaen. Mutta vasteultrassa yksi follikkeli oli jo kasvanut liian isoksi ja imi itseensä kaikki hormonit, ja konvertoitiin hoito inseminaatioksi. Sillä ei tullut plussaa. Nyt syön reseptillä DHEAa, lisäksi omin päin ubikinonia yms. Tarkoitus näillä olisi parantaa munasolujen laatua, kun 40-v:lla valtaosa munasoluista on jo epänormaaleja eli mahiksia raskauteen siksikin vähemmän. Juuri juttelin lääkärin kanssa ja seuraava stimulaatio tehdään niin että aloitan e-pillerit kolmeksi viikoksi ja sitten jos munasarjat ovat nätisti hiljaa niin vuodon alettua alkaa stimulaatio ja samalla myös nenäsumuttelut. Eli vähän sama kuin sulla. Mulla ilmeisesti johtui se yhden follikkelin karkaaminen siitä, että vanhemmalla iällä voi johtofollikkeli tulla valikoiduksi jo edellisessä kierrossa. Tällä e-pillerijutulla estetään se, niin että saataisiin kaikki follikkelit kasvamaan samankokoisina.
Suosittelen lukemaan It starts with the egg-kirjan. Ja laita yksäriä jos haluat - tosiaan tilanne on meillä aika sama, ja mä olen ehtinyt opiskella näitä asioita jo tovin :):meh:.

Hei, meillähän on todella samankuuloinen tilanne. :) Mä olen syönyt jo muutaman viikon DHEAta ja omin päin kaikenlaista hieman pidempään myös. :) Periaatteessa tässä kai olisi mahdollisuudet luomuraskauteenkin, mutta ei voi tietää juuri tuon laadun vuoksi. Mulla oli tänään lääkärikäynti ja tänä aamuna uusi kierto starttasi myös vihdoin. Lääkäri avasi tätä hoitoa mulle nyt enemmän ja ymmärrän nyt miksi näin tehdään. Päätettiin kuitenkin lopulta kokeilla stimulaatiota heti tähän kiertoon ja katsoa miten käy. Kiitos kirjavinkistä! Täytyy tutustua. Laitan sulle myös yv:tä, olisi kiva vaihtaa ajatuksia lisää. :)
 
Täällä kp 25, huomenna punktiosta kaksi viikkoa. Tänään on ollut tosi kovia kipuja, jollain tapaa menkkamaisia mutta silti erilaisia. Äsken kuitenkin vessassa käydessä tuli vähän verta. Eipä ole enää hirveästi luottoa onnistumiseen. :sorry: Hitto kun tää aina vetää mielen matalaksi.
 
Uskaltaisitko Nabss testata tai oletko jo testaillut? Eihän tuo pieni vuoto välttämättä merkkaa huonoa...toisaalta testi varmaan jo kertoisi paljon.
 
Uskaltaisitko Nabss testata tai oletko jo testaillut? Eihän tuo pieni vuoto välttämättä merkkaa huonoa...toisaalta testi varmaan jo kertoisi paljon.
Aion tehdä huomenna aamulla testin, sittenpä sen tietää. Verta tuli jo reilusti enemmän toisella vessakäynnillä. Kipuja on kyllä ollut aika paljon tänään, mutta tosiaan ovat aika erilaisia kuin yleensä menkkojen aikaan. Voikohan punktio jotenkin vaikuttaa siihen?

Ja mietin myös Lugesteroneja, kai ne pitää vielä jatkaa ainakin huomiseen asti vuodosta huolimatta? Yritin soittaa klinikalle mutta en saanut enää kiinni sieltä ketään.
 
Takaisin
Top