IVF/ICSI 2020

Hei kaikki!

En ihan ehtinyt lukea ketjua siihen mihin viimeksi jäin, mutta paljon on taas tapahtunut. Voimia vaan jokaiselle yritykseen!! Täytyy lukea huomenna paremmin.

Meillä oli välikierto ja ti 4.8 oli PAS. Huomenna olisi testipäivä. No puolisolla ollut tuttua nipistelyä, jota mullakin oli kun plussasin aikoinaan. Nyt kahteen päivään ei ole ollut nipistelyä... no huomennahan sen saa sitten tietää. Vähän jännittää :smiley-bounce012

Siis huomiseen!

Kissankäpälä
 
Kävin juuri ultrassa katsomassa, miten limakalvot ja muut kehittyvät PASia varten. Lomasuunnitelmien vuoksi sanoin lääkärille, että jos mahdollista, niin en uutta haluaisi ultraa ja se oli hänelle ok. Limis oli ok ja kaksi johtofollia näkyi. Puhuin hänelle tästä toivottomuudesta hoitojen onnistumisen suhteen ja sain häneltä valtavasti tsemppiä ja uskoa, että tämäkin voisi onnistua. Hän kuitenkin soitti perääni ja sanoi, että oli tutkinut tarkemmin taustaani ja limakalvoni oli hieman tiivis nyt. Menin googlaamaan tiiviin limakalvon ja syöpähän sieltä pärähti ensimmäisenä vaihtoehdoksi. :woot: Omakannassa löytyi kuitenkin vähän lievempi kirjaus "Endometrium vielä hivenen tiivis, aiemmin hyvä endometriumin kehitys nähty."

Eli voinko jättää syöpädiagnoosin pois laskuista vai mitä tuo tarkoittaa? :wtf: Voiko minulla olla huono limakalvo PASia ajatellen, nyt on dp12 ja endometrium oli 5,8mm ja follit 12mm ja 13mm. Sanoi kuitenkin vastaanotolla, että limakalvo on hyvin kehittynyt, mutta verrattuna aikaisempaan tuo on minulle nyt kai huono. :dead:
 
Hei Kanna, ei tuo nyt siltä kuulosta että lääkäri sinulla syöpää epäilisi, googlaamalla saa itsensä kyllä aina luulosairaaksi! Minun korviin tuo kuulostaa siltä että limakalvon paksuuntumiskehitys olisi vaan nyt tässä kierrossa vähän hitaampaa kuin aiemmin, kun kirjauksessa luki ”vielä”. Eikä sekään välttämättä tarkoita etteikö ehtisi kehittyä. Puhu ihmeessä lääkärisi kanssa ihan suoraan siitä mitä tarkoitti sillä tiiviydellä, voithan vaikka varata soittoajan. Tsemppiä!
 
Hei Kanna, ei tuo nyt siltä kuulosta että lääkäri sinulla syöpää epäilisi, googlaamalla saa itsensä kyllä aina luulosairaaksi! Minun korviin tuo kuulostaa siltä että limakalvon paksuuntumiskehitys olisi vaan nyt tässä kierrossa vähän hitaampaa kuin aiemmin, kun kirjauksessa luki ”vielä”. Eikä sekään välttämättä tarkoita etteikö ehtisi kehittyä. Puhu ihmeessä lääkärisi kanssa ihan suoraan siitä mitä tarkoitti sillä tiiviydellä, voithan vaikka varata soittoajan. Tsemppiä!

Kiitos Ilona rauhoittavista sanoista! Unohtui tuohon viestiin kirjoittaa, että menen torstaina uudestaan ultraan, kuten hän käynnilläkin hieman ehdotteli, mutta lomasuunnitelmien vuoksi aluksi sovittiin, että jätetään se tekemättä. Huoh, tämä vielä puuttuisi ettei limakalvo olisi yhtäkkiä riittävä. Täytynee ottaa poppaskonstit käyttöön. :nailbiting:
 
Heräsin aamulla klo 08 ja puoliso oli ehtinyt tekemään testin ja se oli positiivinen :happy093

Meillä on siis yksi tuoresiirto takana ja ekasta PAS:sta tämä positiivinen. Nyt pitää mennä vielä verikokeisiin ja toivoa, ettei mene kesken. Huh. Paljon mietittävää.

Jos vaan päästään maaliin saakka niin on tämä kyllä iso yllätys koko lähipiirille. Ei olla kerrottu projektista kuin ihan lähimmille ystäville ja tästä kyseisestä siirrosta ei edes niille kaikille, jotka projektista tietää.

Olen varovaisen optimistinen:love7


Kissankäpälä
 
Onnea Kissankäpälä ja muut plussanneet! :Heartpink Toivottavasti plussa-aalto jatkuisi tässä vielä muutamia viikkoja ja pääsisin siihen kyytiin. :smiley-angelic001
 
Onnea kissankäpälä!

Ja kiitos muille vastauksista. Kolmannesta inseminaatiosta nega testattu, nyt odotellaan kuukautisia. Torstaina suunnitellaan lääkärin kanssa ivfää, toivottavasti päästään jo tässä kierrossa aloittamaan!
 
Onnittelut plussasta Kissankäpälä!! :cat:

Tsemppiä muiden hoitojen jatkoihin! Toivottavasti Carnation pääsette heti aloittamaan IVF:n :)

Me juteltiin lääkärin kanssa ja päätettiin negojen jälkeen ottaa lisää testejä. Suunnitteilla BeReady ja Nata testit ensi kierrosta. Molemmat saa tehtyä samasta kohdun limakalvon biobsiasta.
Eli kohdun reseptiivisyystesti (oikea implantaatioaika) sekä kohdun immunologinen testi (onko liian korkea immuunivaste ja kohtu poistaisi alkion vieraana aineksena).
Tulokset kuulema eivät tule 2 viikossa, joten tässä tulee väkisin 2kk väliä.
Sekä jossain tuossa 2kk aikana koitetaan kasvatella meidän 3.päiväisistä blastoja. Että sitten olisi kunnon diagnostiikkaa sekä mahdollisia blastoja siirrettäväksi loppuvuodesta.
 
Ei jaksanut oljessa kaverina ollut alkio selviytyä uudelleen pakkaseen. 2 alkiota pakkasessa ja nyt tämän yhden toivon kanssa pp3 menossa.

Alkaa tuntua, että toinen ivf alkaa jo koputtelemaan oven takana. Joten haluaisin kuulla nyt teidän kaikki mahdolliset poppas konstit parantaa alkioiden laatua tulevaan. Nyt saatiin siis ekasta ivf:stä 11/20 8 munasolua ja siitä 6 alkiota pakkaseen joista 2 top laatuisia, loput hyviä kun ei tarkempaa laatuluokitusta saanut irti lypsettyä... Täytyy kyllä ihmetellä julkisella tätä tiedon pimittämistä.
 
Olipa työmaa lukea tätä keskustelua läpi kymmeniä sivuja, myönnetään etten ihan kokonaan jaksanut. Aktiivista on ollut, onnitteluja plussanneille ❤️

Valtavat tsemppihalit pettymyksiä kokemaan joutuneille, elin täysillä mukana tuolla taustalla.

Meillä alkoi tänään uusi IVF-hoito, viime kerralla en päässyt punktioon asti koska lääkevaste ei ollut tarpeeksi hyvä, vain yksi isompi folli kasvoi.
Käytännössä tämä on siis meidän ensimmäinen IVF jos punktioon asti päästään.

viime kerrasta gonalin annosta on nostettu 125 yksiköstä nyt 225.
Toivotaan siitä olevan apua! Millaisilla annoksilla te muut olette menneet?

sattuuko kukaan olemaan samoissa aikatauluissa?
 
Täältäkin aktivoidutaan taas kirjoittelemaan. Onnea plussanneille ja kovasti tsemppiä meille jotka sitä vielä toivomme.

Kirjoittelin tuonne joskus aikisemmin keväällä, tai viime syksynä. Takana yksi IVF/ICSI yksityisellä, joista saatiin tehtyä 2PAS sia.

Siirryttiin sitten julkiselle ja nyt vihdoin lauantaina alkaa hoitokierros Primolutteja popsimalla ja siitä sitten lyhyellä kaavalla. Toiveissa josko raskautuisi vielä tämän vuoden aikana. Mielialat kyllä heittelee jo todella paljon, vaikkei mitään hormooneja vielä menekkään. Jonkunlainen epätoivo ja turhautuminen tullut tällä viikkoa :smiley-angry003

kauramaito mulla tais viime syksynä eka päivät mennä gonalia 125 ja sitten nostivat 150. Mikäli nyt oikein muistan
 
Kauramaito mulla on ollut Gonalin annostus 150, eikä labran jälkeen ole kukaan soittanut annostuksen nostosta. Mulla eka hoito siis menossa. Loppuviikosta sitten tiedän, milloin on punktio, jos sinne asti hoidoissa päästään :) Onko sulla muuten pitkä vai lyhyt kaava? Mulla on pitkä.

Kissankäpälälle onnea plussasta! :happy:
 
Täältäkin aktivoidutaan taas kirjoittelemaan. Onnea plussanneille ja kovasti tsemppiä meille jotka sitä vielä toivomme.

Kirjoittelin tuonne joskus aikisemmin keväällä, tai viime syksynä. Takana yksi IVF/ICSI yksityisellä, joista saatiin tehtyä 2PAS sia.

Siirryttiin sitten julkiselle ja nyt vihdoin lauantaina alkaa hoitokierros Primolutteja popsimalla ja siitä sitten lyhyellä kaavalla. Toiveissa josko raskautuisi vielä tämän vuoden aikana. Mielialat kyllä heittelee jo todella paljon, vaikkei mitään hormooneja vielä menekkään. Jonkunlainen epätoivo ja turhautuminen tullut tällä viikkoa :smiley-angry003

kauramaito mulla tais viime syksynä eka päivät mennä gonalia 125 ja sitten nostivat 150. Mikäli nyt oikein muistan


Moi, kiva kun kirjottelet.

Saanko kysyä, miten sujui yksityiseltä ivfn jälkeen vaihto julkiselle? Joutuiko jonottamaan ensin ensikäynnille ja siitä taas ivf-jonoon? Ottivatko huomioon yksityisellä tehdyn hoidon lääke vasteen ym? Vähenikö tuo yksityisellä tehty siitä julkisen tarjoamasta kolmesta?
 
Pakko vielä kysyä, kuinka turpean/turvonneen/tuskaisen olon nuo munasolujen kasvatuslääkkeet/munasolujen kasvattaminen on tehneet? Itsellä on siis nyt 7.päivä takana piikittämistä ja huhhuh, mikä vatsaturvotus :nailbiting: Ja siis tuntuu siltä, kuin olisi ummetus, mutta ilman ummetusta, ja muutenkin vatsan päällinen tuntuu piukean ärsyttävältä. Kyykistyminenkin alkaa kohta tehdä tiukkaa, ja kävelylenkillä joutui tänään himmailemaan. Mahalleen nukahtaminen, no se ei ole tullut kuuloonkaan useampana yönä. Mietin vaan, että toivon mukaan tuolla ei nyt kasva liikaa folleja, ettei tapahtuisi hyperiä tms.! Vai ovatko nämä vaan normaaleja tuntemuksia, vaikka soluja tulisikin vähemmän. No, jokainen varmasti reagoi lääkkeisiin omalla tavallaan. Loppuviikosta siis ultrataan. Jännittää!
 
Mulla oli Gonal F:n annostus 175 KY. Ikää 38v ja painoa 58, en tiedä millä perusteella noita annoksia säätävät...
Kokeilemalla säätävät. Jos vaste on liian iso, vähennetään annosta, jos taas liian pieni, kasvatetaan annosta. Minulla piikitysannosten testailu aloitettiin jo insseihin, koska letrozolista ei tullut vastetta. Esikoinen saatiin alkuun Bemfola-piikeillä ja inssillä, Bemfola on suurin piirtein samaa tavaraa kuin Gonal-F, eri valmistajalta vain. Toinen lapsi tuli IVF:llä, siinäkin piikiteltiin Bemfolaa, tosin paljon isompia annoksia kuin esikoista insseillä tehtäessä.
 
Pakko vielä kysyä, kuinka turpean/turvonneen/tuskaisen olon nuo munasolujen kasvatuslääkkeet/munasolujen kasvattaminen on tehneet? Itsellä on siis nyt 7.päivä takana piikittämistä ja huhhuh, mikä vatsaturvotus :nailbiting: Ja siis tuntuu siltä, kuin olisi ummetus, mutta ilman ummetusta, ja muutenkin vatsan päällinen tuntuu piukean ärsyttävältä. Kyykistyminenkin alkaa kohta tehdä tiukkaa, ja kävelylenkillä joutui tänään himmailemaan. Mahalleen nukahtaminen, no se ei ole tullut kuuloonkaan useampana yönä. Mietin vaan, että toivon mukaan tuolla ei nyt kasva liikaa folleja, ettei tapahtuisi hyperiä tms.! Vai ovatko nämä vaan normaaleja tuntemuksia, vaikka soluja tulisikin vähemmän. No, jokainen varmasti reagoi lääkkeisiin omalla tavallaan. Loppuviikosta siis ultrataan. Jännittää!
Minulla oli turvonnut olo vasta keräystä edeltävänä päivänä, vaikka lopulta tulikin lieviä hyperin oireita. Jossain määrin tuo täysinäinen olo on normaalia, pitää ottaa rennosti, lenkit kannattaa nyt jättää väliin. Jos kovasti alkaa tulla oireita tai teillä on vielä monta päivää keräilyyn, sitten kannattaa soittaa klinikalle ja kysyä neuvoa.
 
Kävin juuri ultrassa katsomassa, miten limakalvot ja muut kehittyvät PASia varten. Lomasuunnitelmien vuoksi sanoin lääkärille, että jos mahdollista, niin en uutta haluaisi ultraa ja se oli hänelle ok. Limis oli ok ja kaksi johtofollia näkyi. Puhuin hänelle tästä toivottomuudesta hoitojen onnistumisen suhteen ja sain häneltä valtavasti tsemppiä ja uskoa, että tämäkin voisi onnistua. Hän kuitenkin soitti perääni ja sanoi, että oli tutkinut tarkemmin taustaani ja limakalvoni oli hieman tiivis nyt. Menin googlaamaan tiiviin limakalvon ja syöpähän sieltä pärähti ensimmäisenä vaihtoehdoksi. :woot: Omakannassa löytyi kuitenkin vähän lievempi kirjaus "Endometrium vielä hivenen tiivis, aiemmin hyvä endometriumin kehitys nähty."

Eli voinko jättää syöpädiagnoosin pois laskuista vai mitä tuo tarkoittaa? :wtf: Voiko minulla olla huono limakalvo PASia ajatellen, nyt on dp12 ja endometrium oli 5,8mm ja follit 12mm ja 13mm. Sanoi kuitenkin vastaanotolla, että limakalvo on hyvin kehittynyt, mutta verrattuna aikaisempaan tuo on minulle nyt kai huono. :dead:

Mun mielestä toi tiivis tarkoittaa sitä, että ei ole vielä nähtävissä selkeästi sitä kolmilehtistä rakennetta, minkä kiinnittyminen tarvitsee. Alkukierrosta limakalvo on ohut, eikä "lehtevä", ovulaation aikaan rakenne muuttuu lehteväksi/kerroksiseksi, ja loppukierron luteaalivaiheessa taas paksuus ei enää kasva ja lehtevyys poistuu. Eli olettaisin, että limakalvo ei ole rakenteen puolesta vielä ihan valmis siirtoon. Tämä siis mun ymmärryksen mukaan :)
 
Kiitos vastauksista! Tuntui suurelta toi mun gonalin määrä mutta luotan kyllä täysin lääkärin arvioon asiasta.

Vilja. lyhyellä kaavalla mennään. Mulla on ensimmäinen ultra ensi maanantaina, jännä nähdä kasvaako siellä tällä kertaa enemmän folleja. Kaikki sormet on ristissä!

Henskukka, tsemppiä odotteluun! Tuntuu että toi menkkojen odottelu on aivan yhtä raastavaa kuin kaikki muukin näiden hoitojen aikana. Kun yhdestä hommasta pääsee yli alkaa seuraavan odotus.

pitkää pinnaa siis kaikille! ☺️
 
Takaisin
Top