IVF/ICSI 2020

Ihan mahtavaa Ananas! Onnittelut plussasta! Joku toivoi täällä tarrasukkia ja mun mielestä se oli jotenkin ihana sanonta :) Teillekin tarrasukkia!

Pahoittelut Upunupille tuloksista. :Heartred
Samassa veneessä ollaan. Sain jo virallisen verikokeen tulokset, kun kävin aamusta testeissä. Puhdas nega. Eilen illasta saakka kyllä krampannutkin niin vietävästi ja aamusta jo olisi tarvinnut tamponia, että ei tullut yllätyksenä. Myöskään ei ollu ylläri kaikkien niiden omien nega testauksien kanssa.... :P Vaikkakin aina on jonkunlainen hullu toivo takaraivossa kaupan testeistä.

Jos teillä on kasvateltu Blastoja, niin onko se kasvattelu aina ollut suoraan punktion jälkeen?
Onko kokemusta, että blasto kasvattelu olisi myöhemmin pakastetuista alkioista ja pakasteltu uudelleen? Nyt ei osunut päivät kohdalleen blastokasvatteluun kuulema, niin siirrettiin pakkasesta vielä 3.päiväinen.

Meillä on vielä 6 alkiota pakkasessa ja oli vähän sellasta puhetta lääkärin kanssa, että niistä koitettaisiin blastoja. Nyt ovat 3.päiväisiä. Saatais luonnon keinolla niitä huonompia pois ja raskautumise prossaa ylemmäksi blasto siirroilla. Lääkärin mielestä noiden laittelu peräkkäin olis mun tilanteessa ajan tuhlausta (pitäs tehdä uutta IVF:ää mahd. nopeasti, jos ei tule blastoja)


Plaah. Ultrassa turhan ohut limakalvo. Joten estrogeenin tuplaus ja viikko lisää kasvattelua. Taas odotetaan ja sehän maistuu... eiku...

Nyt saa kertoilla omat kikka kolmoset limiksen kasvatteluun, estradi on teidän arvon leidit!

Monissa paikoissa neuvotaan limiksen kasvatteluun lisäämään kevyttä liikuntaa (kävely, lempeä jooga), joka parantaa kohdussa verenkiertoa. Ei liikaa istumista ja kaksinkerroin olemista. Sitten pitäisi vähentää kofeiinia, nukkua hyvin, akupunktio, mahdollisen matalan tason inflammaation hallinta (itse poistin sokerit omasta elämästä), sekä pitäisi syödä ravintorikasta ruokaa. Itse ketoilen, joten syön laadukasta rasvaa. Eli lisää hyviä rasvoja dieettiin. Oliiviöljyä, gheetä, luomuvoita, kookosöljyä (ei muita kasvisöljyjä, niissä enemmän Omega-6, jotka on tulehduksellisia). Tässäpä mun kikka kolmoset :) Tsemppiä limiksen kasvatteluun!!
 
Kiitos vinkeistä Cherryred ja samaan syssyyn pahoittelut negasta...

Meillä ilmeisesti tulevassa siirrossa sulatetaan 3d alkio, kasvatetaan se blastoksi ja sit siirto. Jos alkiolle käy huonosti, niin pakkasesta seuraava blasto ja sitten sillä. Vaikuttaa mielenkiintoiselta!
Mutta oon mä siis jostain lukenut, että kasvattavat ja pakastavat uudestaan. Pakastaahan ne niitäkin uudestaan, kun sulatetaan siirtoa varten useampi.
Mä oon pyytänyt pitkää viljelyä meille juuri ajan säästön vuoksi. Hirveeltä se tuntuu kun niitä tippuu matkalla, mutta parempi heti alkuun kun vaikka viikolla 11. Oma ikä kuitenkin myös yli 40, joten kaikki prosentit on huonoja tempuista huolimatta. Toivoa onneksi saa ja pitää:dance008.
 
Tänään siirrettiin 2pv ikäinen alkio ja toinen saman oljen kaveri jäi maanantaihin odottamaan pakastusta, jos ei kuukahda eli menisi blastona pakkaseen. Siirto oli kyllä taas vaihteeks hankala. Tuli vielä niin huono olokin siirron jälkeen, että tuntui siltä että taju karkaa. Siirrot on ollut sen verran hankalia, että oon tyytyväinen toisen pidemmästä viljelystä jos sattuukin kuukahtamaan omia aikojaan.
 
Onnea Ananas! Mahtavia uutisia :love017

Upunupille ja CherryRedille taas voimia seuraavaan kieppiin :Heartpink
Upunup, olen niin pahoillani :Heartred

Ananas86, paljon onnea teille!

Onko kenelläkään ollut myöhäistä hyperstimulaatiota? Millaisia oireita siitä tuli? Mulla viikko punktiosta tänään. Toissayönä heräsin tosi kovaan vatsakipuun, vatsa meni vähän sekaisin ja sen jälkeen tuntui melko kovaa polttoa vatsalla. Siitä lähtien on ollut jotenkin tosi erikoista vatsatuntemusta, semmoista jotain kivun ja jomotuksen väliltä. Viime yönä mies käänsi nopeaa unissaan kylkeä ja patja vähän heilahti, minä heräsin kun se liike kävi kipeää minun vatsaan. Tuntuu että ne kivut on tänään jo hieman kovemmat kuin eilen. Oon yrittänyt ottaa rauhallisesti ja lepäillä koko viikon, mutta tajusin että en ole juonut läheskään niin paljon kuin käskettiin.. Maha on myös vähän turvoksissa, ei nyt valtavasti mutta selkeästi kuitenkin (voi johtua Lugesteronista).

Ajattelin kyllä soittaa klinikalle tänään varmuuden vuoksi.

Toivottavasti on raskausoireita! Huisin rajulta kuulostaa. Mulla oli punktion jälkeen todella kovia kipukohtauksia, mutta mulle ei tehty tuoresiirtoo hyperin riskin vuoksi, niin ei ollut hirveesti raskaustsäännssejä. Muistelen et mun kivut alkoi 3. tai 2. päivänä punktion jälkeen
 
Miten lääkärit määrittelee, tehdäänkö tuoresiirto vai pakastesiirto? Näkeekö sen punktion aikana, että nyt mahdollisesti hyperin vaara eikä lähdetä tuoresiirtoa tekemään?

Meillä seuraavasta kierrosta ivf-lyhyellä kaavalla, mutta ei puhuttu vielä mitään siirrosta..
 
Moikka!

Viikon sisällä lukenut tämän ketjun läpi ja päätin nyt liittyä mukaan! :happy:

Olen 25v,mies hiukan vanhempi. Yritystä takana jo jonkin aikaa ilman yhtään plussaa. Kolme inseminaatiota lääkkeillä avustettuna tehty yksityisellä 6/20,7/20 ja 8/20. Tästä viimeisestä testipäivä keskiviikkona mutta sen verran jo lutinuksen läpi tiputtelee että katseet suunnattu jo ivf:ään. Meillä lapsettomuuden syy virallisesti selittämätön, mutta endometrioosiepäily ja myös hormonitoiminnassa jotain häikkää on..

Vajaan viikon päästä lääkärille soitto ja tuumataan, josko alotettais jo seuraavasta kierrosta. En tiedä, tarvinneeko kolmen inseminaatiohoidon jälkeen välikiertoa? Ollaan hoidossa erittäin pienellä yksityisellä klinikalla (niin kauan kun rahat riittää), joten siellä ei ilmeisesti ainakaan jonoja ole.

Kiitos aktiivisesta ketjusta ja onnea hurjasti plussanneille :)
 
Miten lääkärit määrittelee, tehdäänkö tuoresiirto vai pakastesiirto? Näkeekö sen punktion aikana, että nyt mahdollisesti hyperin vaara eikä lähdetä tuoresiirtoa tekemään?

Meillä seuraavasta kierrosta ivf-lyhyellä kaavalla, mutta ei puhuttu vielä mitään siirrosta..

Jos folleja tulee niin paljon et on selvä hyperin riski niin yleensä tuoresiirtoa ei tule ja lisäksi kun jos raskaus alkaisi voi hyperi pahentua entisestään. Mut myös jos itellä tulee punktion jälkeen pahoja hyperioireita vaikka folleja ei ois ollu niin paljon, ei tuoresiirtoa. Tätä voidaan arvioida jo ultrakäynneillä ja punktiossa mutta myös ennen suunniteltua siirtoa jos oireita tulee voidaan siirto perua. Mulla oli yli 20 follia ja toisessa ultrassa lääkäri (eri kuin hoitava lääkärini) väläytteli sitä että hän ei lähtisi tuoresiirtoon. Punktio meni hyvin, eikä hyperoireita tullut joten oma lääkärini katsoi että voidaan siirtää.
 
Tervetuloa Carnation! Kysymykseesi en osaa vastata mutta melko varmasti joku osaa! Täällä on mahtavasti kokemusasiantuntijoita, joista saa kyllä upean tuen tähän prosessiin!

Meillä tilanne siirtopäivänä oli 50-50. Lääkäri sanoi lopulta, että saa itse päättää, mutta hän kallistuisi sen kannalle ettei tehdä siirtoa.
Munasarjat olivat aivan yhtä suuret kuin punktion aikaankin ja vatsaontelossa oli hieman nestettä. Olin aika kipeä. Päätin kuunnella lääkärin vihjausta ja jätettiin siirto tekemättä. En halunnut olla kipeä pahassa tapauksessa montaa viikkoa, mahdollisesti joutua sairaalaan ja mitä niitä nyt on. "Menetetty" raskautumisen mahdollisuus kyllä harmitti ja itkettikin.
Lääkkeiden loputtua vointi parani kohisten. Pakko on uskoa, että pas-siirto toimii sitten meillä. Ainakin alkio pääsee vakaisiin olosuhteisiin ja terveeseen kroppaan kyytiin. Jos sillä mitään merkitystä sitten on alkion kannalta, mutta ainakin itse pärjään paremmin.
 
Moikka!

Viikon sisällä lukenut tämän ketjun läpi ja päätin nyt liittyä mukaan! :happy:

Olen 25v,mies hiukan vanhempi. Yritystä takana jo jonkin aikaa ilman yhtään plussaa. Kolme inseminaatiota lääkkeillä avustettuna tehty yksityisellä 6/20,7/20 ja 8/20. Tästä viimeisestä testipäivä keskiviikkona mutta sen verran jo lutinuksen läpi tiputtelee että katseet suunnattu jo ivf:ään. Meillä lapsettomuuden syy virallisesti selittämätön, mutta endometrioosiepäily ja myös hormonitoiminnassa jotain häikkää on..

Vajaan viikon päästä lääkärille soitto ja tuumataan, josko alotettais jo seuraavasta kierrosta. En tiedä, tarvinneeko kolmen inseminaatiohoidon jälkeen välikiertoa? Ollaan hoidossa erittäin pienellä yksityisellä klinikalla (niin kauan kun rahat riittää), joten siellä ei ilmeisesti ainakaan jonoja ole.

Kiitos aktiivisesta ketjusta ja onnea hurjasti plussanneille :)
Tervetuloa mukaan! Meillä ei tarvinnut välikiertoa inssien jälkeen, vaan ivf pystyttiin aloittamaan lyhyellä kaavalla heti vikan nega-inssin jälkeen.
 
Miten lääkärit määrittelee, tehdäänkö tuoresiirto vai pakastesiirto? Näkeekö sen punktion aikana, että nyt mahdollisesti hyperin vaara eikä lähdetä tuoresiirtoa tekemään?

Meillä seuraavasta kierrosta ivf-lyhyellä kaavalla, mutta ei puhuttu vielä mitään siirrosta..

Lääkärit punnitsee hyper-tilannetta koko ajan, kun ivf on käynnissä. Mulla löytyi 14 follia ja kun siirto läheni, klinikalta kyseltiin vointia. Ehkä mulla on liian korkea kipukynnys ja asenne että "eipä tässä mitään" niin kuvailin että olo ihan ok. Mutta olin kipeä punktiosta 7-9 päivää ennenkuin pystyin normaalisti liikkumaan. Meidän tuoresiirto oli 3 päivän kohdalla, ja ei voinut tietää vielä että olin kipeä niin pitkään. Mutta kun tuli nega ja oli tapaaminen jatkosta, lääkäri kyseli vointia siirron jälkeen, niin totesi että ehkä lievää hyperiä. Kannattaa jutella lääkärin kanssa ja tunnustella omaa vointia punktion jälkeen. Voi jopa erikseen mainita jos pelottaa hyperin mahdollisuus, niin tarkkailette extratarkkaan sitä :)

Carnation, tervetuloa joukkoon! Uskoisin, että pääsette heti seuraavasta aloittamaan hoidot.
 
Hei!

Minäkin käynyt tän ketjun läpi pääpiirteissään tässä viime päivien aikana. Ihana nähdä plussia, se tosiaan tuo toivoa tähän touhuun, jonka ansiosta menee välillä niin syviin vesiin, että ei ole tosikaan.

Olen ollut aiemminkin mukana, edellisessä ketjussa. Nyt on aika taas aktivoitua itsekin. Huomasin, että täällä on ihmisiä niiltä aiemmilta ajoilta.

Meidän tarina alkaa vuodelta 2013, jolloin jätimme ehkäisyn pois. Vauvaa ei kuulunut, joten 2014 tutkimuksiin. Kävi ilmi, että miehellä oli niin vähän siittiöitä, että muuta ei kannata, kuin lähteä ICSIin. Saimme maksusitoumuksen yksityiselle, koska sairaala etsi uusia vaihtoehtoja lapsettomuushoitojen yhteistyöklinikoiksi, sillä yliopistollisessa sairaalassa tehdyt hoidot ei tuoneet toivottuja tuloksia.

2014 syksyllä tehtiin ensimmäinen hoito, jonka tuloksena oli 18 munasolua, 14 alkioita, joista 7 oli top-alkioita. Lokakuussa tehtiin tuoresiirto (6 pakastettiin), mutta se oli nega. Tammikuussa 2015 oli eka PAS ja helmikuussa tein ensimmäisen positiivisen raskaustestin ikinä. Maaliskuussa kävi häämatkan jälkeen ilmi, että odotimme identtisiä kaksosia. Identtisiä siksi, että PASsissa oli siirretty vain yksi alkio.

Onnen määrällä ei ollut tässä kohtaa mitään rajaa. Rakenneultrassa kävi kuitenkin ilmi, että toinen lapsemme oli menehtynyt TTT-syndrooman takia vain päiviä ehkä tunteja ennen ultraa. Toinen kaksosista oli saanut toisen ravinnon. Suru ja huoli täytti elämämme. Emme tienneet oliko elossaolevan kaksosen aivot vaurioituneet toisen kaksosen kuolinhetkellä. Lasta ultrattiin jatkuvasti. Hän syntyi syksyllä 2015 kuolleen kaksosensa kanssa.

Onneksi lapselle ei tullut aivovauriota ja hän onkin upea ja lahjakas tapaus, joka oppi lukemaan jo nelivuotiaana. Meille sanottiin, että hänen muistissaan saattaa olla jotain häikkää, mutta siitä ei taida olla huolta.

2016 hakeudumme uudelleen hoitoihin, jotta saisimme esikoisellemme pikkusisaruksen. Toinen lapsemme syntyi syksyllä 2017. Hän oli käytetyistä alkioista viides, joten meillä on pakasteessa vielä 2 alkioita.

Nyt on siis aika käyttää viimeiset alkiot. Katsotaan, että tuleeko meille vielä lapsia vai ei. Uudelleen ei ole tarkoitus lähteä alusta asti. Meille riittää hyvin nämä kaksi, mutta kolmaskin olisi ihana.

Olemme tässä välissä ehtineet muuttaa toisen sairaanhoitopiirin alueelle, joten selvittelyn jälkeen saimme kuulla, että kirjoitetaan maksusitoumus uudessa sairaanhoitopiirissä jäljellä oleville alkioille. Kyynelsilmässä kuuntelin kun kätilö toivotti sydämellisesti onnea siirtoihin.

Ymmärrän, että olemme mieheni kanssa erittäin onnekkaita, kun meillä on jo kaksi elävää lasta. Toivonkin kaikille tässä ketjussa kirjoittaville ja sitä lukeville, että joskus saatte sen pienen elävän nyytin syliin ❤️
 
Moi Kattika! Mä muistan sut kyllä! 2016 syksyllä meillä aloitettiin hoidot, joten hetken ollaan varmasti oltu täällä samoihin aikoihin. Helppo tie ei totisesti teillä ole ollut. Huh. Onnea ja surua samaan aikaan. Ehkä nyt jo enempi Onnea onneksi.

Meille syntyi pas tyttö 2018 kesällä ja nyt odotan toista ( vkolla 10), joka oli tuoresiirto 4. Icsistä. Monta siirtoa on takana mutta onneksi lopulta onnisti!
Onneksi olkoon teille kahdesta ihanasta ja toivon että teillä lopuista alkioita joku vielä kantaisi hedelmää. :Heartred
 
Minäkin muistan sinut Blanca! Ihanaa että teillä onnisti ja onnea tästä uudesta plussasta ❤️
Kyllä oot joutunut pitkään odottamaan ja monen monta siirtoa on tosiaan tehty. Monet on jääneet tältäkin palstalta mieleen ja monesti heitä oon matkan varrella ajatellu, vaikka ei edes tiedä ihmisten oikeita nimiä, saati kasvoja. Tää on kyllä niin henkisesti rankka kokemus ja isoja tunteita käydään läpi, että tosiaan monet kohtalot jää mieleen.

Onneksi onnea on tämän rankan matkan varrella ollut enemmän kuin surua ❤️

Maanantaina vasta meinaan soittaa klinikalle. Katsotaan mitä sanovat. Ovatko saaneet jo maksusitoumuksen ja milloin päästään aloittamaan. Jänniä aikoja taas edessä.

Ja hei onko muilla tätä, että vaikka tietää, että luomuplussa on erittäin epätodennäköinen (kun sitä ei oo koskaan ikinä tullut), niin että jos vähänkin on menkat myöhässä niin heti alkaa oma mielikuvitus laukkaamaan, et jospa oliskii raskaana. Ja ikinä en ole! Mutta sydän aina sanoo joo vaikka aivot sanoo ei :confused005 Ja testi oikein kirkuu ei. Koska pitäähän se tottakai aina tehdä. Voisiko enempää itteään kiusata :anyone:banghead::banghead::banghead:
 
Tervetuloa Carnation!

Minäkin muistan sinut Blanca! Ihanaa että teillä onnisti ja onnea tästä uudesta plussasta ❤️
Kyllä oot joutunut pitkään odottamaan ja monen monta siirtoa on tosiaan tehty. Monet on jääneet tältäkin palstalta mieleen ja monesti heitä oon matkan varrella ajatellu, vaikka ei edes tiedä ihmisten oikeita nimiä, saati kasvoja. Tää on kyllä niin henkisesti rankka kokemus ja isoja tunteita käydään läpi, että tosiaan monet kohtalot jää mieleen.

Onneksi onnea on tämän rankan matkan varrella ollut enemmän kuin surua ❤️

Maanantaina vasta meinaan soittaa klinikalle. Katsotaan mitä sanovat. Ovatko saaneet jo maksusitoumuksen ja milloin päästään aloittamaan. Jänniä aikoja taas edessä.

Ja hei onko muilla tätä, että vaikka tietää, että luomuplussa on erittäin epätodennäköinen (kun sitä ei oo koskaan ikinä tullut), niin että jos vähänkin on menkat myöhässä niin heti alkaa oma mielikuvitus laukkaamaan, et jospa oliskii raskaana. Ja ikinä en ole! Mutta sydän aina sanoo joo vaikka aivot sanoo ei :confused005 Ja testi oikein kirkuu ei. Koska pitäähän se tottakai aina tehdä. Voisiko enempää itteään kiusata :anyone:banghead::banghead::banghead:

Moikka ja tervetuloa bäkkiin, toivottavasti tulee kolmonen sieltä vielä teille :)

On hyvinkin tuttua tuo jännääminen, että ehkä olenkin spontaanisti raskaana :nailbiting::hungry: fiilistely myöhästyneistä menkoista, vaikka 4,5 v onnistuneesti menty ilman plussia. :hilarious: Mä alan luulla et mun kohtu on joku portaali, ja meidän siemenet, munasolut ja alkiot siirtyy toiseen ulottuvuuteen. No ehkä siellä joku on saanut monta lasta. :rolleyes::grin
 
Jos punktion jälkeen laitetaan Pregnyl tukemaan kohdun limakalvoa, sattuuko kukaan tietämään mikä annostus yleensä on? Mietin vain, että kauankohan se mahtaa näkyä raskaustestissä. Muistan vain, että sanottiin ettei laiteta koko määrää (5000 iu), mutta oliskohan voinut olla 500 iu tai 1500 iu? Kannassa ei näy vielä kirjausta ja olin vielä vähän lääkehuuruissa punktion jäljiltä, etten yksinkertaisesti muista.
 
Jos punktion jälkeen laitetaan Pregnyl tukemaan kohdun limakalvoa, sattuuko kukaan tietämään mikä annostus yleensä on? Mietin vain, että kauankohan se mahtaa näkyä raskaustestissä. Muistan vain, että sanottiin ettei laiteta koko määrää (5000 iu), mutta oliskohan voinut olla 500 iu tai 1500 iu? Kannassa ei näy vielä kirjausta ja olin vielä vähän lääkehuuruissa punktion jäljiltä, etten yksinkertaisesti muista.

Mulle laitettiin siirtopäivänä 5000 iu.
 
Jos punktion jälkeen laitetaan Pregnyl tukemaan kohdun limakalvoa, sattuuko kukaan tietämään mikä annostus yleensä on? Mietin vain, että kauankohan se mahtaa näkyä raskaustestissä. Muistan vain, että sanottiin ettei laiteta koko määrää (5000 iu), mutta oliskohan voinut olla 500 iu tai 1500 iu? Kannassa ei näy vielä kirjausta ja olin vielä vähän lääkehuuruissa punktion jäljiltä, etten yksinkertaisesti muista.

Muistan täältä lukeneeni, että määrä puolittuu vuorokaudessa. Eli kun pistät 5000 vaikka, seuraavana päivänä elimistössäsi on 2500, sitten 1250, jne.

Mulla taisi ovulaatio jäädä tulematta, nyt on jo kp21, letrokierto on ollut 27 pvä. Pillereiden jälkeinen kierto kyseessä niin voi olla mitä vaan. PAS saakoon odotella seuraavaa kiertoa, mutta on tämä raastavaa odottamista. Joka s**tanan päivä miettii, että joko ois, joko ois. Ja laskee kiertopäiviä. Varmaan niin tuttua monella.. Huoh.

Mulla kyseltiin vielä tuoresiirron aamuna vointeja, ja omasta mielestäni se oli ok. Kävellä piti varovaisesti, mutta pahoja kipuja ei ollut. Siirto tehtiin sitten minua kuunnellen, mutta varmasti lievää hyperiä on ollut, koska toipumiseen meni se noin viikko, että olo alkoi tuntua normaalilta taas. Munarakkuloita oli yli 20..
 
Mulle laitettiin siirtopäivänä 5000 iu.
Oliko sulla tuoresiirto vai PAS?

Ornament, pahoittelut jos PAS nyt siirtyy :sad001 Sitä tuossa aamulla laskeskelinkin, että kun Pregnyl aina puolittuu/vrk, niin milloin jämätkään ei enää testissä näkyisi. Jospa huomenna näkyisi Kannassa ivf:n tekstit niin voisi tarkistaa määrän.
 
Oliko sulla tuoresiirto vai PAS?

Ornament, pahoittelut jos PAS nyt siirtyy :sad001 Sitä tuossa aamulla laskeskelinkin, että kun Pregnyl aina puolittuu/vrk, niin milloin jämätkään ei enää testissä näkyisi. Jospa huomenna näkyisi Kannassa ivf:n tekstit niin voisi tarkistaa määrän.

Tuoresiirto dpo5. Toi annoksen puolittuminen on varmasti suuntaa antava ja joillain poistuu nopeammin, joillain hitaammin ja kai siinäkin voi olla eroja miten virtsaan sitä erittyy(?). Mä testasin sen poistumista ja missään vaiheessa ei ehtiny täysin tulla negaa vaan dpo11 testiviiva alko vahvistumaan. Kuitenkin dpo9 ja 10 oli jo toosi hentoa viivaa ja tuolla puolittumiskaavalla sillon ois pitäny olla vielä 300-155 iu:ta veressä mutta virtsan pitoisuus varmaan sit pienempi.
 
Onnea Ananas plussasta! :) Negan saaneille taas sympatiaa, olkoon ensi kerta sitten se plussa :smiley-angelic001

Onko kenelläkään muulla nyt munasolujen kasvatteluvaihe menossa ja punktio lähitulevaisuudessa? Itsellä on nyt takana muutaman päivän Gonal-F piikittelyt, ja täytyy sanoa että melkein jänistin ekana iltana, mutta keräsin kaiken urheuden. Ja siis mieshän meillä pistää, itse en vielä siihen pysty. Olikin aika irrationaalista nähdä, kun se piikki uppoaa ihoon, eikä se tunnu tai satu! Siis ihan kuin olisi katsonut itseään kärpäsenä katossa :joyful: Mutta siis, olen niin onnellinen ettei se sattunut! Mustelmia minullakin on pistoskohdissa, ja jouduin googlettamaan onko pienen pisaran ulostuleminen pistoskohdasta normaalia. Päädyinkin tälle palstalle, aiempaan viestiketjuun jossa oli hyviä kokemusasiantuntijuusvinkkejä. Niiden avulla saatiinkin tekniikka hiottua entistä paremmaksi! Eli kyllä, niin mahtavaa kun täältä löytyy vertaistukea ja kokemusasiantuntijuutta, niin kuin joku jo aiemminkin aihetta sivusi.

Huomenna onkin verikoe jossa nähdään, miten pistokset ovat lähteneet vaikuttamaan. Minusta on outoa, miten hilpeällä tuulella olen, en siis ole kokenut mitään hormonihirviökohtauksia oikein missään vaiheessa. Toki muutaman kerran on tuntunut olevan hermot vähän kireällä, mutta ihan vain jossain tietyssä hetkessä missä ne olisivat noin muutenkin ilman hormoneja voineet olla kireällä o_O
 
Takaisin
Top