IVF/ICSI 2020

Laita nabss täysin keskipäivällä niin saadaan kokemus. // PAS-ketjussa juteltiin. Olikin tää ketju, Riepu85 pisti ihan illalla ja Anselmiina vähän aikaisemmin iltapäivällä. Mutta ihan eri aikoja vaikuttaa olevan :)
 
Muokattu viimeksi:
Okei, kiitos Elevine! Tuo keskipäivä olisi kyllä omiinkin aikatauluihin melko sopiva.. Tosin mihinkähän lounasrasiaan mä työpaikan jääkaapissa kynän piilotan :grin
 
Mulle neuvottiin, että siinä herätessä pistää Gonapeptyl. Riippuukohan se alkionsiirron ajankohdasta? Mysteerisiä nämä neuvojen erot :D
 
Kiitos teille kaikille onnitteluista ja tästä ilmapiiristä:Heartblue ja kuten Vilja tuossa kans pohti, niin ei varmaan näitä hoitoja, vuosien odottelun ja keskenmenojen (jos niitä on ollut) jälkeen oikeen pysty mihkään luottavaiseen olotilaan asettumaan. Jos mun googlen historiaa selaisi, niin voisi pitää aivan luulosairaana. Onneksi päästään ens tiistaina ultraan ja meidän lääkäri oli sitä mieltä, et hän kyl näkee onko se tällä kertaa kohdussa vai ei jo tuossa vaiheessa. Tällä hetkellä oma diagnoosi on rypäleinentuulimunaraskauskohdunulkopuolella, kunnes toisin todistetaan:smiley-ashamed008

Onnea hirveesti matkaan kaikille, joilla uusi kierto on alkanut!! Ja Elevine tuo tunne on tuttu, et uusi kierto, uudet kujeet. Vaikka toisinaan hajottanut aivan perkeleesti, niin parempi uusi kierto, kun menkkojen odottelu.
 
13: 30 siirto

Edit: Amy_91 Onnittelut plussasta! Se on hienoa, että hoidot auttaa! :)
Ymmärrän, että tunnet ettei saisi tänne iloita plussasta, mutta nimenomaan positiivista voimaa ja toivoa tarvitaan :Heartred Onnistumiset auttaa pitämään omaa toivoa yllä.

Elevinen tavoin meillä joudutaan suuntaamaan enemmänkin kohti seuraavaa koitosta. Eilen alkoi pientä rusehtavaa vuotoa ja tänään punehtava vuoto. Toissapäivänä herkästä testistä nega. Virallinen verikoe on ylihuomenna. Ehkä testaan vielä huomenna jos tämä vuoto ei pahene tästä, mutta näyttää menevän ihan samaa kaavaa kuin aiempi, eli 3 päivää ennen testipäivää alkaa vuoto.

Meillä on kyllä se rasite, että koska olen vanhempi, niin vaikka munasoluja löytyi ja hedelmöittyi meillä hyvin, itse munasolut saattaa olla 80% viallisia. Meidän hedelmöityshoitojen onnistumisprossa on 15%. Tuolla aiemmin ketjussa joku postasi (en muista kuka) prosenteiksi 40-50%, niin se koskee nuorempia naisia eli alle 38vee. Sen jälkeen alkaa eksponentiaalinen onnistumisprosenttien lasku.
 
Muokattu viimeksi:
Onnea Amylle! Oon myös samaa mieltä, että täällä raskausuutiset antaa vaan toivoa. Tulee sellainen tunne, et ehkä se meillekin onnistaa vielä.

Mä siirryn nyt tänne puolelle kolmen tuloksettoman inssin jälkeen. Seuraavaksi ivf lyhyellä kaavalla, ois päästy jo huomenna aloittelemaan mut hoitajan kanssa laskettiin et pian punktio tai siirto osuu päivälle, jolloin ollaan menossa naimisiin.. Eli tämä kuu jännitellään häitä ja ensi kuussa ivf!
 
Gonapeptylin pistämisestä minulle ohjeistettiin että kellonajalla ei väliä. Sanoivat että kannattaa pistää aamulla, koska jos pistäminen unohtuu, niin on koko päivä aikaa muistaa ottaa se piikki.

Vaikea kyllä kuvitella että pistämisen voisi unohtaa, sen verran intensiivisesti asioihin suhtautuu, kun jatkuvan odottelun lomassa pääsee hetkeksi toiminnan puolelle.
 
Minkälainen pistettävä tuo Gonapeptyl? Kohtalaisen kokoinen annos, oliko hyvä pisto neula ja tuliko kirvelyä yms.? Pe alkion siirto ja ekan kerran täytyy tuota pistää. :bag:
 
Minkälainen pistettävä tuo Gonapeptyl? Kohtalaisen kokoinen annos, oliko hyvä pisto neula ja tuliko kirvelyä yms.? Pe alkion siirto ja ekan kerran täytyy tuota pistää. :bag:
Mun mielestä oli helppo, esim. Pregnyl on paljon pahempi neulansa takia. Ei myöskään isommasti kirvellyt.

Sain tänään tietää että pakastimeen oli saatu viisi alkiota. Kaksi oli kaksipäiväisiä ja loput kolme blastoja. Olen kyllä ihan tyytyväinen tuohon saldoon, eipä tarvi ihan heti lähteä uudestaan viemään koko ruljanssia läpi. Kokonaismäärä hedelmäittyneissä meillä oli 12, eli puolet tippui siitä määrästä nyt vielä viljelyssä pois (yksi meni tuoresiirtona).
 
Ihanaa plussauutisiakin! Onnea plussanneille! Ehdottomasti kannattaa tulla kertomaan, plussista, se antaa toivoa. Itsekin uskon siihen, että prosentit puhuu puolestaan ja täytyy vain yrittää. Lähtökohdat huomioiden tietysti, mutta plussa on aina mahdollinen.

Muistakaa, että vaikka raskaus saa alkunsa lapsettomuushoidoista, niin silti kaikki voi mennä siitä eteenpäin hyvin. Niin kävi itselleni, kun ekasta IVF:stä tärppäsi tuoresiirto ja raskaus sujui ilman pahoinvointeja ja ilman komplikaatioita aina synnytykseen 5pvä ennen LA, jolloin silloinkin vielä kaikki sujui hyvin. Terve poika syntyi ja vähillä sairasteluilla on tähänkin mennessä menty. Nyt 2,5v ihana poika meillä. Joskus alku hankala (hoidot) , mutta loppu menee hyvin ja raskaus etenee luonnollisesti. Itselle tuli syvä luotto siihen, että kaikki menee hyvin.

Itsellä on nyt jännääminen 2. IVF-hoidon 1. PASin kanssa. Ovulaatiota on metsästetty kohta viikko, ultrassa (kp11) munarakkula oli jo noin 20mm, mutta silti ovista ei vieläkään kuulu. Mietin kuinka hitaasti se oikein voi kasvaa... Onko muilla ollut samaa? Aiemmin ovis on tullut letro-avusteisesti kp 16-kp18. Toivon että huomenna (kp19) viimeinkin olisi hymynaamaa testipuikossa. Sitten siirto olisi tiistaina. Luteaalivaihe tuetaan lääkkeellisesti teroluteilla, pelkään sen jäävän silti lyhyeksi.
 
Mulle neuvottiin, että siinä herätessä pistää Gonapeptyl. Riippuukohan se alkionsiirron ajankohdasta? Mysteerisiä nämä neuvojen erot :D

Niin mä mietin kans et vaikuttaako siirtoaika, mut minusta mulla oli samoihin aikoihin päivällä siirto kuin muuhunkin aikaan neuvottujen kanssa. Ehkä siihen ei ole niin tarkkaa aikaikunaa sitten.


Minkälainen pistettävä tuo Gonapeptyl? Kohtalaisen kokoinen annos, oliko hyvä pisto neula ja tuliko kirvelyä yms.? Pe alkion siirto ja ekan kerran täytyy tuota pistää. :bag:

Mun mies onnistu pistää sen piikin tyyliin johonkin verisuonen reunaan tai hermoon, sattui ja kirveli pirusti jo siinä vaiheessa kun piikki oli ihossa eikä mitään painettu :hilarious: ulvoin että pidä taukoo ja sesano ihmetellen, et ei hän tee vielä mitään. Mut mulla joku megahuono tsägä tuossa.
 
Mun mies pisti mulle Pregnylin viimeks ja aivan älytön mustelma monta viikkoa pistokohdassa. :rolleyes:

Oon ite pistäny kaikki muut ja varmaan pistän nytkin ite. Inhoon ylikaiken pistoksia ja jännitän niitä ihan älyttömästi, vaikka itse olenkin hoitaja ja lähes joka työvuorossa pistelen kyllä potilaita "mielissäni" :angelic: Mutta ivf lääkkeiden kanssakin skarppasin vaan, että mistä tätä tietää onko tämä vika kerta niin ei se auta kun pistää menemään..
 
Ihanaa plussauutisiakin! Onnea plussanneille! Ehdottomasti kannattaa tulla kertomaan, plussista, se antaa toivoa. Itsekin uskon siihen, että prosentit puhuu puolestaan ja täytyy vain yrittää. Lähtökohdat huomioiden tietysti, mutta plussa on aina mahdollinen.

Muistakaa, että vaikka raskaus saa alkunsa lapsettomuushoidoista, niin silti kaikki voi mennä siitä eteenpäin hyvin. Niin kävi itselleni, kun ekasta IVF:stä tärppäsi tuoresiirto ja raskaus sujui ilman pahoinvointeja ja ilman komplikaatioita aina synnytykseen 5pvä ennen LA, jolloin silloinkin vielä kaikki sujui hyvin. Terve poika syntyi ja vähillä sairasteluilla on tähänkin mennessä menty. Nyt 2,5v ihana poika meillä. Joskus alku hankala (hoidot) , mutta loppu menee hyvin ja raskaus etenee luonnollisesti. Itselle tuli syvä luotto siihen, että kaikki menee hyvin.

Itsellä on nyt jännääminen 2. IVF-hoidon 1. PASin kanssa. Ovulaatiota on metsästetty kohta viikko, ultrassa (kp11) munarakkula oli jo noin 20mm, mutta silti ovista ei vieläkään kuulu. Mietin kuinka hitaasti se oikein voi kasvaa... Onko muilla ollut samaa? Aiemmin ovis on tullut letro-avusteisesti kp 16-kp18. Toivon että huomenna (kp19) viimeinkin olisi hymynaamaa testipuikossa. Sitten siirto olisi tiistaina. Luteaalivaihe tuetaan lääkkeellisesti teroluteilla, pelkään sen jäävän silti lyhyeksi.

Mulla oli kp12 isoin rakkula 14mm ja kp 17 oli ovulaatio. Voiko olla, että rakkula ei irtoa eikä ovulaatiota tule?
 
Minulla ei testi värähdäkään, joten siirtynen taka-alalle nuolemaan haavojani. Toivon sydämestäni plussia tänne. ❤
Mietin kuinka minusta on pikkuisen julmaa saada klinikalta lähtiessä paperi mihin on laskettu laskrettuaika. Se vaan ennestään luo mielikuvia asiasta, joka on vielä hyvin epävarmaa ja ehkä tuo mukanaan lisää surua tähän vaiheeseen. Sitä olisi ilman niitä mielikuviakin. Ottaisin sen tiedon mielummin myöhemmin jos siihen on näissä hoidoissa joskus todellista aihetta.

Tsemppiä teille kaikille! Jäihän meille yksi pakastuskelpoinen pakkasukko, mikäli sulatuksesta selviää. Sitten pyydän, että ei sellaisia lappuja. Haluan pitää jalat mahdollisimman tiukasti maassa ja pään pois pilvistä. Siinä määrin kuin se on mahdollista.
 
Kirjoittelen kuulumisia tänne. Tänään dpo 16 ja ohjeen mukaan tein äskön testin joka on positiivinen! Meillä siis 1. Ivf tuoresiirto. En voi uskoa tätä! Alkuviikosta tein dpo 9 testin, joka näytti haaleaa viivaa testiajan jälkeen. Mitään oireita ei muuten ole mutta alavatsaa särkenyt. Minulla kohdun adenomyosiini mikä ehkä tekee tuota kipua vatsalle, en tiedä. Edellispäivänä tuli tieto että pakastukseen ei saatu yhtään alkiota ja olisimme suoraan siirtyneet lyhyemmän kaavan hoitoon seuraavassa kierrossa.

Onnea plussanneille ja kovasti tsemppiä ja jaksamista muille❤️
 
Upunup, olen niin pahoillani :Heartred

Ananas86, paljon onnea teille!

Onko kenelläkään ollut myöhäistä hyperstimulaatiota? Millaisia oireita siitä tuli? Mulla viikko punktiosta tänään. Toissayönä heräsin tosi kovaan vatsakipuun, vatsa meni vähän sekaisin ja sen jälkeen tuntui melko kovaa polttoa vatsalla. Siitä lähtien on ollut jotenkin tosi erikoista vatsatuntemusta, semmoista jotain kivun ja jomotuksen väliltä. Viime yönä mies käänsi nopeaa unissaan kylkeä ja patja vähän heilahti, minä heräsin kun se liike kävi kipeää minun vatsaan. Tuntuu että ne kivut on tänään jo hieman kovemmat kuin eilen. Oon yrittänyt ottaa rauhallisesti ja lepäillä koko viikon, mutta tajusin että en ole juonut läheskään niin paljon kuin käskettiin.. Maha on myös vähän turvoksissa, ei nyt valtavasti mutta selkeästi kuitenkin (voi johtua Lugesteronista).

Ajattelin kyllä soittaa klinikalle tänään varmuuden vuoksi.
 
Nabbs: Hyvällä tuurilla se tarkoottaa alkanutta raskautta. Alkuraskauden hormonitoiminta provosoi noita oireita pahemmaksi. Toivotaan parasta. :)
Ja onnea Ananas!
 
Onnea Ananas!! Niin mahtavaa!!

Ja pahoittelut Upunup, sormet ristiin sen pakkasbaben suhteen.

Nabbs, alkava raskaus ylläpitää ja pahentaa hyperia, jos sellainen on. Vahva suositus yhteydenottoon klinikalle! Juomaa ja lepoa, toivottavasti säästyt sairaalahoidolta!
 
Kiitos Ununup ja Ylliste. Soitin klinikalle ja siellä myös hoitaja sanoi, että tällainen myöhäinen hyperstimulaatio usein tulee jos raskaus on alkanut. :nailbiting: Voin sanoa että tulen olemaan niin tulisilla hiilillä seuraavan viikon ennen testiä... Lepoa ja runsasta juomista käski myös, tarvittaessa saikkua jos tuntuu ettei töitä pysty tehdä. Kotona voi kuulemma olla jos tuntuu että olon kanssa pärjää ja päivystykseen yhteys vkl jos pahenee. Täytyy nyt ottaa tosi rauhallisesti ja kuulostella vointia ekstratarkasti.

Oon nyt aamun juonut tosi paljon ja ehkä vähän parempi olo on.
 
Takaisin
Top