IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Kiitos! Saako kysyä että kuinka monta teillä hedelmöittyi? :)

Joo tietty. Ja nyt kun aloin miettiä asiaa, niin meillä kerättiin sittenkin 22 niitä soluja ja 16 hedelmöittyi. Niistä 12 selvis blastoiksi ja ne pakastettiin. Muistin väärin tuon kerättyjen määrän. Mulla oli sit hyperin riski niin korkee, että ei päästy tuoresiirtoon ja oli olokin aika hirvee seuraavana päivänä punktiosta:yuck: Toivottavasti sulla pysyy olo aisoissa, kun kuitenkin tuon verran kerätty kans:smiley-angelic001

Nabss, hieno saldo munasoluja! Varmasti useampi kypsyy blastoiksi asti. Nyt otat vaan päivän kerrallaan, se on jännää aikaa mutta teillä hyvät mahdollisuudet! <3

Menen suoraan omaan napaan, mutta tsemppejä ja jaksuja kaikille hoitohin ja piinailuihin! :smiley-angelic003

Onko kenelläkään viimeisintä tietoa HUSin PASeista tai hoidoista ylipäätään? Ilmoittauduin eilen (kp1) PASiin ja klinikalta on tänään soitettu minulle kolmesti. En kerennyt vastaamaan millään kerralla ja oli tullut viesti, että soittavat ensi viikolla uudestaan. Edellisellä kerralla ilmoittautumisen jälkeen tuli vain viesti, missä ilmoitettiin ultra-aika. Toukokuussa tuli myös soitto, kun koronan jälkeen hoidot avattiin. Mutta mikähän tilanne nyt on, soittelikohan he vain, että olemmeko terveitä jne. vai voiko olla jotain muuta koronaan liittyvää tai mikä pahinta, hoidot keskeytettäisiin jälleen? :wideyed:

Luinkin nyt tarkemmin, eli teillä olisi jo nyt su siirto? Eli ei viljeltäisikään blastoiksi asti?
Joo, näillä näkymin sunnuntaina. Huomenna soittelevat klinikalla. Jotain puhui kyllä pidemmästä viljelystä myös, mutta olin vielä siinä vaiheessa hieman huuruissa niin meni ohi. Pitää kysyä huomenna. Jos nyt siis tulee edes mitään siirrettävää..

Joo, näillä näkymin sunnuntaina. Huomenna soittelevat klinikalla. Jotain puhui kyllä pidemmästä viljelystä myös, mutta olin vielä siinä vaiheessa hieman huuruissa niin meni ohi. Pitää kysyä huomenna. Jos nyt siis tulee edes mitään siirrettävää..

Eiköhän. Jos miehen siittiöt tutkittu ja ok niin olisi kyllä erittäin epätodennäköistä ettei yksikään 16:sta hedelmöittyisi... tsemppiä odotteluun!

Punktio tehty, ei ollut niin paha kuin pelkäsin. Verenvuotoa tuli kyllä aika paljon punktion jälkeen, sitä pitää nyt seurata ja kuulemma voi illastakin olla klinikkaan yhteydessä jos ei ala tasoittumaan. Munasoluja tuli 16 kpl. Nyt odotellaan huomista ja tietoa, että kuinka moni hedelmöittyy vai hedelmöittyykö yksikään.. Sunnuntaina olisi näillä näkymin siirto, jos sinne asti päästään.

Wau, hieno munasolusaalis! Tsemppiä siirtoon :) Missä muuten olet hoidoissa, kun siirtoja tehdään sunnuntaisinkin?

Menen suoraan omaan napaan, mutta tsemppejä ja jaksuja kaikille hoitohin ja piinailuihin! :smiley-angelic003

Onko kenelläkään viimeisintä tietoa HUSin PASeista tai hoidoista ylipäätään? Ilmoittauduin eilen (kp1) PASiin ja klinikalta on tänään soitettu minulle kolmesti. En kerennyt vastaamaan millään kerralla ja oli tullut viesti, että soittavat ensi viikolla uudestaan. Edellisellä kerralla ilmoittautumisen jälkeen tuli vain viesti, missä ilmoitettiin ultra-aika. Toukokuussa tuli myös soitto, kun koronan jälkeen hoidot avattiin. Mutta mikähän tilanne nyt on, soittelikohan he vain, että olemmeko terveitä jne. vai voiko olla jotain muuta koronaan liittyvää tai mikä pahinta, hoidot keskeytettäisiin jälleen? :wideyed:

Mä veikkaan, että se on ollut korona-soitto, jonka tekevät kaikille hoitoihin ilmoittautuneille. Kun ilmoittauduin heinäkuussa, tuli viikon päästä soitto jossa kerrottiin meidän pääsevän hoitoihin sekä tiedusteltiin, olemmeko terveinä, onko mitään koronaan viittaavia oireita jne. En usko, että tällä kertaa hoitoja välttämättä kovin helpolla oltaisiin keskeyttämässä, ainoastaan jos henkilökunta sairastuu tai joutuu siirretyksi muihin työtehtäviin. Ja siis toivon, että mitään pahaa koronan uutta aaltoa ei tulisi, ja kaikki pysyisivät terveinä.

Oma napa, kiitos kaikille synarelasta kommentoineille! Tänäänkin tuli sellainen hikikohtaus että oksat pois, vähän jo nolotti kun siitä ei meinanut tulla loppua ja oli töissä tärkeä asia kesken, muiden silmäparien tutkailun alla:pompus: :playful:

Pakko purkaa jonnekin, kun tuli töissä niin masis olo. Meillä on neljä tyyppiä saanut lähiaikoina perheenlisäystä ja vitsailua "hedelmällisestä talosta" ja "laitetaan syntyvyys nousuun"-tyyppisiä heittoja kuulee useammin, kuin jaksaisi. Tänään kaks tuoretta iskää selvitteli kahvilla hoitovapaa kuvioitaan ja muut innokkaana kommentoi. Mä lähdin vaan takas työpisteelle, kun en pystyny olee siinä enää. Sit tää toinen isä tulee hetken päästä perästä ja kysyy et "Onks villit viikonloppusuunnitelmat hehhe?" (Tiedän....ei mitään mistä vois loukkaantua) Oon vaan hänelle kerran kännissä kertonu meidän tilanteesta:banghead:

Tuli vaan surullinen olo. Totuus mun villistä viikonlopusta on et analysoin jokaista vatsanväännettä ja googletan hiessä. Koko viikon ahistanu ja pelottanu ni tähän jos ja kun pärähtää nega sunnuntaina ni on taas paskaa mennä maanantaina kuuntelee noita juttuja.

Varmaan tääl kaikilla näitä kokemuksia. Oli pakko purkaa mieltä, kun kökötän kotona eikä mihkää huvita mennä eikä ketään nähä. En jaksa livenä jauhaa, kun ei oo kellään sama tilanne.

Meillä on enää 2 yötä testiin. Mä yritän iloita nyt tästä jännityksestä ja siitä mahdollisuudesta, että olisin raskaana. Mä ajattelen, että pettymys ja suru ovat ihan yhtä suuria, vaikka miten siihen itseään valmistelisi, jos nega tulee. Hetkittäin toki alakulo ja pelko ottavat vallan ja jo melkein "tiedän", että ei tämä varmaan onnistunut. Se miltei itkettää (koska viimeinen hoito eikä alkioita pakkasessa).

Voi halaus! Ihanasti ajateltu. Sydämeni pohjasta toivon teille onnistumista ja koitan ammentaa mukaani edes ripauksen tätä asennetta. Ensin ajattelin, että jännitän hiljaa itsekseni tämän siirron jälkeisen ajan ja seurailen teidän kirjoituksia sivummalta vaan ihanat sanasi saivat kirjoittamaan.

Halaus myös Amylle. Tuo on ikävää. Lapsen saamisen haasteetkin ovat monelle tosiasia niin et ole välttämättä edes ainoa, jota nuo jutut työpaikallasi satuttavat. Minulle myös kaiken mahdollisen googlettaminen on tuttua.

Elevinelle myötätuntohalaus. Olen tosi pahoillani mikäli tulos ei muuksi muutu.

Minulla dpo5 maanantain itkuista huolimatta. Kun punktiossa saatiin vain muutama solu. Eilen jäi ajatukseksi, mutta josko tänään ottaisi pari hörppyä punaviiniä. Ja muutamana tulevana päivänä. Huomenna olisi myös gonapeptylin pisto. Onko monella muullakin (dpo6) sama?

Muokattu viimeksi:
Vau! Hienoa että noin hyvää palvelua saa nabss! Ja upea satsi, toivon hirmusesti onnea huomiseen siirtoon. Ihanaa että asiat etenevät. :)

Voimia ja zentuulia Upunupille :Heartpink odottaminen on välillä kamalinta ja välillä ihaninta. Toivottavasti tulisi teille niitä odotettuja hyviä uutisia tästä.

Amy_91, ihan paskaa et pitää töissä noita fiiliksiä kokea. Tuttua on kaikki epäreiluuden fiilikset kyllä. Toivon varpaat kippurassa että pääset sinne duuniin myhäilemään oman hyvän salaisuutesi kanssa, ja et huomenna testi olis positiivinen.

CherryRed, salaa toivon kans et mulla kyydissä olisi vaan hidas hiihtäjä, mut itkut itkeskelin jo. Ei ihan ole toivoton olo, niin kuin joskus kyllä on fiilis ollut se, että me ei ikinä saada lasta. Loma antaa voimia ehkä käsitellä tätä paremmin, ja se että meillä vielä alkumatka ivf-hoidoissa. Musta on jotenkin suloista, kun jenkkilässä kutsuvat niitä embabyksi. Meillä vielä 5 embabya, uutteraa yrittäjää, joista voi tulla jostain ihan vauvakin vielä. Ehkä joku päivä :Heartblue Toivon CherryRed et sulla vain kovasti reagoiva kohtu, ja kivut jotain raskautumiseen liittyvää :Heartpink:Heartpink upeaa olisi jos tulis vaan positiivisten aalto ja tekis teistä odottavia mammoja. Ja mäkin voin joku päivä mukaan liittyä.

_valo_ niin paljon voimaa ja etärutistuksia :Heartpink kunpa siellä olisi se paras uutinen huomenna.

Moi!

Täällä piinalija toisesta ketjusta. Meille siis tehtiin kolmas inssi, mutta seuraan tätä ketjua tiiviisti sillä jos en tästä raskaudu, jatkamme ivf-hoitoihin välittömästi. Olemme siis yksityisellä hoidoissa.

Mulla on dpo11 ja Lutinus käytössä. Aluksi siitä imeytyi ihan kaikki, mistä olin todella yllättynyt! Ois pärjännyt ilman mitään suojaa. Mutta nyt yhtäkkiä dpo9 asti on alkanut "lorahtelemaan" ihan kuvaamallasi tavalla :wideyed: niinku mitä ihmettä.. Klinikan määräämä testipäivä on vasta maanantaina, eli vielä pitäisi 4 päivää piinailla..

Mulla kans Lutinus lorahteli niin, että oli pakko pitää sidettä. :facepalm:
Mutta voi tosiaan liittyä myös raskautumiseen, tosin mulla oli sitten Lutinuksen loputtua alkuraskaus ihan saharan kuivaa, ja sitten puolivälissä alkoi niin runsas vesimäinen valkovuoto, että koko ajan stressaan, tuleeko sittenkin lapsivettä.

Totaalinegahan se testi oli. Kohti seuraavaa siis. Miten teillä muilla :smiley-angelic001

Mulla oli lääketieteellinen kierto, estrogeeniä ja progesteronia. Lopetankohan ne nyt jotta tuli kierto?

Halaus Elevine. ❤️

Meillä myös testi näytti negaa. Niin surullinen ajatus, että meille ei tule vauvaa, mutta kai meidän pitää nämä hoidot lopettaa. Olemme jo muutaman vuoden yi 40-vuotiaita. Vain harvat onnistuvat tässä iässä. Ainoa vaihtoehto olisi hoito lahjasoluilla, mutta se ei ole tämän päivän asia. Ehkä mietimme asiaa.

Meille tehtiin 2 hoitoa. Toukokuussa ivf ja heinäkuussa icsi. Hoidot eivät kestäneet siis kovin kauan. Tämän me sovimme jo etukäteen, että katsotaan, mutta ei loputtomiin jatketa, koska todennäköisyys on niin pieni. Näistä hoidoista saimme 1 alkion (yhteensä 10 munasolua), mikä on tässä iässä ihan hyvä / odotettava tulos. Se mikä yllätti, oli hoitojen rankkuus. Kuinka paljon toivoin ja pelkäsin samaan aikaan. Kuinka surulliselta ajatus tuntui, että emme saisi enää vauvaa. Toivon teille kaikille ihan hirveästi voimia tähän prosessiin. Toivon sydämeni pohjasta, että teille kaikille jonakin päivänä suotaisiin se plussa, raskaus ja vauva. Ja sydäntäni raastaa, kun tiedän, että niin ei kaikille käy. Teille toivon voimia suruun. Minulla on ystävä(pariskunta), joka kävi 11 vuotta hoidoissa ilman yhtään lasta. Luulin ymmärtäneeni häntä ja hänen suruaan, luulin kokeneeni empatiaa. Nyt tämän meidän muutaman kuukauden hoitojakson aikana olen itkenyt hänen puolestaan. Miten hän jaksoi, miten hän uskoi ja toivoi ja miten vahva hän olikaan. Miehensä toki myös. He lopulta adoptoit pienen vauvan ja ovat onnellisia nyt. Silti, tämä kokemus avasi silmiäni. Haluaisin halata Ja antaa voimia teille kaikille (nuoremmille) naisille! ❤️

Halaus Elevine. ❤️

Meillä myös testi näytti negaa. Niin surullinen ajatus, että meille ei tule vauvaa, mutta kai meidän pitää nämä hoidot lopettaa. Olemme jo muutaman vuoden yi 40-vuotiaita. Vain harvat onnistuvat tässä iässä. Ainoa vaihtoehto olisi hoito lahjasoluilla, mutta se ei ole tämän päivän asia. Ehkä mietimme asiaa.

Meille tehtiin 2 hoitoa. Toukokuussa ivf ja heinäkuussa icsi. Hoidot eivät kestäneet siis kovin kauan. Tämän me sovimme jo etukäteen, että katsotaan, mutta ei loputtomiin jatketa, koska todennäköisyys on niin pieni. Näistä hoidoista saimme 1 alkion (yhteensä 10 munasolua), mikä on tässä iässä ihan hyvä / odotettava tulos. Se mikä yllätti, oli hoitojen rankkuus. Kuinka paljon toivoin ja pelkäsin samaan aikaan. Kuinka surulliselta ajatus tuntui, että emme saisi enää vauvaa. Toivon teille kaikille ihan hirveästi voimia tähän prosessiin. Toivon sydämeni pohjasta, että teille kaikille jonakin päivänä suotaisiin se plussa, raskaus ja vauva. Ja sydäntäni raastaa, kun tiedän, että niin ei kaikille käy. Teille toivon voimia suruun. Minulla on ystävä(pariskunta), joka kävi 11 vuotta hoidoissa ilman yhtään lasta. Luulin ymmärtäneeni häntä ja hänen suruaan, luulin kokeneeni empatiaa. Nyt tämän meidän muutaman kuukauden hoitojakson aikana olen itkenyt hänen puolestaan. Miten hän jaksoi, miten hän uskoi ja toivoi ja miten vahva hän olikaan. Miehensä toki myös. He lopulta adoptoit pienen vauvan ja ovat onnellisia nyt. Silti, tämä kokemus avasi silmiäni. Haluaisin halata Ja antaa voimia teille kaikille (nuoremmille) naisille! ❤️

Olen pahoillani :Heartred:Heartred voimia sinne asioiden pohdintaan ja käsittelyyn. Aika näyttää varmasti mikä hyvä jatkotapa teille.

Me kerran jo päätettiin lopettaa hoidot, kun ne tuntuivat liian raskailta. Sitten vuoden vaihteessa vielä päätettiin koittaa ivf:t ja tässä ollaan. Vielä ei ole päätetty lähdetäänkö toiseen hoitokiertoon jos näistä ei nappaa. Jotenkin olin aika varma, et tää eka vois onnistua.

Halauksia ja voimia raskaisiin tilanteisiin, ei ole helppo tämä polku kulkea :Heartred

Me käytiin hakemassa kahden päivän ikäinen alkio kyytiin. 10 alkiota jäi vielä jatkoviljelyyn, osahan niistä tippuu varmasti nyt pois mutta jospa muutama ainakin saataisiin pakastettua. Testipäivä on 23.8. Nyt on todelliset piinaviikot edessä, yritän kovasti keksiä jotain tekemistä illoille ettei menisi vain turhaan googlettamiseen ja oireiden analysointiin. Laitoin puhelimen nettisovellukseen aikarajan per päivä, jospa se vähän hillitsisi turhaa netissä luuhaamista..

Itken täällä _valo_ sanoillesi. Kaikkea hyvää. Lempeyttä suruun. Ja tsemppiä mikäli päätätte lähteä vielä lahjasoluilla.

Mukava kuulla nabbs teidän tilanteesta!

Halaus vielä Elevinelle.

Pahoittelut negatiivisista testeistä... niin kurjaa:sorry:. Molemmille voimaa jatkaa eteenpäin, on se suunta sitten mikä tahansa.

Itsekkin mietin, että miten sitten jos biologisia lapsia ei vain yksinkertaisesti saada. Onko lahjasolut vaihtoehto, adoptio vai sijaisvanhemmuus... pystyykö jatkamaan kahden maailman tappiin vai tuleeko ero lähes varmasti, jos lapsia ei tule tavalla tai toisella. Isoja kysymyksiä.

Miten te muut käsittelette näitä liian isoja kysymyksiä? Itse toistaiseksi tietoisesti tungen taustalle. Mutta siellä ne ovat ja lymyävät. Ei varmaan hyvää tee sekään.

Takaisin