IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minä taas! Anteeksi :-)

Onko teillä muilla piinailijoilla ollut vetistä valkovuotoa? Mulla on ollut ja luulin sen johtuvan siitä lutinuksesta. Se tulee aina välillä ja oikein lorahtaa housuihin. Alkuun luulin monta kertaa, että nyt alkaa menkat etuajassa. Googlasin sen ("vetinen valkovuoto alkuraskaus") ja ilmeisesti se voi liittyä alkuraskauteen. Tämän oireen puuttuminen ei tarkoita, että et olisi raskaana, mutta raskaus saattaa aiheuttaa tällaistäkin ihan alkuvaiheessa. Mä kiinnitin siihen huomiota, koska se oli normaalista poikkeavaa ja siksi Googlailinki. Se on ärsyttävääkin, koska on pakko pitää sidettä koko ajan. Muutoin on muutaman tunnin välein ikään kuin vähän pissaa pikkareissa. Voihan olla, että Lutinus-lääke aiheuttaa tämänkin "raskausoireen", mutta kuitenkin.

Moi!

Täällä piinalija toisesta ketjusta. Meille siis tehtiin kolmas inssi, mutta seuraan tätä ketjua tiiviisti sillä jos en tästä raskaudu, jatkamme ivf-hoitoihin välittömästi. Olemme siis yksityisellä hoidoissa.

Mulla on dpo11 ja Lutinus käytössä. Aluksi siitä imeytyi ihan kaikki, mistä olin todella yllättynyt! Ois pärjännyt ilman mitään suojaa. Mutta nyt yhtäkkiä dpo9 asti on alkanut "lorahtelemaan" ihan kuvaamallasi tavalla :wideyed: niinku mitä ihmettä.. Klinikan määräämä testipäivä on vasta maanantaina, eli vielä pitäisi 4 päivää piinailla..

Mulla tuli kp 32 yhden päivän ajan kirkasta veristä vuotoa kipuineen, luulin menkoiksi, mutta ne loppuivatkin yllättäin ja tein yllättäen haamutestin. Eka viikko plussan jälkeen oli myös vetistä valkovuotoa, mikä nyt rauhoittunut. Ei siis lääkkeitä käytössä. Menossa rv5-6.

Mulla oli eilen eli pp6 pieni määrä rusehtavaa valkovuotoa. Sellaista mitä itsellä tulee ennen menkkoja. Jotain vanhaa verta? Himottaa testata, mut samalla pelottaa:sad010varmaan kyl viikonloppuna pakko, mut mietityttää myös näkyykö ne ovitrellen pienet naksut. Pistän tukilääkkeenä yhden naksun joka 3 päivä. Kertokaa, jos kokemusta.

Tuntuu et tänään ei oo ollut mitään "oireita" mitä muina päivinä. Eiliseen asti vihloi mahaa ja munasarjoja sekä oli huonoa oloa iltasin. Nyt ihan tavis olo. Ja ihanaa, että tääl on muilla samoissa vaiheissa kierto:Heartred:Heartred ei tartte ihan yksin jännätä.

Minä taas! Anteeksi :)

Onko teillä muilla piinailijoilla ollut vetistä valkovuotoa? Mulla on ollut ja luulin sen johtuvan siitä lutinuksesta. Se tulee aina välillä ja oikein lorahtaa housuihin. Alkuun luulin monta kertaa, että nyt alkaa menkat etuajassa. Googlasin sen ("vetinen valkovuoto alkuraskaus") ja ilmeisesti se voi liittyä alkuraskauteen. Tämän oireen puuttuminen ei tarkoita, että et olisi raskaana, mutta raskaus saattaa aiheuttaa tällaistäkin ihan alkuvaiheessa. Mä kiinnitin siihen huomiota, koska se oli normaalista poikkeavaa ja siksi Googlailinki. Se on ärsyttävääkin, koska on pakko pitää sidettä koko ajan. Muutoin on muutaman tunnin välein ikään kuin vähän pissaa pikkareissa. Voihan olla, että Lutinus-lääke aiheuttaa tämänkin "raskausoireen", mutta kuitenkin.

Mulla on ollut ihan samanlaista vuotoa, kun aina ennenki. Eli aika niukkaa ja kuivaa.Toivoisin aina et jotenki runsastus ja vois siitä aavistaa raskautta. Toivottavasti sulla toi ois oire plussasta:Heartpink

Mä tein tänään normaaliherkkyisen raskaustestin päiväpissasta (usean tunnin pidätys) eikä siinä ainakaan mitään näkynyt .:blackeye:

Testaan huomenna aamulla herkällä ja sit sunnuntaina normaalilla vielä. Tuli jo pettynyt olo, mut testaan kyl viel noi. Voi jo vähän laskeutua arkifiiliksiin.

Kaikkia oireita on edelleen, mutta niihin lääkkeisiinhän ne voi liittyä. :shifty::angry2:yuck::sour::inpain:

Minä taas! Anteeksi :)

Mulla oli muutama päivä siirron jälkeen, mut nyt noita ”lorahtamistuntemuksia” ollut vain noiden puikkojen asettamisen jälkeen jossain vaiheessa.

Mulla on tänään punktio ja on alkanut pelottaa melkoisesti.. Ei niinkään itse toimenpide, vaan se kaikki muu. Että mitä jos rakkuloissa ei ole yhtään munasoluja, jos yksikään ei hedelmöity, jos on vaan huonolaatuisia kaikki ja siirtoon ei päästä ollenkaan. Ahdistavaa..

Mulla on tänään punktio ja on alkanut pelottaa melkoisesti.. Ei niinkään itse toimenpide, vaan se kaikki muu. Että mitä jos rakkuloissa ei ole yhtään munasoluja, jos yksikään ei hedelmöity, jos on vaan huonolaatuisia kaikki ja siirtoon ei päästä ollenkaan. Ahdistavaa..

Mulla oli samat fiilikset punktioon mennessä. Hirveesti tsemppii!! Noi on jännät päivät, kun odottaa tietoja munasoluista/alkioista. Sit ku siitä on selvinny ni itse siirronkin jälkeen ihan huolissaan kaikesta. Ei oo helppoo tämä!!

Mulla oli samat fiilikset punktioon mennessä. Hirveesti tsemppii!! Noi on jännät päivät, kun odottaa tietoja munasoluista/alkioista. Sit ku siitä on selvinny ni itse siirronkin jälkeen ihan huolissaan kaikesta. Ei oo helppoo tämä!!
Jep, ei ole helppoa ei.. Kyllä sitä on taas niin kateellinen niille, joilla tää kaikki onnistuu ilman hoitoja.

Saako heti punktion jälkeen tietää solujen määrän vai meneekö se seuraavaan päivään?

Saako heti punktion jälkeen tietää solujen määrän vai meneekö se seuraavaan päivään?
Punktiossa lääkäri laskee kyllä koko ajan, montako rakkulaa hän tyhjentää. Kaikissa ei ole välttämättä munasoluja, munasolujen määrän saa selville vähän punktion jälkeen kunhan biologi on kerennyt ne laskea. Biologi hedelmöittää munasolut samana päivänä, jos siittiöitä on käytettävissä. Hedelmöityksen jälkeisenä päivänä nähďään, onnistuiko hedelmöitys ja lähtivätkö alkiot jakautumaan.

Riippuu klinikasta, kuinka usein he antavat väliaikatietoja. Minun klinikkani kertoi minulle joka päivä (myös lauantaina), montako solua on vielä pelissä mukana, julkisella ilmeisesti tiedotetaan harvemmin.

Muokattu viimeksi:
Jep, ei ole helppoa ei.. Kyllä sitä on taas niin kateellinen niille, joilla tää kaikki onnistuu ilman hoitoja.

Sain tietää munasolujen määrän about tunti punktion jälkeen. Hedelmöittyneet kerrottiin seuraavana päivänä. Sen jälkeen sain vasta siirtopäivänä (5.pv) tietää monta on vielä elossa/pakastettu. Tämä yksityisellä Helsingissä. Tsemppiä punktioon! Mua jännitti kans melko paljon, myös itse toimenpide.

Meille kanssa kerrottiin jo klinikalla saatujen munasolujen määrä. Siitä eteenpäin päivittäin tuli soitto, että missä mennään. Pois lukien vkonloppu tietenkin. Kunnallisesta en tiedä ja nääkin kysyi, että haluaako tiedon päivittäin.

Tsemppiä kaikille piinailuun! Voi kun itselläkin olisi pian alkio kyydissä, jota jännätä... itsellä lääkkeelliseen kiertoon tehdään siirto, niin varmasti kaikki mahdolliset ja mahdottomat oireet on lääkkeillä selitettävissäo_O.

Kiitos tiedoista! Mekin yksityisellä, joten eiköhän sieltä jotain kuulune myös huomenna sitten.. Pitäisi nyt vaan olla googlettamatta, ettei ehdi liikaa saada uusia ahdistuksen aiheita.

Mä tein tänään normaaliherkkyisen raskaustestin päiväpissasta (usean tunnin pidätys) eikä siinä ainakaan mitään näkynyt .:blackeye:

Testaan huomenna aamulla herkällä ja sit sunnuntaina normaalilla vielä. Tuli jo pettynyt olo, mut testaan kyl viel noi. Voi jo vähän laskeutua arkifiiliksiin.

Kaikkia oireita on edelleen, mutta niihin lääkkeisiinhän ne voi liittyä. :shifty::angry2:yuck::sour::inpain:

Voi kurjuus tuota tulosta! Voi kumpa se siitä vielä muuttuisi sunnuntaihin mennessä. Iso halaus ja voimia tähän päivään. :Heartbigred

Voi mälsyys Elevine testituloksest! Josko siellä on torkkuva alkio ja se on vaan hidas pääsemään herkän testin rajaan? <3

Nabbs: Tsemppiä pukntioon ja toivottavasti saatte hyviä tuloksia huomenna! Tässä on koko ajan matkan varrella niitä jänniä hetkiä, kun voi mennä hyvin tai huonosti, että jännitettävää riittää ja vuoristoratatunteita <3

Mulla kun on se nippailupäivä pari päivää sitten, niin illalla tulikin sitten sellaset krampit, että tuntu kun karmeet menkat alko. Piti oikeen mennä sänkyyn sikiöasentoon. Kohtusupistelu ei voi olla kauhean hyvä asia kiinnittymisyritykseen.... Mietin että nyt mun kroppa siellä hylkii meidän alkiota oikeen kunnolla kun 6 tuntia kesti krampit. Nyt ei ole sen jälkeen ollut mitään, Turvotuskin rauhottunut vaikka vielä tietysti käytän Lugeja.

#CherryRed, mullakin jossain kohtaa oireet lieveni ja osin katosikin, mutta jostain syystä mulla on edelleen sellainen olo, että raskaus on alkanut. Onhan se kai aika iso shokki kohdulle, kun raskaus alkaa. Mä pidän peukkuja, että kaikki sujuisi hyvin. Toivottavasti saat ylläpidettyä vielä uskoa onnistumiseen. Tsemppiä!

Meillä on enää 2 yötä testiin. Mä yritän iloita nyt tästä jännityksestä ja siitä mahdollisuudesta, että olisin raskaana. Mä ajattelen, että pettymys ja suru ovat ihan yhtä suuria, vaikka miten siihen itseään valmistelisi, jos nega tulee. Hetkittäin toki alakulo ja pelko ottavat vallan ja jo melkein "tiedän", että ei tämä varmaan onnistunut. Se miltei itkettää (koska viimeinen hoito eikä alkioita pakkasessa).

Punktio tehty, ei ollut niin paha kuin pelkäsin. Verenvuotoa tuli kyllä aika paljon punktion jälkeen, sitä pitää nyt seurata ja kuulemma voi illastakin olla klinikkaan yhteydessä jos ei ala tasoittumaan. Munasoluja tuli 16 kpl. Nyt odotellaan huomista ja tietoa, että kuinka moni hedelmöittyy vai hedelmöittyykö yksikään.. Sunnuntaina olisi näillä näkymin siirto, jos sinne asti päästään.

Punktio tehty, ei ollut niin paha kuin pelkäsin. Verenvuotoa tuli kyllä aika paljon punktion jälkeen, sitä pitää nyt seurata ja kuulemma voi illastakin olla klinikkaan yhteydessä jos ei ala tasoittumaan. Munasoluja tuli 16 kpl. Nyt odotellaan huomista ja tietoa, että kuinka moni hedelmöittyy vai hedelmöittyykö yksikään.. Sunnuntaina olisi näillä näkymin siirto, jos sinne asti päästään.

Mahtavaa, että sujui hyvin ja soluja löytyi! Meillä kerättiin just sama määrä soluja:D tsemppii jännittelyyn:thumright Toivottavasti verenvuoto ei lisäänny.

Mahtavaa, että sujui hyvin ja soluja löytyi! Meillä kerättiin just sama määrä soluja:D tsemppii jännittelyyn:thumright Toivottavasti verenvuoto ei lisäänny.
Kiitos! Saako kysyä että kuinka monta teillä hedelmöittyi? :)

Takaisin