IVF/ICSI 2020

Kiitos teille vastauksista! Olisi kyllä ihana kun tuon asian saisi hoidettua pois samana päivänä. :)
Miten kauan muilla on mennyt klinikalla? Kahdessa ja puolessa tunnissa pitäisi päästä pois, jotta ehtii tuohon toiseen kiireettä.
Ketäs muita meitä oli punktiossa ensi viikolla? Anteeksi huono muistisuus..
Mulla tosiaan punktio ke. Irroituspiikki 34h ennen. Luin jostain että olisi 36h normisti.. kai tuo on kohdallani laskettu oikein? Ja toivottavasti ei hyperiä ym ja perjantaina olisi asiat niin että päästäisiin seuraavaan vaiheeseen. :)
 
Mette82 olen kauhean pahoillani :sad001 Voimia :Heartpink


Mä oon ollut molempien punktioiden jälkeen niin kipeä et oon halunnut vaan maata ja nukkua. Lisäksi ne kipulääkkeet teki pahoinvoinnin et sekin oli aika ikävä. Sain kyllä lääkettä siihen.
Menin 8-9 aikaan polille ja pois oon päässyt n. klo 12 aikaan. Mulle tiputettiin suoneen vielä kunnon kipulääkkeet ennen lähtöä, koska olin kipeä. Viereisissä loosseissa moni pääsi jo aiemmin kotiin vaikka olivat tulleet myöhemmin. Eli hyvin paljon voinnista riippuu. Sitä ei kai voi tietää etukäteen.
 
Kiitos vastauksista. Tällä perusteella on mahdollista, että keskiviikko menee niin kuin toivoisin, mutta sen näkee sitten.
 
Upunup meillä oli tosi tarkka 36h irrotuspiikki ennen punktiota. Otin sen 20 Min myöhässä niin siirsivät jopa aikaa vähän sen takia. Jokaisessa punktio ssa ollut tuo sama 36h aiemminkin. Varmistaisin vielä hoitopaikasta tuon tuntimäärän.
 
Voi ei, mulla tuli noidannuoli selkään. Oon vanhemmillani kylässä ja onneks he voivat hoitaa esikoista. En pysty syliin nostamaan saati edes kävelemään juurikaan. Panadolin otin, mutta tuskinpa se mitään auttaa. Buranaa en haluaisi ottaa kun sehän voi estää kiinnittymisen ja vissiin tässä vkl aikana alkio olisi kiinnittymässä jos on kiinnittyäkseen. Mut pakko mun on se varmaan ottaa jos kohta ei helpota koska illalla pitää ajaa kotiin ja huomenna hoitaa yksin esikoista :sad001 ja jos ei buranalla helpotu niin sitten lihasrelaksantteja, vaikka eihän niitäkään nyt sais. Menee varmasti ihan pilalle tämä siirto :sad001
 
@bluebe Panacodia saa käsittääkseni käyttää myös raskaana ollessa. Se on reseptilääke, joten samalla voisi varmistaa sen sopivuuden lääkäriltä. Noidannuoli on kyllä todella kurja vaiva. :sad001
 
Bluebe kokeile kylmägeeliä. Se on turvallista ja itsellä ainakin todella toimiva. Ensin lyhyt lepo/rentoutus selälle, sitten normaalia liikettä.
 
Kiitos vinkeistä. Kokeilen noita jos ja kun pääsen täältä kotiin. Nyt ongelma on se kun oon mun vanhemmilla enkä halua kertoa siirrosta. Ja täällä tuputetaan vaan lääkkeitä joita nyt ei voi ottaa ja sopivia ei täältä löydy :/
 
Oi ei bluebe! Toivottavasti ei olisi kauhean paha... Mulla auttoi joskus lämmin suihku kohdennettu selkään. Istuin suihkussa sellasessa asennossa missä pystyin ja sit vaan lähes kuumaa suihkua selälle. Sen jälkeen lepo selälleen niin et jalat 90 asteen kulmassa.
Älä heitä vielä toivoa siirron suhteen. Tuo ei onneksi vaikuta mihinkään ellet joudu ottamaan niitä lääkkeitä. Ja välttämättä ei sekään vaikuta.
 
Täällä dpo 16 ja negatiivinen testi. Ruskea tuhruvuoto alkoi eilen, eipä tässä taida olla epäselvää enää. Verikokeeseen tiistaina vielä, täällä tutkitaan onko edes ollut yritystä.

On tämä surkeaa. Toivoisin niin, että syy selvitettäisiin, olisi jotenkin helpompi itse hyväksyä tilanne, kun ymmärtäisi, mikä on vikana. Ja jos vaikka koko rääkki onkin turhaa, onko edes mitään mahdollisuutta onnistua. Mutta eipä tuolla julkisella taida olla resursseja sellaiseen...
 
Nirppuli olen pahoillani negasta :sad001

Mä oon selvinnyt päivän paracetamolilla, mutta nyt yöksi on pakko ottaa lihasrelaksantti. Ei auta kuin toivoa etten sillä pilaa koko kiinnittymisen mahdollisuutta. Mut en voi huomenna hoitaa lasta ja käymään pakollisilla asioilla jos en pysty kulkemaan selkä suorassa tai nostamaan mitään...
 
Soitin polille eikä ole kuulemma niin tarkkaa Pregnyl annoksen kanssa. Ohjeistavat kaikille aamun punktioon tulijoille saman ajan klo 23. Siihen aikaan siis tänä iltana. Netistä googlailin niin 34-36h oli usemmalla sivustolla ohje. Jossain -38h saakka. Monessa paikkaa toki tuo 36h.

Menkkamaiset kivut lisääntyneet. Parasetamolia liene voi käyttää huoletta? Ensi yönä voisi tarvita.

Ärsyttää kun töskäsin viimeisen Synarela annoksen kanssa. Kävin pikku kävelyllä annoksen jälkeen ja tullessa niistin ennen kuin muistin ottaneeni tuon puoli tuntia aiemmin.. ohjeessa on aivastamisesta että jos heti annoksen jälkeen aivastaa niin uusi annos. Jospa olisi puolessa tunnissa riittävästi imeytynyt.

Kyllä tässä jo miltei tunteja laskee ke aamun punktioon.
 
Voimia Mette :Heartred

Upunup, oliko sulla follit kasvanut hyvin sen annoksen noston avulla? :) Tsemppiä punktioon!

Täällä on melko sekava ja ahdistunut olo. Lauantaina oli virallinen testipäivä ja silloin digitesti näytti että olisin raskaana. Mutta kun noita liuskatestejä oon nyt tehnyt torstaista asti joka aamu ja niissä ei näytä nuo viivat oikein vahvistuvan, toisessa oli jopa heikentynyt viiva verrattuna lauantain testiin :sad001 Muistaakseni esikoisesta sain heti alusta asti ihan selvät viivat jotka vielä vahvistui entisestään enkä tämmösiä ihme hailuroita. Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä että olisiko mahdollista päästä verikokeeseen että sais jonkinlaisen selvyyden ja mahdollisesti mielenrauhan tämän asian suhteen.
 
Voimia Mette :Heartred

Upunup, oliko sulla follit kasvanut hyvin sen annoksen noston avulla? :) Tsemppiä punktioon!

Täällä on melko sekava ja ahdistunut olo. Lauantaina oli virallinen testipäivä ja silloin digitesti näytti että olisin raskaana. Mutta kun noita liuskatestejä oon nyt tehnyt torstaista asti joka aamu ja niissä ei näytä nuo viivat oikein vahvistuvan, toisessa oli jopa heikentynyt viiva verrattuna lauantain testiin :sad001 Muistaakseni esikoisesta sain heti alusta asti ihan selvät viivat jotka vielä vahvistui entisestään enkä tämmösiä ihme hailuroita. Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä että olisiko mahdollista päästä verikokeeseen että sais jonkinlaisen selvyyden ja mahdollisesti mielenrauhan tämän asian suhteen.

Mä en olis vielä huolissani. Mulla ekassa raskaudessa viivat vahvistui tosi hitaasti. Vasta melkein 2vk testipäivästä oli lähes yhtä vahvat viivat. Saattoi myös olla hieman haaleampi viiva seuraavana päivänä, kun testasin joka päivä. Se voi johtua testistä vai virtsa ollut laimeampaa. Älä siis heitä kirvestä vielä kaivoon! Toivottavasti pääset verikokeeseen.
 
MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi, poikkeama löydetty
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf lyhyt kaava 8/19, yksi blastokysti pakkaseen, siirto 10/19 —> nega
3. Ivf 11/19, ei yhtään alkiota
4. Ivf 02/20, pgs, jos saadaan tarpeeksi alkioita

J90
Ensimmäinen inseminaatio syksyllä 2018
2 inseminaatiota syksyllä 2019
1. IVF lyhyt kaava 1/20, tuoresiirto josta plussa!

Blanca
1.icsi 01/17 josta yksi selvisi siirtoon asti. Nega. Pakkanen tyhjä.
2.icsi 04/17 5 blastoa. Tuoresiirto kemiallinen. 1.pas KU. 2. Pas tyttö syntyi 07/18.
3. Pas syksy 2019 nega. 4. Pas nega.
3. Icsi huomenna eli 02/20.

Upunup
Suoraan ICSIin.
1. ICSI pitkä kaava 2/20

Nirppuli
3 inssiä keväällä 2019
1.ivf 09/2019, pitkä kaava. yksi siirtoon, 2 pakkaseen, ei siirrettävää sulatuksen jälkeen
2. ivf 02/2020, lyhyt kaava. Yksi siirtoon, 5 pakkaseen.

smoothie.
2 x inseminaatio 08-09/2019
1.ivf pitkä kaava, 03-04/2020

Zinnia
6 x oi-hoito 02-07/2019 (letrozol)
3 x inseminaatio 09-11/2019 (letrozol)
1. IFV lyhyt kaava 01/2020, 6 alkiota + 1 blasto pakkaseen, ei tuoresiirtoa (menopur, fyremadel)

Benelobe
1. Ivf pitkä kaava 11/19 6 alkiota -> tuoresiirto nega.

Ninnu 2020
Yritystä 2 vuotta
1 ivf pitkä kaava 02/20 sumutteluvaihe-->

Enkelinsiipi
Alkiodiagnostiikka hoitoihin hakeutuminen helmikuu 2018
1 Ivf/ICSI pitkä kaava 09/20, päättyi jo sumutteluvaiheessa
2 ICSI pitkä kaava, punktion tulosten odottelua, 10 munasolua

bluebe
Inseminaatio 11/2017
1. IVF/ICSI 01/2018 -> tuoresiirto nega
2. IVF/ICSI 05/2018 -> tuoresiirto plussa ja vauva syntyi 01/2019. Pakkasessa 5 huurunenää.
1. PAS 02/2020

Haaveilija******
1. Yksi inssi 4/19, nega
2. ICSI 10/19, tuoresiirrosta nega, pakkasessa 2

Mette82
*2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
*11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
*04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
*PAS 08/19, nega
*01/20 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 9 kypsää, 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, plussa.

Catlady
2018 alkaen ilman ehkäisyä
03/18: Yksityiseltä lähete lapsettomuustutkimuksiin Naistenklinikalle
04/18: Luomuraskaus, josta km 5+5.
06/18: Nkl hyväksyy potilaaksi
10/18: 1. ovulaatioinduktio, ajoitetut yhdynnät. Ovulaatio tapahtunut liian aikaisin.
12/18: 2. ovulaatioinduktio, tavoitteena inssi, mutta jälleen ovulaatio liian aikaisin.
01/19: Lääkäri toteaa, ettei pystytä ajoittamaan inssiin -> siirto ivf-hoitopolulle.
05/19: 1. IVF. 14 follia, 11 munasolua, joista 10 kypsää. 9 hedelmöittyi normaalisti. Tuoresiirto 3. päivän alkiolla. Nega. Pakkaseen 3 blastoa.
11/19: 1. PAS-aikomus, mutta Estradotista huolimatta oma ovis ja liian aikaisin; ei pas
01/20: Kokeilussa Letrot, mutta oma ovis liian aikaisin; ei pas

elin.sand
2013 ilman ehkäisyä
2014 tutkimukset julkisella -> ei syytä lapsettomuuteen
1. IVF lyhyt kaava 10/19 - ei yhtään alkiota
2. ICSI lyhyt kaava 11/19 - 7 alkiota ja tuoresiirto, nega
3. PAS 02/20, plussa

VauVe
Endometrioosidiagnoosi
Ehkäisy pois 2018 kesällä, n. vuosi yritystä luomuna, ei tärppejä
IVF pitkällä kaavalla 10/2019, tuoresiirrosta nega. Pakkaseen jäi 2 alkiota.
PAS 01/20 josta plussa
 
Voimia Mette :Heartred


Täällä on melko sekava ja ahdistunut olo. Lauantaina oli virallinen testipäivä ja silloin digitesti näytti että olisin raskaana. Mutta kun noita liuskatestejä oon nyt tehnyt torstaista asti joka aamu ja niissä ei näytä nuo viivat oikein vahvistuvan, toisessa oli jopa heikentynyt viiva verrattuna lauantain testiin :sad001 Muistaakseni esikoisesta sain heti alusta asti ihan selvät viivat jotka vielä vahvistui entisestään enkä tämmösiä ihme hailuroita. Ajattelin huomenna soittaa neuvolaan ja kysyä että olisiko mahdollista päästä verikokeeseen että sais jonkinlaisen selvyyden ja mahdollisesti mielenrauhan tämän asian suhteen.

Mulla oli keväällä lyhyt raskautuminen. Menkat viikon myöhässä. Raskaustesti heikohkosti pos. mutta viivat lähtivät haalenemaan. Toivon todella että sinulla ei ole sama tilanne mymble! Ja bluebe voi hyvinkin olla oikeassa eli virtsan vahvuuskin vaikuttaa viivan vahvuuteen.

Mulla oli perjantaina jonkin verran osa kasvanut. Yksi oli 15-16mm, 12-14mm 5kpl ja 10mm luokkaa useampia ja sitten pienempiä. Punktiopäiväksi siis keskiviikko, jotta ehtivät vielä kasvaa. Jospa noista jokunen munasolu irtoaisi ja siitäkin eteenpäin menisi ihan hyvin.
 
Täälä tyhjennys vuotoa ei näy. Tänään otettu verestä hcg joka nega ja huomenna uä kontrolli gynellä. Uskon itse että silloin kun mun piti aloittaa Synarelan ja silloin sain parin päivän niukat menkkamaisen vuodon niin ne oli siis mun menkat ja jos lasken siitä niin ens vkl pitäisi alkaa vuoto. Laitoin niille silloin viestiä vuodosta mutta käskivät kumminkin ilman kontrollia mua aloittamaan Synarelan. No näkee huomenna mitä viisaimmat sanoo

Mäkin haluan jo päästä eteenpäin tässä prosessissa, turhauttaa!
 
Tsemppiä Mymble, toivotaan että viivat lähtisi vielä vahvistumaan!
Ja Ninnulle toivotaan menkkoja, että saisitte hoidot kunnolla käyntiin!

Meillä oli tänään toinen ultra ja follit oli kasvanut suht mukavasti. Torstaina olisi sit keräys. Sanoin lääkärille mun pelosta, että käy samalla tavalla kuin viimeksi ja jotkut lähtee etuilemaan ja puhkeaa ennen aikojaan. Otettiin nyt sit keltarauhastuki (terolut) mukaan kuvioihin. Kuulemma hillitsis vähän puhkeamista, tosin vie myös limakalvon sellaiseen kuntoon ettei tuoresiirtoa voi tehdä, mutta se meille ei olisi tullut muutenkaan, kun tähdätään siihen diagnostiikkaan joka tapauksessa.
 
Takaisin
Top