IVF/ICSI 2020

No mä yritän olla testaamatta liian aikasin... Viimeksi testasin negan j sitten huomasin et olin enemmän ahdistunut kun en tiedä onko oikeasti neg vai liian aikaista... Tuli hölmö fiilis.
Nyt koitan malttaa. Meidän hoitopaikassa otetaan aina verikoe niin testaan varmaan sinä aamuna sitten itsekin kotona...

Varmasti fiksuinta noin. Meil ei oteta verikokeita ja lääkäri eikä kätilö edes muistaneet milloin on testipäivä :D yleensä se tulostuu ohjelappuun mut nyt ei jostain syystä tulostunut. Sanoin ettei haittaa, et osaan minä itse testata. Tiedän et TAYSissa testipäivä on 2vk siirrosta, mut hassua on et inseminaatiossa oli kans 2vk (eli dpo14) mut kun siirtoon menin (dpo4) niin nyt ois testipäivä dpo18. Erittäin todennäköisesti näkyy jo aiemmin jos on näkyäkseen niin meinaan testata etukäteen.
 
Varmasti fiksuinta noin. Meil ei oteta verikokeita ja lääkäri eikä kätilö edes muistaneet milloin on testipäivä :D yleensä se tulostuu ohjelappuun mut nyt ei jostain syystä tulostunut. Sanoin ettei haittaa, et osaan minä itse testata. Tiedän et TAYSissa testipäivä on 2vk siirrosta, mut hassua on et inseminaatiossa oli kans 2vk (eli dpo14) mut kun siirtoon menin (dpo4) niin nyt ois testipäivä dpo18. Erittäin todennäköisesti näkyy jo aiemmin jos on näkyäkseen niin meinaan testata etukäteen.

Testipäivä riippuu myös alkion iästä mun ymmärtääkseni... En ole varma kyllä... Mulla testipäivä on 24.2. Eli myös juuri tuo kaksi viikkoa. Jos sä nyt kauheesti alat testailee niin voi olla että mäkin sorrun. :woot::grin
 
Ei päästä pas:n, ei ovulaatiota 8,9mm suurin rakkula. Ens kiertoon suoraan Letrotzol. Onko kokemuksia jollakin ko. lääkkeestä ovuloimattomuudessa?

Mulla meni punktion jälkeen kroppa sekaisin eikä ovulaatiota ei tullut. Sain seuraavaan kiertoon Letrot (1 tabletti/pv kp 3-7) ja sen jälkeen on ovis tullut ajallaan. Toivottavasti sullakin Letrot auttaa! :)

Ultrassa käyty. En oikein tiedä mitä ajatella. Kai varovaisen positiivisin miettein. Rakkulat olisivat saaneet olla isompia. Kuulemma mielellään 10mm. Minulla oli 1kpl 9mm, 9kpl 6-8mm ja sitten alle 6mm oli 23kpl. Menopur nostetaan nyt annokseen 225IU, jotta saadaan kypsymiseen vauhtia. Toivotaan, että määrä olisi mielellään kohtuullisen paljon. :) Limakalvon paksuus 7mm liene ihan hyvä. Punktiota ei vielä ainakaan maanantaina. Ehkä keskiviikkona.

Mulla oli ekassa ultrassa sama juttu, että pieniä folleja oli paljon, olisivat saaneet olla jo isompia siinä vaiheessa. Suunnitelman mukaan Gonal-F annos pieneni 150 -> 125 IU päivää ennen ultraa, ultran jälkeen se nostettiin takaisin 150 IU. Follit oli kasvanut reippaasti, vaikka annos nostettiin takaisin vaan siihen "alkuperäiseen". Jos sulla nostettiin annosta ihan alkuperäistäkin isommaksi, niin eiköhän ne follit varmasti ota kasvuspurtin! Toivotaan parasta :)

bluebe ja Blanca, onnea teille, toivotaan parasta!
 
Meillä oli tänään hoidon eka ultra. Toisella puolella näytti olevan 7 follia ja toisella 5. Koon suhteen ei ollut niin suurta jakaumaa kuin viimeksi, joten siinä mielessä tilanne hyvä. Mutta eipä se toisaalta sitä takaa etteikö joku taas puhkeaisi liian aikasin... Huomenna alkaa jarruttelu ja maanantaina uusinta ultra. Ke tai to on todennäköisesti punktio.
 
Kiitos Mymble sanoistasi! Kaikki on niin uutta ettei tiedä mitä ajatella. Jospa niitä siellä kypsyisi nyt hyvin ja vähän vauhdikkaammin kun lääkettä nostettiin. :)
Jännnää kyllä on. Ja hassua ajatella että joka tapauksessa viikon päästä punktion pitäisi olla takana.
Missä vaiheessa ootte muuten tunteneet että munasarjoissa tapahtuu. Tämä "hautova kanaemo":woot: ei ainakaan tiedä vielä mistään mitään vaikka juoksu ja hyppely kielto tulikin.
 
Upunup, oliskohan se ollut juuri se eka ultra, jossa ihmettelin kun ei tunnu missään :grin Vaan siitä se sitten lähti sinne hautomon suuntaan menemään, mitä lähemmäs punktiota mentiin niin sen nopeammin muuttui olo tukalammaksi. Kaikki nopeat liikkeet ja tärähdykset alkoi tuntua ihan hirveiltä muniksissa ja alavatsa turposi kuin pullataikina, loppuvaiheessa suorassa istuminenkin oli tukalaa. Ei puhettakaan että olisin käyttänyt muita housuja kuin kollareita ja niidenkin vaihtamista miehen kollareihin taisin harkita jossakin vaiheessa :hilarious: Tosin mulla oli hypeririski tosi korkea, että toivottavasti se mun olo oli sitten vain tavallista tukalampi sen takia ja selviät helpommalla :)
 
Testipäivä riippuu myös alkion iästä mun ymmärtääkseni... En ole varma kyllä... Mulla testipäivä on 24.2. Eli myös juuri tuo kaksi viikkoa. Jos sä nyt kauheesti alat testailee niin voi olla että mäkin sorrun. :woot::grin

TAYSissa se testipäivä on kyl aina 2vk siirrosta, oli 2 tai 6 päivän alkio. Ja tosiaan 2vk inssistä (alkio 0 päivää). Kai ne on vaan tollein laittanut et sit on helppo antaa se päivämäärä eikä tarvii laskeskella. Joka tapauksessahan se alkio kiinnittyy 6-7pv iässä jos on kiinnittyäkseen ja sit menee muutama päivä et istukka alkaa erittää hormonia.

Upunup mulla oli punktioon asti aika normaali olo molemmilla kerroilla ja sit tukala olo tuli vasta jälkeen.
 
Mulla oli myös ihan sinne päivä-pari ennen punktiota normaali olo ja sitten se muutama päivä ennen ja jälkeen punktion sellanen pikkusen "täysi" olo, mutta ei mulla ollut mitään kipuja ja ihan normaalit vaatteet meni päälle, eli ei juuri turvottanutkaan. Aiemin taisin jo kirjoittaakin tänne, että kolme päivää sain saikkua ja toimenpide päivän ja seuraavan olin kotona, mutta kolmantena menin töihin, koska olo oli aivan tavallinen, niin en nähnyt syytä makoilla kotona turhanpanttina. Jumpat jätin välistä sillä viikolla, mutta kotona ja töissäkin kyllä ravasin ihan normaalisti portaita ymsyms.

Mutta se nyt ärsyttää, kun ei yhtään tiedä, että minkä pituinen tämä välikierto oikein on, kun ei voi mitään suunnitella. Ensinnäkin punktion jälkeen uusi kierto tai välivuoto mikä lieneekään alkoi jo viikon päästä, eli se kierto jäi viikkoa normaalia lyhyemmäksi. Nyt sitten tästä välikierrosta ei vaan ovista tuu ja nyt on jo pitkästi ohi mun "normaaliaikataulun". Kuinkahan paljon normaalia pidempään tässä saa odotella, että seuraava kierto nyt alkais? Onko muilla kokemusta, jotka punktion jälkeen joutuneet pitämään välikiertoa?

Mulle oli lääkäri kirjoittanut, että välikierron jälkeen pas sitten joko omaan tai letrozol-avusteiseen kiertoon, niin taidan kyllä ihan varuilta pyytää letrot, että varmasti saadaan ovis aikaiseksi ja päästään yrittämään sitä siirtoa, kun sitä ovista ei tästä kierrosta nyt kuulu. Tosi hämmentävää on tää ollut itselle, kun sen mitä kolmisen vuotta olen ovista tikutellut, niin aina olen sen joka testaamastani kierrosta ongelmitta bongannut.
 
Mulla on lievähköä menkkamaista kipua koko ajan. Eilen sanoin ettei ole tuntumuksia. Lähdin illalla kävelylle ja hitaanpuoleista oli meno kun oli jomotusta ja paineen tuntua. Nyt alkaa hirvittämään toiseen suuntaan, että miten tässä vielä vajaan viikon paisuttelee munasarjojaan.. :wideyed:
 
Kylläpä on hurjia eroja näissä pistos-/punktiokokemuksissa, kai mä olen sitten tämmöinen kauhutarina siitä mitä se olo voi pahimmillaan olla :grin

Zinnia, mulla alkoi se tyhjennysvuoto punktion jälkeen viidentenä päivänä ja tästä vuodosta alkanut kierto venyi 38 pv (mulla on aina ollut säännöllinen kierto 28-31). Silloin kerkesin kyllä moneen otteeseen tuskailla sitä että kun ne seuraavat menkat ei nyt vaan ala että päästäisiin siirtoon. Seuraava kierto oli sitten pituudeltaan mulle normaali 30 pv, mutta tosiaan tässä kierrossa ei ovista tullut ultrien eikä testien mukaan (testailin kp 22 asti ja sitten luovutin, koska siirtoa ei olis kuitenkaan enää tehty). Vaikka mäkin oon aina oviksen bongannut mitä olen kiertoja sen reilu 2 v tikuttanut. Tuli parit itkut itkettyä kun ei päästykään sinne siirtoon ja sitä oli niin hartaasti ootettu :sad001 Seuraavaan kiertoon sain sitten Letrot kp 3-7 ja tässä kierrossa ovis tuli sitten normaalisti. Oon tuosta asti syönyt Letroja aina sen kp 3-7, vaikka epäilen että mulla varmaan tulis ovulaatio jo ihan omastakin takaa, mutta toki tässä asiassa nyt haluaa pelata varman päälle :p Toivottavasti sullakin olis nyt tämä kierto ihan normaalin pituinen. Ainakin mulla Letroista oli apua tuossa tilanteessa, että varmaan niitä kannattaisi kokeilla :) Jospa pääsette sitten seuraavassa kierrossa siirtoon!

Eilen illalla oli alavatsa tosi oudon tuntoinen ja nukkumaan mennessä olin ihan varma, että menkat alkaa yöllä. Aamulla kun vuotoa ei kuulunut, niin en enää malttanut vaan tein testin ja haamunenhan sinne ilmestyi :wideyed: En vaan nyt oikein tiedä mitä ajatella tuosta, kun testi on kuitenkin herkkä (10mlU) ja virallinen testipäivä lauantaina, niin luulis että sen viivan pitäisi olla jo vähän vahvempi? Mutta vaikka ne menkat nyt alkaiskin ja tämä olis kemiallinen, niin on tämäkin paljon enemmän kuin mitä ollaan tässä parin vuoden aikana kertaakaan saatu aikaiseksi (testit on ollut aina täysin negoja vaikka kuinka olen sinne viivanpaikkoja, haamujen haamuja tai roskishaamuja yrittänyt kuvitella). Että oletettavasti sinne on joku tällä kertaa ainakin yrittänyt kiinnittyä :)
 
Täälä ei sit vuodon alla millään ja lääkäri vaan käskee jatkamaan Synarelan.
Synarelasta semmonen mukava sivuvaikutus että ei jaksa yhtään mitään, teen pakolliset tehtävän ja muuten vaan makaan..
Jollain teistä oli että oli joutunut sumuttelemaan kauankin?
 
MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi, poikkeama löydetty
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf lyhyt kaava 8/19, yksi blastokysti pakkaseen, siirto 10/19 —> nega
3. Ivf 11/19, ei yhtään alkiota
4. Ivf 02/20, pgs, jos saadaan tarpeeksi alkioita

J90
Ensimmäinen inseminaatio syksyllä 2018
2 inseminaatiota syksyllä 2019
1. IVF lyhyt kaava 1/20, tuoresiirto josta plussa!

Blanca
1.icsi 01/17 josta yksi selvisi siirtoon asti. Nega. Pakkanen tyhjä.
2.icsi 04/17 5 blastoa. Tuoresiirto kemiallinen. 1.pas KU. 2. Pas tyttö syntyi 07/18.
3. Pas syksy 2019 nega. 4. Pas nega.
3. Icsi huomenna eli 02/20.

Upunup
Suoraan ICSIin.
1. ICSI pitkä kaava 2/20

Nirppuli
3 inssiä keväällä 2019
1.ivf 09/2019, pitkä kaava. yksi siirtoon, 2 pakkaseen, ei siirrettävää sulatuksen jälkeen
2. ivf 02/2020, lyhyt kaava. Yksi siirtoon, 5 pakkaseen.

smoothie.
2 x inseminaatio 08-09/2019
1.ivf pitkä kaava, 03-04/2020

Zinnia
6 x oi-hoito 02-07/2019 (letrozol)
3 x inseminaatio 09-11/2019 (letrozol)
1. IFV lyhyt kaava 01/2020, 6 alkiota + 1 blasto pakkaseen, ei tuoresiirtoa (menopur, fyremadel)

Benelobe
1. Ivf pitkä kaava 11/19 6 alkiota -> tuoresiirto nega.

Ninnu 2020
Yritystä 2 vuotta
1 ivf pitkä kaava 02/20 sumutteluvaihe-->

Enkelinsiipi
Alkiodiagnostiikka hoitoihin hakeutuminen helmikuu 2018
1 Ivf/ICSI pitkä kaava 09/20, päättyi jo sumutteluvaiheessa
2 ICSI pitkä kaava, punktion tulosten odottelua, 10 munasolua

bluebe
Inseminaatio 11/2017
1. IVF/ICSI 01/2018 -> tuoresiirto nega
2. IVF/ICSI 05/2018 -> tuoresiirto plussa ja vauva syntyi 01/2019. Pakkasessa 5 huurunenää.
1. PAS 02/2020

Haaveilija******
1. Yksi inssi 4/19, nega
2. ICSI 10/19, tuoresiirrosta nega, pakkasessa 2

Mette82
*2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
*11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
*04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
*PAS 08/19, nega
*01/20 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 9 kypsää, 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, plussa.

Catlady
2018 alkaen ilman ehkäisyä
03/18: Yksityiseltä lähete lapsettomuustutkimuksiin Naistenklinikalle
04/18: Luomuraskaus, josta km 5+5.
06/18: Nkl hyväksyy potilaaksi
10/18: 1. ovulaatioinduktio, ajoitetut yhdynnät. Ovulaatio tapahtunut liian aikaisin.
12/18: 2. ovulaatioinduktio, tavoitteena inssi, mutta jälleen ovulaatio liian aikaisin.
01/19: Lääkäri toteaa, ettei pystytä ajoittamaan inssiin -> siirto ivf-hoitopolulle.
05/19: 1. IVF. 14 follia, 11 munasolua, joista 10 kypsää. 9 hedelmöittyi normaalisti. Tuoresiirto 3. päivän alkiolla. Nega. Pakkaseen 3 blastoa.
11/19: 1. PAS-aikomus, mutta Estradotista huolimatta oma ovis ja liian aikaisin; ei pas
01/20: Kokeilussa Letrot, mutta oma ovis liian aikaisin; ei pas
 
Muokkasin listasta omia aikatauluja kun tänään saatiin tietää et ens kierrosta, joka alkamassa ihan just, saadaan ilmoittautua hoitoon :happy: punktio ja siirto arviolta vk 14 tai 15.

Onnea kaikille plussanneille ja pitkää pinnaa piinailijoille! :smug: toivottavasti saan liittyä piinailijoihin sitten huhtikuun alussa!

Mymble, niin ihana kuulla että oot saanu ensimmäiset kaksi viivaa:Heartred meillekään kun ei oo niitä plussia suotu tässä matkalla vielä niin jaan ajatuksen siitä et jo kemiallinen on jonkinlainen voitto. Toivotaan toki et sulla ois kuitenkin kyse muusta kuin vain kemiallisesta :love7
 
Heii täällä ois kysymys! Aloitan tänään gonal f:n synarelan rinnalla, pitääkö ne ottaa samaan aikaan? En tajunnut lääkäriltä kysyä onko väliä:smiley-angelic006
 
Toivottavasti Mymblen haamu vahvistuu! :Heartred Blancalle tsemppiä piinailuun!
Toivotaan Ninnu2020 että menkat alkais pian. Minulla vuoto alkoi Synarelan takia 3 päivää normaalia myöhempään, ei kuitenkaan sen suurempaa viivästystä. Mutta piikitysten aloitus viivästyi nyt päivällä ja se oli takaraja, jotta punktio ja mahdollinen siirto ehditään tekemään ennen polin talviloman sulkua vk 10. Kyllä olisi harmittanut keskeyttää hoito jos menkat ois myöhästyny vielä päivällä.
 
Toivottavasti Mymblen haamu vahvistuu! :Heartred Blancalle tsemppiä piinailuun!
Toivotaan Ninnu2020 että menkat alkais pian. Minulla vuoto alkoi Synarelan takia 3 päivää normaalia myöhempään, ei kuitenkaan sen suurempaa viivästystä. Mutta piikitysten aloitus viivästyi nyt päivällä ja se oli takaraja, jotta punktio ja mahdollinen siirto ehditään tekemään ennen polin talviloman sulkua vk 10. Kyllä olisi harmittanut keskeyttää hoito jos menkat ois myöhästyny vielä päivällä.

Huh selvisitpä täpärästi! :nailbiting: onneksi! Hitto kun tollasestakin joutuu stressaamaan kaiken päälle:facepalm: mulla on pieni riski et pääsiäinen tulee sotkemaan suunnitelmia:bag: eli ei kovin paljon saa menkkojen alku ja aikataulut myöhästyä ettei pääsiäinen tuu sotkemaan. Sitten en kyllä kestä :arghh::arghh:
 
...
Zinnia, mulla alkoi se tyhjennysvuoto punktion jälkeen viidentenä päivänä ja tästä vuodosta alkanut kierto venyi 38 pv (mulla on aina ollut säännöllinen kierto 28-31). Silloin kerkesin kyllä moneen otteeseen tuskailla sitä että kun ne seuraavat menkat ei nyt vaan ala että päästäisiin siirtoon. Seuraava kierto oli sitten pituudeltaan mulle normaali 30 pv, mutta tosiaan tässä kierrossa ei ovista tullut ultrien eikä testien mukaan (testailin kp 22 asti ja sitten luovutin, koska siirtoa ei olis kuitenkaan enää tehty). Vaikka mäkin oon aina oviksen bongannut mitä olen kiertoja sen reilu 2 v tikuttanut. Tuli parit itkut itkettyä kun ei päästykään sinne siirtoon ja sitä oli niin hartaasti ootettu :sad001 Seuraavaan kiertoon sain sitten Letrot kp 3-7 ja tässä kierrossa ovis tuli sitten normaalisti. Oon tuosta asti syönyt Letroja aina sen kp 3-7, vaikka epäilen että mulla varmaan tulis ovulaatio jo ihan omastakin takaa, mutta toki tässä asiassa nyt haluaa pelata varman päälle :p Toivottavasti sullakin olis nyt tämä kierto ihan normaalin pituinen. Ainakin mulla Letroista oli apua tuossa tilanteessa, että varmaan niitä kannattaisi kokeilla :) Jospa pääsette sitten seuraavassa kierrossa siirtoon!...

Ymmärsinkö siis oikein, että punktion jälkeinen kierto oli sen verran pidempi, mitä punktiokierto jäi lyhyeksi? Mullakin alkoi tyhjennysvuoto punktion jälkeen 6. päivänä ja nyt siis jännään tätä punktion jälkeistä kiertoa, että miten pitkäksi tämä venähtää. Mutta tällepä ei mitään voi, se on mitä on ja kierto alkaa sitten ajallaan... Mullakin on olleet letrot ensin ovulaatioinduktion kanssa ja sitten niissä kierrois myös varmistamassa ovulaatiota, joissa tehtiin inseminaatio, ja niitä on itseasiassa pari liuskaa vielä täällä kotona, joten pitää vaan varmistaa hoitajalta/lääkäriltä vielä, että on ok, että otan niitä sitten seuraavasta kierrosta.
 
Mymble Ihanaa että kaksi viivaa! Toivottavasti vahvistuu! Ja Joskushan vaikka ei vahvistuisi ihan leffaviivoiksi niin kaikki voi silti olla ihan hyvin. Lupaavalta näyttää.

Mulla oli siis punktio viime pe ja tuoresiirto eilen keskiviikkona. Punktiota toivuin yllättävän hyvin ja ennen siirtoa ei mitään kummempaa. Nyt sitten iski ihan järjetön turvotus! Mitä ihmettä..?? Onko muilla ollut tällasta...
Hyper riskiä ei kait ole ollut kun muniksia oli se 5+5..
Ajattelin soittaa hu hoitopaikkaan jos ei ole yön aikana helpottanut.
 
Takaisin
Top