IVF/ICSI 2020

Mymble Ihanaa että kaksi viivaa! Toivottavasti vahvistuu! Ja Joskushan vaikka ei vahvistuisi ihan leffaviivoiksi niin kaikki voi silti olla ihan hyvin. Lupaavalta näyttää.

Mulla oli siis punktio viime pe ja tuoresiirto eilen keskiviikkona. Punktiota toivuin yllättävän hyvin ja ennen siirtoa ei mitään kummempaa. Nyt sitten iski ihan järjetön turvotus! Mitä ihmettä..?? Onko muilla ollut tällasta...
Hyper riskiä ei kait ole ollut kun muniksia oli se 5+5..
Ajattelin soittaa hu hoitopaikkaan jos ei ole yön aikana helpottanut.

Mulla oli lievä hyperi vaikka olikohan folleja 13..?
 
Zinnia, hmm no periaatteessa. Jos laskee esim. 28 pv kierron mukaan niin punktiokierto jäi 12 pv lyhyemmäksi ja seuraava venyi 10 pv pitemmäksi. Jos ymmärsin oikein mitä tarkoitit :) Tuo on kyllä niin turhauttavaa odotella niitä menkkoja, kun sitä haluaisi tuossa vaiheessa niin kovasti päästä sinne siirtoon :sad001 Tsemppiä odotteluun!

Aaanu ja smoothie, tuo on kyllä hullua että niitä aikataulujakin pitää vielä stressata kaiken lisäksi :angry7 Aaanu onneksi sait jatkaa hoitoa ja smoothie, toivon kovasti että sullakin alkaa kierto niin että pääset hoitoihin ajoissa! Mä ajattelin ensin että se pistosrumba ja punktio oli stressaavaa, mutta kyllä tässä on tullut stressattua ja itkettyä enemmän näitä aikataulujuttuja sen jälkeen. Yritäppä siinä sitten olla mahdollisimman zen ja otollinen kasvualusta alkiolle, kun stressaat koko sitä että sattuuko menkat alkamaan väärään aikaan tai osuuko ovis väärälle päivälle :facepalm: Mullahan jäi PASsit väliin eka itsenäisyyspäivän ja sitten joulutauon/loppiaisen takia, ja jos nyt masussa ei ole ketään, niin seuraava PAS osuisi vkolle 10...mitenhän tässä pää kestää jos siirtoa ei sitten voikkaan tehdä lomien takia :confused:

Taas on ollut illan alavatsa tosi oudon tuntoinen ja nyt on alaselkäkin kipeänä...voi kunpa ne menkat ei alkaisi ensi yönä :nailbiting:
 
Minä ainakin käytin pitkää eli 4,5vk. Menin ultraan, jonka jälkeen pistosten pitäisi normaalisti alkaa. Siellä todettiin limakalvo hyvin ohueksi (ja lisäksi muistaakseni synarela teki pari harmitonta mutta kipeätä kystaa). Sitten sanottiin, että käytä synarelaa vielä 2,5vk, ja soita jos ei ala. Taisin käydä vielä kerran lääkärissä, jossa minulle tosiaa selvisi se, että ongelma johtui luultavasti hormonaalisesta ehkäisystä ts aloitin hoidon ihan väärässä kohtaa kiertoa kun olin ollut vuodoton vuosia=käytin ainetta ihan aidosti turhaan eikä se nyt ilmaistakaan ole.

Jätin kirjallisen palautteen (jotta muuttavat ohjeitaan) ja mua kohdeltiin sen jälkeen hyyyyvin silkkihansikkain. Kirjallisessa palautteessaan yrittivät kyllä kiistää virheensä ohjeissa, mutta suullisesti kaksikin lääkäriä mulle on asian myöntänyt.

Sen jälkeen seuraava askel olikin se, että ennenkuin pääsi toiseen yritykseen piti odottaa kuukautiset. Niissäkin mulla kesti 7,5vk alkaa, ja ne alkoivat 10pv ennen kuin minun olisi pitänyt soittaa ja pyytää niiden käynnistämistä lääkkeellisesti.

Täälä ei sit vuodon alla millään ja lääkäri vaan käskee jatkamaan Synarelan.
Synarelasta semmonen mukava sivuvaikutus että ei jaksa yhtään mitään, teen pakolliset tehtävän ja muuten vaan makaan..
Jollain teistä oli että oli joutunut sumuttelemaan kauankin?
 
Muokattu viimeksi:
Huh, pitkiä kuulumisia edelleen sairasvuoteelta sekä blastoista.

Eli tilanne on:
24 follia
10 munista
6 kypsää
3 hedelmöittyi, kaikki lähti jakaantumaan
2 mainiolaatuista blastoa joista otettiin dna-näytteet ja tulokset kuullaan noin 6vk päästä. (Jos olisi tuuria niin tässä ois meidän lapsiluku täynnä, mutta huonolla tuurilla molemmat kantaa geeniä)

Meillä ekalla kerralla munisten kypsyys ei ihan osunut valitettavasti kohdalleen:sad001 myös muuten mentiin monta kertaa ns tuurikäyrän ja keskiverron alarimaa hipoen paitsi follien määrässä... Positiivista oli se, että nyt lopulta selvisi, että sukusolumme itsessään ja hedelmöittyminen toimivat oikein ja hyvin normaalisti (tätäkin kun ehdin jännätä, että vikaa ois muuallakin kuin miehen geeneissä).

Hyperi koitui lopulta kohtalokseni. Maanantaina kävin siis naikkarilla huimauksen ja edelleen jatkuvan turvotuksen takia, testeissä kaikki ok joskin yksittäinen munasarjakin oli isompi kuin itse kohtu. Ti-ke välisenä yönä heräsin elämäni pahimpaan kipuun koko vatsan seudulla ja lähdettiin yöllä päivystykseen. Edelleen testeissä kaikki ok, mutta sain vahvempia kipulääkkeitä ja saikkua ja vietin loppuyön seurannassa. Eli viime viikon to oli punktio, saikulla koko tämä viikko ja nyt tuntuu, että elämä alkaa voittaa ja maha laskeutua. Onneksi ei ollut sentään ihan turhaa tämä kärsimys, olisin varmaan kuollut ketutukseen jos tulos ois ollu nolla blastoa.
 
Minäkin liityn mukaan tänne! Olen 28-vuotias nainen, mies 29-vuotias. Hoidoissa ollaan oltu pari vuotta. Ehkäisy jätetty pois jo v.2013. Eka ivf ei tuottanut tulosta, nyt alkoi eilen piikittelyt tästä toisesta ivfstä.

Hoitoja aloitellessa mulla todettiin tukkeutuneet munasarjat, ei muuta selittävää syytä lapsettomuudelle. Ekan hoidon jälkeen pidettiin taukoa ja viime heinäkuussa plussasin luomusti. Se onni romuttuikin sit nopeasti ja kiireellisesti leikattiin toinen munanjohdin kohdunulkoisen vuoksi. Kohdunulkoisesta toivuttua hakeuduttiin uudelleen hoitoon ja ollaankin päästy jo hyvään vauhtiin. Lääkkeinä mulla on pergoveris, jarruna fyremadel. Ensi tiistaina eka ultra, punktio sit todennäköisesti viikolla 8 tai 9? Jännittää aivan mahdottomasti! :nailbiting:
 
Tervetuloa san91!
Kuulostaa lupaavalta jo tuo että olet luomuna raskautunut, vaikka olikin epäonnisesti ku. Uskon että teille käy hyvin! Punktiota ei kannata jännittää. Vaikka itseänikin jännitti.. .Mutta Siinä juuri olleena niin ei ollut ollenkaan paha. Oli tosi hyvä lääkitys ja pönttö ihan sekasin kivalla tavalla niin siinähän se meni naureskellessa ja lauleskellessa se punktio. :grin
Tsemppiä toiseen yritykseen ja hoitoihin!
 
Hyvä kysymys. Enpä itsekään usko vieläkään..
Mulla muuten kahdesti vuotanut verta. Ne on ollut sellaisia päivän-kaks kestäviä. Ekan kerran 6+3 ja se oli isompi määrä kuin nyt viimeksi 9+0,silloin vaan muutama tippa.
Mullakin reilu viikko ultraan (nt-ultra).


Joo! Toivottavasti sitten kun syntyy niin viimeistään rupiais tajuamaan:woot: jos kaikki vaan hyvin menee..... Onko sulla lapsia vielä? En taas muista edellisiä keskusteluja.
 
Meidän ilo jäi lyhyeksi. Vuoto alkoi lisääntyä tiistaina ja tänään sit olikin jo kunnon vuoto.

Maanantaina OYS:ssa lääkärimeeting, jossa käsittelevät asiamme, että vieläkö antavat neljännen hoidon. En tosin ole yhtään varma mennäänkö enää yrittämään.
 
Meidän ilo jäi lyhyeksi. Vuoto alkoi lisääntyä tiistaina ja tänään sit olikin jo kunnon vuoto.

Maanantaina OYS:ssa lääkärimeeting, jossa käsittelevät asiamme, että vieläkö antavat neljännen hoidon. En tosin ole yhtään varma mennäänkö enää yrittämään.

Eikä... Oon pahoillani :Heartbigred
 
Meidän ilo jäi lyhyeksi. Vuoto alkoi lisääntyä tiistaina ja tänään sit olikin jo kunnon vuoto.

Maanantaina OYS:ssa lääkärimeeting, jossa käsittelevät asiamme, että vieläkö antavat neljännen hoidon. En tosin ole yhtään varma mennäänkö enää yrittämään.

Pahoittelut Mette:sad001
 
MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi, poikkeama löydetty
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf lyhyt kaava 8/19, yksi blastokysti pakkaseen, siirto 10/19 —> nega
3. Ivf 11/19, ei yhtään alkiota
4. Ivf 02/20, pgs, jos saadaan tarpeeksi alkioita

J90
Ensimmäinen inseminaatio syksyllä 2018
2 inseminaatiota syksyllä 2019
1. IVF lyhyt kaava 1/20, tuoresiirto josta plussa!

Blanca
1.icsi 01/17 josta yksi selvisi siirtoon asti. Nega. Pakkanen tyhjä.
2.icsi 04/17 5 blastoa. Tuoresiirto kemiallinen. 1.pas KU. 2. Pas tyttö syntyi 07/18.
3. Pas syksy 2019 nega. 4. Pas nega.
3. Icsi huomenna eli 02/20.

Upunup
Suoraan ICSIin.
1. ICSI pitkä kaava 2/20

Nirppuli
3 inssiä keväällä 2019
1.ivf 09/2019, pitkä kaava. yksi siirtoon, 2 pakkaseen, ei siirrettävää sulatuksen jälkeen
2. ivf 02/2020, lyhyt kaava. Yksi siirtoon, 5 pakkaseen.

smoothie.
2 x inseminaatio 08-09/2019
1.ivf pitkä kaava, 03-04/2020

Zinnia
6 x oi-hoito 02-07/2019 (letrozol)
3 x inseminaatio 09-11/2019 (letrozol)
1. IFV lyhyt kaava 01/2020, 6 alkiota + 1 blasto pakkaseen, ei tuoresiirtoa (menopur, fyremadel)

Benelobe
1. Ivf pitkä kaava 11/19 6 alkiota -> tuoresiirto nega.

Ninnu 2020
Yritystä 2 vuotta
1 ivf pitkä kaava 02/20 sumutteluvaihe-->

Enkelinsiipi
Alkiodiagnostiikka hoitoihin hakeutuminen helmikuu 2018
1 Ivf/ICSI pitkä kaava 09/20, päättyi jo sumutteluvaiheessa
2 ICSI pitkä kaava, punktion tulosten odottelua, 10 munasolua

bluebe
Inseminaatio 11/2017
1. IVF/ICSI 01/2018 -> tuoresiirto nega
2. IVF/ICSI 05/2018 -> tuoresiirto plussa ja vauva syntyi 01/2019. Pakkasessa 5 huurunenää.
1. PAS 02/2020

Haaveilija******
1. Yksi inssi 4/19, nega
2. ICSI 10/19, tuoresiirrosta nega, pakkasessa 2

Mette82
*2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
*11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
*04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
*PAS 08/19, nega
*01/20 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 9 kypsää, 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, plussa.

Catlady
2018 alkaen ilman ehkäisyä
03/18: Yksityiseltä lähete lapsettomuustutkimuksiin Naistenklinikalle
04/18: Luomuraskaus, josta km 5+5.
06/18: Nkl hyväksyy potilaaksi
10/18: 1. ovulaatioinduktio, ajoitetut yhdynnät. Ovulaatio tapahtunut liian aikaisin.
12/18: 2. ovulaatioinduktio, tavoitteena inssi, mutta jälleen ovulaatio liian aikaisin.
01/19: Lääkäri toteaa, ettei pystytä ajoittamaan inssiin -> siirto ivf-hoitopolulle.
05/19: 1. IVF. 14 follia, 11 munasolua, joista 10 kypsää. 9 hedelmöittyi normaalisti. Tuoresiirto 3. päivän alkiolla. Nega. Pakkaseen 3 blastoa.
11/19: 1. PAS-aikomus, mutta Estradotista huolimatta oma ovis ja liian aikaisin; ei pas
01/20: Kokeilussa Letrot, mutta oma ovis liian aikaisin; ei pas

elin.sand
2013 ilman ehkäisyä
2014 tutkimukset julkisella -> ei syytä lapsettomuuteen
1. IVF lyhyt kaava 10/19 - ei yhtään alkiota
2. ICSI lyhyt kaava 11/19 - 7 alkiota ja tuoresiirto, nega
3. PAS 02/20, plussa
 
Voimahalaus Metelle! ❤

Punktio edessä keskiviikkona. Samana päivänä minulla olisi sellainen lyhyt tunnin meno, jossa saisin kyllä istua ihan rauhassa. Ehkä yritän hoitaa sen kun olisi tärkeä. Mutta kuinka kauan punktion jälkeen ollaan yleensä poliklinikalla? Olisitteko voineet kuvitella punktion jälkeen tekevänne yhtään mitään.. esim. istuvanne tuntia tms.
 
Voimahalaus Metelle! ❤

Punktio edessä keskiviikkona. Samana päivänä minulla olisi sellainen lyhyt tunnin meno, jossa saisin kyllä istua ihan rauhassa. Ehkä yritän hoitaa sen kun olisi tärkeä. Mutta kuinka kauan punktion jälkeen ollaan yleensä poliklinikalla? Olisitteko voineet kuvitella punktion jälkeen tekevänne yhtään mitään.. esim. istuvanne tuntia tms.
Mulla on mennyt noin tunti punktion jälkeen klinikalla. Ja hyvin olisin joka kerta pystynyt istumaan tuon tunnin verran, olisin hyvin voinut mennä töihinkin, mutta kun se kuitenkin on sairaslomapäivä niin on sen sellaisena ottanut. Mutta tämä nyt on tietenkin ihan ihmiskohtaista. Jotkut on paljon kipeämpiä, ja sekin voi varmaan vaikuttaa et onko siihen hyperiin viittaavia oireita.
 
Voimahalaus Metelle! ❤

Punktio edessä keskiviikkona. Samana päivänä minulla olisi sellainen lyhyt tunnin meno, jossa saisin kyllä istua ihan rauhassa. Ehkä yritän hoitaa sen kun olisi tärkeä. Mutta kuinka kauan punktion jälkeen ollaan yleensä poliklinikalla? Olisitteko voineet kuvitella punktion jälkeen tekevänne yhtään mitään.. esim. istuvanne tuntia tms.
Minä istuin punktion jälkeen 3 tuntia bussissa matkalla kotiin, ei ollut mikään ongelma, koska punktiossa sai hyvät kipulääkkeet ja vaikutus kesti koko loppupäivän. Minulla epämukavuus ja kivut alkoivat vasta 24 tunnin kuluttua punktiosta ja pahenivat pari päivää, eli pahinta oli 2-3 päivän kuluttua punktiosta.
 
Voimahalaus Metelle! ❤

Punktio edessä keskiviikkona. Samana päivänä minulla olisi sellainen lyhyt tunnin meno, jossa saisin kyllä istua ihan rauhassa. Ehkä yritän hoitaa sen kun olisi tärkeä. Mutta kuinka kauan punktion jälkeen ollaan yleensä poliklinikalla? Olisitteko voineet kuvitella punktion jälkeen tekevänne yhtään mitään.. esim. istuvanne tuntia tms.

Mulla ei ollut juuri mitään kipuja punktion jälkeen, vähän alavatsaa vihlo välillä, mutta ihan siedettävää oli. Meillä kans parin tunnin matka oli niin pysty hyvin istuun.
 
Voi miten surullista Mette. Toivottavasti saatte vielä neljännen hoidon jos sitä haluatte. Ei varmaan mitkään sanat nyt lohduta mutta voimia tähän hetkeen. ❤

Upunup minäkin olisin voinut muuten voinnin puolesta ollakin jossain rauhallisessa jutussa samana päivänä mutta mulla ainakin vaikutti niiden lääkkeiden vaikutuksen hiipuminen niin että nukuin melkein koko päivän. Väsytti todella paljon.
 
Takaisin
Top