IVF/ICSI 2020

NewMoon kiitos! Mä testasin viimeksi vaan 25 herkkyydellä ja tosiaan dpo11 sain siihen ekan kerran viivan kans. Se päivä ois huomenna.
 
Kiitos! Mä oon sen verran pessimisti et pidän kyl mielessä että tosi iso osa raskauksista menee kesken näin aikaisessa vaiheessa. Muutenkin tuntuu uskomattomalta et voitaisko me oikeasti saada toinen lapsi näin helpolla. Mutta, katsotaan miten tilanne etenee :)

Minä mietein ihan samaa, että voiko olla, että meillä onnistui ensimmäinen kerta. Mulla nyt 6+0 ja tein juuri nimittäin äskön taas testin koska en vieläkään usko :'D
 
Hei te, jotka olette inssien ym kevyempien hoitojen jälkeen siirtyneet (julkisella) ivf:iin ja oma lähisairaala ei niitä tee vaan joudutte reissaamaan pitemmälle punktioihin ja siirtoihin, niin ootteko joutuneet pitkään jonottamaan hoidon alkua vai päässeet ns. suoraan oman hoitopolun jatkona? Meillä tuleva yhteistyösairaala on HUS niin mietin vaan mihin tulee varautua... kotisairaalassa kun ei ole minkäänlaisia jonoja niin kaikki on ilmeisesti kiinni jatkossa siitä toisesta päästä. :confused:
 
Hei te, jotka olette inssien ym kevyempien hoitojen jälkeen siirtyneet (julkisella) ivf:iin ja oma lähisairaala ei niitä tee vaan joudutte reissaamaan pitemmälle punktioihin ja siirtoihin, niin ootteko joutuneet pitkään jonottamaan hoidon alkua vai päässeet ns. suoraan oman hoitopolun jatkona? Meillä tuleva yhteistyösairaala on HUS niin mietin vaan mihin tulee varautua... kotisairaalassa kun ei ole minkäänlaisia jonoja niin kaikki on ilmeisesti kiinni jatkossa siitä toisesta päästä. :confused:

Minun kotipaikkakunnalla eikä lähistöllä ei tehdä mitään hoitoja. Eli ollaan käyty Oulussa noin 3 tunnin ajomatkan päässä myös insseissä ja viimeisen inssin jälkeen jonotettiin n. 4kk ensimmäiseen IVF-hoitoon.
 
Hei te, jotka olette inssien ym kevyempien hoitojen jälkeen siirtyneet (julkisella) ivf:iin ja oma lähisairaala ei niitä tee vaan joudutte reissaamaan pitemmälle punktioihin ja siirtoihin, niin ootteko joutuneet pitkään jonottamaan hoidon alkua vai päässeet ns. suoraan oman hoitopolun jatkona? Meillä tuleva yhteistyösairaala on HUS niin mietin vaan mihin tulee varautua... kotisairaalassa kun ei ole minkäänlaisia jonoja niin kaikki on ilmeisesti kiinni jatkossa siitä toisesta päästä. :confused:

Lähetteestä meni tällä kertaa suunnilleen 2kk ja siitä n puolivuotta jono ennen hoidon alkua. Joskus on mennyt pidempäänkin.
Varmaan vaihtelee sen mukaan paljonko on porukkaa jonossa ja sattuuko millaisia lomia tms siihen päälle.
Meillä hoitopaikkana kys.
 
Miten te jotka asutte kaukana klinikoista hoidatte esim. ultrakäynnit? Olen itse kiitellyt mielessäni niin monta kertaa että hoitopaikka sijaitsee 5 min kävelyn päässä toimistolta, eikä edes 20 min ratikkamatkan päässä kun siellä pitää ravata noin kolmen päivän välein ja keskellä päivää. Ei ennen hoitojen alkua osannut arvatakaan kuinka keskeinen ominaisuus kätevä sijainti tulee olemaan. Mutta entä jos on kymmenien tai jopa satojen kilometrien etäisyys?
 
Mä en ole vielä uskaltanut testata. Nyt pp7. Bluebe onko sulla mitään oireita tai tuntemuksia? Ajattelin kysyä kun mennään samoissa. Mulla välillä sellasta paineen tunnetta alavatsassa ja rinnat turvonneet. Tänään ollut päänsärkyä. Mut mä en usko mihinkään koska viimeksikin oli vaikka mitä ja neg silti. Nyt yritän ottaa chillisti enkä kuvittele turhia. Vaikka kuitenkin kuvittelen.
 
Mä en ole vielä uskaltanut testata. Nyt pp7. Bluebe onko sulla mitään oireita tai tuntemuksia? Ajattelin kysyä kun mennään samoissa. Mulla välillä sellasta paineen tunnetta alavatsassa ja rinnat turvonneet. Tänään ollut päänsärkyä. Mut mä en usko mihinkään koska viimeksikin oli vaikka mitä ja neg silti. Nyt yritän ottaa chillisti enkä kuvittele turhia. Vaikka kuitenkin kuvittelen.

Mullahan on "raskausoireet" olleet vamaan jokaisessa luomukierrossa 2v ennen hoitoja ja sitten nyt tää puoli vuotta, jonka ajan kierto ehti pelata raskauden jäljiltä :grin Ja ikinä ei siis oo luomuplussaa tullut, edes kemiallista. Alavatsalla on ollut nyt koko ajan jonkin verran kipuja, ja lisäksi mulle tuli tänään aivan jäätävä väsymys. Mutta syön kahta kolmiolääkettä selkäkipuun, joten väsymys saattaa johtua ihan vaan niistäkin. Eli eipä tässä juurikaan oireilua oo. Viime raskaudessa alussa oli tosi kovia vatsakipuja (meni liikkumiskyky krampin tullessa), niin nyt ei vielä ainakaan niin kovia kipuja oo ollut. Voi kun sullekin pärähtäisi plussa ja tämä minun vahvistuisi :Heartred Ootko miettinyt milloin testaat? Vielä ei toki välttämättä edes näkyisi mitään.
 
Miten te jotka asutte kaukana klinikoista hoidatte esim. ultrakäynnit? Olen itse kiitellyt mielessäni niin monta kertaa että hoitopaikka sijaitsee 5 min kävelyn päässä toimistolta, eikä edes 20 min ratikkamatkan päässä kun siellä pitää ravata noin kolmen päivän välein ja keskellä päivää. Ei ennen hoitojen alkua osannut arvatakaan kuinka keskeinen ominaisuus kätevä sijainti tulee olemaan. Mutta entä jos on kymmenien tai jopa satojen kilometrien etäisyys?

Meillä kans n. 3h ajomatka sairaalaan (OYS) jossa itse hoidot tehdään. Inseminaatioita varten piti järkätä töistä aina vapaata tai ottaa lomapäivä jne. Ultrat kuitenki onnistuu omassa keskussairaalassa jossa itsekin olen töissä joten näppärä poiketa.

Kiitos myötäelämisestä kaikille :Heartred
Tsemppiä piinailijoille! Itsellä ei tässä viimeisimmässä ollut mtn oireita, en osannut yhtään odottaa että plussaa edes tulis kun lääkärikin oli niin epäilevä. Ennemminki odottelin menkkoja, oli päänsärkyä kuten aina ennen menkkoja. Muissa sitte oireita tarkkaillu hullun lailla ja sillonhan niitä olikin. Mietin että oisko nyt ollu stressi lievempänä kun ei ollut mitään odotuksia ja senkin vuoksi yritti onnistua. Myös miettiny kaikki että oisko voinu jotain tehdä toisin, otin mm Buranaa migreeniin että oisko se estäny kiinnittymisen kunnolla. Mut toisaalta uskon ennemminki epäkelpoon alkioon.
 
Bluebe ajattelin testata viikonloppuna. Jos uskallan. Kun sekin pelottaa. Mut kyllä mä ennen veritestiä testaan. Sunnuntaina aamuna.

Niinhän se on että näin aikasessa ei varmaan mikään oire tai oireettomuus kerro mitään. Sitä vaan haluis niin uskoa. Mut ei auta. Yritän olla stressaamatta liikaa. Koska enhän voi asialle mitään.
 
Onnea bluebe :Heartred Toivotaan plussalle vahvistumista! :)

Tänään kävin ostamassa viikkonäytölliset testit ja kävin sitten hetken mielijohteesta hakemassa samalla reissulla erimerkkisiä liuskatestejä ja malttamattomana tein vähän aikaa pidätellystä päiväpissasta testin ja siihen pärähti ihan selvä plussa, ei mitään hailuraa! Voi luoja mikä helpotus :happy: Aamulla tein samat liuskatestit mitä aikasemminkin, toinen näyttää edelleen heikkoa (välillä se viiva on heikentynytkin). Toinen testi on pikkuisen vahvistunut mutta luulisin että sen viivan pitäisi silti olla jo vahvempi, kun kyseessä on kuitenkin herkkä testi. En taida enää koskea noihin liuskoihin, kiesus minkä stressin ne on aiheuttanut (ainakin tämmöiselle joka ei usko sitä vahvistumatonta hailuraa plussaksi) :shifty: Tuon päiväplussan rohkaisemana tässä ehkä uskaltaa nyt pikkuhiljaa alkaa uskoa että meillä oli sittenkin niin uskomattoman hyvä tuuri, että oikeasti tärppäsi ekasta passista :happy: En vaan voi uskoa tätä, kun olin jo ihan valmistaunut siihen että mennään ihan varmasti vielä seuraavalle pistoskierroksellekin!
 
Miten te jotka asutte kaukana klinikoista hoidatte esim. ultrakäynnit? Olen itse kiitellyt mielessäni niin monta kertaa että hoitopaikka sijaitsee 5 min kävelyn päässä toimistolta, eikä edes 20 min ratikkamatkan päässä kun siellä pitää ravata noin kolmen päivän välein ja keskellä päivää. Ei ennen hoitojen alkua osannut arvatakaan kuinka keskeinen ominaisuus kätevä sijainti tulee olemaan. Mutta entä jos on kymmenien tai jopa satojen kilometrien etäisyys?

Inseminaatio ultrat onnistu 40km päässä olevassa sairaalassa mutta ivf ultra piti käydä Oulussa asti, eli vapaapäivä piti ottaa sitä varten. Myös inseminaatioita varten tartti aina vapaapäivän.

Ja onnea Mymble! :)
 
Onnea bluebe ja Mymble :Heartred pidetään peukkuja että Blanca pääsis samaan plussa-aaltoon mukaan :Heartred

Täällä odotellaan perjantain ultraa jossa päätetään ensi viikon punktion ajankohta. Maanantain ultrassa oli n.20follia kasvamassa, puolet enemmän kuin viime kierroksella :thumleft tosin kohdussa näkyi nestettä, lääkäri jotain höpötteli että voi johtua hyvästä vasteesta.. siirtoon ei välttämättä päästä jos neste ei häviä. Mutta olen tyytyväinen jos punktio onnistuis ja saataisiin parempi saalis kuin viimeks. Viimeks tosiaan vain yksi munasolu. Suunta siis vain ylöspäin :salut
 
Blanca ymmärrän huolen. :Heartred Meillä tää hoitojen jatko ja (haamu)plussa tuli niin nopeasti etten oikein osaa ajatella koko asiaa. Mietin vaan, että se tapahtuu, mitä tapahtuu. Jos tämä menee vielä kesken niin ei voi mitään. Jos olis taas useampi siirto ja hoito takana viime kuukausina niin varmaan fiilikset ei olisi näin rennot.

Mymble onnea vahvasta plussasta!

Aaanu noilla soluillahan on mahdollisuus vaikka mihin! Monesti se eka IVF on vähän hakuammuntaa ja toinen onnistuu sit paljon paremmin. Näin oli meilläkin. 7 alkiota saatiin ekasta mut jatkoviljelyn jälkeen 6 meni roskiin kun yllättäen kupsahtivat 3. päivän jälkeen.

Mette82, tuskinpa pystyit siihen kiinnittymiseen itse mitenkään vaikuttamaan.
 
Moikka!

Pitkään lueskeltuani Googlen kautta näitä ketjuja päätin itsekin liittyä joukkoon.
Me ollaan miehen kanssa oltu ilman ehkäisyä 5 vuotta mutta hoitoihin hakeuduttiin viime syksynä. Ikää mulla on 33 ja miehellä 37 vuotta.
Syksyllä tehtiin kaksi inssiä joista ekasta sain hetkellisen plussan mutta verikokeissa arvot oli niin pienet että meni heti ”kesken” jos näin voi kuvailla.
Lääkäri meinasi että IVF on se meidän juttu ja nyt vuoden alusta päästiin aloittamaan nää hommat.
Nyt siis eka hoitokierto tätä. Lyhyellä kaavalla mennään. Gonalia ja fyremadelia oon pistelly nyt viikonpäivät ja perjantain ultrassa selviää onko punktio ensiviikolla. Jännää!
Meillä ei muuta hoitoja oo ollu vaan suoraan ivf lyhyellä kaavalla.
Menee vissiin hoidot samaan tahtia meillä. Samoja lääkkeitä pistelly ja perjantaina tietää joko alkuviikosta ois punktio. Mulla pistot alko 9.2. On olo jo semmonen että ei kovin pitkälle ensviikkoon enää jaksas oottaa.
 
Tietääkö joku onko sillä miten merkitystä missä kierron vaiheessa synarelan aloittaa? Mulla kun lyhin kierto voi olla 23pv ja mulle on nyt varattu kp20 synarelan ohjeistus käynti. Eli sen aloitus tulis vasta kp20 tai 21. Että jos mulla tuleeki tässä kierrossa ovis aikaisin mikä on mahdollista ja sit aloitan synarelan kp20-21 ja ehdin käyttää sitä vaan 2-3pv ennen menkkoja, niin haittaako tää jotenkin hoitoa, tuloksia yms? Toki on tarkoitus jatkaa synarelaa sen 2vk mutta ehtiikö jotkut hormonit valikoida ja vaikuttaa jo munasoluihin jotenkin kun jos noin loppukierrosta aloitan synarelan?
 
Takaisin
Top