IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meillä seuraava hoito on syyskuussa. Tänään jouduin punktiota siirtämään viikolla, koska jostain syystä kuukautiset ei nyt ala. Onko muilla ollut välikierrossa sitä ongelmaa? Tuoresiirtoon ei silloin päästy ja kuukautiset alkoi, mutta nyt on jo KP33 menossa eikä mitään tietoa vuodosta. Yleensä kierto sen 27 päivää. Ovulaatiotuntemuksia oli, mutta tuntuu että niitä tuli useampana päivänä viikon sisässä..

Mäkin olen pitänyt taukoa, kun hommat seisoivat. Keväällä meinas koko elo pyöriä tän hoidon ympärillä, mikä ei itselle ollut ihan hyväksi.

Mulla oli punktion jälkeen tooooodella pitkät kierrot. Päiviä normaalisti 28, mutta 3kk ajan ne venyivät 45-47 päiväisiksi. Kysyin lääkäriltä onko se tavallista, mutta kuulemma ei erityisen. Sanoi että kierron pitenemiseen voi vaikuttaa moni asia, myös stressi. No stressiä kyllä oli myös, mutta jotenkin luulen että keho oli myös sekaisin hoidoista.

Nyt oon lääketieteelliselä kierrolla, ja tänään siirrettiin nelipäiväinen alkio! Hirveästi mukamas jo nyt tuntemuksia mahassa :grin

Kiitos Riepu85, ollaan itsekkin tyytyväisiä alkioiden määrään!

Tsemppiä Elevine ja muut piinapäiväilijät! Oispa itsekkin pian!!

Elevine kiva kun satuit tulemaan samoihin aikoihin jännäilemään :greet025

Katoin just, että ihanaa että sinä ja Anselmiina_ ootte miltei samoilla kohdilla. Jännittävää! :joyful:

Meillä yksi alkio ei kestänyt sulatusta, pakkaseen jäi 3 x 3pvästä ja 2 x 6pvästä. Tämä siirretty vaikutti kuulemma tosi hyvältä. Onneksi, kaikki apu ja toivo oikein tervetullutta! :Heartpink

Mihin aikaan sun siirto oli? Mulle lääkäri sanoi, ettei ole väliä mihin aikaan Gonapeptylin pistää, mutta olen lukenut, että joskus voi olla aika tarkka aika.

Mulle suositeltiin heti kun aamusta herään tuikkaamaan ylihuomenna Gonapeptyliä. Eli siirron jälkeen 2. päivä aamulla. Vaikea sitten sanoa mistä noita aikoja tsekataan o_O mut kaikilla meillä eri aika.

Täällä varhaisultrassa käyty ja siellä se köllötteli. Sydän sykki vahvasti ja vastasi hyvin viikkoja. :Heartred
Älkää luovuttako siskot. Meillä tehty monta siirtoa ja kun vaan jaksaa jatkaa epäonnistumisista huolimatta niin kyllä se usein palkitsee.
Tsemppiä kaikille hoidon eri vaiheisiin!

Täällä varhaisultrassa käyty ja siellä se köllötteli. Sydän sykki vahvasti ja vastasi hyvin viikkoja. :Heartred
Älkää luovuttako siskot. Meillä tehty monta siirtoa ja kun vaan jaksaa jatkaa epäonnistumisista huolimatta niin kyllä se usein palkitsee.

Ihana uutinen <3 Kuinka mones siirto tärppäsi?

Ihana kuulla! Onnea hirrrrmuisesti :love7 tää on aina niin siistiä kuulla kun onnistuu.

Ihana kuulla näistä ivf-onnistumisista, luo aina uskoa ja toivoa tulevaan :love7

Minä aloitin tänään ekan ivf:n pistokset, lääkkeenä Menopur 150 yksikköä ja sunnuntaista lähtien jarruna Fyremadel. Maanantaina ultrataan ja mahdollisesti nostetaan annosta. Hirvitti, kun vilkaisin Fyremadelin piikkiä, se oli hirveän iso. :nailbiting: Onko kukaan käyttänyt Emlaa tmv puudutusvoidetta pistoksia ennen? Tuo Menopur kirvelee mulla aika kovasti, mietin että voisikohan Emla vähän rauhoittaa sitäkin.

Onnea Blanca! Lohduttavaa, että pitkän yrittämisen jälkeen lykästää!

Nabss, mullakin oli jarruna kans fyremadel ja kurja piikkihän se on. Meillä mies vastas piikityksestä, ni sai itse vaan hengitellä. Joinain päivinä onnistui niin hyvin ettei sattunut yhtään. Mulla jarruteltiin yhteensä 8 päivää, joten sympatiat on sun puolella. Kyllä sä selviät!

Onnea Bianca!

Ihanan aktiivinen on tämä pino. Mukava tulla lukemaan, kun on monta uutta postausta. Uusille tervetuloa!

Mulla on ollu jo muutaman päivän menkkamaista lievähköä jomotusta. Nyt pistospäivä 8. Menopuria.

Joku mietti emlaa. Luulisin ettei se Menopurin aiheuttamaan ihon alaiseen kipuun auta. Puuduttaa vain pinnan ettei itse pistoshetki tunnu. Meillä mies pitää muutaman sekunnin tauon männän painamisessa mikäli sanon että kirvelee. Sekin monesti auttaa. :)

Meillä Menopur annos laskettiin 150 iu. Viimeksi aloitettiin sillä ja nostettiin tuossa kohtaa. Nyt toiste päin. Ylihuomenna seuraava ultra. Jännittää. Pelkokin olemassa. Toisaalta positiivinenkin olo. Viimeksi oli selkeästi 6 follia mukana ja muut ehkä liian pieniä. Nyt on se 10 jotka toivottavasti saadaan pidettyä sopivassa haarukassa punktioon asti. Olen koittanut miettiä että se on aika monta prosenttia enemmän. :) Viimeksihän 3 hedelmöttyi ja 1 saatiin tuoresiirtoon asti.

Miten muuten suostuvatko julkisella siirtämään kahta alkoita mikäli sellaiseen mahdollisuus olisi? Tämä yleisen tason kysymyksenä. :) Kun tuntuu ettei uskalla toivoa oikein mitään. Päivä kerrallaan vaan menee miten tämä menee. Se nostaisi kuitenkin todennäköisyyttä tarttua ja tuplaraskauden mahdollisuus aika pieni.

Miten muuten suostuvatko julkisella siirtämään kahta alkoita mikäli sellaiseen mahdollisuus olisi? Tämä yleisen tason kysymyksenä. :) Kun tuntuu ettei uskalla toivoa oikein mitään. Päivä kerrallaan vaan menee miten tämä menee. Se nostaisi kuitenkin todennäköisyyttä tarttua ja tuplaraskauden mahdollisuus aika pieni.

Kyselin itsekin tätä hetki sitten ja sain vastaukseksi, etteivät tee julkisella tätä kovin helposti ja syyt täytyvät olla hyvät (ikä lähinnä, vikat alkiot, mitkä eivät ole top-laatua jne.). Tämä kuitenkin katsotaan tapauskohtaisesti eli aina kannattaa kysyä lääkäriltä. Itse 32-vuotiaana, hyvillä pakkasalkioilla ja selittämättömällä diagnoosilla en saa kahden alkion siirtoa.

Jotenkin jännä miten moni meistäkin on selittämättömästi lapseton. Rupesin miettimään. Monimutkainen juttu tää lisääntyminen.

Voikohan Menopurista jo yhden pistoksen (150 iu) myötä alkaa huimaus? Eilen pistin ja nyt heittää päässä. Välillä helpompana ja välillä on voimakkaampaa. Vai onkohan tää jostain muusta johtuvaa..

Tänään aloitin synarelan ja hoidot. Punktion arvioidaan olevan 24.8. alkavalla viikolla, eli pitää toivoa, ettei korona ehdi keskeyttämään. En tosin usko, että tällä kertaa hoitoja ajetaan yhtä nopeasti alas nyt kun tietoa on enemmän.

Synarela aiheutti kyllä hyvin nopeasti kovaa väsymystä. Onneksi on vielä tämä viikko kesälomaa ja oireet ehkä ehtivät tasaantua.

Heipä hei kaikille! Uutena kirjoittelen "lyhyen" esittelyn itsestäni. Ensimmäiseksi pakko tunnustaa, että foorumia olen lukenut ahkerasti jo pidempään.
Olen 41-vuotias nainen, yrittäjä ja maalainen. Mieheni on minua useamman vuoden nuorempi, yhdessä olemme olleet muutaman vuoden. Joskus sen oikean löytäminen vaan kestää pidempään!
Lasta on toivottu kokolailla suhteen alkumetreiltä asti, mutta haaveeksi on (toistaiseksi) jäänyt. Eli lapsia ei ole kummallakaan.
Hoitoihin hakeuduttiin viime syksynä ja ompahan ollut hidas ja pitkä projekti. Kunnallisella puolella tehtiin vuoden vaihteessa tutkimuksia ja selkeää vikaa ei löytynyt kummastakaan. Ikä tietysti on se isoin tekijä tässä varmaan ja suunta olikin kohti ivf-hoitoa alusta asti. Korona tietysti pysäytti meidänkin elämän, niinkuin kaikkien muidenkin.
Kun hoitoja alettiin taas isommin avaamaan, ryhdistäydyin ja otin yhteyttä klinikkaan. Homma eteni suunnitteluun vauhdilla, mutta kesäkuussa juhannus tuli tottavie tielle. No syviin huokauksiin on totuttu ja katse kohti seuraavaa kiertoa.
1. ivf-hoito tehtiin lyhyellä kaavalla ja pääosin kaikki meni hienosti. 17 follia tyhjennettiin ja niistä saatiin 11 munasolua. 7 hedelmöittyi ja pakkaseen päätyi 5 alkiota, joista 3 on blastoja. Tuoresiirtoon ei päästy, koska sain lievän hyperin. Kunto on nyt kuitenkin hyvä ja kirkkain mielin odotan tulevaa PASsia!
Teidän kaikkien kirjoitukset ovat olleet vertaansa vailla tässä pitkässä projektissa! Kiitos niistä!

Tervetuloa! :) Minäkin vanhempi ensilapsen toivoja. Hieman samanlaiset tarinat meillä. Toivottavasti pääset ensi kierrosta 1.PAS:iin!
Meillä nyt perjantaina 1.PAS.

Tervetuloa! :) Minäkin vanhempi ensilapsen toivoja. Hieman samanlaiset tarinat meillä. Toivottavasti pääset ensi kierrosta 1.PAS:iin!
Meillä nyt perjantaina 1.PAS.
Kiitos CherryRed!
Tosiaan heti seuraavasta kierrosta pääsen lääkkeelliseen PASsiin, näin on jo suunniteltu. Eli kovasti tässä nyt kp1:stä odotan saapuvaksi:smiley-angelic006....

Takaisin