IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea Henna ja ilona-H plussista! Ja muillekin kelle on plussa pärähtänyt :happy: ihan mahtavaa! En oo hetkeen käynyt täällä kirjoittelemassa, kun pettymys ekaan ivf oli niin suuri. Välillä olen kyllä teidän kuulumisia käynyt lukemassa ja ollut hengessä mukana. Kiitos Ornamentille ihanasta viestistä silloin :Heartred oltiin samoilla päivillä ja oli tosi harmi, ettei teillä tärpännyt.

Meillä seuraava hoito on syyskuussa. Tänään jouduin punktiota siirtämään viikolla, koska jostain syystä kuukautiset ei nyt ala. Onko muilla ollut välikierrossa sitä ongelmaa? Tuoresiirtoon ei silloin päästy ja kuukautiset alkoi, mutta nyt on jo KP33 menossa eikä mitään tietoa vuodosta. Yleensä kierto sen 27 päivää. Ovulaatiotuntemuksia oli, mutta tuntuu että niitä tuli useampana päivänä viikon sisässä..

Onnea Ilona-H ja Henna :Heartred

Anselmiina_ onko mitään tuntemuksia? Ja monelta päätit pistää Gonapeptylin?

Mulla mahassa kuukautismaista jomotusta vähän. Arvatenkin pistoksesta, oli aika pitkä lista sivuvaikutuksia tuolla lääkkeellä.

Tänään sain soiton labrasta, että yksi blastokysti meni pakastukseen. Ystäväni pahoitteli tätä kuullessaan, itse olin kyllä iloinen, että edes yksi. Jess!:cheers

Mulla mahassa kuukautismaista jomotusta vähän. Arvatenkin pistoksesta, oli aika pitkä lista sivuvaikutuksia tuolla lääkkeellä.

Tänään sain soiton labrasta, että yksi blastokysti meni pakastukseen. Ystäväni pahoitteli tätä kuullessaan, itse olin kyllä iloinen, että edes yksi. Jess!:cheers

Pistin Gonapeptylin tänään klo 17.30 ja alkion ikä 6 pv. Päätin pistää vähän aiemmin kuin sinä pistit 6. päivänä, kun mulla oli siirtokin hieman aiemmin päivällä kuin sinulla :) Piikistä on nyt vasta alle 2 h eikä mitään oireita ole. Saa nähdä miten huomenna...

Onnittelut pakkaseen menneestä blastosta <3

Mistä mahtaa löytyä keskustelua siitä mistä olette hoitoja saaneet ja mitä ne ovat maksaneet? Katsoin HUS:n sivuilta, että hoitojen yläikäraja on "noin 40-vuotta" eli ilmeisesti tuo ei ole mikään tarkka raja, vaan hoitoon pääsyä katsotaan tapauskohtaisesti? Olen 41v, joten jos yksityiselle joutuu niin hinnathan ovat Suomessa pilvissä. Missä olette hoitoja saaneet ja mitä prosessi on tullut kaiken kaikkiaan maksamaan?

edit: tässä vielä linkki HUS:n sivuille: https://www.hus.fi/sairaanhoito/sai...ntaudit/lapsettomuushoidot/Sivut/default.aspx

Muokattu viimeksi:
Mistä mahtaa löytyä keskustelua siitä mistä olette hoitoja saaneet ja mitä ne ovat maksaneet? Katsoin HUS:n sivuilta, että hoitojen yläikäraja on "noin 40-vuotta" eli ilmeisesti tuo ei ole mikään tarkka raja, vaan hoitoon pääsyä katsotaan tapauskohtaisesti? Olen 41v, joten jos yksityiselle joutuu niin hinnathan ovat Suomessa pilvissä. Missä olette hoitoja saaneet ja mitä prosessi on tullut kaiken kaikkiaan maksamaan?

edit: tässä vielä linkki HUS:n sivuille: https://www.hus.fi/sairaanhoito/sai...ntaudit/lapsettomuushoidot/Sivut/default.aspx

HUS:ista sanottiin suoraan että eivät tee 40-täyttäneille hoitoja. Olin myös 41 kun mentiin HUS:ille ja he tekivät perustestit kyllä, joissa säästettiin n.600€, kun niitä ei tarvinut tehdä yksityisellä, mutta sen enempää ei. Jatko oli yksityisellä.
En tiedä mikä tuo tarkoittaa tuo "tapauskohtaisesti", mutta meille hoitaja ja lääkäri teki selväksi että raja on tasan 40 julkisella. Jos testit/hoidot aloitetaan vielä kun ei ole täyttänyt 40, niin saa jakaa hoitonsa HUS:illa, muuten ei.
Mutta kannattaa soitella ja kysellä, josko siellä olisi nyt jonkunlaista joustoa.

Kannattaa vertailla eri yksityisten hintoja. HIntalistat on aika hyvin jokaisella esillä.
IVF-kierros yleensä kai on n.5-7000€ lääkkeineen (kaikki UÄ-käynnit, punktio, alkion siirto, alkioiden pakastus. Eri lääkkeet on tietysti eri hintaisia ja eri protokollat eri hintaisia ja jos tulee paljon alkioita niin tulee kalliimmaksi etc. Mutta itselle oli avuksi nuo hintalistat, niin pystyi muodostamaan jonkunlaista kokonaiskuvaa.
Edit: Meillä hoito Felicitaksessa.

Suomen hinnat ei ole vielä ihan pilvissä, jos verrataan joihinkin muihin maihin. Ja täällä on huipputekniikka ja hyvä etiikka.
Ainoa, mitä Suomeen kaipaisin näin vanhempana naisena, on sijaiskohtukäytäntö uudelleen. Meillä oli joku 5 vuotta sitten vielä laillista käyttää sijaiskohtua, jos sitä ei hankittu rahalla vaan joku läheinen suostui itse. Sitten se kiellettiin.

Muokattu viimeksi:
Unelmasirpaleena, olen todella pahoillani :sad001 Ei tätä tietä toivoisi kenellekään, ja pahinta tietysti, että raskaan polun jälkeen hoidot päättyvät tuloksettomina. Voimia teille!

Huskymamalle tsemppiä uuteen hoitoon! Mä jokin aika sitten kyselin tota samaa, punktiokierto oli lyhyt (tuoresiirtoa ei tehty) mutta seuraava olikin sitten lopulta 44 päivää. Toivottavasti siellä ei mene noin pitkäksi, ilmeisesti on kuitenkin aika tavallista.

ToiveitaJaUnelmia, meille yksityisellä annettiin alun perin hinta-arvioksi "IVF reilu 5 tuhatta ja alkiodiagnostiikka tuplaa hinnan". Arviossa oli mukana yksi alkionsiirto, mutta ei lääkkeitä. Hintaa ainakin tuolla nostaa, jos alkioita on paljon tai tarvitaan muita lisäherkkuja, meillä esim ERA-testi ja rautatiputus. 5-7 on varmaan aika hyvä perusarvio. Kyllähän kustannus on tosi kova, joskin on helppo ymmärtää mikä kaikki siinä maksaa.

Muokattu viimeksi:
Oli eka ultra. Siis 6. Menopur päivä. Seuraava perjantaina. Kiitti kommentista new moon.

Upunup: 10 follia on vielä hyvä määrä :)
Onko sulle jo mietitty milloin jarru tulee mukaan?

Itse olin iloinen, että mulle annettiin jarru jo aika pian matkaan, kun johtofolli oli 14mm kun muut n.9mm.
Punktio siirrettiin suosiolla 3 päivää myöhemmäksi, jotta pienemmätkin ehti kasvaa mukaan ja isot ei kuitenkaan irronneet.

Mistä mahtaa löytyä keskustelua siitä mistä olette hoitoja saaneet ja mitä ne ovat maksaneet?

Meillä maksoi yksi IVF hoitokierto keräyksineen ja alkioiden pakastuksineen n. 4000 e. Vertailin myös hintoja ja päädyimme Ovumiaan. Ainoa mikä oli jo tehty ja säästyi siis oli miehen infektionäytteet, ne olisi muuten kustantaneet n. satasen. Ensikäynti oli koronan vuoksi videovastaanotto ja vähän edullisempi. Lääkkeet mulla maksoi IVF-kierrossa vain jotain 450 e, annostus oli kai aika pieni?!

Ja jos ei tuoresiirto tuota tulosta niin yksi PAS maksaa n. 1000 e. Lasku vielä tulematta...

Ilona ja PAS-pieni 4+2

Eilen illalla tuli päänsärkyä Gonapeptylistä (oletan, että siitä). Nyt olen ihan oireeton. Ei vatsatuntemuksia, ei rintojen arkuutta. Liekö sitten hyvä vai huono merkki? Kiinnittymisen pitäisi tapahtua tänään tai ehkä jo eilen. Onko sulla jotain oireita?

Upunup: 10 follia on vielä hyvä määrä :)
Onko sulle jo mietitty milloin jarru tulee mukaan?
Moikka! En tiedä muusta jarrusta kuin Synarela aamua iltaa yhä mutta pienemmällä annoksella. Olisiko se se? Menopur annosta vähän laskettiin. Punktiopäivä ensi viikon ma-ke. Päätetään pe ultrassa.

Eilen illalla tuli päänsärkyä Gonapeptylistä (oletan, että siitä). Nyt olen ihan oireeton. Ei vatsatuntemuksia, ei rintojen arkuutta. Liekö sitten hyvä vai huono merkki? Kiinnittymisen pitäisi tapahtua tänään tai ehkä jo eilen. Onko sulla jotain oireita?

Ehkä vähän jotain tuntemuksia, mutta se on varmaan mielikuvitusta kun kyttäilee että tuntuuko mitään. Toki sitä toivois että tuntuis jotain niin mieli rauhoittuis.:inpain:

Heipä hei kaikille! Uutena kirjoittelen "lyhyen" esittelyn itsestäni. Ensimmäiseksi pakko tunnustaa, että foorumia olen lukenut ahkerasti jo pidempään.
Olen 41-vuotias nainen, yrittäjä ja maalainen. Mieheni on minua useamman vuoden nuorempi, yhdessä olemme olleet muutaman vuoden. Joskus sen oikean löytäminen vaan kestää pidempään!
Lasta on toivottu kokolailla suhteen alkumetreiltä asti, mutta haaveeksi on (toistaiseksi) jäänyt. Eli lapsia ei ole kummallakaan.
Hoitoihin hakeuduttiin viime syksynä ja ompahan ollut hidas ja pitkä projekti. Kunnallisella puolella tehtiin vuoden vaihteessa tutkimuksia ja selkeää vikaa ei löytynyt kummastakaan. Ikä tietysti on se isoin tekijä tässä varmaan ja suunta olikin kohti ivf-hoitoa alusta asti. Korona tietysti pysäytti meidänkin elämän, niinkuin kaikkien muidenkin.
Kun hoitoja alettiin taas isommin avaamaan, ryhdistäydyin ja otin yhteyttä klinikkaan. Homma eteni suunnitteluun vauhdilla, mutta kesäkuussa juhannus tuli tottavie tielle. No syviin huokauksiin on totuttu ja katse kohti seuraavaa kiertoa.
1. ivf-hoito tehtiin lyhyellä kaavalla ja pääosin kaikki meni hienosti. 17 follia tyhjennettiin ja niistä saatiin 11 munasolua. 7 hedelmöittyi ja pakkaseen päätyi 5 alkiota, joista 3 on blastoja. Tuoresiirtoon ei päästy, koska sain lievän hyperin. Kunto on nyt kuitenkin hyvä ja kirkkain mielin odotan tulevaa PASsia!
Teidän kaikkien kirjoitukset ovat olleet vertaansa vailla tässä pitkässä projektissa! Kiitos niistä!

Takaisin