Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei. Hiljalleen siirryn tänne tuolta inseminaatiokeskustelusta. Olen 32 ja mies himpun nuorempi. Meillä yritystä 10/2018 alkaen ilman yhtään plussaa, ensikäynti julkisella puolella 1/2020. Inseminaatio tehty x3 5-7/2020 (ei tarvinnut välikiertoja) ja niistä kaikista nega. Nyt ilmoitin meidät sovitusti ivf-jonoon. Meillä virallisesti viimeisempinä diagnoosina selittämätön lapsettomuus, mutta myös aiemmin ollut epäilyä minun ovuloimattomuudesta ja keltarauhasen vajaatoiminnasta (lyhyt luteaalivaihe). Kierrot ovat kuitenkin säännölliset (ilman keltarauhastukea max 31 päivää). Tiputteluvuotoa on, mutta Lugesteronilla pysynyt kurissa.
Mieliala on tällä hetkellä todella matala. Jotenkin pelkään ivf:ää, ehkä eniten sitä että siitäkään ei apua olisi. Varmaan vielä toistaiseksi seuraan tätä ketjua enemmän taka-alalta, ilmeisesti meidän polilla jono on tällä hetkellä 3-5 kk. Pelkään että tulee koronan toinen aalto ja kaikki menee senkin osalta mönkään.
Osaako joku sanoa, mitä tuolla hoitojonolla tarkoitetaan? Onko se siis se aika, joka menee hoidon aloitukseen vai aika suunnittelukäyntiin ja siitä vielä erikseen jonotus itse hoitoon?
Okei, eli mieluummin kannattanee käydä eka nuo julkisen ivf:t ja sit tarvittaessa mennä yksityiselle jatkamaan.Julkinen tarjoaa 3ivf yleensä, jos käy yksityisellä tekemässä esim. Yhden niin se vähentää julkisen tarjontaa sillä yhdellä. Sitä en osaa sanoa saako jonossa olla samaan aikaan.
Okei, eli mieluummin kannattanee käydä eka nuo julkisen ivf:t ja sit tarvittaessa mennä yksityiselle jatkamaan.
Meillä vaikutti se korona niin että ahdisti kovasti ajan kuluminen ja siksi mentiin jo ”syömään” pois noita hoitokertoja, mutta eihän se estä palaamasta vielä joskus yksityiselle jos ei julkisellakaan tuottaisi myöhemmin...
Joo, on kyllä pää ihan pyörällä. En voi uskoa tätä. Olin varautunut siihen, että julkisella päästäisiin hyvällä tuurilla ehkä joulukuussa suunnittelukäynnille ja sit helmikuussa tositoimiin. Ja yhtäkkiä homma lähteekin pyörimään jo nyt.Mahtavaa Nabbs, tervetuloa! Varmasti hyvä ratkaisu. Muistan tuon aloituksen että se on aika vauhdikasta, mutta on kiva tunne kun asiat etenee eikö
Menopur päivä 5. En tiedä toivonko vain niin kovasti mutta alamahalla on alkanut olemaan tuntemuksia. Olen keventänyt liikuntaa ihan keveisiin ja lyhyehköihin kävely- ja pyörälenkkeihin. Jospa siellä tapahtuisi hyviä asioita. Huomenna ultra. Vielä viikko tai reilu punktioon. :)