IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea muille hoitoihin :)

Tänään oli tuoresiirto 4 päiväinen molura, 2 kpl jäi huomiseen asti viljeltäväksi, olivat hitaampia kuin tämä siirretty yksilö. Maanantaina saan soiton pääsivätkö pakkaseen, toiveita ei kyllä herätelty hitauden takia. Lääkärikin oli pettynyt tuloksesta ja sanoi 30-35% mahdollisuudeksi raskautua tästä siirrosta. :dead:

Oon ihan ulapalla. Ennen kesätaukoa tehtiin pas, josta plussa ja samantein keskenmeno. Noin viikko sitten tein varalta testin, kun halusin juoda saunasidukan=> testi nega. Nyt toissapäivänä alkoi menkat kipuineen, joista olin kerrankin iloinen, kun kierto oli vain 32 päivää. Kierto ei tietojeni mukaan enää edes pyöri omin avuin. Lääkkeitä käytetty melkein putkeen jo 4-5 vuotta. Vuoto kuitenkin loppui vuorokaudessa ja nyt samanmerkkisessä testissä selvä vaaleanpunainen haamu??? Testin merkki Pregcheck. Että mitäköhän tässä nyt oikein tapahtuu? Onko raskaus mennyt viimeksi sittenkään kunnolla vielä kesken vai onko kemiallinen (kp34 kuitenkin jo). Oon todella ahdistunut tästä epätietoisuudesta ja klinikkakin vielä kiinni :sad001 Varmaan saa ainakin heittää heipat elokuun pas:lle ja pessimistinä ajattelen, että tulee toinen aalto, eikä hoitoja enää syksyllä saa.
No semmonen purkautuminen :dead:

Onnea muille hoitoihin :)

Tänään oli tuoresiirto 4 päiväinen molura, 2 kpl jäi huomiseen asti viljeltäväksi, olivat hitaampia kuin tämä siirretty yksilö. Maanantaina saan soiton pääsivätkö pakkaseen, toiveita ei kyllä herätelty hitauden takia. Lääkärikin oli pettynyt tuloksesta ja sanoi 30-35% mahdollisuudeksi raskautua tästä siirrosta. :dead:

Tsemppiä piinailuun! Milloin sulla on testipäivä? Mulle tehtiin PAS tänään, d3-alkio siirrettiin :)

Tsemppiä piinailuun! Milloin sulla on testipäivä? Mulle tehtiin PAS tänään, d3-alkio siirrettiin :)

Hello, 5.8 virallinen testi päivä. Yllättävän nopsaa kuitenkin, vaikka en varmasti jaksa odottaa sinne asti. Ylihuomenna vielä gonapeptyl piikki jota juuri kuljetan kylmälaukussa kun lähdin reissuun.

Kiva ettei yksin tarvii piinailla. Milloin sulla on testi päivä? Ja tsemppiä sullekin.:happy:

Hello, 5.8 virallinen testi päivä. Yllättävän nopsaa kuitenkin, vaikka en varmasti jaksa odottaa sinne asti. Ylihuomenna vielä gonapeptyl piikki jota juuri kuljetan kylmälaukussa kun lähdin reissuun.

Kiva ettei yksin tarvii piinailla. Milloin sulla on testi päivä? Ja tsemppiä sullekin.:happy:

Kiitos :) Mulla on testipäivä 6.8. Pistän myös Gonapeptylin tässä hoitokierrossa :)

Meinaatko tehdä ekan testin 5.8. vai teetkö jo aiemmin? Sanottiinko sulle myös, että Gonapeptylin voi pistää mihin aikaan vaan?

Kiitos :) Mulla on testipäivä 6.8. Pistän myös Gonapeptylin tässä hoitokierrossa :)

Meinaatko tehdä ekan testin 5.8. vai teetkö jo aiemmin? Sanottiinko sulle myös, että Gonapeptylin voi pistää mihin aikaan vaan?

Mulla sanottiin että pitää pistää klo 19-21välillä.
Ja lääkäri määräs verikokeeseen 5.8. Enköhän tikuta silloin edeltävänä viikonloppuna :wink

Mulla sanottiin että pitää pistää klo 19-21välillä.
Ja lääkäri määräs verikokeeseen 5.8. Enköhän tikuta silloin edeltävänä viikonloppuna :wink

Mihin aikaan sun siirto oli? Mulle lääkäri sanoi, ettei ole väliä mihin aikaan Gonapeptylin pistää, mutta olen lukenut, että joskus voi olla aika tarkka aika.

Me päädyttiin tekemään toinen hoito omilla soluilla. Edellisestä IVFstä ei saatu yhtään alkiota ja nyt olisi tarkoitus tehdä ICSi. Maanantaina on jo punktio. En osaa sanoa, jännittääkö enemmän punktio vai pettymys, jos tämäkään ei onnistu. Meillä toki lyhyt hoitohistoria, mutta olemme ajatelleet, että kun olemme niin vanhoja, niin ei enempää hoitoja ainakaan omilla soluilla. Sen vuoksi niin kovasti toivon, että tämä hoito toisi vauvan. Sen onnen soisin kyllä meille ihan jokaiselle. Näitä teidän juttuja on ihana lukea. Välillä liikutun valtavati jonkun pettymyksestä (tai useammasta) ja välillä jonkun plussasta. Tsemppiä ja onnea kaikille!

Oon ihan ulapalla. Ennen kesätaukoa tehtiin pas, josta plussa ja samantein keskenmeno. Noin viikko sitten tein varalta testin, kun halusin juoda saunasidukan=> testi nega. Nyt toissapäivänä alkoi menkat kipuineen, joista olin kerrankin iloinen, kun kierto oli vain 32 päivää. Kierto ei tietojeni mukaan enää edes pyöri omin avuin. Lääkkeitä käytetty melkein putkeen jo 4-5 vuotta. Vuoto kuitenkin loppui vuorokaudessa ja nyt samanmerkkisessä testissä selvä vaaleanpunainen haamu??? Testin merkki Pregcheck. Että mitäköhän tässä nyt oikein tapahtuu? Onko raskaus mennyt viimeksi sittenkään kunnolla vielä kesken vai onko kemiallinen (kp34 kuitenkin jo). Oon todella ahdistunut tästä epätietoisuudesta ja klinikkakin vielä kiinni :sad001 Varmaan saa ainakin heittää heipat elokuun pas:lle ja pessimistinä ajattelen, että tulee toinen aalto, eikä hoitoja enää syksyllä saa.
No semmonen purkautuminen :dead:

Kuulostaapa mielenkiintoiselta. Oletko tänään tehnyt uutta testiä? Voisiko olla, että tuo sinun vuoto ei olisikaan ollut kuukautiset vaan joku harmiton alkuraskauden vuoto? :smiley-angelic006

Mihin aikaan sun siirto oli? Mulle lääkäri sanoi, ettei ole väliä mihin aikaan Gonapeptylin pistää, mutta olen lukenut, että joskus voi olla aika tarkka aika.

Mulla oli yhdeltä päivällä siirto.
Mielummin itse ottaisin vastauksen tuolla aika ikkunalla kuin milloin vain. Ettei tarvitsisi itse pähkäillä :woot:

Henna:
Selkeä positiivinen testistä haaleanakin tarkoittaa raskaushormonia ja viittaa vahvasti siihen, että olet tai ainakin olet ollut raskaana. Jännitetään täällä sun kanssa seuraavan testin tulosta. :)

Tässä eka ylin eilinen haamu ja keskimmäinen sen jälkeen myöhemmin tehty ja alin aamulta. Ollut muun elämän takia ihan kauhea päivä ja nyt mahaa vihloo hulluna :dead: Tottunut jo tähän kaavaan, kun 5. plussa testissä, mutta tyhjä syli.

Liitteet

• IMG_20200725_044011.jpg
    IMG_20200725_044011.jpg
    11.1 KB · Katsottu: 276
Oi kuin hienoja plussia! Onneksi olkoon! Toivotaan että kaikki menee hyvin. :)
Ei tätä järki ymmärrä, miten voi kesätauolla tulla luomuplussa näin 4-5 vuoden yrittämisen jälkeen. Mutta tosiaan onkohan nyt kp 34 jo, niin siihen nähden toki haalea viiva. Mutta eipä se auta kuin seurata tilannetta. Kiva kun saa kuitenkin jonnekin purkaa pelkoja :Heartred

Onnea Henna! Ehkä sulla tuli luomukierrossa kesätauon aikana ovulaatio vähän myöhemmin tai jotain, ja tuosta viivat vielä vahvistuvat (vaikka ovat nyt jo ihan selkeät!). Nyt vain verikokeeseen klinikalle ensi viikolla? Kyllähän näitä luomuihmeitä tapahtuu...:happy:

Tässä eka ylin eilinen haamu ja keskimmäinen sen jälkeen myöhemmin tehty ja alin aamulta. Ollut muun elämän takia ihan kauhea päivä ja nyt mahaa vihloo hulluna :dead: Tottunut jo tähän kaavaan, kun 5. plussa testissä, mutta tyhjä syli.

Ei nämä minusta ole mitenkään haaleita, eiliseltäkin näyttää tummuneen viiva. Nyt vaan peukut pystyyn, että kaikki menee hyvin loppuun asti. Onnea superisti tästä ylläristä! :happy::Heartred

Palaan häntä koipien välissä tähän ketjuun. Eka Ivf-stimulaatio meni siis pieleen ja muutettiin inssiksi, josta ei tullut tärppiä. Nyt parin kuukauden tauko hoidosta, vedän DHEAa ja muita lisäravinteita, josko niillä saataisiin edes pari hyvää munasolua tuotettua... Kaikille tsemppiä hoitoihin ja Hennalle onnea plussasta (ei todellakaan ole mikään haamu!).

Kiitos kaikille! Mulla ollut siis ongelmana, etten ovuloi ollenkaan, siksi niin kummallista. Haamulla tarkoitin silloin tuota ylintä testiä, joka sittemmin tummunutkin kuivuessaan kuvanottohetkeen. Tänään en varmaan pääsekään testaamaan, kun en ole kotona, mutta päivittelen miten tilanne kehittyy suuntaan tai toiseen.

Muoks: meillä ei oteta täällä verikokeita raskaushormonin mittaamiseksi, enkä tiedä miten klinikalla nyt suhtaudutaan tähän, että onko seuraava ultra vasta se nt-ultra kunnallisella.

Hei. Hiljalleen siirryn tänne tuolta inseminaatiokeskustelusta. Olen 32 ja mies himpun nuorempi. Meillä yritystä 10/2018 alkaen ilman yhtään plussaa, ensikäynti julkisella puolella 1/2020. Inseminaatio tehty x3 5-7/2020 (ei tarvinnut välikiertoja) ja niistä kaikista nega. Nyt ilmoitin meidät sovitusti ivf-jonoon. Meillä virallisesti viimeisempinä diagnoosina selittämätön lapsettomuus, mutta myös aiemmin ollut epäilyä minun ovuloimattomuudesta ja keltarauhasen vajaatoiminnasta (lyhyt luteaalivaihe). Kierrot ovat kuitenkin säännölliset (ilman keltarauhastukea max 31 päivää). Tiputteluvuotoa on, mutta Lugesteronilla pysynyt kurissa.

Mieliala on tällä hetkellä todella matala. Jotenkin pelkään ivf:ää, ehkä eniten sitä että siitäkään ei apua olisi. Varmaan vielä toistaiseksi seuraan tätä ketjua enemmän taka-alalta, ilmeisesti meidän polilla jono on tällä hetkellä 3-5 kk. Pelkään että tulee koronan toinen aalto ja kaikki menee senkin osalta mönkään.

Osaako joku sanoa, mitä tuolla hoitojonolla tarkoitetaan? Onko se siis se aika, joka menee hoidon aloitukseen vai aika suunnittelukäyntiin ja siitä vielä erikseen jonotus itse hoitoon?

Takaisin