Hei! Minäkin esittäydyn ja liityn mukaan joukkoon. Olen 38v, ei aiempia lapsia, mies 43 v, lapseton hänkin. Meillä selittämätöntä lapsettomuutta, yritystä 2,5 v takana eikä yhtään plussaa. Julkisella tehtiin viime vuoden lopulla 4 inssiä tuloksetta, ja siirryimme koronan takia yksityiselle toukokuussa, vaikka olimme jo olleet ennen koronaa n. 5kk jonossa julkisella IVF:ään. Pääsimme heti tuoresiirtoon toukokuussa, saldo oli tosi kiva 12 munasolua, 9 kypsää, kaikki hedelmöittyi ja 5 päivän viljelyn jälkeen jäljellä 6 blastokystia joista yksi tuoresiirtoon ja 5 pakkaseen. No, tuoresiirto ei tuottanut tulosta ja sen jälkeen piti pitää yksi välikierto. Se meni onneksi nopeasti näin kesälomalla kun on kaikkea kivaa tekemistä Nyt on tehty ensimmäinen PAS ja meneillään pp 4. Se tehtiin toiveestani luonnolliseen kiertoon, ovulaatio tulee aina säännöllisesti n. 12 kp:nä. Tukena Terolutit suun kautta. Mitään oireita ei ole, en ole tuntenut kiinnittymistä tms ja siksi jo vähän masentaa ja tuntuu ettei tästäkään vielä mitään tapahdu.. Virallinen testipäivä on vasta 1,5 viikon kuluttua ja saa nähdä milloin käyn ostamassa varhaisen testin kaikesta huolimatta..
Kysymykseen alkioiden laadusta, me saimme ihan pyytämättä printattuna lapun jossa luki jokaisesta alkiosta tiedot, tyyliin 4AA tai 5AB ja jotain. Ne eivät varsinaisesti käsittääkseni kerro alkion laadusta vaan ainoastaan kehitysvaiheesta. Mistä vaan voi kehittyä hyvä ihmisenalku, lääkäri sanoi että joskus biologi jopa ”arpoo” minkä ottaisi, tyyliin sen mikä osuu ensimmäisenä ja helpoiten käteen pakkasesta. No, hän on persoonallinen ja hauska lääkäri. Tuo printti oli kiinnostava sikälikin että siinä näki miten olivat kehittyneet ja milloin kuukahtaneet nekin jotka eivät jaksaneet blastovaiheeseen. Siellä oli mm yksi munasolu johon oli päässyt kaksi siittiötä, ei hyvä. Se olikin sitten kuollut.
Tällaisia täällä! Oletteko te muuten vältelleet jotenkin rehkimistä tms siirtojen jälkeen? Tuoresiirron jälkeen toki muniksia vähän aristi mutta kyllä mä silloinkin pyöräilin jne kuten normaalisti. Nyt sitten kun ei ole mitään kummempaa kuin tuo PAS tehty niin olen esim. jynssännyt mattoja matonpesupaikalla.. tietysti vähän mietin että voiko sellainen olla haitaksi, mutta kun lääkäritkin sanoo että elä normaalia elämää ja että mites ne jotka eivät tiedä olevansa raskaana, niin olen ajatellut vaan tehdä asioita joita muutenkin tekisin.
Auringonsäteitä ja tsemppiä kaikille!