Onpas kummallista, kun näin eriäviä ohjeita annetaan. Minulle sanottiin jopa raskausmonivitamiineista, että ne ovat turhia ja ainoa mitä suosittelevat käyttämään on foolihappo. Minun hampaista, elämäntavoista tai alkoholista ei ole puhuttu sanaakaan. Käsketty elämään normaalisti ja mahdollisimman rennosti.
Myöskään Naikkarin puolelta minulta ei ole otettu kuin ihan muutamat verikokeet (tyyliin AMH ja progesteronit+sukupuolitautitestit), työterveyden puolelta on tehty taas laajat tutkimukset (verikokeet ja uä) kauttaaltaan. En usko, että he Naikkarilla näkevät työterveydessä tehtyjä tuloksiani, koska joka kerta (eri) lääkärit kyselevät minun kilpirauhasarvoja, johon minulla on lääkitys ja nekin on mitattu aina työterveydenkautta.
Tämän vuoksi minulla on koko ajan ollut olo, ettei minua ole tutkittu tarpeeksi ja heiltä on jäänyt jotain huomaamatta.
Kannattaa jutella lääkärin kanssa ja sanoa ääneen, että haluaisit tietää enemmän tutkimuksista tai voisko he käydä tarkemmin läpi mahdollisia testi-ja hoitopolkuja teidän kanssa.
Mä koin, että en saa tarpeeksi tietoa mitä tässä ollaan tekemässä, kun 30 min, on lyhyt aika sekä UÄ:lle että hoitokeskusteluihin ja päätöksiin. Aloin sitten lukemaan hirveästi itse, mitä on olemassa testaukseen ja eri hoitojuttuja ympäri internettiä. Sitten menin tapaamisiin lista asioita lapulla, joista toivoin keskustelua/vastauksia. Mutta lääkäreissä on eroa. Ja ei siitä ole ollut haittaa että tiedän hoidoista vähän enemmän.