IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moikka!

Olen pitänyt vähän taukoa foorumilta, mutta nyt tulin tsekkaa kuulumiset. Hienoa miten monella hoidot edenneet ja Smoothiella oli jo laskettu aikakin :Heartpink:Heartpink ja moni piinailee, onnea ja iloisia uutisia toivon :) ja jaksamista ja valoa niille joilla tiessä ollut kuoppia.

Meillä on maaliskuusta asti ollut pakkasessa alkioita, mutta korona ja toooodella laiskaksi punktion jälkeen jäänyt kiertoni on lykännyt hoitoja. Luomukiertoon pyrimme ennen kesätaukoa, mutta ei edennyt riittävän livakasti hommat tuolla munasarjoissa, joten odottelemaan jälleen jäimme.

Nyt alkoi taasen kierto, ja Estradot ja lääketieteelliseen kiertoon suunnittelemme PASia kun klinikka taas aukeaa. Jännittävää! Josko tämä tyhjäkäynti tästä muuttuis onnistuneeksi siirroksi meilläkin :happy119

Pahoittelut haamuista. Mullakin oli viimeksi sellanen ja tiedän kuinka ottaa päähän. Kovasti Tsemppiä nyt teille.
Meillä tosiaan oli häät ja oli aivan ihanat! Juuri meidän näköiset ja tuli naurettua niin paljon että en muista millon viimeksi! Unohtui nämä asiat ainakin pariksi päiväksi ihan tyystin.
En ole vielä testannut. Pp9 menossa ja kaksipäiväinen siirrettiin. Rinnat on erilaiset ja menkkamaista juilintaa on alavatsalla. En kuitenkaan uskalla mitään miettiä ja uskoisin et jos keskiviikko aamuna vaikka uskaltaisi testata. Perjantaina olisi veritestiaika.
Pelottaa se vitutuksen määrä niin paljon et ei tekisi mieli testata ollenkaan. Mut ei pysty olee testaamattakaan. Ihan kreisiä.

Pahoittelut haamuista. Mullakin oli viimeksi sellanen ja tiedän kuinka ottaa päähän. Kovasti Tsemppiä nyt teille.
Meillä tosiaan oli häät ja oli aivan ihanat! Juuri meidän näköiset ja tuli naurettua niin paljon että en muista millon viimeksi! Unohtui nämä asiat ainakin pariksi päiväksi ihan tyystin.
En ole vielä testannut. Pp9 menossa ja kaksipäiväinen siirrettiin. Rinnat on erilaiset ja menkkamaista juilintaa on alavatsalla. En kuitenkaan uskalla mitään miettiä ja uskoisin et jos keskiviikko aamuna vaikka uskaltaisi testata. Perjantaina olisi veritestiaika.
Pelottaa se vitutuksen määrä niin paljon et ei tekisi mieli testata ollenkaan. Mut ei pysty olee testaamattakaan. Ihan kreisiä.
Onnea Blancalle naimisiinmenosta ja pidetään peukkuja, että teillä onnistuu siirto!

Minulla tuli eilen ihan totaalinen romahdus menkkojen alkamisesta ja PASin epäonnistumisesta, piti perua eilisen suunnitelmatkin ystävien kanssa, kun vaan itkin ja ulvoin silmät päästäni. Olen tähän asti ollut ainakin ulospäin suht reipas aiheesta, mutta nyt tuntuu tosi pahalta ja siltä, etten jaksa koko asiaa ja en ole varma jaksanko jatkaa tätä kuinka pitkään. Kuten olen varmasti myös maininnut, ettei työni ole yhtään minun juttu, niin on sellainen olo, ettei elämässäni ole tällä hetkellä "mitään" kivaa ja äitiysloma olisi enemmän kuin tervetullut miettimistauko elämään.

Tämä oli meille vasta toinen PAS ja pakastimessa on vielä neljä alkiota, että ei tässä hätää periaatteessa vielä ole. Mutta. Olen ollut nuorempana raskaana kaksi kertaa (ehkäisyt pettäneet tavalla tai toisella) ja miehen ex on myös kerran ollut raskaana (meni heti testin tekemisen jälkeen kesken) eli molemmilla on onnistumisia taustalla ja nyt ei onnistu millään. Minun aborteista on aikaa jo vajaa 15 vuotta eli kroppani on kerennyt vanhentua jo aikalailla. Siksi minulla on sellainen olo, ettei tästä tule mitään, kun aikaisemmin molemmilla on "onnistunut" ja nyt olemme selittämättömästi lapsettomia ja emmekä pysty saamaan oikein mitään extra-apua asiaan. Tietysti tämän yrityksen kiinnittymisyritys on positiivinen asia, mutta nyt masentaa niin paljon, etten jaksa iloita edes siitäkään. Ehkä vähän myöhemmin sitten jaksan nähdä tuonkin valoisana asiana, mutta en tänään. Kieriskelen kunnolla itsesäälissä ja surkuttelen tilannettamme hetken. :smiley-angry017

Voimia Kanna!
Ymmärrän tilanteesi :sad001 Työstä/työpaikasta irtaantuminen äitiysloman varjolla on itselläkin mielessä viikottain. Itse pidän työstäni, mutta työpaikan olisin valmis vaihtamaan vaikka heti. Toivottavasti mieli paranee ja toisena päivänä tuntuu valoisammalta ja jaksat taas eteenpäin.:Heartred

Kanna, täällä ollaan samassa mielentilassa. Testi tänäänkin nega, en usko enää plussan mahdollisuuteen tässä kierrossa. Sama homma meillä, että toinen PAS vasta ja lisäksi kiitettävä määrä alkioita vielä pakkasessa, silti ottaa niin päähän ja on luovuttamisolo. Oltiin jo päätetty, että kolme PAS:ia putkeen, mutta nyt mietin jaksanko noita hiivatin lääkkeitä ja kaiken maailman oireita. Ollaan lisäksi oltu etätöissä kotona, niin helppoa rampata klinikalla kun ei ole tarvinnut töissä selitellä poissaoloja, nyt tällä viikolla edessä paluu töihin. :banghead: Olin niin toivonut, että palaisin toimistolle pulla uunissa :sorry: Tekis mieli vaan hautautua kotiin.

Ensi viikolla vihdoin suunnitteluun aika. Menkat alkoi keskenmenon jälkeen. Mutta mulla menossa pitkä antibioottikuuri tietysti ja kroppa sökönö. Et en tiedä koska antavat luvan ees alkaa hoitoihin palaamaan. Jännittää...

Oon niin pahoillani teidän puolesta Kanna ja Myrtle! Varmasti tuntuu raskaalta nyt ja ei tiedä miten jaksaa jatkaa. Jostain me vahvat naiset vaan kuitenkin revimme ne voimat tähän ja yritetään uudelleen. Itsellä ainakin uuden hoito kierron alku saa unohtamaan menneet ja toivo herää uuteen mahdollisuuteen. Ajattele myös niin että kyllähän sitä luonnollisestikin käy noin ettei tartu... Sitä ei vaan tiedä... Uskon että meillä kohta todennäköisyydet on puolellamme ja alkaa tapahtumaan. :Heartred
Ps. Pp10. En ole vielä testannut. Etova olo välillä tullut lisäksi, mutta siitäkään en nyt ajattele mitään. Tiedän miten kroppa voi huijata. Ainakin minua.

Moikka kaikille! Pahoittelut haalenneista haamuista, vaikka onhan niissä aina pettymyksen lisäksi toivoa antavaa.

Minä alotin Synarelat eilen ja elokuun alkuun tähdätään punktiota. Viimeksi rakkuloita oli paljon mutta kehittyivät hitaanlaisesti. Tuloksena 6 munasolua joista 3 kypsää. Yksi päästiin siirtämään ja nega siitä. Nyt varovaisesti toivon että alusta asti Menopur 225IU kypsyttäisi riittävällä nopeudella vähän enemmän. Viimeksi eka 6pv oli 150IU annos. Varovaisen toivekkaasti nyt ensin kohti 0-ultraa, joka 2 viikon päästä.

Oletteko muuten pistelleet mihin aikaan päivästä? Viimeksi pistettiin illasta mutta nyt ajattelin siirtää aamupäivään, kun se on mahdollista. Sekin antanee puoli päivää enemmän kypsymisaikaa. :) onko teille suositeltu jotain tiettyä aikaa päivästä?

Kiitos kaikille ihanista sanoista, tsempeistä ja reaktioista! Ne auttoivat todella paljon, kuten myös toi, että valitti ja surkutteli kohtaloaan täysillä. :angelic: Nyt alkaa tuntumaan jo paremmalta ja elämä valoisammalta.

Kuuntelin eilen Emilia Vuorisalmen podcastia hedelmällisyydestä ja siinä oli vierailevana tähtenä Mehiläisen (?) lapsettomuuslääkäri ja hän sanoi suunnilleen pahimmaksi myrkyksi, mitä jo yritysaikana voi syödä, niin lakun/salmiakin. Apua, syön niitä varmasti pari kertaa viikossa jossain muodossa. Samoin alkoholin tyrmäsi kiinnittymisvaiheessa. Täytynee ottaa seuraavaan PASiin sittenkin hieman tiukempi linja ja laittaa nuo (+ylimääräinen sokeri) tiukasti pannaan ainakin elokuun kierron ajaksi.

@Upunup Meillä oli ohjeistus pistää iltaisin, kellonaika saatiin päättää itse. En tiedä liittyikö tämän siihen, että irrotuspiikki piti pistää myös illalla, niin pistosten välit olisivat suht tasaiset eri piikkien kanssa?

Kuutelin töiden lomassa myös ton 3. jakson. Todella virkistävää millä tavalla lääkärit puhuivat ruuasta, sokerista/makeutusaineista ja vitamiineista. Ainakin Naikkarilla lääkärit toitottavat, ettei näillä ole kauheasti merkitystä, mutta podcastissa he taas korostivat puhdasta ruokaa ja yleisesti oman elämänhallintaa (mikä on ainakin minulla aivan retuperällä, hello viidettä vuotta jatkuva kolmenkympin kriisi :finger002).

Noniin niinkuin Kanna sanoi, joskus täytyy vaan päästä valittamaan ja rypemään itsesäälissä, tänään jo positiivisempi olo ja katse pakkasalkioissa. MUTTA, nää hitsin kuukautiskivut jatkuu vaan, ja googletus kertoo, että se on hyvin yleinen ensimmäinen raskausoire. Toisaalta googletus kertoo myös, että 7 päivää blaston siirron jälkeen 85% naisista on saanut plussan testiin. Mitä tässä nyt sit ajatella, voiko vielä olla toivoa?? Mulla loppu noi superherkät testit, kai mä huomenna (pp9) testaan tolla ei niin herkällä. Verikoe siis torstaina. Sitä mietin kans, että kun siirto oli klo 14, ehkä klo 14 30 päästiin itse tapahtumaan, ja testasin sekä pp5 että pp7 jo ennen kahdeksaa aamulla, että varsinaisestihan ihan 7 päivää ei silloin ollut vielä kulunut...

Tiedän, pitäis vaan odotella sitä verikoetta mutta kun pää meinaa räjähtää epätietosuudesta :excited001

Noniin niinkuin Kanna sanoi, joskus täytyy vaan päästä valittamaan ja rypemään itsesäälissä, tänään jo positiivisempi olo ja katse pakkasalkioissa. MUTTA, nää hitsin kuukautiskivut jatkuu vaan, ja googletus kertoo, että se on hyvin yleinen ensimmäinen raskausoire. Toisaalta googletus kertoo myös, että 7 päivää blaston siirron jälkeen 85% naisista on saanut plussan testiin. Mitä tässä nyt sit ajatella, voiko vielä olla toivoa?? Mulla loppu noi superherkät testit, kai mä huomenna (pp9) testaan tolla ei niin herkällä. Verikoe siis torstaina. Sitä mietin kans, että kun siirto oli klo 14, ehkä klo 14 30 päästiin itse tapahtumaan, ja testasin sekä pp5 että pp7 jo ennen kahdeksaa aamulla, että varsinaisestihan ihan 7 päivää ei silloin ollut vielä kulunut...

Tiedän, pitäis vaan odotella sitä verikoetta mutta kun pää meinaa räjähtää epätietosuudesta :excited001

Voi että, tsemppiä vikoihin odotushetkiin! Sinulla on kuitenkin enää 2 päivää, että saat tietää miten kävi. :smiley-angelic006 sinulla on vielä kaikki mahdollisuudet onnistua!

Pp12 ja plussa sieltä tuli.
Vielä voi olla mutkia matkassa mutta ainakin tyyppi on telakoitunut. :smiley-bounce013
DSC_1295.JPG

Onnea Blanca! :Heartred

Ei mene putkeen hoito meillä. Lyhyen kaavan eka ultra, oon pistänyt Menopuria 6 pv ja Fyremadel kahtena päivänä. Toiselle puolelle on kasvanut jo 16 mm folli, ja konvertoidaan inssiksi joka ylihuomenna. Jos (kun!) ei siitä tärppää niin jatkossa todennäköisesti flare-kaavalla ivf, mutta taitaa tulla pari kuukautta väliä. Hohhoijaa. Vajaa 600€ lääkkeet hukkaan.

Jes, onnea Blanca!

Täällä nega taas tänään, uskottava se nyt on. Opimme tästä, että älä lääkkeellisessä PAS:ssa kuulostele mitään oireita :meh: Tästä jatketaan toivon mukaan suoraan kolmanteen PAS:iin. Sillä välin aion nauttia viinistä, brie-juustosta ja sushista :wink

Takaisin