IVF/ICSI 2020

Niin ja mun viiva tänä aamuna eli pp5 oli täys nega.

Jos sinulle siirrettiin blasto, niin eikö vielä ole kuitenkin aika varhaista testata? Uskon, että sinulla on vielä toivoa! :angelic:

Vielä ei vuotoa näy täällä, viimeksi alkoi "tänään" eli dpo 15 tiputtelu. Edelleen on hieman etovaa oloa ja ei ole eilisten muutamien PMS-oireiden jälkeen mitään viitteitä vuodon alkasemisesta. Kai vielä salaa elättelen toiveita, että jotain ihmeitä voisi tapahtua ja viivat vahvistuisi. :jimlad: Mietin tässä, että jos olisin testannut ekaa kertaa vasta tänään ja olisin nähnyt kahdessa testissä hailakat viivat, olisin pompannut kattoon ja kirkunut innoissani. Nyt "onneksi" jo tiedän, että ne näkyivät muutama päivä sitten paremmin ja tässä ei kauheasti toivoa enää ole. Jatkossakin aion testailla ehkä dpo 10 lähtien, jotta tiedän edes mitä tapahtuu, vaikka vaaleneminen on traagista. :sorry:
 
Jos sinulle siirrettiin blasto, niin eikö vielä ole kuitenkin aika varhaista testata? Uskon, että sinulla on vielä toivoa! :angelic:

Vielä ei vuotoa näy täällä, viimeksi alkoi "tänään" eli dpo 15 tiputtelu. Edelleen on hieman etovaa oloa ja ei ole eilisten muutamien PMS-oireiden jälkeen mitään viitteitä vuodon alkasemisesta. Kai vielä salaa elättelen toiveita, että jotain ihmeitä voisi tapahtua ja viivat vahvistuisi. :jimlad: Mietin tässä, että jos olisin testannut ekaa kertaa vasta tänään ja olisin nähnyt kahdessa testissä hailakat viivat, olisin pompannut kattoon ja kirkunut innoissani. Nyt "onneksi" jo tiedän, että ne näkyivät muutama päivä sitten paremmin ja tässä ei kauheasti toivoa enää ole. Jatkossakin aion testailla ehkä dpo 10 lähtien, jotta tiedän edes mitä tapahtuu, vaikka vaaleneminen on traagista. :sorry:
Joo aion kyllä jatkaa testaamista ja uskoa, että se voi vielä muuttua plussaksi.

Sama täällä, aion jatkossakin testata "liian aikaisin". Kiinnostaa tietää, vaikka olisikin vain kemiallinen. Uskon kyllä ihan hyvin että sulla on vielä toivoa, paljon on ihmisiä joilla vasta paljon jälkeen kuukautisten oletettua alkamispäivää tulee plussa.
 
Hello :greet025
Huomenna kp1 ja ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen IVF kierto alkaa, jännää.
2 inssiä takana, ei tärppejä.
Olen itsellinen nainen kohta 35v ja minulla on alhainen amh 0.8. Lääkärin mukaan ultrissa näkyvien follien määrästä voisi päätellä amh olevan todellisuudessa paljon parempi. Itse toivoin jo nyt IVF hoitoa. Inssit ovat tyyriitä yksin yksityisella (1200e) joten mielummin satsaan tähän hoito muotoon ja parempiin mahdollisuuksiin. :cool14
 
Hello :greet025
Huomenna kp1 ja ensimmäinen ja toivottavasti viimeinen IVF kierto alkaa, jännää.
2 inssiä takana, ei tärppejä.
Olen itsellinen nainen kohta 35v ja minulla on alhainen amh 0.8. Lääkärin mukaan ultrissa näkyvien follien määrästä voisi päätellä amh olevan todellisuudessa paljon parempi. Itse toivoin jo nyt IVF hoitoa. Inssit ovat tyyriitä yksin yksityisella (1200e) joten mielummin satsaan tähän hoito muotoon ja parempiin mahdollisuuksiin. :cool14

Hei Riepu! Vitsi miten rohkea olet, kun itsellesisesti lähdet lasta yrittämään. Tsemppiä hirmuisesti ja toivotaan, että meille molemmille riittäisi tämä yksi IVF-kierros. :happy:

Minulla "tyhmien" kysymysten sarja jatkuu. Jos minulla on ollut kiinnittymisyritystä, niin voiko lievä raskaushormonin nousu kehossa myöhästyttää kuukautisia? Jos kyllä, niin millaisesta myöhästymisestä puhutaan, parista päivästä vai pidemmästä? Minulla on aika tarkat sävelet milloin ja miten vuoto alkaa ja tänään ei ole näkynyt vielä mitään. Tuntuu, että olen tänään yhtä pihalla naisen kehon toiminnasta kun teini-ikäinen poika. :hilarious:
 
Voi myöhästyttää, muttei käsittääkseni kaikilla. Oliko sulla nyt luget tms käytössä

Oli luget käytössä 10 päivää, kuten viimekin kierrossa ja PASissa. Silloin tosiaan vuoto alkoi dpo 15 ja tänään ei mitään. Ylipäätään kuukautiset on aina alkaneet aika tarkalleen dpo14-15 luonnollisessa kierrossa. Tässä kierrossa on tullut dpo8 alkaen kerran päivässä pyyhkiessä ihan pieni ruskea verihyytymä läpinäkyvän liman keskellä, se on tullut yleensä jonkinlaisen alavatsa "kouristuksen" jälkeen. Luget lopetin torstaina, eilen vielä tuo tuli, mutta tänään ei mitään. Taidan keksiä nyt kärpäsestä härkästä ja ylitulkita asioita, mutta pystytte ehkä ymmärtämään epätoivoisen hetken, kun haluaisi niin kovasti että huonosta ennusteesta huolimatta ihme tapahtuisi. :rolleyes:
 
Oli luget käytössä 10 päivää, kuten viimekin kierrossa ja PASissa. Silloin tosiaan vuoto alkoi dpo 15 ja tänään ei mitään. Ylipäätään kuukautiset on aina alkaneet aika tarkalleen dpo14-15 luonnollisessa kierrossa. Tässä kierrossa on tullut dpo8 alkaen kerran päivässä pyyhkiessä ihan pieni ruskea verihyytymä läpinäkyvän liman keskellä, se on tullut yleensä jonkinlaisen alavatsa "kouristuksen" jälkeen. Luget lopetin torstaina, eilen vielä tuo tuli, mutta tänään ei mitään. Taidan keksiä nyt kärpäsestä härkästä ja ylitulkita asioita, mutta pystytte ehkä ymmärtämään epätoivoisen hetken, kun haluaisi niin kovasti että huonosta ennusteesta huolimatta ihme tapahtuisi. :rolleyes:

Voihan ne kiinnittymisyritykset muutaman päivän myöhästyttää mutta aina on toivoa kun menkat ei oo alkaneet!
 
Täällä haamu vaihtunut negaksi eli taisi jäädä kiinnittymisyritykseksi :sad001 Meillä taitaa olla lapsettomuuden syy ”implantation failure”...Vielä kun saisi tietää mistä se johtuu!

Kanna, lopetetaanko teillä siis Lugesteron jo ennen testipäivää? Mua on ohjeistettu jatkamaan niitä testipäivään saakka. Tosi turhauttavaa, kun tietää, että nega on tulossa ja silti ei voi lopettaa vielä niitä.
 
Täällä haamu vaihtunut negaksi eli taisi jäädä kiinnittymisyritykseksi :sad001 Meillä taitaa olla lapsettomuuden syy ”implantation failure”...Vielä kun saisi tietää mistä se johtuu!

Kanna, lopetetaanko teillä siis Lugesteron jo ennen testipäivää? Mua on ohjeistettu jatkamaan niitä testipäivään saakka. Tosi turhauttavaa, kun tietää, että nega on tulossa ja silti ei voi lopettaa vielä niitä.

Voi kurjaa! :sad001:Heartred

Joo mulla on luget dpo 2-12 määrätty. Jätin testaamatta nyt aamulla, paperiin tulee jo punertavaa turhua pyyhittäessä. Löysin eilen alla olevan keskustelun, missä puhuttiin lugejen "myöhästyttävän" kuukautisia pitäen tulevan kierron normaalina aikataulujen osalta.

"Ollaan todettu että lugeilla voi pitkittää vain sitä nyt tulossa olevaa vuotoa, seuraava kierto on jo alkanut omassa tahdissaan ja ovulaatio tulee normaaliin aikaan vaikka vuoto olisi alkanut myöhemmin. Siis "kp1" voi olla oikeasti kp4."

Tää olis ihan hyvä selitys, minulla tiputteli muutaman päivän ennen kuin kunnon vuoto alkoi ja olen merkannut kuukautiset alkamaan vasta kunnollisena vuotopäivänä, jonka vuoksi ovulaatio osui minulle hyvin aikaiseen ajankohtaan. Jos kuitenkin katsotaan sen kierron ovulaatiosta, niin tiputteli olisi voinut järkevämmin olla kp1, jolloin ovulaatio olisi ollut normaalinpaan aikaan.
 
Kanna kiitos tsempeistä. Aijotko vielä tehdä r.testin kuitenkin?

Mulla alkaa Bemfolan piikitys, ei oo ilmeisesti kauheen käytetty mitä olen lukenut tätä ketjua? Mistähän moinen että eri merkkejä käytetään?

Tsemppiä kaikille :)
 
Kanna kiitos tsempeistä. Aijotko vielä tehdä r.testin kuitenkin?

Mulla alkaa Bemfolan piikitys, ei oo ilmeisesti kauheen käytetty mitä olen lukenut tätä ketjua? Mistähän moinen että eri merkkejä käytetään?

Tsemppiä kaikille :)

Joo minulla on testipäivä keskiviikkona, niin silloin testaan. :dead:

Tsemppiä myös sinulle! :Heartred En osaa vastata kysymykseesi lääkkeestä, mutta joskus lääkäreillä on omia suosikkeja (eli heillä on luultavasti sen lääkefirman osakkeitalaughing7) , mitä kirjoittavat meille, jos vaikuttava aine on samaa.
 
Kanna kiitos tsempeistä. Aijotko vielä tehdä r.testin kuitenkin?

Mulla alkaa Bemfolan piikitys, ei oo ilmeisesti kauheen käytetty mitä olen lukenut tätä ketjua? Mistähän moinen että eri merkkejä käytetään?

Tsemppiä kaikille :)


Mulla oli ekassa IVF:ssä Menopur ja toisessa Bemfola. Olikohan ero hormonien määrässä (toisessa 1 ja toisessa 2?) tai eri tyyppiset hormonit tai jotain, en oikein muista enää..? Mut Bemfolan käytöllä tuoresiirron tulos nukkuu tossa vieressä just päiväunia, että mulla se ainakin toimi! :)

Ja molemmat saman lääkärin kirjoittamana eli lääkefirmasidonnaisuuksia tod.näk. :grin
 
Kiitos Iljatar vastauksesta.
Joo Bemfolassa on pelkkä FSH ja Menopurissa FSH ja LH. Kun lukee enemmän niin huomaakin selkeän eron noitten lääkkeiden kanssa miksi toiselle määrätään toista. :)
 
Hei,

Pistelen nyt ekaa kertaa menopuria ja tuo ruiskuissa oleva neula ei tunnu millään menevän vatsan ihosta läpi :banghead: Vasta 3 piiikkiä pistetty ja tuntuu kyllä tosi työläälle tämä pistäminen :sad001 Teenkö jotain väärin? Vinkkejä?
 
Hei,

Pistelen nyt ekaa kertaa menopuria ja tuo ruiskuissa oleva neula ei tunnu millään menevän vatsan ihosta läpi :banghead: Vasta 3 piiikkiä pistetty ja tuntuu kyllä tosi työläälle tämä pistäminen :sad001 Teenkö jotain väärin? Vinkkejä?
Mua neuvottiin, että se neula oikein niinkun heitetään siihen ihoon, niinkuin tikkaa heittäis. Sillon tietää että on tarpeeksi syvällä, ja ei tarvi kiduttaa itteään hitaasti painamalla. En tiiä auttaisko toi neuvo sua.

Muoks. Niin ja ite laitan sivureiteen. Vatsaan pistäminen tuntuis niin ällöttävältä. Mutta mulla onkin tosi litteä vatsa, kun taas reisistä löytyy tavaraa mihin pistää :grin
 
Muokattu viimeksi:
Tsemppiä Kanna ja kaikki muutkin tietty. Ihme mitä haamuviivoja täällä nyt jaellaan monille :sad001 :mad:

Mulla "kuukautiskivut" jatkuu, oikein herätti mut aamulla. Rinnat hitusen kipeet. Menee ja tulee nää kaksi oiretta päivän mittaan. Yökötys ja väsymys jatkuu, mutta ne tiedän olevan lääkkeistä. Mies muistutti, että viime negakierrossa oli kans jotain vatsatuntemuksia. Höh, en mä
vaan muistanu. No, pystyin olla testaamatta tänään aamulla, huomenna uusi testi, silloin siis pp 7.
 
Hei,

Pistelen nyt ekaa kertaa menopuria ja tuo ruiskuissa oleva neula ei tunnu millään menevän vatsan ihosta läpi :banghead: Vasta 3 piiikkiä pistetty ja tuntuu kyllä tosi työläälle tämä pistäminen :sad001 Teenkö jotain väärin? Vinkkejä?

Kokeile vaihtaa neulan ja ihon välistä vinkkeliä, laita se enemmän sivuttain ihoon. Kun neulaa yrittää työntää suoraan ihoon 90asteen kulmassa niin se on vaikeaa ja kivuliasta. Kun neulaa työntää noin 45 asteen kulmassa niin se useimmiten helpottaa. Joskus pienikin muutos siihen miten pistää voi auttaa.


Tässä samalla kysyisin itse kun meillä alkaa vihdoin ja viimein lähestyä hoitosuunnittelukäynti. Kumpaa kaavaa on teidän mielestä useammin käytetty, lyhyttä vai pitkää? Tiedän että se on lääkärin valinta pitkälle tai lyhyelle kaavalle riippuu monista asioista mutta kiinnostaisi tietää kumpi olisi todennäköisempi.
 
Kokeile vaihtaa neulan ja ihon välistä vinkkeliä, laita se enemmän sivuttain ihoon. Kun neulaa yrittää työntää suoraan ihoon 90asteen kulmassa niin se on vaikeaa ja kivuliasta. Kun neulaa työntää noin 45 asteen kulmassa niin se useimmiten helpottaa. Joskus pienikin muutos siihen miten pistää voi auttaa.


Tässä samalla kysyisin itse kun meillä alkaa vihdoin ja viimein lähestyä hoitosuunnittelukäynti. Kumpaa kaavaa on teidän mielestä useammin käytetty, lyhyttä vai pitkää? Tiedän että se on lääkärin valinta pitkälle tai lyhyelle kaavalle riippuu monista asioista mutta kiinnostaisi tietää kumpi olisi todennäköisempi.

Mulla on sellainen käsitys, että julkisella puolella suositaan enemmän pitkää kaavaa, kun siinä pystytään ajoittamaan punktio paremmin. Jos on hyperin riski, niin ilmeisesti käytetään lyhyttä kaavaa mieluummin.
 
Tsemppiä Kanna ja kaikki muutkin tietty. Ihme mitä haamuviivoja täällä nyt jaellaan monille :sad001 :mad:

Mulla "kuukautiskivut" jatkuu, oikein herätti mut aamulla. Rinnat hitusen kipeet. Menee ja tulee nää kaksi oiretta päivän mittaan. Yökötys ja väsymys jatkuu, mutta ne tiedän olevan lääkkeistä. Mies muistutti, että viime negakierrossa oli kans jotain vatsatuntemuksia. Höh, en mä
vaan muistanu. No, pystyin olla testaamatta tänään aamulla, huomenna uusi testi, silloin siis pp 7.

Sun oireet kuulostavat kyllä lupaavilta. Mullakin oli oireita vielä pari päivää sitten, kun sain testiin sen haamun, mutta tällä hetkellä olen oireeton.
 
Takaisin
Top