IVF/ICSI 2020

Noniin, aamulla tehty virallisen testipäivän testailut.. Glear Bluen digitestillä tulos Raskaana 2-3:gen014
Tämä oli siis ensimmäinen PAS koskaan. Nyt jo mieskin alkaa uskomaan tuloksen, mutta ite olen ruvennut epäilemään:grin
Viime kesänä sain tuoresiirron jälkeen positiivisen tuloksen vuodosta huolimatta, mutta pari päivää testin teon jälkeen vuoto ja kivut voimistui ja paikallisella naikkarilla totesivat km:n....jotenki nytki edelleen odotan vaan että millon se vuoto alkaao_O

Kai tän joskus uskoo todeksi:smiley-ashamed005

Tsemppiä ja voimia kaikille ihan joka vaiheeseen, mie jättäydyn taka-alalle seuraamaan teidän taivalta ja toivon että jokainen saa sen parhaan lahjan syliin:Heartred
 
Noniin, aamulla tehty virallisen testipäivän testailut.. Glear Bluen digitestillä tulos Raskaana 2-3:gen014
Tämä oli siis ensimmäinen PAS koskaan. Nyt jo mieskin alkaa uskomaan tuloksen, mutta ite olen ruvennut epäilemään:grin
Viime kesänä sain tuoresiirron jälkeen positiivisen tuloksen vuodosta huolimatta, mutta pari päivää testin teon jälkeen vuoto ja kivut voimistui ja paikallisella naikkarilla totesivat km:n....jotenki nytki edelleen odotan vaan että millon se vuoto alkaao_O

Kai tän joskus uskoo todeksi:smiley-ashamed005

Tsemppiä ja voimia kaikille ihan joka vaiheeseen, mie jättäydyn taka-alalle seuraamaan teidän taivalta ja toivon että jokainen saa sen parhaan lahjan syliin:Heartred

Ihanaa, onneksi olkoon! :Heartred Niin ihanaa kuulla täällä onnistumisia, tuo uskoa omaankin tekemiseen. :happy:
 
Millainen ruokavalio on suunnilleen kyseessä? Ihan perussettiä vai onko jotain tajunnan räjäyttävää mitä lapsettomuudesta kärsivät ei oo vielä aikaisemmin tajunnut kokeilla?

Sokerit tietysti pois, paljon vihreitä kasviksia. Kaikkia tarvittavaa sopivassa suhteessa, luonnollista puhdasta ruokaa. En tiedä onko siinä mitään ihmeellistä. Gluteenittomat tuotteet mielellään. Itse en täysin gluteenittomalla ollut, esim normi pastaa söin.

Tuo kommentti siis joka oli kirjoitettu oli 10 vuoden lapsettomuuden jälkeen, oleellinen tieto jäi pois edellisestä viestistä.

Hirmuisesti onnea plussanneille!
 
Sokerit tietysti pois, paljon vihreitä kasviksia. Kaikkia tarvittavaa sopivassa suhteessa, luonnollista puhdasta ruokaa. En tiedä onko siinä mitään ihmeellistä. Gluteenittomat tuotteet mielellään. Itse en täysin gluteenittomalla ollut, esim normi pastaa söin.

Tuo kommentti siis joka oli kirjoitettu oli 10 vuoden lapsettomuuden jälkeen, oleellinen tieto jäi pois edellisestä viestistä.

Hirmuisesti onnea plussanneille!

Kävin myös lukemassa tuon eilen. :) Hienoa, että ihmiset onnistuvat noinkin pitkän yrittämisen jälkeen.

Itse olen noudattanut aina ns. puhdasta ruokavaliota, niin en usko minulla tuollaisen enää auttavan asiaan. Tietysti jos on syönyt aina epäterveellisesti ja veriarvot päin prinkkalaa, niin tuollainen ruokavalio voikin auttaa lapsettomuuden hoidossa. Minulla on mitattu hyvin laajalti veriarvoja ja kaikki vitamiinitasot yms. ovat aivan huippuluokkaa. Ainoa mikä minulla prakaa, on kilpirauhanen ja sen epäilenkin olevan meillä syynä, koska muuta vikaa ei löydy ja syytä en tähän tilanteeseen keksi. Thyroxinia olen syönyt 1,5 vuotta, mutta sekään ei auta. :sorry:

Juuri tuli ilmoitus, että keskiviikkona blaston siirto. Onnistu, onnistu, onnistu! :smiley-angelic001:smiley-angelic001:smiley-angelic001
 
Niin siinä sitten kävi, että 15.5. tehty ensimmäinen PAS onnistui ja nyt on jo 8+0 menossa Vauhdilla tosiaan asiat voi tapahtua, olinhan varautunut siihen, että hoitoihin pääsee vasta syksyllä ja että yrittämisessä menee kauan.

Joku kyseli onnistuuko PAS paremmin kuin tuoresiirto. Luulen että se on hyvin mahdollista. Itselläni oli punktion jälkeen kierto ihan sekaisin, vaikka on ollutkin ihan säännöllinen normaalisti. Pieni koronatauko taisi tehdä meille vain hyvää, kierto pääsi tasoittumaan ja siirto omaan kiertoon onnistui.

Nyt pitää vain toivoa, että ei mene kesken. Luulin, että olisin koko ajan tosi huolissani. En ole onneksi ollut. Meidän lapsettomuudelle ei ole selkeää syytä ja pelkäsin ettei vaan onnistu. Vaikka menisi kesken niin nyt tiedän, että on mahdollista kuitenkin onnistua.

Mulla näkyi viikon päästä 4-päiväisen siirrosta herkässä raskaustestissä ”ehkä” jotain ja 8 päivän päästä näkyi niin, että pystyi sanomaan, ettei ollut kuvitelmaa.

Tsemppiä kaikille!!!
 
Muokattu viimeksi:
Onnea plussanneille! Kesä yleisesti on ollut mun mielestä täällä sellasta aikaa millon positiivisi testejä tulee. :happy: Okei... Kauan mä olen täällä pyörinyt...?!?   o_O :hilarious:

Meillä nyt keskiviikkona punktio. Mies ei saa tulla mukaan mutta tuolla onneksi kivat hoitajat niin eipä tuo haittaa. Munarakkuloita oli joku 8 kpl ja sitten jokunen pienempi. Tänään otan pregnylin illalla ja sitten toivotaan että tästä munakorista nyt tulisi se meidän perheen piste iin päälle. :smiley-angelic001
Yhtä asiaa mietin nyt. Meillä on omat pienet häät juurikin viikko jälkeen mahdollisen tuoresiirron. Nyt mietitään tehdäänkö ollenkaan tuoresiirtoa ja sitten saisin rennoin mielin olla hääpäivänä vai tehdäänkö tuoresiirto.
Mieli haluaisi tietenkin mahd pian olisi raskauden mahdollisuus ja tuoresiirron mahdollisuudet on kuulemma hieman paremmat kuin PASin. Kuitenkin yksi lapsi meillä on PAS siirrosta. Siksi tässä nyt pohdin.

Mitä te tekisitte?
 
Onnea Lento!!

Blanca, mä olen kyllä ymmärtänyt, että PAS:sta on jopa paremmat mahdollisuudet kuin tuoresiirrosta?? Syynä se kun kroppa on päässyt palautumaan munimishormoneista. Eli en stressaisi siitä että mahdollisuudet mitenkään huononee, jos päätät lykätä siirtoa.

Itsellä on viikonloppuna tiedossa mökkeilyä kaveriporukan kanssa, ja olin niin iloinen että siirto osui vasta sen jälkeiselle maanantaille jotta voin viikonlopun ottaa rennosti, juoda vähän viiniä ja nauttia elämästä, mahdollisesti luoden hyvän rennon ilmapiirin itsessäni kiinnittymiselle. Toisaalta nyt mietin, että olisiko ollut vielä parempi mennä ensin siirtoon ja sitten relata ja pitää hauskaa pari päivää, voihan sekin auttaa kiinnittymistä?? (Viini tietenkin pois siinä tapauksessa) Tai sitten millään tällaisella ei ole yhtään mitään merkitystä, hah.

Mökkeily tietenkään ei verrattavissa omiin häihin (onnea!!) vaikka onkin meidän ensimmäinen kunnollinen sosialisointi moneen kuukauteen koronan takia.
 
Moi kaikki, saako liittyä joukkoon?

Olen taustalla lukenut ketjua aiemmin, mutta nyt tuli asia ajankohtaiseksi itselle. Mä olen pian 40, ja meillä on yksi parivuotias lapsi joka sai alkunsa inssistä. Nyt toiveissa olisi toinen. Keväällä oli luomuna kemiallinen raskaus ja mietittiin inssiä taas hoidoksi, mutta mun AMH onkin yllättäen vain 0,4 vaikka muut labrat on ok, ja tsänssit siis kaikin puolin huonot. Näin ollen mennäänkin suoraan IVF:aan. Nyt on kp 15 ja jos ja kun ei tärppää niin seuraavassa kierrossa alkaa lyhyt kaava. Lääkkeenä Menopur annoksella 300 ja sitten Fyremadel jarruksi. Toivottavasti saatais muutama munis kasvamaan! :finger:
 
Onnea plussanneille! Kesä yleisesti on ollut mun mielestä täällä sellasta aikaa millon positiivisi testejä tulee. :happy: Okei... Kauan mä olen täällä pyörinyt...?!?   o_O :hilarious:

Meillä nyt keskiviikkona punktio. Mies ei saa tulla mukaan mutta tuolla onneksi kivat hoitajat niin eipä tuo haittaa. Munarakkuloita oli joku 8 kpl ja sitten jokunen pienempi. Tänään otan pregnylin illalla ja sitten toivotaan että tästä munakorista nyt tulisi se meidän perheen piste iin päälle. :smiley-angelic001
Yhtä asiaa mietin nyt. Meillä on omat pienet häät juurikin viikko jälkeen mahdollisen tuoresiirron. Nyt mietitään tehdäänkö ollenkaan tuoresiirtoa ja sitten saisin rennoin mielin olla hääpäivänä vai tehdäänkö tuoresiirto.
Mieli haluaisi tietenkin mahd pian olisi raskauden mahdollisuus ja tuoresiirron mahdollisuudet on kuulemma hieman paremmat kuin PASin. Kuitenkin yksi lapsi meillä on PAS siirrosta. Siksi tässä nyt pohdin.

Mitä te tekisitte?

Riippuen kuinka kova "hinku" sinulla on tulla raskaaksi, niin miettisin, että jaksaako/haluaako venyttää parilla kuukaudella vai ei.

Viikko siirrosta on lyhyt aika ja alkio on juuri ja juuri kiinnittynyt, mutta et voi käytännössä alkoholia juomalla turmella itse sikiötä (vai alkiota?).
I
olen ottanut sen linjan toistaiseksi ruokien ja juomien kanssa, että jos minun muutama viinilasillinen tämän pilaa, niin sitten pilaa. Kuitenkin on narkkareita ja ties kuinka epäterveellistä elämää viettäviä ihmisiä ja hekin raskautuvat, niin minun kohtuudella nautitut annokset eivät voi oikeasti vaikuttaa lopputulokseen. Tietenkään en tiedä kuinka paljon kenelläkin on tapana ottaa, minun toodella villi ilta on nykyään noin 5 annosta vaihtelevilla annoskoilla. Tämä minun linjaus on tehty siksi, että olen jättänyt elämättä aika monta hetkeä, kun aikaisemmin yritin kaikkeni omalla ruokavaliolla tässä lapsettomuushommassa. Mutta joku toinen taas näkee asian ihan päin vastoin kuin minä, eli tee mikä tuntuu sinusta parhaimmalta ja luonnollisimmalta.

Jos teillä tärppää, niin sinulla voi olla myös jo oireita hääpäivänä eli alkoholi ei välttämättä edes maistu. Oletko valmistautunut tällaiseen (kauhu) skenaarion? :joyful:

Onnea naimisiin menosta, sinulla on jotain ihanaa mitä odottaa! :smiley-bounce013
 
Onnea kaikille plussaneille! Ja tsemppiä piinalijoille!

Sitten näitä meidän kuulumisia. Ei päästy edes raskaustestiä tekemään, kun puoliso Lugea laittaessaan huomasi verta. Vähän nyt tullut ruskeaa vuotoa. Kannattaako tässä edes mitään testiä tehdäkään.. Pitää soittaa klinikalle ja kysyä asiasta.

Onneksi saatiin 5 pakkaseen. Ei sentään tartte aloittaa ihan alusta. Jos nyt vaan selviävät sulatuksesta.

Harmittaa. Kyllä te tiedätte :sad001
 
Ihanaa kun porukka jaksaa ottaa rennosti myös välillä! Itse kävin ravintolassa viikonloppuna viettämässä kaverin synttäreitä kun siirto oli seuraavana tiistaina. Ajattelin, että jos vähän ottaa ilojuomaa ja pitää hauskaa niin ehkä kroppa päästää vähän irti stressistä :) Muistan, että viime hoidoissa oli pikkujoulukausi niin silloin plussasin! :grin

Kissankäpälä: eikä :sad001 ainakin mulla lukee ohjeissa että testi tehdään mahdollisista alkaneista kuukautisista huolimatta. Mutta toki jos saat mielenrauhaa, niin kannattaa kysäistä.


Tänään dpo12 tein herkän CB testin ja sinne kyllä nyt haalea mutta selkeä viiva piirtyi. Mietin koko ajan että kyseessä kuitenkin kemiallinen koska haalea viivan väri... onko jollain ollut vielä ”näin pitkällä” haalea plussa?
 
Onnea kaikille plussaneille! Ja tsemppiä piinalijoille!

Sitten näitä meidän kuulumisia. Ei päästy edes raskaustestiä tekemään, kun puoliso Lugea laittaessaan huomasi verta. Vähän nyt tullut ruskeaa vuotoa. Kannattaako tässä edes mitään testiä tehdäkään.. Pitää soittaa klinikalle ja kysyä asiasta.

Onneksi saatiin 5 pakkaseen. Ei sentään tartte aloittaa ihan alusta. Jos nyt vaan selviävät sulatuksesta.

Harmittaa. Kyllä te tiedätte :sad001

Milloin sinulla on virallinen testipäivä? Ymmärrän kyllä, että tuollainen harmittaa ja pelottaa, mutta alkuraskauden vuodothan voivat olla ihan normaalia eli vielä on toivoa. Pidän peukkuja! :smiley-angelic001

Ihanaa kun porukka jaksaa ottaa rennosti myös välillä! Itse kävin ravintolassa viikonloppuna viettämässä kaverin synttäreitä kun siirto oli seuraavana tiistaina. Ajattelin, että jos vähän ottaa ilojuomaa ja pitää hauskaa niin ehkä kroppa päästää vähän irti stressistä :) Muistan, että viime hoidoissa oli pikkujoulukausi niin silloin plussasin! :grin

Kissankäpälä: eikä :sad001 ainakin mulla lukee ohjeissa että testi tehdään mahdollisista alkaneista kuukautisista huolimatta. Mutta toki jos saat mielenrauhaa, niin kannattaa kysäistä.


Tänään dpo12 tein herkän CB testin ja sinne kyllä nyt haalea mutta selkeä viiva piirtyi. Mietin koko ajan että kyseessä kuitenkin kemiallinen koska haalea viivan väri... onko jollain ollut vielä ”näin pitkällä” haalea plussa?

Eikös tuollaisia hailakoita voi tulla tuossa vaiheessa, vaikka olisikin ihan onnistunut raskaus? Odota muutama päivä ja tee uudestaan, josko se siitä vahvituisi. Jokainen haalea viiva ja kiinnittymisyritys on kotiinpäin, ainakin minun maailmassa. :):)

Voi luget, luget! Nämä ovat ihan kamalia. Olen kuin narkoleptikko, kaikki vituttaa, haluaisin maata vain peiton alla, toosa täynnä ällöttävää töhnää yms. En tiedä onko normaalia, mutta pitkän IVF:n lääkkeet eivät aiheuttaneet juurikaan mitään oireita tai tuntemuksia, mutta sitten tämmöiset tukilääkkeet kuten Lugesteron ja Letrozol saa minut aivan sekaisin. :wacky:

Pyörin täällä palstalla hermostuksissani ihan koko ajan. Olen rajannut hyvin minimiin tässä kierrossa siirrosta kertomisen, jotta saan rauhassa odottaa tuloksia. Nyt sitten puran tänne kaikki turhat ajatukset ja asiat. :excited001:excited001
 
Kiitos Kanna ja Myrtle mielipiteistä. Tosi hyviä pointteja ja mietin kyllä tosissaan tuota että ei siinä vaiheessa muutama ruokaviini tai skoolaus voi tehdä hallaa. Ajatuksena ei muutenkaan ole juoda paljon. En halua krapulassa herätä hääyön jälkeen. Isot häät meillä siirtyi koronan vuoksi vuodella. Niissä juhlissa voi sitten rällätä. :wink

Tuo on jännä että oon myös kuullut että pas olisi parempi mutta sitten lääkäri sanoi et tuoresiirto. Pakastus ja sulatus on aina stressitekijä solulle ja 90% selviää. Eli joku alkio voisi siihen kuukahtaa vaikka kohdussa pärjäisi. Ymmärsin.
 
Kiitos Kanna ja Myrtle mielipiteistä. Tosi hyviä pointteja ja mietin kyllä tosissaan tuota että ei siinä vaiheessa muutama ruokaviini tai skoolaus voi tehdä hallaa. Ajatuksena ei muutenkaan ole juoda paljon. En halua krapulassa herätä hääyön jälkeen. Isot häät meillä siirtyi koronan vuoksi vuodella. Niissä juhlissa voi sitten rällätä. :wink

Tuo on jännä että oon myös kuullut että pas olisi parempi mutta sitten lääkäri sanoi et tuoresiirto. Pakastus ja sulatus on aina stressitekijä solulle ja 90% selviää. Eli joku alkio voisi siihen kuukahtaa vaikka kohdussa pärjäisi. Ymmärsin.

Niin tosiaan, siinä PAS:n onnistumisprosentissa ei ehkä oteta huomioon sulattamisessa mahdollisesti menetettyjä alkioita..? Hmmm.

Olen täysin samaa mieltä, että tuskin parista lasillisesta on yhtään mitään haittaa niin alkuvaiheessa, itsellä nollalinja siirron jälkeen perustuu siihen, että JOS jotain menis pieleen, ja sit syyttäis itteään. Siis ihan oman mielenterveyden takia enemmän kuin alkion terveyden takia.

Yksi mun kaveri veti ihan kunnon pöntönhalailukännit, kun ei tiennyt vielä olevansa raskaana mutta kuitenkin oli muistaakseni jo jotain 4-5 viikkoa. Täysin terve lapsi syntyi ja raskaus oli ongelmaton.
 
Niin tosiaan, siinä PAS:n onnistumisprosentissa ei ehkä oteta huomioon sulattamisessa mahdollisesti menetettyjä alkioita..? Hmmm.

Olen täysin samaa mieltä, että tuskin parista lasillisesta on yhtään mitään haittaa niin alkuvaiheessa, itsellä nollalinja siirron jälkeen perustuu siihen, että JOS jotain menis pieleen, ja sit syyttäis itteään. Siis ihan oman mielenterveyden takia enemmän kuin alkion terveyden takia.

Yksi mun kaveri veti ihan kunnon pöntönhalailukännit, kun ei tiennyt vielä olevansa raskaana mutta kuitenkin oli muistaakseni jo jotain 4-5 viikkoa. Täysin terve lapsi syntyi ja raskaus oli ongelmaton.

Näin juuri. Täytyy tehdä sellaisia valintoja joiden kanssa pystyy elämään! :happy:

Meille ennen koronasulkua sanottiin, että ainakin HUSissa on epävirallisesti paremmat onnistumiset PASeissa. Edelleen välillä mietin, miten olisi käynyt, jos oltaisiin tuoresiirto tehty maaliskuussa. :confused: turhaa jossittelua, mutta sellainen kuuluu harrastuksiini.
 
Sen eilisen pienen vuodon lisäksi ei ole tullut vielä mitään suurempaa. Olen kuitenkin hyvin epäileväinen... Ostettiin Clear Blue ja huomenna on virallinen testipäivä.
 
Onnea kaikille plussaneille! Ja tsemppiä piinalijoille!

Sitten näitä meidän kuulumisia. Ei päästy edes raskaustestiä tekemään, kun puoliso Lugea laittaessaan huomasi verta. Vähän nyt tullut ruskeaa vuotoa. Kannattaako tässä edes mitään testiä tehdäkään.. Pitää soittaa klinikalle ja kysyä asiasta.

Onneksi saatiin 5 pakkaseen. Ei sentään tartte aloittaa ihan alusta. Jos nyt vaan selviävät sulatuksesta.

Harmittaa. Kyllä te tiedätte :sad001

Ei peli oo vielä menetetty! Mulla tuli just päivää ennen virallista testipäivää vähän verta kerran ja sen jälkeen vähän pyyhkiessä. Toki olin jo sitä ennen testannut plussan mutta jos en olisi niin en olisi tiennyt. Tosin tänään tullut taas vuotoa niin taas huolettaa kunnolla..
 
Ihanaa kun porukka jaksaa ottaa rennosti myös välillä! Itse kävin ravintolassa viikonloppuna viettämässä kaverin synttäreitä kun siirto oli seuraavana tiistaina. Ajattelin, että jos vähän ottaa ilojuomaa ja pitää hauskaa niin ehkä kroppa päästää vähän irti stressistä :) Muistan, että viime hoidoissa oli pikkujoulukausi niin silloin plussasin! :grin

Kissankäpälä: eikä :sad001 ainakin mulla lukee ohjeissa että testi tehdään mahdollisista alkaneista kuukautisista huolimatta. Mutta toki jos saat mielenrauhaa, niin kannattaa kysäistä.


Tänään dpo12 tein herkän CB testin ja sinne kyllä nyt haalea mutta selkeä viiva piirtyi. Mietin koko ajan että kyseessä kuitenkin kemiallinen koska haalea viivan väri... onko jollain ollut vielä ”näin pitkällä” haalea plussa?

Mulla oli dpo12 haalea plussa, ja vielä mennään dpo20.. Tosin huolia on niinkuin esim yllä vuodosta kirjoitin.
 
Kiitos tsemppaajille ja kun kerrotte kokemuksista :shy:

kissankäpälä: mitä sanoo testi nyt virallisena testipäivänä?

smoothie: kurjaa tuo :sad001 vaikka olisi ihan vaaratonta vuotoa, niin kyllähän se tottakai säikyttää! Siellähän voi olla vaikka mitä hematoomaa, ärtynyt limakalvon Jne. mikä ei liity itsessäni kasvavaan pikkuiseen. Otatko lääkäriin yhteyden vielä?

tänään päivää ennen menkkojen alkua tein perus CB digitestin ja sinne pläjähti sitten plus merkki. Kai sitä on uskottava pikkuhiljaa, mutta kun HUSissa on annettu virallisesksi testipäivänsä ensi viikon tiistai, niin jotenkin jännitän sinne asti vielä.. mulla siis siirrettiin 5pv. blasto luonnolliseen kiertoon, joten jos ei menkkoja ala kuulua niin kai sitä sitten raskaana ollaan. Tosi epätodellinen olo! :eek::eek::eek::eek:
 
Takaisin
Top