IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
J90
Ensimmäinen inseminaatio syksyllä 2018
2 inseminaatiota syksyllä 2019
1. IVF lyhyt kaava 1/20, tuoresiirto josta plussa!

Blanca
1.icsi 01/17 josta yksi selvisi siirtoon asti. Nega. Pakkanen tyhjä.
2.icsi 04/17 5 blastoa. Tuoresiirto kemiallinen. 1.pas KU. 2. Pas tyttö syntyi 07/18.
3. Pas syksy 2019 nega. 4. Pas nega.
3. Icsi 02/20. 2 blastoa, joista molemmista nega.
4. Icsi 06/20.

Upunup
Suoraan ICSIin.
1. ICSI pitkä kaava 2/20

Nirppuli
3 inssiä keväällä 2019
1.ivf 09/2019, pitkä kaava. yksi siirtoon, 2 pakkaseen, ei siirrettävää sulatuksen jälkeen
2. ivf 02/2020, lyhyt kaava. Yksi siirtoon, 5 pakkaseen.

smoothie.
2 x inseminaatio 08-09/2019
1.ivf lyhyt kaava 05/2020, 13 blastoa ja tuoresiirto - > plussa.

Benelobe
1. Ivf pitkä kaava 11/19 6 alkiota -> tuoresiirto nega.

Ninnu 2020
Yritystä 2 vuotta
1 ivf pitkä kaava 02/20 sumutteluvaihe-->

Enkelinsiipi
Alkiodiagnostiikka hoitoihin hakeutuminen helmikuu 2018
1 Ivf/ICSI pitkä kaava 09/20, päättyi jo sumutteluvaiheessa
2 ICSI pitkä kaava, punktion tulosten odottelua, 10 munasolua

bluebe
Inseminaatio 11/2017
1. IVF/ICSI 01/2018 -> tuoresiirto nega
2. IVF/ICSI 05/2018 -> tuoresiirto plussa ja vauva syntyi 01/2019. Pakkasessa 5 huurunenää.
1. PAS 02/2020

Haaveilija******
1. Yksi inssi 4/19, nega
2. ICSI 10/19, tuoresiirrosta nega, pakkasessa 2

Mette82
*2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
*11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
*04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
*PAS 08/19, nega
*01/20 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 9 kypsää, 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, plussa ->kemiallinen.
*ICSI syksyllä 2020?

Catlady
2018 alkaen ilman ehkäisyä
03/18: Yksityiseltä lähete lapsettomuustutkimuksiin Naistenklinikalle
04/18: Luomuraskaus, josta km 5+5.
06/18: Nkl hyväksyy potilaaksi
10/18: 1. ovulaatioinduktio, ajoitetut yhdynnät. Ovulaatio tapahtunut liian aikaisin.
12/18: 2. ovulaatioinduktio, tavoitteena inssi, mutta jälleen ovulaatio liian aikaisin.
01/19: Lääkäri toteaa, ettei pystytä ajoittamaan inssiin -> siirto ivf-hoitopolulle.
05/19: 1. IVF. 14 follia, 11 munasolua, joista 10 kypsää. 9 hedelmöittyi normaalisti. Tuoresiirto 3. päivän alkiolla. Nega. Pakkaseen 3 blastoa.
11/19: 1. PAS-aikomus, mutta Estradotista huolimatta oma ovis ja liian aikaisin; ei pas
01/20: Kokeilussa Letrot, mutta oma ovis liian aikaisin; ei pas

elin.sand
2013 ilman ehkäisyä
2014 tutkimukset julkisella -> ei syytä lapsettomuuteen
1. IVF lyhyt kaava 10/19 - ei yhtään alkiota
2. ICSI lyhyt kaava 11/19 - 7 alkiota ja tuoresiirto, nega
3. PAS 02/20, plussa

VauVe
Endometrioosidiagnoosi
Ehkäisy pois 2018 kesällä, n. vuosi yritystä luomuna, ei tärppejä
IVF pitkällä kaavalla 10/2019, tuoresiirrosta nega. Pakkaseen jäi 2 alkiota.
PAS 01/20 josta plussa

Hentta
Suoraan ivf:n
1. IVF lyhyt kaava 4/2020

Palasaippua
10/2017 pillerit pois, yritys aloitettu
2018 monirakkulaiset munasarjat todettu
5/2019 ensimmäinen lapsettomuuspolikäynti
Tässä välissä teroluteja, ei vaikutusta muuta kuin kierron kestoon.
Syksy 2019 ovulaatiota ei tapahdu -> ovulaatioinduktio 3-4 kertaa
1/2020 IVF suunnittelukäynti
2/2020 IVF lyhyt kaava (ei tuoresiirtoa)
-> pakkaseen 2 alkiota
3/2020 PAS lääkkeelliseen kiertoon (5pv blasto)
4/2020 Positiivinen raskaustesti

PKK
Yritystä vuodesta 2016, tutkimuksiin 2019
2/2020 ICSI lyhyt kaava, tuoresiirto, josta plussa

Violetti
ICSI lyhyt kaava 2/2020, tuoresiirrosta nega. 2 alkiota pakkaseen.
PAS lääkkeelliseen kiertoon 6/2020

Zinnia
1. IVF lyhyt kaava 01/2020, 6 x 3D-alkiota + 1 x 5D-blasto pakkaseen, ei tuoresiirtoa (menopur, fyremadel)
- 05/2020 PAS D5-blastolla (omaan kiertoon, tukena letrozol kp3-7) -> nega
- 06/2020 PAS D3-alkio (omaan kieroon, letrozol kp3-7 + pregnyl kp16)

_Valo_
Yritystä vuodesta 2018, ei tärppejä
05/2020 ensimmäinen lapsettomuusklinikkakäynti
------> Iän vuoksi suoraan IVF / ICSI lyhyt kaava 05/2020

Smip
1. ICSI + PGS (translokaatio) lyhyt kaava 4/2020 (ei tuoresiirtoa), 3 PGS-normaalia alkiota
PAS luonnolliseen kiertoon suunnitteilla 07/2020

Myrtle
1. IVF 3/2020 -> ei tuoresiirtoa, 8 blastoa pakkaseen
1. PAS 5/2020 nega (mahdollinen kemiallinen, yhden päivän haamuviiva)

Plussanneet
elin.sand
VauVe
bluebe
Palasaippua
PKK (L.A 16.11)
smoothie. (la 24.2.21)

Hei foorumilaiset!

koko päivän olen lukenut teidän viestejä, kun olen tässä pitänyt melkein kuukauden tauon. Tauko alkoi viime kuun viimeisimmästä negatiivisesta testistä, johon meidän PAS päättyi. Päätin jatkaa hoitoja heti seuraavaan kiertoon.

olen kuitenkin viettänyt hieman hiljaiseloa täällä ja yrittänyt elää elämää hoitojen ulkopuolella. Yrittänyt keskittyä positiivisiin juttuihin, mutta ollut vähän hankalaa kun töissä lomautuksen päätteeksi iski irtisanominen.

mutta...
Onko joku samoissa päivissä kuin minä? 5pv.n ikäinen blasto siirrettiin siis viime tiistaina. Testipäivänsä on merkitty HUSille ominainen 2vko siirrosta, eli 30.6, mutta varmaan testailen jo ensi viikon lopusta kun alkio siirrettiin luonnolliseen kiertoon kuitenkin. Viime kuun siirron jälkeen olin tosi malttamaton ja neuroottinen odottaen milloin pääsee testaa... mutta nyt jotenkin paljon rauhallisempi mieli.

Tänään verikokeesta hcg ihan hyvällä mallilla 76 (dpo15), ei missään viitearvojen yläpäässä mutta kuitenkin hoitajan mukaan hyvä arvo eikä edes erityisesti suositellut uutta mittausta. Tänään tuli kuitenkin vähän verta mikä tietenkin huolettaa vaikka kuinka tietää että normaalia voi olla. Ei voi kuin odottaa ja toivoa parasta.

Kiitos tuesta ja toivon kovasti että jokainen vuorollaan saa sen oman pienen täällä jollain tavalla tai toisella :Heartred

Onnea miljoonasti, pidetään peukkuja että pieni pysyy matkassa! :Heartred

Hitsi smoothie sulla on mennyt hyvin, ja vielä noin monta pakkasessa! Ite mietin, että mitä jos pakkasessa on vielä sen jälkeen tavaraa kun lapsiluku on täynnä, kokisin varmaan että pakko ne on kaikki käyttää! En kestä ajatusta että menisi roskiin. En kuitenkaan halua 7 lasta hah. Näin hullun positiivisesti täällä ajatellaan tänään... Mun seuraava PAS muuten varmistui tänään 29.6. Sitä odotellessa.

Ovulaatiotesti on positiivinen tänään. :gen014

Sekoilenko minä vai lääkäri, kun hän eilen sanoi, että jos ovis on huomenna niin kerätään hyvin siirtää vielä kaksi päiväinen alkio alkuviikosta. Meillä on kuitenkin myös blastoja pakkasessa 2päiväisten lisäksi, niin eikö blasto mene paremmin aikatauluihin? o_O

Moikka pitkästä aikaa!
Oon taustalla lueskellu teidän juttuja, mutta ite pysyny aika hiljaa kun ei oo juurri ollu kerrottavaa :/ Meillä marraskuussa tehtiin tuoresiirto josta tuli puhdas nega, sen jälkeen olikin joulutauko, sitte ovulaatiot sattu aina maanantaille tai tiistaille joten siirtoon ei päästy...ja sitte tuliki korona häiritsemään..
Nyt vihdoin kuitenki päästiin PASsiin 8. päivä tätä kuuta..ihan omaan kiertoon tehtiin ja luget oli tukemassa.. Meillä siirrettiin 5 päivänen huurunenä siis tuollon 8.6 ja viimeisen lugen laitoin tämän viikon tiistaina eli 16.5..

Kysymys kuuluukin vaikuttaako luget testin tulokseen..ja jos niin kauan??

Testipäivä miulla on siis ensi viikon maanantaina..

Hitsi smoothie sulla on mennyt hyvin, ja vielä noin monta pakkasessa! Ite mietin, että mitä jos pakkasessa on vielä sen jälkeen tavaraa kun lapsiluku on täynnä, kokisin varmaan että pakko ne on kaikki käyttää! En kestä ajatusta että menisi roskiin. En kuitenkaan halua 7 lasta hah. Näin hullun positiivisesti täällä ajatellaan tänään... Mun seuraava PAS muuten varmistui tänään 29.6. Sitä odotellessa.

Juu hoito kyllä meni yli odotusten o_O kirjoitit aiemmin että koit/koet jopa omahyväisyyttä/häpeää että saitte hyvin blastoja niin mulle tuli kans sellanen huijarifiilis ja vaikka olin tosi iloinen niin myös vähän hävetti kirjoittaa siitä tänne ketjuun koska täällä myös monilla isoja pettymyksiä ollut hoidoissa :bag: toisaalta mielestäni on tärkeää jakaa kaikenlaiset kokemukset, sillä tää vaan todistaa että ikinä ei voi tietää etukäteen mitä tuleman pitää.

Mutta juu en yhtään osaa vielä sanoa mitä jäljelle jääville blastoille tehtäis jos niitä emme itse kaikkia tarvitse. Alkuun oli sellanen olo että en voisi elää sen kanssa että joku muu pari saisi ns meidän lapset ja että sehän olisi vähän kuin hylkäämistä. Mutta sitten toisaalta onko tutkimukseen antaminen ja omien alkioiden (lapsien) "tappaminen" sitten muka parempi :wideyed: ja toisaalta voisin lahja-alkioilla mahdollisesti päästää jonkun parin lapsettomuuden surusta. Vaikeita juttuja.. Yhtään en kyl tiedä mikä miehen mielipide asiaan mutta ehkä sen keskustelun aika on myöhemmin, tai sitten ei.

Ovulaatiotesti on positiivinen tänään. :gen014

Sekoilenko minä vai lääkäri, kun hän eilen sanoi, että jos ovis on huomenna niin kerätään hyvin siirtää vielä kaksi päiväinen alkio alkuviikosta. Meillä on kuitenkin myös blastoja pakkasessa 2päiväisten lisäksi, niin eikö blasto mene paremmin aikatauluihin? o_O

Jos sul on tänään ovis niin maanantainahan se hedelmöittynyt alkio olisi sen kaksi päivää joten ihan oikein musta on :) toki mietin et miksi siirtää 2pv jos on myös blastoja joilla tilastollisesti paremmat mahikset?

Jos sul on tänään ovis niin maanantainahan se hedelmöittynyt alkio olisi sen kaksi päivää joten ihan oikein musta on :) toki mietin et miksi siirtää 2pv jos on myös blastoja joilla tilastollisesti paremmat mahikset?

Samaa mietin, et eikö ne kuitenkin mieluummin sen blaston siirtäisi kun 2 päiväisen. :pompus: no, sen näkee maanantaina että milloin tulee käsky siirtoon.

Me ollaan mietitty, että halutaan antaa mahdolliset "ylimääräiset" alkiot lahjasoluiksi , mikäli ne vain kelpaavat. Tai jos ei kelpaa siihen, niin tutkimukseen. Jännittävä ajatus tietysti on, että meidän lapsia voisi olla tuolla kaduilla kävelemässä, mutta halutaan "kantaa kortemme" kekoon ja auttaa mahdollisuuksien mukaan tässä aiheessa.

Ei vaikuta, Lugesteronissa ei ole hcg:tä. Irrotuspiikkeissä on (ovitrelle/pregnyl) ja jos sulla ei mitään vastaavaa ole nyt PAS:issa ollut vaan luget niin ei tosiaan vaikuta raskaustestiin.

Kiitos vastauksesta ja näin itsekkin ajattelin.
Miulla ei siis oo nyt ollu muita lääkkeitä kun lugesteron aamuin illoin..ja sen siis lopetin tiistaina.. Tein perjantaina testin ja se näytti positiivista:wideyed::happy093
Huomenna siis virallinen testipäivä ja mies ei luota tuohon perjantaiseen tulokseen..yritän toki itsekkin vähän "jarrutella" ja oottelen huomista aamua, mutta oon kuitenkin suht luottavaislla mielellä tällä hetkellä vielä kun vuoto ei oo alkanu, se testi oli selvä positiiinen ja oon juhannuksen kärsiny huonosta olosta:smiley-angelic006 Silti kuitenki odotan menkkoja alkavaksi....on tää hankalaa:confused:

Kiitos vastauksesta ja näin itsekkin ajattelin.
Miulla ei siis oo nyt ollu muita lääkkeitä kun lugesteron aamuin illoin..ja sen siis lopetin tiistaina.. Tein perjantaina testin ja se näytti positiivista:wideyed::happy093
Huomenna siis virallinen testipäivä ja mies ei luota tuohon perjantaiseen tulokseen..yritän toki itsekkin vähän "jarrutella" ja oottelen huomista aamua, mutta oon kuitenkin suht luottavaislla mielellä tällä hetkellä vielä kun vuoto ei oo alkanu, se testi oli selvä positiiinen ja oon juhannuksen kärsiny huonosta olosta:smiley-angelic006 Silti kuitenki odotan menkkoja alkavaksi....on tää hankalaa:confused:

Jos se on positiivinen niin se on :p paljon onnea ja tarrasukkia! :love7

Hei jännittäjät ja piinailijat!

millä todennäköisyydellä huomenna aamusta voisi näkyä herkässä testissä hailuraviivaa? :angelic::rolleyes:
huomenna olisi dpo11 luonnollisen kierron mukaan, ja vaikka tähän asti on ollut yllättävän maltillinen olo, niin iski fiilis että voisiko testata kuitenkin huomenna. :nailbiting::nailbiting:

Kiitos newmoon kun vastasit! :)
Mä tein äsken parin tunnin pidättelyllä one step liuskatestin...
Ja siellä haalean haalea haamu! Mistä voi tietää että onko se vain viivan paikka vai sitten raskaushormoonia?? :eek: Muistaakseni aivan tyhjiä olen testejä aikaisemmin tehnyt... kokemuksia OneStep
testeistä??

Kiitos newmoon kun vastasit! :)
Mä tein äsken parin tunnin pidättelyllä one step liuskatestin...
Ja siellä haalean haalea haamu! Mistä voi tietää että onko se vain viivan paikka vai sitten raskaushormoonia?? :eek: Muistaakseni aivan tyhjiä olen testejä aikaisemmin tehnyt... kokemuksia OneStep
testeistä??

Minulla ei ole tullut mihinkään testeihin ikinä haamuja, myös one stepit olleet käytössä. Pidetään peukkuja, että se viiva siitä tummenee! :smiley-angelic001

Nyt on marinoitu kroppa kunnolla alkoholilla juhannuksena, ehkäpä nyt tärppää, kun ajatukset ovat olleet totaalisesti muualla kuin tässä lapsettomuuspaskassa. :jimlad: luget aloitin tänään, vihaan näitä ja tuskastuttaa ajatus parin viikon töhnäkuurista näillä helteillä.

Kaikenmaailman taikauskoja, poppakonsteja yms. kun ollaan yks jos toinen kokeiltu niin luin tänään Martina Aitolehden instasta että joku oli saanut plussan kun oli ollut hänen 21päivän haasteessa mukana. Laitoin miehelle kuvakaappauksen tästä ja hän sitten totesi että etkös sinäkin ollut tammikuussa kun helmikuussa tuli se plussa ja totta tosiaan!
Täytynee alkaa kuurilla taas elokuussa oisko syyskuussa tulisi tärppi :think005 Ruokavaliohan on tässä haasteessa superterveellinen.

Kaikenmaailman taikauskoja, poppakonsteja yms. kun ollaan yks jos toinen kokeiltu niin luin tänään Martina Aitolehden instasta että joku oli saanut plussan kun oli ollut hänen 21päivän haasteessa mukana. Laitoin miehelle kuvakaappauksen tästä ja hän sitten totesi että etkös sinäkin ollut tammikuussa kun helmikuussa tuli se plussa ja totta tosiaan!
Täytynee alkaa kuurilla taas elokuussa oisko syyskuussa tulisi tärppi :think005 Ruokavaliohan on tässä haasteessa superterveellinen.

Millainen ruokavalio on suunnilleen kyseessä? Ihan perussettiä vai onko jotain tajunnan räjäyttävää mitä lapsettomuudesta kärsivät ei oo vielä aikaisemmin tajunnut kokeilla?

Takaisin