IVF/ICSI 2020

4. Menopur pistetty ihon alle. Vähän jännittää miten tuo toimii. Ensi viikolla siitä kuulee sitten. Mies on suoriutunut pistämisestä hyvin. :)
Päätä on särkenyt usein. Tänä iltana kovemmin. Otin parasetamolia. Veto on pois. Lenkkeily on puhditonta. Voisiko liittyä hoitoihin vai vieläkö vasta ollut flunssa jarruttelee?

Mulla menopur aiheutti voimakasta väsymystä, ja sehän taisi lukeakin yhtenä sivuvaikutuksena siellä "yhdellä sadasta" - osiossa. Jaksoin hädin tuskin siis käydä töissä ja muuten makasin illat sohvalla. Muuten olin terve.
 
Jännä miten erilailla nuihin lääkkeisiin reagoidaan. Mulla ei ollu kuin ihan lieviä kuumia aaltoja synarela aikaan. Menopurista en huomannut mitään. Kaveri nauroikin että oon niin h*lvetin tasainen tyyppi että edes hevoskuurit hormoneita ei vaikuta mihinkään :laughing002

Toistaiseksi kaikki täällä hyvin. Eilen tuli vielä tuhrua mutta aamulla ei onneksi mtn. Mies ei meinaa uskoa todeksi. Pitää tänään kuulemma vielä testi tehdä kun epäilee lääkkeiden aiheuttamaksi plussaksi.
Mites J90? Onko vielä tuhrutellut?
 
Hei kaikille :)
Ensimmäistä kertaa tänne nyt uskaltaudun kirjottelemaan. Pidemmän aikaan lukenut näitä teidän viestejä jo tuolta vanhasta ryhmästä. Lapsettomuus hoitoja takana kunnallisella jo yli 1,5 vuotta. Nyt ensimmäinen ivf hoito ja punktio tehtiin perjantaina. Mulla näkyi heti ensimmäisen ultran jälkeen että hyperi riski kasvanut ja alettiin jo varoittelemaan että tuoresiirtoon ei välttämättä päästä ja että kaikki mahdolliset alkiot pakastetaan. Punktio päivänä sitten selvisi heti että tuoresiirtoon ei päästä ja nestettä näkyi jo vähän kummallakin puolella munasarjoissa. Munasoluja saatiin kerättyä yhteensä 28 mutta vastausta ei ole vielä tullut paljonko sitten pakkaseen asti pääsee. Harmittaa kyllä tuo kun tuoresiirtoon ei päästy ja nyt pitää odotella pari kuukautta jälleen että elimistö toipuu tästä. Kumminkin tyytyväinen keräystulokseen että nuin paljon saatiin kerättyä. Onko täällä muilla ollut suurta hyperi riskiä? Mulle tuli 5 päivän sairasloma töistä ja nyt vaan yrittää levätä ja juoda kovasti nestettä että oireet ei pääse pahenemaan.
 
Mulla on ollut hyperi juuri siinä hoidossa mistä raskauduin. Lääkäri määräsi 2 viikkoa saikkua ja sen ajan pötköttelin kotona ja munasarjat olivat vielä senkin jälkeen aika suuret mutta sain luvan palata töihin.

Tuosta Vuotoasiasta pakko kommentoida raskautuneille sen verran että mulla oli tyttöä odottaessa koko raskauden ajan ruskeaa/punertavaa vuotoa. Sain siis ravata jatkuvasti vessassa sitä tarkkailemassa.
Äippäpolilla tutkittiin moneen kertaan ja aina se tuli kohdunkaulasta, syytä ei kuitenkaan selvinnyt.
Noiden vuotojen ja rv 15 alkaneiden supistusten takia olin saikulla synnytykseen asti ja mulla se synnytys olikin sitten jo rv 31+5, ennen sitä olin yliopistosairaalassa jo pari viikkoa vuodelevossa lapsiveden menon takia.
 
Aikamoinen saalis Anelmaisella! Minulla ei arvioitu olevan hyperistä vaaraa, mutta ihmettelen nyt silti oloani. Torstaina oli punktio. Paino alkaa nyt sunnuntaina laskea, vatsan turvotus alkaa selkeästi helpottaa, ja voisi kokeilla olla kohta ilman särkylääkettäkin, mutta tuntuu että huippaa ja huimaa lähes koko ajan. Onko kellään muulla ollut samaa?

Mietin sitäkin, että jospa elimistö toipuu nyt kovaa vauhtia ylimääräisistä hormoneista (meille tulee PAS) ja siksi on outoja oloja. Ihokin alkoi kukkimaan ihan kunnolla. Tai jos turvonneen alavatsan takia hengittääkin jotenkin pinnallisesti.
 
Enkelinsiipi mulla oli punktio pe ja turvotus täälläkin alkanut laskemaan. Vähän vihloo oikealta puolelta liikkuessa niin särkylääkettä edelleen otan. Onko sulla mitään vuotoa ollut?
Ja mulle sanottiin että olisi hyvä juoda edelleen paljon.aineenvaihdunnan takia ja turvotuksen eston. Huimausta ei ole mutta väsymystä kylläkin. Ehkä ne on ne hormonit. Onhan tämä kaikki aikamoinen tykitys keholle. Lepoa vaan ja toivottavasti helpottaa sinulla pian!

Mua jännittää niin paljon että en oikeen pysty toimimaan kunnolla. Mietin vaan niitä neljää solua siellä.... Välillä heitän toivon kokonaan ja tiedän saavani soiton huomenna että ei ole mitään siirrettävää. Välillä ajattelen että kaikki voi ihan hyvin selvitä. Meillä siirto joko ma tai ke. Riippuen kuinka monta on ma elossa. Jos yli kolme niin yritetään viljellä blastoiksi.
Vatsa ihan kipee kun mietin näitä kaikkia....
 
Aikamoinen saalis Anelmaisella! Minulla ei arvioitu olevan hyperistä vaaraa, mutta ihmettelen nyt silti oloani. Torstaina oli punktio. Paino alkaa nyt sunnuntaina laskea, vatsan turvotus alkaa selkeästi helpottaa, ja voisi kokeilla olla kohta ilman särkylääkettäkin, mutta tuntuu että huippaa ja huimaa lähes koko ajan. Onko kellään muulla ollut samaa?

Mietin sitäkin, että jospa elimistö toipuu nyt kovaa vauhtia ylimääräisistä hormoneista (meille tulee PAS) ja siksi on outoja oloja. Ihokin alkoi kukkimaan ihan kunnolla. Tai jos turvonneen alavatsan takia hengittääkin jotenkin pinnallisesti.

Mulle on tullut ivf-hoitojen alettua semmonen pysyvä huimaus, useamman kerran viikossa, niinäkin aikoina, kun ei ole lääkitystä päällä. Jotenkin se asiaan liittyy, työterveydestä yritin kysellä, niin sielläkin laitettiin hoitojen piikkiin. Työterveyslääkäri sattuu olemaan entinen gynekologi :joyful:
 
Mulla oli niukkaa vuotoa ekana vuorokautena, mutta sen jälkeen loppui.

Minä en toisaalta tajunnut juoda nestettä paljoa ennen punktiota, koska kukaan ei sanonut eikä HUSin ohjeissa lukenut. Netistä asia olisi kyllä käynyt ilmi, mutt suojelin itseäni mahdollisilta kauhutarinoilta. Toisaalta juon normaalistikin paljon vettä virtsatietulehduksiin taipuvaisena. Mutta mietin kyllä, että ehkä on heikko olo kun en tankannut etukäteen, vaikka punktion jälkeen olen kyllä tankannut kovasti.

Tsemppiä sulle huomiseen,toivottavasti kuulet hyviä uutisia! Itse joudun jännittämään torstaihin asti koska alkiodiagnostiikkaan tarvitaan blastoja.

Enkelinsiipi mulla oli punktio pe ja turvotus täälläkin alkanut laskemaan. Vähän vihloo oikealta puolelta liikkuessa niin särkylääkettä edelleen otan. Onko sulla mitään vuotoa ollut?
Ja mulle sanottiin että olisi hyvä juoda edelleen paljon.aineenvaihdunnan takia ja turvotuksen eston. Huimausta ei ole mutta väsymystä kylläkin. Ehkä ne on ne hormonit. Onhan tämä kaikki aikamoinen tykitys keholle. Lepoa vaan ja toivottavasti helpottaa sinulla pian!

Mua jännittää niin paljon että en oikeen pysty toimimaan kunnolla. Mietin vaan niitä neljää solua siellä.... Välillä heitän toivon kokonaan ja tiedän saavani soiton huomenna että ei ole mitään siirrettävää. Välillä ajattelen että kaikki voi ihan hyvin selvitä. Meillä siirto joko ma tai ke. Riippuen kuinka monta on ma elossa. Jos yli kolme niin yritetään viljellä blastoiksi.
Vatsa ihan kipee kun mietin näitä kaikkia....
 
...Mulla näkyi heti ensimmäisen ultran jälkeen että hyperi riski kasvanut ja alettiin jo varoittelemaan että tuoresiirtoon ei välttämättä päästä ja että kaikki mahdolliset alkiot pakastetaan. Punktio päivänä sitten selvisi heti että tuoresiirtoon ei päästä ja nestettä näkyi jo vähän kummallakin puolella munasarjoissa. Munasoluja saatiin kerättyä yhteensä 28 mutta vastausta ei ole vielä tullut paljonko sitten pakkaseen asti pääsee. Harmittaa kyllä tuo kun tuoresiirtoon ei päästy ja nyt pitää odotella pari kuukautta jälleen että elimistö toipuu tästä. Kumminkin tyytyväinen keräystulokseen että nuin paljon saatiin kerättyä. Onko täällä muilla ollut suurta hyperi riskiä? Mulle tuli 5 päivän sairasloma töistä ja nyt vaan yrittää levätä ja juoda kovasti nestettä että oireet ei pääse pahenemaan.

Meillä oli sama pari viikkoa sitten, eli punktio oli maanantaina ja jo edellisellä viikolla ultrassa sanottiin, että tuoresiirtoa tuskin tehdään, että folleja oli tulossa niin paljon, kolmisenkymmentä. Lopulta ne oli hieman erikokoisia, joten vain isoimmat punktioitiin (20) ja 18 munasolua kerättiin. 12 hedelmöittyi ja 7 saatiin pakkaseen. Hyperiä ei tosin sitten tullut. Mullekin kirjoitettiin 3 päivän saikku ja sanottiin, että soita vaan, niin kirjoitetaan tarvittaessa lisää. Sen seuraavan päivän tylsistyin kotona ja kirosin jo puolen päivän aikaan, että olis pitänyt mennä töihin, ja sitä seuraavana meninkin töihin, koska ei ollut minkäänlaisia oireita. Mutta tilanne ois toki ollut varmasti ihan eri, jos tuoresiirto ois tehty ja tukihormonihoito pistetty, koska se olis todennäköisesti sitten aiheuttanu niitä oireita. Nyt sitten odotellaan vaan maaliskuuta, että päästään pasiin.
 
Jännä miten erilailla nuihin lääkkeisiin reagoidaan. Mulla ei ollu kuin ihan lieviä kuumia aaltoja synarela aikaan. Menopurista en huomannut mitään. Kaveri nauroikin että oon niin h*lvetin tasainen tyyppi että edes hevoskuurit hormoneita ei vaikuta mihinkään :laughing002

Toistaiseksi kaikki täällä hyvin. Eilen tuli vielä tuhrua mutta aamulla ei onneksi mtn. Mies ei meinaa uskoa todeksi. Pitää tänään kuulemma vielä testi tehdä kun epäilee lääkkeiden aiheuttamaksi plussaksi.
Mites J90? Onko vielä tuhrutellut?


Kerran päivässä ja oikeastaan aina samaan aikaan 10-12 tulee vähän sitä ruskeaa vuotoa. Oon kans hirveesti lukenu ja ilmeisesti tosi yleistä ja normaalia. Varsinkin vissiin jos ekaa kertaa on raskaana. Minä testailen edelleen joka aamu koska en vieläkään tajua tätä :DD
 
Mulla kivut helpotti punktio jälkeen oikeestaan kahdessa päivässä, mutta turvotus on kyllä ollut kauhee. Tuntuu että maha on kun ilmapallo aina välillä. Mulle ohjeistettiin mittaamaan vatsanympärystä aina että tietää kuinka paljon sen turpoaa.
Onneksi on tämä ryhmä kun on muitakin samassa tilanteessa, niin saa tietoa ja kokemuksia! Myös ihanaa kuulla kun tulee plussa uutisia sellaisille jotka ovat kauan siitä haaveilleet :happy:
 
Ei päästä pas:n, ei ovulaatiota 8,9mm suurin rakkula. Ens kiertoon suoraan Letrotzol. Onko kokemuksia jollakin ko. lääkkeestä ovuloimattomuudessa?
 
Täälä odottelen että menkat alkais mutta ei tunnu eikä näy... Onko kellään synarela vie ut vuotoa pois? 3 päivän päästä pitää sit tehä raskaustesti jos ei ennen sitä ala..
 
MiisaS
2 Inseminaatiota syksyllä 2018 nega molemmissa
1. Ivf lyhyt kaava 11/18, tuoresiirtoon ei päästy, pakkaseen saatiin kolme alkiota, joista yksi blastokysti siirretty luonnolliseen kieroon 1/19 —> nega
2. PAS, lääkkeellinen kierto 3/19 —> kemiallinen
5/19 era-testi, poikkeama löydetty
3. PAS, lääkkeellinen kierto 6/19 —> nega
2. Ivf lyhyt kaava 8/19, yksi blastokysti pakkaseen, siirto 10/19 —> nega
3. Ivf 11/19, ei yhtään alkiota
4. Ivf 02/20, pgs, jos saadaan tarpeeksi alkioita

J90
Ensimmäinen inseminaatio syksyllä 2018
2 inseminaatiota syksyllä 2019
1. IVF lyhyt kaava 1/20, tuoresiirto josta plussa!

Blanca
1.icsi 01/17 josta yksi selvisi siirtoon asti. Nega. Pakkanen tyhjä.
2.icsi 04/17 5 blastoa. Tuoresiirto kemiallinen. 1.pas KU. 2. Pas tyttö syntyi 07/18.
3. Pas syksy 2019 nega. 4. Pas nega.
3. Icsi huomenna eli 02/20.

Upunup
Suoraan ICSIin.
1. ICSI pitkä kaava 2/20

Nirppuli
3 inssiä keväällä 2019
1.ivf 09/2019, pitkä kaava. yksi siirtoon, 2 pakkaseen, ei siirrettävää sulatuksen jälkeen
2. ivf 02/2020, lyhyt kaava. Yksi siirtoon, 5 pakkaseen.

smoothie.
2 x inseminaatio 8-9/2019
1.ivf pitkä kaava, kevät 2020

Zinnia
6 x oi-hoito 02-07/2019 (letrozol)
3 x inseminaatio 09-11/2019 (letrozol)
1. IFV lyhyt kaava 01/2020, 6 alkiota + 1 blasto pakkaseen, ei tuoresiirtoa (menopur, fyremadel)

Benelobe
1. Ivf pitkä kaava 11/19 6 alkiota -> tuoresiirto nega.

Ninnu 2020
Yritystä 2 vuotta
1 ivf pitkä kaava 02/20 sumutteluvaihe-->

Enkelinsiipi
Alkiodiagnostiikka hoitoihin hakeutuminen helmikuu 2018
1 Ivf/ICSI pitkä kaava 09/20, päättyi jo sumutteluvaiheessa
2 ICSI pitkä kaava, punktion tulosten odottelua, 10 munasolua

bluebe
Inseminaatio 11/2017
1. IVF/ICSI 01/2018 -> tuoresiirto nega
2. IVF/ICSI 05/2018 -> tuoresiirto plussa ja vauva syntyi 01/2019. Pakkasessa 5 huurunenää.
1. PAS 02/2020

Haaveilija******
1. Yksi inssi 4/19, nega
2. ICSI 10/19, tuoresiirrosta nega, pakkasessa 2

Mette82
*2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
*11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
*04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
*PAS 08/19, nega
*01/20 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 9 kypsää, 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, plussa.

Catlady
2018 alkaen ilman ehkäisyä
03/18: Yksityiseltä lähete lapsettomuustutkimuksiin Naistenklinikalle
04/18: Luomuraskaus, josta km 5+5.
06/18: Nkl hyväksyy potilaaksi
10/18: 1. ovulaatioinduktio, ajoitetut yhdynnät. Ovulaatio tapahtunut liian aikaisin.
12/18: 2. ovulaatioinduktio, tavoitteena inssi, mutta jälleen ovulaatio liian aikaisin.
01/19: Lääkäri toteaa, ettei pystytä ajoittamaan inssiin -> siirto ivf-hoitopolulle.
05/19: 1. IVF. 14 follia, 11 munasolua, joista 10 kypsää. 9 hedelmöittyi normaalisti. Tuoresiirto 3. päivän alkiolla. Nega. Pakkaseen 3 blastoa.
11/19: 1. PAS-aikomus, mutta Estradotista huolimatta oma ovis ja liian aikaisin; ei pas
01/20: Kokeilussa Letrot, mutta oma ovis liian aikaisin; ei pas
 
Ei päästä pasiin täälläkään kaikki muuten kunnossa mut ovisplussa tuli tänään niin viikonlopulle osuis siirto niin ei tietty onnistu.

Turha reissu sius tänään uuteen ultraan kun ite jo ties ettei siirtoon päästä. Ei menny ihan putkeen se reissu muutenkaan, kun ei löytyny polilta hus:in lähettämiä tietoja uuden ultran syystä eikä nuo tuolla saanu ketään sieltä päästä kiinni vaikka puol tuntia ylimäärästä odottelinkin. Tsekattiin follikkelin ja limakalvon tilanne kuitenkin kun ei nuo uskonu minuu ettei siirtoon päästä. Hyvä kun ehin pois polilta kun sitte sille sain hus:lta varmistuksen. Edelleenkään en kyllä tiedä tai tajua ton uuden ultran tarkoitusta.
Jos limakalvon paksuutta miettivät niin oisko sen voinu varmistaa siinä vaiheessa kun tiedetään päästäänkö kierron puolesta siirtoon. Nyt tuli vaan täysin turha käynti ja rahanmenoa polimaksun takia ja vielä kesken työpäivän niin ylimäärästä säätöä siitäkin.

Seuraavaan kiertoon sitte uus yritys. En usko et onnistuu silloinkaan, kun miun kierto on lähes kellon tarkka. Silti haluavat luonnonkiertoon kokeilla. Toivotaan siis, et kierto on epänormaali et ois jotain mahiksia.
Lievästi turhauttaa nyt tää maanantai:bored:
 
Juu, mulla ei ekalla kerralla alkanut menkat ollenkaan (koska hormonaalinen ehkäisy sotki vielä asioita). Tongin netistä kaikki mahdolliset haut asiaan liittyen ja lohdutukseksi voin sanoa, että tämä on siis äärettömän harvinaista. Lähes kaikkien kohdalla toimii, että jatkaa synarelaa vähän pidempään ja sitten punktio vaan lykkääntyy (mikäli ne menkat tulevat...jos ei niin hoito keskeytyy). Itse käytin synarelaa reilun 4vk ja meinasin tulla hulluksi vaihdevuosioireiden kanssa :woot:

Täälä odottelen että menkat alkais mutta ei tunnu eikä näy... Onko kellään synarela vie ut vuotoa pois? 3 päivän päästä pitää sit tehä raskaustesti jos ei ennen sitä ala..
 
Mulla oli synarelan takia 2-3 päivää vuoto myöhässä. Ja vuotoa riitti miltei 2 viikkoa. Nyt menopurin myötä loppunut.
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans synarelan vuoksi kuukautiset oli muutamia päiviä myöhemmin.

Täällä pelko pinnalla edelleen että jatkuuko raskaus vai ei. Tuhruttelua edelleen ja välillä ihan kirkastakin verta. Ei paljon, lähinnä pyyhittäessä. Ilmoitin testin tuloksen klinikkaan ja samalla mainitsin vuodosta. Kuulemma normaalia. Ultra aika olis 27.2. Oireitakaan ei oikeastaan ole niin sekin tässä mietityttää että onko kaikki ok :nailbiting: ehkä lievää väsymystä ja rintojen arkuutta jos oikeen ajattelee.
 
Takaisin
Top