IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Pienen tauon jälkeen taas täällä. Mikäli kaikki menee hyvin niin uusi kierros elokuussa.
Sain käteeni älykellon ja olen sen myötä innostunut liikkumaan vähän enemmän ja katsomaan syömisiäni jonkin verran tarkemmin. Positiivisena puolena on painon lasku, mutta onko se sitä juuri ennen hoitoja? Onko kellään ollut tällaisesta puhetta hoitavan tahon kanssa? Ylipainoa on minulla 6-7kg painoindeksin mukaan. Ajatuksena olisi huolehtia että max 0,5-1kg lähtee viikossa.
Osaako kukaan neuvoa? :)

Digitesti näytti tänään ei raskaana vaikka RFSUn testissä oli ihan tosi haalea viiva. Eli ei tästä nyt mitään tullut. Olen ihan rikki tästä ja ymmärrän miksi suositellaan että ei pitäisi tehdä testiä ennen oikeaa päivää mutta samalla on lohduttavaa tietää että jotain siellä tapahtuu ja yritystä on ollut.

Toivon että ehditään tehdä vielä siirto ennen kesätaukoa. Onneksi ei ole tosi pitkä tauko niin sit seuraavalla kierrolla varmaan pääsee taas yrittää.

Pahoittelut Floki, ikävä käänne hyvin alkaneesta siirrosta! :Heartred Mutta kuten itsekin sanoit, niin lohduttavaa on, että jotain siellä on tapahtunut. Meillä ei ole millään ilveellä saatu yli neljään vuoteen haamun haamua mihinkään testiin.

Mielenkiinnosta kyselen, käytättekö jotain poppaskonsteja lapsettomuuden hoidossa ja hoitojen aikana? Eli lisäravinteita, tiettyä liikuntaa, ruoka-aineet jne.? Näissähän ei ole tietystikään mitään faktapohjaa, mutta kiinnostaisi tietää mihin muut käyttävät rahansa. :rolleyes: Itselläni on käytössä miljoona purkkia laadukkaita (eli helvetin kalliita) vitamiineja säännöllisesti (monivitamiini, d, c, seleeni, jodi, sinkki, biotiini, magnesium, omegat) ja noudatan ketogeenista ruokavaliota. Olen myös kokeillut greippejä/greippimehua, Gelee Royaleja ja infertility yogaa. Ja mikään ei auta. :laughing014

Pienen tauon jälkeen taas täällä. Mikäli kaikki menee hyvin niin uusi kierros elokuussa.
Sain käteeni älykellon ja olen sen myötä innostunut liikkumaan vähän enemmän ja katsomaan syömisiäni jonkin verran tarkemmin. Positiivisena puolena on painon lasku, mutta onko se sitä juuri ennen hoitoja? Onko kellään ollut tällaisesta puhetta hoitavan tahon kanssa? Ylipainoa on minulla 6-7kg painoindeksin mukaan. Ajatuksena olisi huolehtia että max 0,5-1kg lähtee viikossa.
Osaako kukaan neuvoa? :)

Kunhan muistaa syödä kunnolla ja ei vedä liikuntaa överiksi niin tuskin on mitään haittaa. 0,5-1 kg viikossa on oikein järkevä määrä. :happy119

Siirron jälkeen olen iltaisin juonut pienen lasillisen punaviiniä ja ananasta syönyt. Ihan koko ananasta kuorta ja hattua lukuunottamatta, jenkit vannoo tämän nimeen. :laughing002 Noi konstit kuulemma vaikuttaa kiinnittymiseen. Neljäntenä iltana ei tosin kumpikaan mennyt enään alas, mutta josko tyyppi olisi jo kiinnittynyt.

Pakko vielä teille kertoa. Taannoin olen luomusti raskautunut. Onnistumisen resepti tuolloin oli kaikkien vippaskonstejen pois jättäminen, luovuttaminen henkisellä tasolla ja ystävien häiden juhliminen ns. pitkän kaavan kautta niin, että viinaa ja tupakkia tuli vedettyä kaksin käsin kiinnittymisen aikaan. :laughing002 Täytyy sen verran puolustautua, että tätä muutenkin todella harvoin harrastan, enkä kyllä siirron jälkeen tohtinut vaikka aiemmin toimi. :rolleyes:

Tarkoitus ei ole missään nimessä sanoa, että rentoutukaa ja lakatkaa stressamasta, en minäkään moista osaa tehdä. Tuota ainoata tärppiä ennen tuli kokeiltu kaikki greippimehusta vyöhyketerapiaan ilman apua. Jotenkin itselle tuli sellainen fiilis, että jos joku uskomushoito auttaa henkisellä tasolla ja auttaa rentoutumaan niin kannattaa kokeilla, mutta opin myös ettei tarvitse itse jossitella pilasiko mahdollisuudet, kun kävi vähän rankempaa liikuntaa harrastamassa tai jos se greippimehu nyt yhtenä iltana unohtui aiemmin.

PS. Jenkit on aika erikoisia. Siellä osa näemmä viettää useiden päivien ja osa viikkojen vuodelepoa. :nailbiting: Tulisin hulluksi.

Ai niin kokeilin myös viime kesänä vyöhyketerapiaa muutamia kertoja, mutta lopetin kun ei alkanut tuottaa tulosta. Tällä terapeutilla oli paljon asiakkaita, jotka olivat raskautuneet melkein heti siellä käynnin jälkeen, mutta minulla meni usko hommaan.

Täytyy kokeilla tota perseiden vetämistä ja tupakkaa juhannuksena. :laughing002 selkeästi tehoaa!

Mielenkiinnosta kyselen, käytättekö jotain poppaskonsteja lapsettomuuden hoidossa ja hoitojen aikana? Eli lisäravinteita, tiettyä liikuntaa, ruoka-aineet jne.? Näissähän ei ole tietystikään mitään faktapohjaa, mutta kiinnostaisi tietää mihin muut käyttävät rahansa. :rolleyes: Itselläni on käytössä miljoona purkkia laadukkaita (eli helvetin kalliita) vitamiineja säännöllisesti (monivitamiini, d, c, seleeni, jodi, sinkki, biotiini, magnesium, omegat) ja noudatan ketogeenista ruokavaliota. Olen myös kokeillut greippejä/greippimehua, Gelee Royaleja ja infertility yogaa. Ja mikään ei auta. :laughing014

Kävin ennen hoitojen alkua Puhdin kautta ottamassa "Raskautta suunnittelevan terveystarkastus", eli verikokeet. Niissä tuli ilmi raudanpuute ilman anemiaa (eli alhainen Ferritiini), D-, B12-, ja foliaatin puute. Sen jälkeen olen jo vuoden verran syönyt rautaa ja vitamiinilisiä. Googlailuni perusteellaa raudalla voi olla aika suuri merkitys raskautumiseen. Suomessa lääkärit ei kuitenkaan usein usko alhaisen ferritiiniin vaikutuksiin vaan kutsuu sitä "muoti-sairaudeksi" ja tujottaa vaan hemoglobiinia. Muissa maissa ferritiiniä katsotaan tarkemmin, erityisesti raskautta suunnittelevalle ja raskaana olevilla.

Tämä kuitenkin vain oma mielipide enkä ole minkään terveyden tai hoitoalan ammattilainen!

Voi floki :Heartred ihan perseestä että testi lopulta negatiivinen! Saman kokeneena ja kemiallisesta nyt puoli vuotta toipuneena se on kuitenkin mielestäni ihanaa että jotain edes yritti silloin tapahtua. Vaikka silloin se tuntui todellakin keskenmenolta ja maailmanlopulta. Uutta päin ja toivottavasti ehditte heti kokeilemaan uudestaan.

mä olen kokeillut tyyliin melkein kaiken mitä poppakonsteihin tulee. :hilarious: Akupunktion, vyöhyketerapiaa, ayurvedaa, greippimehua, ananasta, royal geleetä, maca-jauhetta, ubikinonia (Q10), L-arginiinia, rautaa, monivitamiinia, parapähkinöitä... you name it! Mulla kans toi ferritiini huiteli 30 kieppeillä siitä huolimatta et olin vuoden vedellyt sitä monivitamiinissa ja ajattelin et se riittää. Nyt otan sitä erikseen vielä aina muistaessani. Mitähän sitä seuraavaksi keksis..

Ps testit huutaa kaapissa nimeäni mut koitan vielä vastustella. Mitään tuntemuksia ei ole, paitsi ehkä aavistus menkkojen tyylistä ”oloa”, ei kipuja vielä. Kattellaan.. Kaikille ihanaa viikonloppua :Heartpink

IVF-hoitaja sitten suositteli että jatkan lääkitystä ja teen uuden digitestin maanantaina kun vähän "epäselvä" tapaus. Olen itse jo luovuttanut tämän suhteen ja en jaksaisi enään jatkaa ja ylläpitää toivoa mutta jatkan nyt kuitenkin maanantaihin asti kun ne niin haluaa. En kuitenkaan nää että tämän mihinkään enään muuttuisi.

Sain myös vähän nuhteita siitä kun olin tehnyt testejä liian aikaisin jotka hoitajan mukaan ovat "erheellisesti" näyttänyt plussaa. Omasta mielestä se nyt ole mitään vääriä plussia näyttänyt jos moni testi oli plussaa. Vaan alkio oli selvästi kiinnittynyt ja sitten on hyvin aikaisin "mennyt kesken/epäonnistunut". Eihän kroppa mitään raskaushormooneja tuota jos ei kiinnittymisyrityksiä ole ollut? Oman mielenrauhan vuoksi myös kiva tietää että jotain yritystä edes on ollut.

Noh, katsotaan taas maanantaina ei raskaana tekstejä ja jatketaan sitten.

Täällä Ornament87, en vielä saanut nimimerkkiä vaihdettua. Miltä Huskymaman tilanne näytti? Minulla ei ollut limakalvo kasvanut enää, on kuulemma hankala mitattava. Ehkä ovat enemmän noin arvioita, mutta että se 9mm on suunnilleen ihan hyvä.

Pahoittelut Floki. Ei nämä hoidot helppoja ole, kauheata tunteiden vuoristorataa. Toivon kipinä aina elää, toivottavasti sinussakin vielä, vaikka varmasti hetki pitää taas keräillä itseään.

Itsellä oli tänään vika ultra tänään ja punktio maanantaina. Hyperstimulaation riski on, joten tuoresiirtoon ei ehkä päästä. Siihen täytyy alkaa asennoitumaan. 27 follia löytyi, lääkäri vähän pelkäsi, että liekö kovin monessa solua kun ovat liian nopeasti kasvaneet. Isoin 28mm...

Mulla jäi Gonal-F kokonainen 450 kynä. Mietin mitä sillä tehdä. Jossain on joskus ollut ilmoja, että annetaan tms. mutta nyt helteellä ei voi postitellakaan. Onko vinkkejä? Apteekkiin viiä, sehän se voi olla paras. Ouluun kulkeutuisi silloin maanantaina 15.6. Sen matkan kylmäsäilytyksen voisi helposti järjestää.

Mitäköhän tuo koodi siirtoalkion kohdalla tarkoittaa? :shifty: Katsoin vain kannasta että tähän siirtoon käytetyn alkion koodi 10S2.0 (tuoresiirrossa, joka johti synnytykseen, alkion koodi oli 8S3.5). Omituista puhua koodeista kun tuo 8S3.5 tuhisee tuossa vieressä..
Edit: oman päättelyn perusteella ensimmäinen luku voisi tarkoittaa solumäärää ja jälkimmäinen luokitusta? Siirtolääkärin mukaan nyt siirrettiin hyvälaatuinen mutta tuntuu, että ei tuo arvosana 2.0 kummoinen ole.. o_O ilmeisesti ei kuitenkaan vaikutusta lopputulokseen, jos olen ihan oikein ymmärtänyt.

Muokattu viimeksi:
Isosti voimia Floki!

Täällä kans puhdas nega tänään oikeana testipäivänä. Katsotaan, ehtiikö ennen kesätaukoa vielä siirtämään viimeisen pakkasessa olevan alkion.

Onko muuten teillä tietoa, miten Husissa menee jonot seuraavaan ICSI-kierrokseen? Eli pitääkö jonottaa se puoli vuotta uudestaan, kun pakkanen on tyhjä?

Jos ivf:ssä ei jostain syystä päästä tuoresiirtoon, niin koska seuraavien kuukautisten ”pitäisi” alkaa. Tai järkevämpi varmaan kysyä, koska teillä on alkanut? Lääkäri sanoi, että alkavat varmaan hyvin pian, jopa muutamassa päivässä, mutta ei ole kuulunut. Kysyin tätä punktio jälkeen, kun selvisi, että yhtään alkiota ei saatu aikaiseksi munasoluista. Punktiosta nyt jo melkein 2 viikkoa. Tähän asti mulla ollut suht säännöllinen kierto 26-30 päivää. Mulle sanottiin, että ennen seuraavaa hoitoa, jos siihen edes päädytään, pitää olla yksi välikierto, jotta kroppa saa levätä. Itse aloin miettiä, että olisiko pidempi tauko kropan ja munasarjojen / lopputuloksen kannalta parempi. Oletteko te pitäneet pidempiä taukoja?

Jos ivf:ssä ei jostain syystä päästä tuoresiirtoon, niin koska seuraavien kuukautisten ”pitäisi” alkaa. Tai järkevämpi varmaan kysyä, koska teillä on alkanut? Lääkäri sanoi, että alkavat varmaan hyvin pian, jopa muutamassa päivässä, mutta ei ole kuulunut. Kysyin tätä punktio jälkeen, kun selvisi, että yhtään alkiota ei saatu aikaiseksi munasoluista. Punktiosta nyt jo melkein 2 viikkoa. Tähän asti mulla ollut suht säännöllinen kierto 26-30 päivää. Mulle sanottiin, että ennen seuraavaa hoitoa, jos siihen edes päädytään, pitää olla yksi välikierto, jotta kroppa saa levätä. Itse aloin miettiä, että olisiko pidempi tauko kropan ja munasarjojen / lopputuloksen kannalta parempi. Oletteko te pitäneet pidempiä taukoja?

Mulla kesti 10 päivää punktiosta ennen kuin kuukautiset ilmaantuivat, ja samoin minulle sanottiin että muutamassa päivässä pitäisi tulla.

Itse olen ajatellut että kolme lääkkeellistä PAS:ia putkeen ja sitten varmaan taukoa, tosin lääkäri sanoi että mitään lääketieteellistä syytä tauon pitämiseen ei ole, ainoastaan jos itse haluaa.

Minullakin 10 päivää punktiosta alkoi kuukautiset, joka oli noin 5 päivää ennen kuin normaalisti olisi alkanut vuoto.

IVF-hoitaja sitten suositteli että jatkan lääkitystä ja teen uuden digitestin maanantaina kun vähän "epäselvä" tapaus. Olen itse jo luovuttanut tämän suhteen ja en jaksaisi enään jatkaa ja ylläpitää toivoa mutta jatkan nyt kuitenkin maanantaihin asti kun ne niin haluaa. En kuitenkaan nää että tämän mihinkään enään muuttuisi.

Sain myös vähän nuhteita siitä kun olin tehnyt testejä liian aikaisin jotka hoitajan mukaan ovat "erheellisesti" näyttänyt plussaa. Omasta mielestä se nyt ole mitään vääriä plussia näyttänyt jos moni testi oli plussaa. Vaan alkio oli selvästi kiinnittynyt ja sitten on hyvin aikaisin "mennyt kesken/epäonnistunut". Eihän kroppa mitään raskaushormooneja tuota jos ei kiinnittymisyrityksiä ole ollut? Oman mielenrauhan vuoksi myös kiva tietää että jotain yritystä edes on ollut.

Noh, katsotaan taas maanantaina ei raskaana tekstejä ja jatketaan sitten.

Olen pahoillani että viiva haalistunut :sorry: mutta sitä en kyllä ymmärrä että miten hoitaja kehtaa edes nuhdella tälläisestä asiasta ihmistä joka juuri taas joutunut pettymään pahemman kerran :wideyed: :shifty: :sad001 ja kyllä mä todellakin haluaisin tietää jos kiinnittymisyritystä olisi! Sehän luo toivoa hirveästi meille yhden viivan lapsettomille!

Meillä tosiaan nyt takana 2 ICSIä julkisella, molemmista oli saaliina vain yksi hedelmöittynyt alkio. Ekasta ICSIstä tehtiin tuoresiirto, tokasta ICSIstä PAS. Molemmista nega.

Ongelma meillä miehen siittiöissä, hänellä on suvussa myös muita kenellä on ollut samoja ongelmia.

Seuraavat vaihtoehdot julkisella meillä on vielä kolmas ICSI (jos HUS suostuu) joko omilla tai luovutetuilla siittiöillä. Lisäksi lääkäri mainitsi viimeksi jostain Turussa olevasta klinikasta, jossa voitaisiin tutkia miehen sukusoluja tarkemmin, mutta jonot 6kk.

Tässä sitten aamulla googlailin yksityisen palveluita, ja mieleeni juolahti, että jos päädymme käyttämään luovutettuja siittiöitä (johon on suuri mahdollisuus) niin meillehän tavallaan aukeaa lisäovia siinä mielessä, että välttämättä emme tarvitse rankkaa ICSI-polkua vaan ehkä myös inseminaatio riittäisi.

Keskustelen tästä tosiaan huomenna hoitajan kanssa kun ilmoitan meidän raskaustestin negan, mutta onko teillä tietoa siitä, että voidaanko yksityisellä aloitella inseminaatioita sillä aikaa kun mahdollisesti jonotamme julkisella ICSIin/tarkempiin tutkimuksiin?

Onko teillä muuten myös kokemuksia yksityisistä klinikoista Helsingissä? Felicitas, Ovumia jne? Yksityisellä varmaan pääsisi hoitoihin nopeammin jopa kesällä?

vahva suositus Pihlajalinnan lapsettomuusklinikalle

Moikka. En malttanut olla testaamatta ja testasin jo eilen pregchekillä ja haaleaa viivaa näytti hetken kerkesin innoita kun tuli mieleen vaikuttaakohan tukilääkitys progynova ja terolut tulokseen? tänään myös apteekintesti näytti haaleaa viivaa ja testipäivä vasta 19.6 on tää kyl ku ei uskalla iloita. Millonkohan sinne ekaan ultraan pääsee?

Liitteet

• DF2B239D-073F-40C4-86FD-67FFC9204547.jpeg
    DF2B239D-073F-40C4-86FD-67FFC9204547.jpeg
    22.5 KB · Katsottu: 249
Onnea! Kumpikaan lääke ei sisällä hcg:tä joten ei vaikuta raskaustestin tulokseen!
Varhaisultra on yleensä viikolla 7-8 ja ainakin julkisella meillä kuuluu kun on hoitoalkuinen.
Kiitos tiedosta miten ne viikot nyt lasketaan? Ja mulla tehtiin siirto ovumia fertinovalla niin voinkohan päästä kunnalliseen varhaisultraan?

Takaisin