IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Uskon kyllä että oireettomuuskin voi tarkoittaa sitä parasta :Heartred

Miten paljon pistit pregnyliä ja miten monta päivää siitä nyt? Apua pitääkö mun tästä vielä kirmata prismaan tänä iltana :sign19 laughing7

Pistin 5000. Puolittumisaika on ilmeisesti 24 h., joten laskin että periaatteessa perjantaina pitäisi olla Pregnylit pois elimistöstä. Onkos smoothie oireillut? :)

Pistin 5000. Puolittumisaika on ilmeisesti 24 h., joten laskin että periaatteessa perjantaina pitäisi olla Pregnylit pois elimistöstä. Onkos smoothie oireillut? :)

Eilen iltapäivällä alkoi sellane kivistävä turvotus ja maha on kun ilmapallo, ei kiva pitää normihousuja, ja mietin jo et puskeeko hyperioireet vielä tässä mä kun sain viel eilen pienen annoksen lisää pregnyliä (1000 iu). Tai sit proget rupee vaikuttaan. Sit kohtua kivistää aina vessassa käydessä, niinku munanjohtimet vetäis kohtua eri suuntiin tai ois jotain kiinnikkeitä. Joo kuulostaa oudolta ehkä :hilarious: mutta en kyllä usko että nämä mitenkään raskauteen liittyis kun eihän se olis ees vielä kiinnittyny kunnolla jos ollenkaan jos edes on vielä hengissä tuolla.. Niin ja nyt on testejä haettu kaappiin valmiiksi :rolleyes:

Floki Tsemppiä sulle sinne.. Minä tiedän tuon miettimisen ja ne tunteet. Monet täällä tietävät. Mutta nyt vaan toivotaan parasta!

Lääkäri soitti tänään ja kertoi, että 14:sta munasolista 11 oli hedelmöittynyt. Nyt sitten jännätään, että jatkaako nämä kasvua ja saadaanko pakkaseen ja tuoresiirtoon. Se olisi perjantaina.

On tämä aikamoista. Olisi se ihana pitää vauvaa sylissä... sitä kohti :Heartred

Kissankäpälä

Onpa Kanna tylsä juttu tuo nega. Varmaan 50/50, onko minkä ikäinen alkio? Tiedän pari sellaista, joilla ei näkynyt ennen testipäivää.

Ihan mielenkiinnosta onko muilta mitattu AMH ja onko vaste hoitoihin ollut millainen?

Itsellä AMH 2,9 ja ensimmäinen IVF tuotti 13 solua.

Mulla AMH on mitattu kahdesti. Ekalla kerralla oli 3,9 ja tokalla 6kk myöhemmin 4,5, eli aika isoakin heittoa noissa saattaa olla. Ikäisekseni (36) se on joka tapauksessa aika korkea, ja rakkuloita tyhjennettiinkin yhteensä 36 (25 solua löytyi, osa raakoja). Varoiteltiin, että kato saattaa olla näillä määrillä suuri, mutta lopulta saatiin kuitenkin 6 blastoa. Mitään PCOS-oireita ei monirakkulaisten munasarjojen lisäksi ole.

Tämän aamun testissä oli vielä haleaakin haaleampi viiva. Huomenna ei varmaan näy enään. Luulen että olen kyllä nyt hävinnyt tämän pelin.
Tein tänään vielä RFSU:n testin. Ajattelin että säästän digitestin huomiseksi kun on oikea testipäivä.

Yritän olla ajattelematta koko asiaa koska jos edes vähän mietin mennyttä viikkoa ja mitä tässä nyt kävi niin murrun kyyneliin eikä mistään tule mitään. Eilen jo nukuin melkein koko päivän kun ahdisti niin paljon.

Nyt eikun huomisen testit vielä ja sitten pitää vaan yrittää hyväksyä asia ja elää eteenpäin kohti uusi pettymyksiä.

Tsemppiä Floki! Huomenna vielä testaillaan, sun peli ei oo vielä menetetty!

Mäkin kovasti koitin väittää täällä että teen testin vasta virallisena testipäivänä eli huomenna 12.6 mutta sorruin jo tänään... Vahva nega tuli. :sad001:sad001:sad001 Jonkuin aikaa sain tsempattua itseäni aamuani mutta sitten ihan yhtäkkiä kun googlailin yksityisiä klinikoita niin kyyneleet vaan tuli. :sad001

Kyllä on noi Luget (ja oma kroppa ja mieli) hämääviä. Mulla tehtiin PAS luonnolliseen kiertoon eli lopetin luget jo lauantaina 6.6. Samantien katosi se väsymys mikä mua oli vaivannut pari viikkoa, joten ajattelin että se oli nyt varmaan siinä.

Kun menkat kuitenkin pysyi pois ja menkkamuljuttelut jatkui, niin ajattelin että ehkä sittenkin... Koko ajan semmonen olo että kohta menkat alkaa mutta ei kuitenkaan. Sitten huomasin, että juoksen vessassa ihan jatkuvasti. 20 kertaa päivässä ei oo liiottelua. Joten ajattelin että luget on pois mun systeemistä ja että ehkä tä vessassa juoksu onkin oikea oire raskaudesta... Mutta ei sittenkään näköjään. :sad001

Meillä tosiaan nyt takana 2 ICSIä julkisella, molemmista oli saaliina vain yksi hedelmöittynyt alkio. Ekasta ICSIstä tehtiin tuoresiirto, tokasta ICSIstä PAS. Molemmista nega.

Ongelma meillä miehen siittiöissä, hänellä on suvussa myös muita kenellä on ollut samoja ongelmia.

Seuraavat vaihtoehdot julkisella meillä on vielä kolmas ICSI (jos HUS suostuu) joko omilla tai luovutetuilla siittiöillä. Lisäksi lääkäri mainitsi viimeksi jostain Turussa olevasta klinikasta, jossa voitaisiin tutkia miehen sukusoluja tarkemmin, mutta jonot 6kk.

Tässä sitten aamulla googlailin yksityisen palveluita, ja mieleeni juolahti, että jos päädymme käyttämään luovutettuja siittiöitä (johon on suuri mahdollisuus) niin meillehän tavallaan aukeaa lisäovia siinä mielessä, että välttämättä emme tarvitse rankkaa ICSI-polkua vaan ehkä myös inseminaatio riittäisi.

Keskustelen tästä tosiaan huomenna hoitajan kanssa kun ilmoitan meidän raskaustestin negan, mutta onko teillä tietoa siitä, että voidaanko yksityisellä aloitella inseminaatioita sillä aikaa kun mahdollisesti jonotamme julkisella ICSIin/tarkempiin tutkimuksiin?

Onko teillä muuten myös kokemuksia yksityisistä klinikoista Helsingissä? Felicitas, Ovumia jne? Yksityisellä varmaan pääsisi hoitoihin nopeammin jopa kesällä?

Voi Floki :Heartred:Heartred toivonrippeitä on vielä! Toi on varmasti ihan kamalaa. Mulla tuli ensimmäisestä ivf:stä kemiallinen ja se oli suoranaista kidutusta katsella kun ne viivat vähitellen hiipui pois. :sorry: hirveesti voimia :Heartred se on kuitenki kaiketi hyvä merkki että edes yritystä kiinnittyä on ollut.

Esmeralda1: en näkis mitään syytä miksei vois tehdä yksityisellä samalla inssejä kun odottelee hoitojen jatkumista julkisella, mut ehkä kannattaa varmistaa. Me tehtiin ainakin ivf yksityisellä samalla kun oltiin jonossa julkisella.

mulla ei ole niin mitään oireita..ylihuomenna testiä kehiin. Pelottaa jo nyt miten selviän jo pettymys taas tulee mutta aina sitä jotenki noustaan ja jatketaan tätä taaperrusta eteenpäin kohti seuraavaa steppiä.

Floki....voi ei.... Kuulostaa kemiallisesta vaikka eihän se varmaa vielä ole. Otetaanko teidän hoitopaikassa veritestiä? Olisko se paikallaan nyt?
Kyllä sä selviät ihan varmasti tästä. Kun uusi hoito kierros alkaa niin siinä mielikin alkaa tosi nopeesti nousemaan ja toivo taas herää.

Esmeralda1 jos ikä tulee vastaan niin sitten suosittelen yksityistä, jos mahdollista mennä. On nopeeta toimintaa ja ei ole ns jonoja.
Mulla on sellanen kuva että hoitoja ei voisi tehdä molemmissa yhtä aikaa.... Mut voin olla väärässä. Koska jos Nopsukin oli tehnyt... Hmm.. Mä kysyisin ehkä ensin sieltä mahdolliselta yksityiseltä puolelta ennen kuin kysyisin julkiselta puolelta asiaa.

Voi Floki... voimia, varmasti ihan kamalaa toi epätietoisuus!

Esmeralda1 meille sanottiin, ettei mitään ongelmaa tehdä yksityisellä hoitoja samalla kun jonottaa julkiselle. Käsittääkseni on aika tavallistakin, että tehdään esim. inseminaatioita samalla kun jonotellaan. Säästöähän se on jos sattuisikin tärppäämään ennen kuin verovaroilla tehty hoito alkaa. Mutta totta kai kannattaa itse varmistaa tuoreimmat käytännöt, eihän sitä tiedä vaikka koronakin olisi tuonut jotain uusia linjauksia. Mutta aina voi varmasti käydä yksityisellä keskustelemassa ja kuulemassa, mitä ajatuksia tilanteenne siellä herättää, ja millaisia vaihtoehtoja voisi ajatella.

@Blanca En tiedä veritesteistä. Ekan PASin jälkeen ei ainakaan mitään veritestejä tehty. Ilmoitin vaan negan kotitestistä ja vastaukseksi tuli että ok, lääkkeet voi sitten jättää pois heti. Meinaan kyllä huomenna kun ilmoitan testituloksesta laittaa myös viestiä että on näyttänyt plussaa aiemmin mutta ei enään (jos huomenna nega). HUS:issa ollaan hoidoissa.

Harmittaa vaan että jos tämä ei nyt onnistu niin ei varmaan ehdi tehdä uutta PASsia ennen kesätaukoa. Laskin että jos maanantaina alkaisi vuodot niin PAS ehtisi mahdollisesti tehdä viimeisenä päivänä ennen kesätaukoa, mutta en tiedä katsooko klinikka että liian iso riski että ei ehditä niin jätetään sitten syksyyn.

@Esmeralda1 En tiedä miten on inseminaation kanssa yksityisellä kun jonottaa julkiselle. Ainakin olen ymmärtänyt että jos hoitojen kautta on saanut alkioita pakkaseen niin ne pitää "käyttää pois" ennenkuin saa jatkaa hoitoja julkisella. En tosiaan ole tästäkään ihan varma kun ei ole omaa kokemusta.

@Esmeralda1 En tiedä miten on inseminaation kanssa yksityisellä kun jonottaa julkiselle. Ainakin olen ymmärtänyt että jos hoitojen kautta on saanut alkioita pakkaseen niin ne pitää "käyttää pois" ennenkuin saa jatkaa hoitoja julkisella. En tosiaan ole tästäkään ihan varma kun ei ole omaa kokemusta.
Joo toi on muuten totta. Alkiota ei voi olla pakkasessa muualla jotta hoidot julkisella voi jatkua. Mutta insseissähän ei sitä ongelmaa ole. Aina voi tosiaan käydä juttelee yksityisellä. Mulla on hyviä kokemuksia sekä felicitaksesta että dextrasta.

Aattelin nyt päivittää pitkästä aikaa, kun ei ole ketään muutakaan kelle näitä asioita kertoa. Oon tässä sivussa myötäelänyt kyllä tässä ketjussa joka päivä. Mutta siis tein nyt positiivisen testin 6. pas:n jälkeen. Vatsaa nippailee ja alaselkä tuntuu oudolta. Rintoja myös särkenyt. Eilen oli kamala migreenikohtaus ja heräsin jo nukahdettua oksentamaan. En tiiä mitä odottaa, kun tämä jo kolmas raskaus, eikä vielä ole vauvaa sylissä. Hyperemeesikin pelottaa, kun viimeksi oksensi 10 viikkoa yötä päivää ihan turhaan. :blackeye:

Tsemppiä Henna, toivottavasti raskaus etenee hyvin!
Kiitos! Nii ja itkuherkkyys unohtui mainita tästä oirelistasta. Aamulla tuli itkettyä ja nyt illalla tuli itkut (aiheesta kylläkin) ku luulin, etten ollu aamulla ottanut Progynovaa, mutta olin ilmeisesti ottanut väärän päivän kohdalta :blackeye:

Onnea @Henna plussasta! Toivottavasti kaikki menee nyt tällä kertaa hyvin!

Itsellä ei ollut koskaan ennen ollut migreeniä ennen IVF-hoitoja. Sit pistoshoidon aikana sain kaksi kertaa ja kerran vielä kuukausi jälkeenpäin aurallisen migreenin.

On se jännä kuinka paljon hormoonit vaikuttaa meihin. En usko että miehet voi koskaan täysin ymmärtää näitä hormoonijuttuja. Ärsyttää joskus kun on itse niin hermona just hormoonien takia ja mies tuiskii takaisin että rauhoitu nyt jo, kun oikeasi haluaisi vaan sen rauhoittava halin.

Täällä on odotettua piinallisemmat piinapäivät. Ensimmäisenä sulatettu alkio ei ollut hyvä, joten toinenkin sulatettiin. Toka onneksi oli hyvä siirrettäväksi. Vaan nyt on sitten pakkanen tyhjä, joten kyytiin päässeeseen huurunenään kohdistuu kovat odotukset.

Henna Onnea positiivisesta testistä! Ja toivon, että kaikki menee tällä kerralla hyvin ja saisit kauan odotetun syliisi.

Flokille tsemppiä ja voimia

Meidän piti olla hedelmöittynyt eilen siis 11 munasolua ja tänään lääkäri ilmoitti, että niitä onkin nyt 12 :) Ymmärsimme niin, että joku oli jakautunut. Olisikohan siitä tullut kaksonen? Onko teille muille käynyt näin?

Huomenna tuoresiirto klo 14 : 30 ja sitten odottelemaan!

Kissankäpälä

Digitesti näytti tänään ei raskaana vaikka RFSUn testissä oli ihan tosi haalea viiva. Eli ei tästä nyt mitään tullut. Olen ihan rikki tästä ja ymmärrän miksi suositellaan että ei pitäisi tehdä testiä ennen oikeaa päivää mutta samalla on lohduttavaa tietää että jotain siellä tapahtuu ja yritystä on ollut.

Toivon että ehditään tehdä vielä siirto ennen kesätaukoa. Onneksi ei ole tosi pitkä tauko niin sit seuraavalla kierrolla varmaan pääsee taas yrittää.

Takaisin