IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onpa Kanna tylsä juttu tuo nega. Varmaan 50/50, onko minkä ikäinen alkio? Tiedän pari sellaista, joilla ei näkynyt ennen testipäivää.

Ihan mielenkiinnosta onko muilta mitattu AMH ja onko vaste hoitoihin ollut millainen?

Itsellä AMH 2,9 ja ensimmäinen IVF tuotti 13 solua.

Onpa Kanna tylsä juttu tuo nega. Varmaan 50/50, onko minkä ikäinen alkio? Tiedän pari sellaista, joilla ei näkynyt ennen testipäivää.

Ihan mielenkiinnosta onko muilta mitattu AMH ja onko vaste hoitoihin ollut millainen?

Minulla siirrettiin nyt 5 päivän ikäinen alkio.

Muistaakseni minun AMH oli samaa luokkaa, saatiin myös meidän ekasta punktiosta 12 munasolua (tyhjennettiin ehkä 21 follikkelia?), joista 11 oli kypsää ja 10 hedelmöittyi. Näistä saatiin pakastimeen 2*2d ja 4*5d alkiot.

Pahoittelut Kanna negasta, vaikka minäkin uskon ja toivon, että se siitä vielä voi muuttua.

Meidän se yksi epämääräinen munasolu ei lähtenyt jakautumaan eli yhtään alkiota ei saatu aikaiseksi. Mulla oli ajatuksena, että kokeillaan tätä yhtä hoitoa ja unohdetaan asia, jos ei onnistu. Nyt tuntuu, että onkin todella surullista ja raastavaa irrottaa tästä haaveesta. Lapsi olisi minulle toinen ja miehelle ensimmäinen. Me olemme jo 45 vuotiaita, joten tämä ei ainakaan odottelusta parane. Esikoinen sai alkunsa kun oli 40, yhdestä kerrasta, kun ehkäisy petti eikä jälkiehkäisykään tehonnut. Siitä plussasta on toki 5 vuotta aikaa, mutta silti jotenkin toivoin, että tämä vielä olisi mahdollista (ja ehkä jopa helppoa). Nyt meillä on joka tapauksessa kuukauden tauko hoidoissa. Juhannus-viikolla soitellaan lääkärille ja pohditaan jatkoa. Yksi vaihtoehtohan olisi luovutetut (nuoret!) munasout, jolloin onnistumisprosentti olisi paljon korkeampi.

Onnea ja tsemppiä teille kaikille! Tämä oli minun ensimmäinen hoitokierrokseni ja täytyy sanoa, että sympatiani teille kaikille, jotka olette tässä veneessä. Minua melkein itkettää ajatus siitä, että joku yrittää lasta vuosia ja aina saa pettyä. Toivon ihan jokaiselle täällä onnistumista ja toisaalta myös suuresti voimia kestää pettymyksiä ja surua.

:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred:Heartbigred

Ompa toivoa herättävää että tiedät tälläisiä muöhäön plussanneita tapauksia eli kyllä toivoa vielä on! :happy:

Mulla ollut vähän samanlainen tilanne kuin huskymamalla. Ensin amh 1,5 ja siitä puolen vuoden päästä 2,25. Antraalifolleja ollut kai ihan ok määrät, ei oikein ole puhuttu niistä :scratch nyt kuitenkin tänä keväänä ennen tätä ivfää kun ultrattu niin antraaleja ollut todella hyvin, oliko viimeksi jopa 12+12 ja sen perusteella lääkäri sanoi et mun amh todennäköisesti olis enemmänkin 3-4 välillä. Tässä hoidossa gonalia pistin 150 x 10päivää ja folleja tuli se ainakin 22kpl ja 20 munasolua. Juuri soittivat hedelmöittyneistä ja 17 kypsiä, joista 16 oli hedelmöittynyt normaalisti :Heartred en osannut kyllä näin hyvää hedelmöittämisprosenttia odottaa. Seuraavaksi maanantaina kuulen kuinka moni jatkanut 5pv ikäisiksi.

Mahtava saalis Smoothie! :wideyed::Heartred Noilla kelpaa tehdä siirtoja!

_valo_:lle tsemppiä jatkoon, mitä ikinä päätättekään! Olet onnekas, kun olet kuitenkin esikoisesi saanut tuossa vaiheessa eli varmasti mahdollisuudet toiseenkin on olemassa.

Mahtava saalis Smoothie! :wideyed::Heartred Noilla kelpaa tehdä siirtoja!

_valo_:lle tsemppiä jatkoon, mitä ikinä päätättekään! Olet onnekas, kun olet kuitenkin esikoisesi saanut tuossa vaiheessa eli varmasti mahdollisuudet toiseenkin on olemassa.

Kiitos :) meillä ongelmat ollut siis limakalvon rakenteessa, nimenomaan luteaalivaiheessa. Ja mullahan on aina tiputtelua luteaalissa, vain luget pitää poissa.

Onko teillä millaisena jatkunut punktion jälkeinen vuoto? Punaisena vai ruskeana/vanhana verenä? Mulla edelleen tulee pyyhkiessä punaista ja nyt alkoi mietityttää tuleeko se oikeasti vielä tuoreena punktion jälkimainingeista vai voiko tulla limakalvolta, mikä ei varmaan hyvä juttu limiksen kannalta:wideyed:

_valo_ tsemppiä tilanteeseen ja tuleviin päätöksentekoihin. Nämä on niin vaikeita asioita, koska mitään takeita tuloksesta ei ole, mutta toisaalta jaksaa aina toivoa sitä parasta lopputulosta :Heartred Voimia teille molemmille!

Mulla on Kanna peukut pystyssä, että muuttuu plussaksi! :thumleft

Minulla AMH oli viime mittauksessa 1,53. Sen jälkeen sitä ei olekaan mittailtu, mutta kait sekin voi vaihdella, miten smoothiellakin oli käynyt..Sulla oli mahtava saalis, onnea! Toivottavasti pääset pian siirtoon :) Saa nähdä, mikä on minulla kasvavien follikkelien määrä seuraavassa ultrassa. Tämä on yhtä jännittämistä ja aina tuntuu, että kunhan seuraavan ultran selvittää kunnialla niin on taas askeleen onnekkaampi.

Minua kiinnostaa myös vuoto ja olot punktion jälkeen? Kauan on mennyt toipumisessa. Meillä puntio ajoittuu juuri juhannusviikolle (jos sinne asti päästään) ja olisi tarkoitus lähteä juhannuksen viettoon mökille sukulaisten kanssa. Kukaan siellä ei tiedä näistä hoidoista, joten toivottavasti olo olisi suht normaali :nailbiting:

Kiitos :) meillä ongelmat ollut siis limakalvon rakenteessa, nimenomaan luteaalivaiheessa. Ja mullahan on aina tiputtelua luteaalissa, vain luget pitää poissa.

Onko teillä millaisena jatkunut punktion jälkeinen vuoto? Punaisena vai ruskeana/vanhana verenä? Mulla edelleen tulee pyyhkiessä punaista ja nyt alkoi mietityttää tuleeko se oikeasti vielä tuoreena punktion jälkimainingeista vai voiko tulla limakalvolta, mikä ei varmaan hyvä juttu limiksen kannalta:wideyed:

Muistaakseni tuo tiputtelu kesti minulla 1-2 päivää punktion jälkeen tosi vähäisenä punaisena vuotona. Hoitaja antoi ohjeen, että joka päivä vuodon pitäisi vähentyä, niin silloin on normaali. Eli punktiosta seuraavana päivänä jo vähemmän vuotoa jne.

Minä en vuotanut lainkaan punktion jälkeen. Kahden päivän päästä tuli seksin jälkeen sperman mukana hieman rusehtavaa, mutta siinä kaikki.

Kiitos kaikille tsempeistä ja mukanaelämisestä! <3

Minua kiinnostaa myös vuoto ja olot punktion jälkeen? Kauan on mennyt toipumisessa. Meillä puntio ajoittuu juuri juhannusviikolle (jos sinne asti päästään) ja olisi tarkoitus lähteä juhannuksen viettoon mökille sukulaisten kanssa. Kukaan siellä ei tiedä näistä hoidoista, joten toivottavasti olo olisi suht normaali :nailbiting:

Minulla oli lievä hyperi ja kesti pari viikkoa toipua. Jos joku olisi tullut kylään silloin niin olisi kyllä heti huomannut että en ollut ihan kunnossa.

Noista testipäivistä. Minulla oli viime perjantaina 29.5 PAS jossa siirrettiin 5pvä blastokysti lääkkeelliseen kiertoon. Jos olisi ollut luomuna niin kaiken järjen mukaan ovulaatio olisi ollut 24.5? Eli silloin tekisin testin kaksi viikkoa ovulaatiosta eli nyt sunnuntaina? Eli voinko/kannattaako alkaa testaamaan jo nyt viikonloppuna?

PASissa sain kuitenkin testipäiväksi kaksi viikoa siirrosta, eli vasta ensi viikon perjantai.

Moikka!

Täällä uusi keskustelija liittyy mukaan :rolleyes: Oon seuraillut tätä ketjua jo pitkään ja nyt tuntui ajankohtaiselta itsekin kirjoitella.

Itselle tehtiin toinen ICSI ennen koronaa ja siitä saatiin kaksi alkiota pakkaseen. Eka PAS oli pe 29.5. ja nyt siis odotellaan. Kiva huomata, että täällä oli ainakin @Esmeralda1 ja @Floki, joilla on ihan sama tahti.

Ensimmäinen ICSI oli noin vuosi sitten. Silloin saatiin pakkaseen 4 alkiota, joista tuli tuli yksi kemiallinen ja kolme negaa. Minulle tehtiin tuolloin kahden PASsin jälkeen ERA-testi, joka osoitti päivän poikkeaman, eli käytännössä vaan kaksi jälkimmäistä alkiota siirrettiin silloin "oikeaan" aikaan ja toisesta niistä tuli kemiallinen.

Meillä lapsettomuus johtuu miehen retrogradisesta ejakulaatioista, eli siittiöt menevät virtsarakkoon, eivätkä tule ulos sperman mukana. ICSI on siis ainoa vaihtoehto, mutta muuten meille on vakuutettu, että tämän ei pitäisi vaikuttaa laatuun tai prosessiin.

Kiitos kaikille, että kerrotte omia kuulumisianne. Niitä on mielekiintoinen lukea ja niistä saa tukea.

Noista testipäivistä. Minulla oli viime perjantaina 29.5 PAS jossa siirrettiin 5pvä blastokysti lääkkeelliseen kiertoon. Jos olisi ollut luomuna niin kaiken järjen mukaan ovulaatio olisi ollut 24.5? Eli silloin tekisin testin kaksi viikkoa ovulaatiosta eli nyt sunnuntaina? Eli voinko/kannattaako alkaa testaamaan jo nyt viikonloppuna?

PASissa sain kuitenkin testipäiväksi kaksi viikoa siirrosta, eli vasta ensi viikon perjantai.

Itse sain 7 päivää siirrosta selkeän haamun, joka ilmeisesti oli kiinnittymisen yritys, seuraavana päivänä hailakampi haamu, verestä pp11 nega. Mitä olen englanninkielisiltä forumeilta lukenut, pp5 saattaa jo alkaa plussa näkymään hailakkana, siis jos kyseessä 5pv alkio. Pp5:hän olisi siis dpo10 vastaava (5+5) jos näin voi ajatella lääkkeellisessä kierrossa. Ainakaan oma lääkärini ei pitänyt mitenkään hulluna testata jo pp7.

Tietysti itsestä kiinni kuinka paljon haluaa itseään testeillä piinata, vai pystyykö ottamaan rennosti verikokeeseen asti. Itseä ei haitannut, että haamuviivasta hieman innostui vaikka lopputulos olikin nega, enemmänkin mielenkiintoista tietää että mahdollisesti yritti kiinnittyä, lääkäriäkin kiinnosti. Tosin itsellä vasta ensimmäinen kierros menossa joten jäitä on vielä toistaiseksi hatussa :)

Ja Huskymamalle tiedoksi, että itse olin aika kipeä ja tosi turvoksissa tasan 3 päivää punktiosta, mutta mulla olikin lievä hyperi. Päivä 4 olin takaisin töissä ja täysin hyvävointinen. Tosi yksilöllistä, mutta varautuisin kyllä pariin köllötelypäivään!

Hei kaikki!

Minäkin liityn mukaan. Meillä on tilanne se, että ollaan sateenkaariperhe, jossa kaksi lasta ennestään 2v ja 4v. Kolmatta yritetään. Alunperin minun piti ollan tämän kolmannen synnyttäjä, mutta nyt monien vaiheiden ja pitkän prosessin jälkeen luovuin tästä ajatuksesta ja puoliso yrittää nyt raskautua. Ei se ollut helppo päätös minulle. Ensimmäinen lapsi on puolison synnyttämä ja toinen minun. Minun raskautumiseni oll vaikeampaa - 7. inssillä onnistui ja sitä ennen ei yhtään plussaa. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja arvot eivät pysy paikoillaan vaan ns. seilaavat ylös ja alas. Se vaikeutti varmasti raskautumista. Olemme täyttämässä nyt syksyllä 43, joten kiire on siinäkin mielessä.

Puolisolla oli asiat ihan ok, kun ultrattiin suunnittelukäynnillä. Arvot kylläkin vähän alakanttiin, mikä ei ole ihme. Pelkän ultran perusteella lääkäri meinasi ehdottaa inssiä, mutta nähtyään labrat sanoi, että suosittelee IVF:ää. Menopuria menee ja huomenna toinen ultra ja ehkä ma keruu.

Me ollaan oltu ihan tulisilla hiilillä, koska klinikalle mennessä pitää olla täysin terve. Meillä on kaksi pientä lasta, jotka tuovat päiväkodista tauteja (ei onnistu etätyöt) ja aina tuntuu olevan jolla kulla jotain pientä flunssan poikasta... :sad001 Puoliso kävi ennen Menopurin aloittamista julkisella koronatestissä, koska oli lieviä flunssan oireita. Tulos nega ja saatiin aloittaa pistokset. Nyt sitten eilen hän aivasti kaksi kertaa ja niisti pari kertaa ja tänään sama. Lääkäri kommentoi siihen, että voi tulla huomenna ultraan ja sitten päätetään, että otetaanko uusi koronanäyte ja jos otetaan niin tuloksen pitää olla ilmeisesti selvillä ennen keruuta. Huh... ihan kamalaa tämä Täysin terveenä pysymisen pakko. Meidän piti allekirjoittaa klinikalla suostumus, että hoidot saatetaan keskeyttää ja klinikka ei korvaa kustannuksia. Eli pahimmillaan käy niin, että flunssa iskee ja sitten ei pääse toimenpiteeseen. Muutenkin jo stressaavaa aikaa tämä niin sitten vielä tämä jännääminen, että pysyykö terveenä vai ei... Koronanäyte maksaa klinikalla 249€. Ylimääräistä kuluahan tuo on. Onneksi saatiin edellinen näyte julkiselta ilmaiseksi. Lisäksi saatiin muitakin yksityisen määräämiä labroja ilmaiseksi julkiselta, kun soitin sinne ja sanoin, että nämä tarttis saada. Ihan hienoa, kun julkinen puoli tukee näin meitä lapsenhankinnassa. Toki itse hoidot ovat ne kalleimmat, mutta on tämäkin jotain.

Kaksi ensimmäistä lasta ovat siis tulleet inssillä ja tämä on meidän eka kerta IVF hoidoissa. Vähän on opettelemista vielä.

Kissankäpälä

Tsemppiä Kissankäpälä. :Heartred

Tuleepa hurjasti lisäkustannuksia jos noissa korona-testeissä joutuu parikin kertaa käymään. Toivottavasti pysytte terveinä ja pääsette etenemään suunnitellen aiktaulun mukaisesti.

Me ollaan yksityisellä hoidossa ja ollaan toistaiseksi päästy ''vähällä'', kun ultria ei ole montaa tullut, perinteinen IVF toimi ja toistaiseksi kaikki on mennyt hyvin. *Kopkop* Hirvittää silti rahanmenoa, kun tuloksella ei takeita. Mutta mitäpä sitä ei tekisi unelmiensa eteen.

Takaisin