Hei kaikki!
Minäkin liityn mukaan. Meillä on tilanne se, että ollaan sateenkaariperhe, jossa kaksi lasta ennestään 2v ja 4v. Kolmatta yritetään. Alunperin minun piti ollan tämän kolmannen synnyttäjä, mutta nyt monien vaiheiden ja pitkän prosessin jälkeen luovuin tästä ajatuksesta ja puoliso yrittää nyt raskautua. Ei se ollut helppo päätös minulle. Ensimmäinen lapsi on puolison synnyttämä ja toinen minun. Minun raskautumiseni oll vaikeampaa - 7. inssillä onnistui ja sitä ennen ei yhtään plussaa. Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta ja arvot eivät pysy paikoillaan vaan ns. seilaavat ylös ja alas. Se vaikeutti varmasti raskautumista. Olemme täyttämässä nyt syksyllä 43, joten kiire on siinäkin mielessä.
Puolisolla oli asiat ihan ok, kun ultrattiin suunnittelukäynnillä. Arvot kylläkin vähän alakanttiin, mikä ei ole ihme. Pelkän ultran perusteella lääkäri meinasi ehdottaa inssiä, mutta nähtyään labrat sanoi, että suosittelee IVF:ää. Menopuria menee ja huomenna toinen ultra ja ehkä ma keruu.
Me ollaan oltu ihan tulisilla hiilillä, koska klinikalle mennessä pitää olla täysin terve. Meillä on kaksi pientä lasta, jotka tuovat päiväkodista tauteja (ei onnistu etätyöt) ja aina tuntuu olevan jolla kulla jotain pientä flunssan poikasta...
Puoliso kävi ennen Menopurin aloittamista julkisella koronatestissä, koska oli lieviä flunssan oireita. Tulos nega ja saatiin aloittaa pistokset. Nyt sitten eilen hän aivasti kaksi kertaa ja niisti pari kertaa ja tänään sama. Lääkäri kommentoi siihen, että voi tulla huomenna ultraan ja sitten päätetään, että otetaanko uusi koronanäyte ja jos otetaan niin tuloksen pitää olla ilmeisesti selvillä ennen keruuta. Huh... ihan kamalaa tämä Täysin terveenä pysymisen pakko. Meidän piti allekirjoittaa klinikalla suostumus, että hoidot saatetaan keskeyttää ja klinikka ei korvaa kustannuksia. Eli pahimmillaan käy niin, että flunssa iskee ja sitten ei pääse toimenpiteeseen. Muutenkin jo stressaavaa aikaa tämä niin sitten vielä tämä jännääminen, että pysyykö terveenä vai ei... Koronanäyte maksaa klinikalla 249€. Ylimääräistä kuluahan tuo on. Onneksi saatiin edellinen näyte julkiselta ilmaiseksi. Lisäksi saatiin muitakin yksityisen määräämiä labroja ilmaiseksi julkiselta, kun soitin sinne ja sanoin, että nämä tarttis saada. Ihan hienoa, kun julkinen puoli tukee näin meitä lapsenhankinnassa. Toki itse hoidot ovat ne kalleimmat, mutta on tämäkin jotain.
Kaksi ensimmäistä lasta ovat siis tulleet inssillä ja tämä on meidän eka kerta IVF hoidoissa. Vähän on opettelemista vielä.
Kissankäpälä