Pitkästä aikaa kirjoitan taas, olen kyllä käynyt pävittäin lukemassa. Pahoittelut heille, joilla ei ole onnistunut. Ihanaa että joku aina vihdoin saa toivotun viivan tikkuun.
Meillä alkoi tosiaan toinen Ivf-kierros ja täällä olen samoilla päivillä kuin Huskymama. (Huskymama, olitko jopa myös OYSissa hoidoissa?)
Eka Ivf meillä oli 6/2017 ja siitä tulin ihanasti ja uskomattomasti heti raskaaksi ja saatiin esikoisemme. Taustalla endometrioosi ja laparoskopialeikkauksella endometrioosipesäkkeiden poisto hoitojen alla. Lapsettomuutta kaksi vuotta ennen sitä.
Siitä jäi pakkaseen 2 +1 olkea, joita koitettiin siirtää alkuvuodesta 2020, kun ovulaatiot vihdoin osui oikealle päivälle. Aloitettiin jo syksyllä hoidot, mutta oli kilpirauhasen vajaatoimintaa ja muuta, mikä viivästytti aloitusta. Kannatti muuten tikutella ovista aika pitkään, ovisplussa tuli mulla vasta kp 16 ja kp18 välillä, vaikka oli letrot käytössä. Muistelisin, että eka ovulaatio saattoi mennä ohi, kun luulin sen jo menneen ja lopetin tikutuksen.
2 alkion oljesta päästiin alkuvuodesta siirtoon asti, ei tärpännyt. Toisesta soitettiin matkalle, että eipä ole tämä yksittäinen selvinnyt. Ei muuta kuin u-käännös ja kotiin itkemään.
Nyt sitten koronatauon jälkeen tosiaan saatiin uusi aika vielä ennen kesätaukoa pahan endometrioosin takia. Nyt olen pistellyt Gonal-F kaksi päivää ja juhannusviikolla on punktio ja siirto. Nollautrassa oli hyvä tilanne 8+10.
Tuli mieleen, että jos työnantajan kanssa on vaikeuksia lapsettomuushoitojen kanssa niin löysin itse hyvää materiaalia Väestöliiton sivuilta. Olikohan jollain hakusanalla lapsettomuus työnantaja tms. Siellä olisi hyvää pohjaa, jos täytyy jutella pomon kanssa. Onneksi itsellä on ollut ymmärtäväinen pomo, vaikka toki hoitojen yllättävästi selviävät poissaolot ei ole helppoja järjestää työpaikallakaan. Lapsettomuus on kuitenkin hurjan iso asia siitä kärsivälle ja sen aika on silloin kun se on. Tuossa linkkiä, polkuja pitkin pääsee lukemaan lisää aiheesta tuolta sivuilta.
https://www.vaestoliitto.fi/perhe-j...a-tyontekijan-perhe-elama/lapsettomuushoidot/
Tsemppiä kaikille eteenpäin!