(uusi yritys - aikaisempi viesti lähti liian aikaisin)
Elikkä ilmoittaudun myös keskusteluun uutena! Piinapäivät itelläkin menossa. Löysin keskustelun alunperin viime viikon lopulla ja piti kirjoittaa jo silloin, mutta en pystynyt lopettamaan aikaisempien viestien lukemista ja kestikin pari päivää kahlata kaikki viestit läpi eka
Jos jotain teen niin teen sen täysillä
Itse olen 32, mies hieman vanhempi. Meillä ongelma miehessä, muistaakseni simput jotain 100,000 luokkaa ja niistäkin puolet liikkumattomia.
Meille tehtiin eka ICSI 10/19, yksi hedelmöittynyt alkio saatiin ja siirrettiin 2 d vanhana. Ei tarttunut eikä saatu mitään pakkaseen, joten asetuttiin uudelleen jonoon. Saatiin lupa ilmoittautua uuteen ICSIin helmikuun kuukautisista.
Ehdin juuri ja juuri aloittaa Gonal F:t ennen kuin koronan takia hoitoja alettiin ajaa alas, ja koska lääkitys oli jo käynnissä niin meidät otettiin punktioon mutta tuoresiirtoa ei tehnyt. Koen meidät onnekkaiksi, ehdimme punktioon viimeisenä päivänä, kun punktioita vielä tehtiin ennen koronataukoja. Vain yksi hedelmöittynyt alkio saatiin tuolloinkin (5d), vaikka mies oli ollut sinkki-, foolihappo- ja d-vitamiinikuurilla marraskuusta. Simppoja etsittiin aina kiveksistä lähtien, eli myös mies joutui neulan ja puudutuksen alle punktiopäivänä. Ei kuulemma ollut kivaa.
Kun hoitoja käynnisteltiin taas niin ilmoittauduttiin PASsiin. PAS tehtiin viime viikon perjantaina, ja nyt on kallis lasti kyydissä, kaikki munat yhdessä korissa ja mitä näitä sanontoja nyt on. Jos ei onnistu, niin vaihtoehtona voi olla tarkemmat tutkimukset Turussa, mutta sinnekin kuulemma 6kk jono.
Ollaan myös mietitty luovutettuja siittiöitä (ollaan julkisella).
Mulla on ollut molemmissa hoitokierroksissa samat lääkkeet (Synarela, Gonal F, Ovitrelle, Luget). Säännölliset menkat ja nyt tehtiin myös luonnolliseen kiertoon PAS. Olin sunnuntaina ihan tööt ja väsynyt, jalat ei tuntunut oikein kantavan. Maanantaina mittailin pientä 37.2 lämpöä. Eilen oli vähän vatsavaivoja ja nipistelyjä. Ei oo kuitenkaan ollut vuotoa, eikä ollut ekankaan hoitokerran yhteydessä. En oikein tiedä mitkä oireista vois ehkä mennä kiinnittymisen piikkiin ja/tai mitkä Lugejen piikkiin. Heräilen yössä myös monen monta kertaa. Voiko Luget aiheuttaa tällaisia oireita?
Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä kaikille meille piinapäiviä viettäville!