IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
En vetäisi kahvista tai muustakaan ”kielletystä” ruuasta/juomasta mitään stressiä ennen plussaa. Muutenkin koitan olla suunnittelematta elämääni hoitojen ympärille, vaan olen varannut lomamatkat sun muut vaikka hoitoputkessa ollaankin. Ensikäynnistä on kaksi vuotta aikaa, joten aika paljon olisi elämää jäänyt elämättä ja lempiruokia syömättä, jos koko tämän ajan olisin elänyt raskaanaolevan rajoituksilla.

Onko kenelläkään tietoa tehdäänkö tänä päivänä enää kahden alkion siirtoja, jos on useampi siirto takana ilman tuloksia? Takana on nyt 1 tuoresiirto ja kolme pas:ia (plus 2x inssi). Viimeisimmästä pas:sta kemiallinen, kaikki muut negaa. Tällä viikolla viides siirto, jonka jälkeen pakkasessa vielä kaksi alkiota. Mietin vaan että jos tästä viidennestäkin tulee nega, olisiko mitään järkeä siirtää ne kaksi viimeistä yhtäaikaa? Ikää kuitenkin jo 36v ja kaikki siirretyt tuoresiirtoa lukuunottamatta ovat olleet hyvälaatuisia blastoja.

Taustalla on siis miehellä vasta-aineet ja itsellä endo-epäily, joka ei kuitenkaan ole näkynyt missään ultrissa ja oireilu muutenkin hyvin lievää.
Ovulaatiotestit eivät näytä minulle juuri koskaan plussaa vaikka ovuloin, lisäksi luteaalivaihe on lyhyehkö, joten näistä syistä siirrot tehdään aina lääkkeelliseen kiertoon.

Oliko muita menossa tällä viikolla siirtoon? Siiri kai ainakin? :)

Minä olen! .-) Meillä saatiin tänään 6 munasolua punktiossa. Torstaina on tuoresiirto. Tosin minä jännitän ensin huomiseen sitä, että hedelmöittyykö munasolu /-soluja. Me kun ollaan yli 40 v, niin niiden laatu ei välttämättä ole ihan priimaa. Meille puhuttiin alussa, että mennään Icsiin suoraan, mutta nyt sanottiin, että edetäänkin Ivf:llä. Munasoluja ilmeisesti saatiin enemmän kuin ajateltiin ja miehen sperma olikin hyvälaatuista (siitä tehtiin hoitojen alussa analyysi ja oli hieman alentunut laatu tuolloin). Voi kunpa siellä nyt edes yksi hedelmöittyisi ja saisi aikaan oikein hyvän alkion.

No me jännäillään sit melkein samoissa valo ja Siiri! Meillä nimittäin kans pe siirto. Viimeksi olin henkisesti aivan romuna piinaviikot, joten nyt koitan myös yrittää harhauttaa ajatuksia muualle ja etten testais liian aikaisin.. saa nähdä miten sujuu.. :shy:

Toisessa seurantaultrassa käyty ja nyt löytyikin jo 25 follia ja lääkäri oli sitä mieltä ettei tuoresiirtoa voida tehdä hyperstimulaatioriskin takia :smiley-angry017 en osannut jotenkin varautua itsellä tähän riskiin kun amhkaan ei ole mikään paras. Ja mietityttää myös mitä kurasoluja sieltä vaan löytyy kun usein kuulee et laatu kärsii kun enemmän folleja. Tänään pistän kuitenkin gonapeptylin ja keskiviikkona punktio. Silloin eri lääkäri joka päättää että voidaanko tuoresiirtoa tehdä mutta tuskin kun tämänpäiväinenkään lääkäri ei kannata siirtoa :sorry: onko kellään ollut vastaavaa ja kuitenki siirto olisi tehty? Tai mikä silloin punktiossa antaa viitteen siitä tehdäkö vai ei?

Tiedän että tää on varmasti aika pikkujuttu, 1 kk sinne tänne (jos muuta ei sit taas ilmaannu :lurking:), mutta silti pieni romahdus. Ollaan odotettu syyskuulta asti et pääsee ivf ja tuntuu vaan et ei jaksa enää yhtään odottaa et ois oikeasti mahdollisuus raskauteen.

Me ollaan smoothie samoilla päivillä, meilläkin keskiviikkona punktio edessä. Tsemppiä! :)

Toivottavasti meillä laatu korvaa määrän, munasoluja on ollut puolet sun määrästä. Jännittää, mutta josko kaikki menisi hyvin. :smiley-angelic001

Me ollaan smoothie samoilla päivillä, meilläkin keskiviikkona punktio edessä. Tsemppiä! :)

Toivottavasti meillä laatu korvaa määrän, munasoluja on ollut puolet sun määrästä. Jännittää, mutta josko kaikki menisi hyvin. :smiley-angelic001

Meilläkin oli ekassa ultrassa 16 follia ja olisin siihen määrään itse ollut tyytyväinen ettei laatu kärsisi :sour: en myöskään tiennyt että yli 20 follin ei saisi mennä kun tuo lääkäri sanoi et hypeririski jos yli 20.

Tsemppiä sinnekin punktioon! Onko tämä mones punktio sinulle?

Mep, täällä ainakin sanottiin kahden alkion siirrosta, että siinä kuunnellaan myös asiakasta (tämä siis julkisella puolella). Eli jos oltaisiin sitä toivottu niin tod. näk. olisivat suostuneet. Meilläkin ikää päälle 35, tuoresiirrosta + ja keskenmeno, ja tämän jälkeen kaksi negaa PASsia. Kolmas PAS onnistui, joten jäi sitten kuitenkin tuplasiirto testaamatta.

Meilläkin oli ekassa ultrassa 16 follia ja olisin siihen määrään itse ollut tyytyväinen ettei laatu kärsisi :sour: en myöskään tiennyt että yli 20 follin ei saisi mennä kun tuo lääkäri sanoi et hypeririski jos yli 20.

Tsemppiä sinnekin punktioon! Onko tämä mones punktio sinulle?

Minä olen ihan ensikertalainen näissä asioissa. Onko sulla aiempaa kokemusta?

Tsemppiä tän viikon punktioon meneville, ne menee varmasti oikein hyvin!:hello2

Itselle punktio oli yllättävänkin helppo, vaikka kärsin lääkäri-, operaatio- ja piikkikammosta. Kuten jossain aikaisemmin taisin kirjoittaakin, katetrin laittaminen oli pahinta koko operaatiossa. Itse pyysin kaikki mahdolliset lääkkeet heiltä, niin toimenpide ja odottelu meni mukavassa sumussa. :king

Kannattaa varata myös jotain evästä mukaan, mikäli kärsii helposti heikotuksesta pitkien ruokailuaikojen takia. Itsellä mukana olleet suolapähkinät ja kivennäisvesi olivat taivaallisia operaation jälkeen. Ja mukavat vaatteet päälle! Minulla katetri piti laittaa kyynärtaipeeseen eli sellainen yläosa kannattaa laittaa päälle, missä saa kyynärtaipeen helposti näkyviin ja pystyy tarvittaessa pitämään sen hihan ylhäällä koko päivän.

Minä piinailen täällä vielä viikon. Olen edelleen uskomattoman väsynyt, on huonoa oloa, rinnat turvonneet ja pääkipua on ollut nyt pari päivää (mitä on myös aina ennen kuukautisia). Eilen illalla vessassa pyyhkiessä paperiin tuli ihan pieni ruskeahko limainen viiva. Kaikki oireet menevät hyvin yksiin sekä raskausoireiden, että PMS-oireiden kanssa. :whacky011

Tsemppiä tän viikon punktioon meneville, ne menee varmasti oikein hyvin!:hello2

Itselle punktio oli yllättävänkin helppo, vaikka kärsin lääkäri-, operaatio- ja piikkikammosta. Kuten jossain aikaisemmin taisin kirjoittaakin, katetrin laittaminen oli pahinta koko operaatiossa. Itse pyysin kaikki mahdolliset lääkkeet heiltä, niin toimenpide ja odottelu meni mukavassa sumussa. :king

Kannattaa varata myös jotain evästä mukaan, mikäli kärsii helposti heikotuksesta pitkien ruokailuaikojen takia. Itsellä mukana olleet suolapähkinät ja kivennäisvesi olivat taivaallisia operaation jälkeen. Ja mukavat vaatteet päälle! Minulla katetri piti laittaa kyynärtaipeeseen eli sellainen yläosa kannattaa laittaa päälle, missä saa kyynärtaipeen helposti näkyviin ja pystyy tarvittaessa pitämään sen hihan ylhäällä koko päivän.

Minä piinailen täällä vielä viikon. Olen edelleen uskomattoman väsynyt, on huonoa oloa, rinnat turvonneet ja pääkipua on ollut nyt pari päivää (mitä on myös aina ennen kuukautisia). Eilen illalla vessassa pyyhkiessä paperiin tuli ihan pieni ruskeahko limainen viiva. Kaikki oireet menevät hyvin yksiin sekä raskausoireiden, että PMS-oireiden kanssa. :whacky011

Katetri, kanyyli... Mitä näitä nyt on.:laughing021

Meidän 6 munasolusta ei yksikään hedelmöittynyt. Yksi on vielä hiukan epäselvä. Ihmeen kaupalla voisi vielä alkaa jakaantua. Ja mua itkettää. Tämän piti olla eka ja vika hoito meille. Nyt en tiedäkään. Huomenna soittoaika lääkärille.

Meidän 6 munasolusta ei yksikään hedelmöittynyt. Yksi on vielä hiukan epäselvä. Ihmeen kaupalla voisi vielä alkaa jakaantua. Ja mua itkettää. Tämän piti olla eka ja vika hoito meille. Nyt en tiedäkään. Huomenna soittoaika lääkärille.

Voi ei olen pahoillani :Heartred voiskohan icsi toimia teillä kuitenkin jos nämä ei hedelmöittyneet ja jos lähdette uudestaan kokeilemaan. Hyvä että lääkärinsoitto kuitenkin jo pian!

Kiitos punktioon liittyvistä kokemuksista, joka me selvitään! Kanyyli itseäkin eniten jännittää.

Pahoittelut _valo_, pidän kaikki peukut tuolle epäselvälle, josko lähtisi kehittymään.

Minulle punktio ei ollut ollenkaan kiva kokemus.
Ensinnäkin jouduin odottamaan muutama tunti ennekuin pääsin punktioon, minua ennen oli 6 muuta paria. Tämä teki jo olon heikoksi kun ei saanut syödä eikä juoda ennen toimenpidettä. Itse toimenpiteessä annettiin aivan liikaa lääkkeitä. Jos vähänkin irvistin kun pisti kun ne teki punktion niin ne laitto lisää kipulääkkeitä. Olin niin tokkurassa koko toimeenpiteen ajan että oli vaikea pysyä hereillä ja en tajunnut mitään mitä ympärillä tapahtui. Kun punktio oli ohi ja piti nousta niin tuli niin paha olo että oksetti ja en pystynyt kävelemään, sain rullatuolilla lähteä ulos. Ne antoi minulle lääkettä pahaan oloon ja mehua, sitten nukahdin pariksi tunniksi. Kun heräsin pystyin vähän syömään mutta olo oli kyllä niin kamala. Päästivät vielä kotiin vaikka oli niin hirveä olo.
Mutta eihän tässä vielä kaikki. Minulta punktioitiin 27 follikkelia ("lievä" hyperi). Niin kesti pari viikkoa toipua. Ummetusta, turvotusta, hengenahdistusta, kipuja.

En tietenkään halua pelotella ketään mutta mua kaduttaa tosi paljon että ne käytti toimeenpiteessä niin paljon lääkkeitä. Turhaa omasta mielestä, kyllä minä vähän kipua voin sietää jos vaihtoehto on täystyrmäys. Jos joudun uudestaan jossain vaiheessa tähän niin tulen kyllä pyytämään että antaisivat mahdollisimman vähän kipulääkkeitä. Hyperistä en tietenkään syytä ketään, sellaisesta ei voi tietää kun ei ole ennen ollut hoidoissa.

Tämä HUS:issa.

Heippa, kirjottelen vähän kuulumisia. Meillä tosiaan eka ivf 2/20 (ei tuoresiirtoa, hyperin vaara) ja eka PAS 3/20. Ovuloimattomuus oli meillä ongelmana. Tuosta siirrosta onnistuttiin ja tänään oli eka kunnallinen ultra (13+4) ja kaikki näyttäis olevan hyvin. Että näinkin voi käydä :)

Täällä punktio ohi. 22 follikkelia tyhjennettiin ja 20 munasolua :happy: mihinkähän osa niistä 25 kpl hävisi (?) :scratch noh hyvä näin! Punktio meni hyvin mutta heti kun nousin ylös tuli pahoinvointi ja oksettava olo ja sain pahoinvoinninestolääkettä ja nestetiputus laitettiin, joka kai myös ehkäisee sitä hyperiä..? Tunnin sisään pahoinvointi helpotti. Mutta! Tuoresiirto on sittenkin mahdollinen! :woot: sain tänään vielä hcg-hormonipistoksen klinikalla kun mulla oli se gonapeptyl irrotuspiikkinä. Mutta katsotaan mun vointi nyt päivien kuluessa ja siirtopäivänä ja jos vointi maanantaina ok niin tehdään siirto :happy:

Mites MaPe20 siellä sujui? :)

Floki harmi että sulla oli noin ikävä kokemus. Voin vähän kuvitella tota pahoinvointifiilistä kun sitä itelläkin oli mut selvisin vähemmällä kuin sinä. Pahoinvointi on kyl tosi inhottava olo :wtf: mulle laitettiin kerran lisää kipulääkettä kun pyysin mut muuten kai normiannokset. Varmasti luulisi että toiveita kuunnellaan sitten jos uudestaan punktioon joudut. Mutta toivottavasti tuo kerta riitti :happy:

Onnea vielä palasaippua! :)

Kiitos punktioon liittyvistä kokemuksista, joka me selvitään! Kanyyli itseäkin eniten jännittää.

Pahoittelut _valo_, pidän kaikki peukut tuolle epäselvälle, josko lähtisi kehittymään.

Kanyyli laitettiin mulle onneksi kyynärvarteen niin ei tuntunut verikoetta enempää.

Takaisin