IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Mulla oli perjantaina siirto ja 2vkon päästä torstaina sai testata, 5 päiväinen alkio.
Luget ja zumenon meni 10+5 päivälle asti, mulle sanottiin että istukka ottanut 8 viikolla homman hoitaakseen niin lopetus kummastakin kerralla.

Kanna blaston kanssa testi ollut 11päivää siirrosta.
Lugejen kesto riippuu onko luonnolliseen kiertoon tehty siirto vai lääkkeelliseen. Lääkkeellisessä ne on tuonne rv 9-10 asti.
Luonnollisessa ne loppuu melkein heti alussa koska keho hoitaa itse.

Täällä näyttää olevan aika samassa vaiheessa olevia ainakin Zinnia ja Katariinap. Tsemppiä teille ja kaikille muillekin!

Kerkesimme tehdä alkuvuodesta punktion ja tuoresiirron. Sitten seuraava kierto oli minulla sekaisin niin ettei siirtoa tehty ja sitten iskikin jo korona. Nyt sitten viimein PAS reilu viikko sitten omaan luonnolliseen kiertoon. Verikoe olisi mulla vasta 29.5. eli kaksi viikkoa 4 päiväisen alkion siirrosta.

Minähän olen testannut jo monta päivää ja lauantaina ihme kyllä 8 päivää siirrosta testiin ilmestyi haalea viiva ja nyt toivon parasta!

Minulla lääkkeenä terolut ja muistan ottaa niitä vähän miten sattuu.

Minulla ei ole selvinnyt mitään syytä lapsettomuudelle. Kierto ja ovulaatiot normaalit, vaikka olen jo 38. Siksi tämä viiva testissä on jo iso onnistuminen, vaikka kaikki menisikin vielä pieleen.

Hei! Olisi taas kysymyksiä, jos täällä joku kokeneempi haluaa jakaa omia kokemuksia ja tietoja. :smiley-angelic006 O

ekaa kertaa tosiaan menossa PASsiin tiistaina, jossa on tarkoitus siirtää 5d alkio. Onko testipäivä aika 14 vrk siirron jälkeen vai voiko se olla jotain muutakin?

:pompus:

Meillä kysillä ainakin tuntuu olevan aina testipäivä 14 vuorokauden kuluttua. Näin ainakin minulla sekä 3 että 4-päiväisen siirron jälkeen.

Tsemppiä Zinnia ja katariinap - Plussaonnea teille! Minä voin vasta kuvitella, miten piinaavaa tuo odottelu on. Ja onnittelut Lentolle plussasta. Toivottavasti se siitä vahvistuu.

Meillä on tänään toinen seurantaultra. Mua jännittää sekin. Eilen illalla, kun ajelin äidin luota kotiin päin, niin olin näkevinäni haikaran. En tiedä onko se edes mahdollista näillä kylmyyksillä, mutta koitin sanoa sille, että toisi meillekin nyytin. Ihan hömpsähtäneeksihän tässä tulee. ❤️

Tsemppiä Zinnia ja katariinap - Plussaonnea teille! Minä voin vasta kuvitella, miten piinaavaa tuo odottelu on. Ja onnittelut Lentolle plussasta. Toivottavasti se siitä vahvistuu.

Meillä on tänään toinen seurantaultra. Mua jännittää sekin. Eilen illalla, kun ajelin äidin luota kotiin päin, niin olin näkevinäni haikaran. En tiedä onko se edes mahdollista näillä kylmyyksillä, mutta koitin sanoa sille, että toisi meillekin nyytin. Ihan hömpsähtäneeksihän tässä tulee. ❤️

Miltä ultrassa näytti? :)

Mulla eka seurantaultra keskiviikkona.

Kiitos kaikille tsempistä! :shy:

tänään dpo12 testasin CB:n herkällä testillä ja täysin tyhjä valkoinen ikkuna siellä näkyi. Uskon, että odotus on päättynyt tämän siirron tuloksen suhteen. Nyt vaan odottelen että menkat alkaisi, toivon mukaan jopa vähän myöhässä niin pääsisi ensi kiertoon taas PASiin. Muutenhan taitaakin mennä niin, että siirto osuu luonnollisen kiertoni mukaan tietysti viikonlopulle. :sad001

Katariinap voi olla että tulos ei muutu mutta voi olla että muuttuukin joten älä kuitenkaan vielä lopeta mitään lääkkeitä tms. Et varmaan tekiskään niin..
Mulle on sanottu hoitopaikasta että alkio voi myös kiinnittyä oletettua myöhemmin.

Ultrassa näkyi 7 munarakkulaa, jotka oli 11-16 cm. Olivat kasvaneet, mutta vielä pitäisi vähän kasvatella lisää. Torstaina vielä seuraava seurantaultra ja toivottavasti pe tai ma on punktio. Suurin haaste tänään oli löytää lisää lääkkeitä. Piti käydä 2:ssa eri apteekissa, jota ennen tehtiin ekan apteekin toimesta soittokierros Turun apteekkeihin. Olin kyllä tyytyväinen palveluun! ❤️
Kurja kuulla katariinap. Tsemppiä sulle.

Ultrassa näkyi 7 munarakkulaa, jotka oli 11-16 cm. Olivat kasvaneet, mutta vielä pitäisi vähän kasvatella lisää. Torstaina vielä seuraava seurantaultra ja toivottavasti pe tai ma on punktio. Suurin haaste tänään oli löytää lisää lääkkeitä. Piti käydä 2:ssa eri apteekissa, jota ennen tehtiin ekan apteekin toimesta soittokierros Turun apteekkeihin. Olin kyllä tyytyväinen palveluun! ❤️
Kurja kuulla katariinap. Tsemppiä sulle.

Kävitkö klinikan läheisimmässä apteekissa? Oulussa on ainakin OYSin viereisessä apteekissa hyvä varasto näihin hoitoihin käytettäviä lääkkeitä, ihan tarkoituksella :)

Kävitkö klinikan läheisimmässä apteekissa? Oulussa on ainakin OYSin viereisessä apteekissa hyvä varasto näihin hoitoihin käytettäviä lääkkeitä, ihan tarkoituksella :)

Käymme yksityisellä klinikalla, mikä on keskustassa ja sen jälkeen klinikan lähellä, 100m päässä, olevassa apteekissa. Heillä on kuulemma niitä yleensä varastossa, mutta nyt Mä olin hakenut viimeisen perjantaina. Uusia piti tulla jo, mutta ovat matkalla.,

Ikävä kuulla, että toistaiseksi monilla testit näyttävät negaa. Pidetään peukkuja, että ne vielä muuttuvat positiivisiksi.

Täällä jännäillään iltapäivän PASia. Ja panikoidaan myös, koska muistaakseni inseminaatioissa sanottiin, että pitää ottaa särkylääke ennen siirtoa ja nyt ei ole tullut moista ohjeistusta. Onkohan siitä jotain haittaa, jos ottaa varmuudeksi?

Ikävä kuulla, että toistaiseksi monilla testit näyttävät negaa. Pidetään peukkuja, että ne vielä muuttuvat positiivisiksi.

Täällä jännäillään iltapäivän PASia. Ja panikoidaan myös, koska muistaakseni inseminaatioissa sanottiin, että pitää ottaa särkylääke ennen siirtoa ja nyt ei ole tullut moista ohjeistusta. Onkohan siitä jotain haittaa, jos ottaa varmuudeksi?

Pas ei kyllä satu millään tavalla. En oo inssissä koskaan ollut, joten en tiedä minkälainen värkki siinä sisuksiin laitetaan,, mutta passissa se on hyvin ohut, ei tunnu miltään. Koko homma on muutenkin ohi viidessä minuutissa.

Pas ei kyllä satu millään tavalla. En oo inssissä koskaan ollut, joten en tiedä minkälainen värkki siinä sisuksiin laitetaan,, mutta passissa se on hyvin ohut, ei tunnu miltään. Koko homma on muutenkin ohi viidessä minuutissa.

Mihinhän toimenpiteeseen sekoitin tämän, koska joskus piti ottaa särkylääkkeitä ennen toimenpidettä? Totta puhuit, PAS ei tuntunut yhtään. Inseminaatio tuntui itsellä jonkin verran epämukavalta ja vihlovalta ja verta tuli hieman operaatioiden jälkeen.

Nyt on meilläkin eka 5 päiväinen tyyppi kyydissä, luget mukana vielä viikon ja testipäivä on tasan kahden viikon päästä. Olen päättänyt, etten tule tekemään testiä ennen tuota maagista aamua. Katsotaan miten onnistun aikomuksessani. :D

Ainakin aukiolotutkimukseen olisi pitänyt ottaa särkylääkettä ennen toimenpidettä. Mulle ei koskaan tullut kotiin sitä lääkitysohjetta joka oli postitettu, vaan menin ihan natuna. Ihmetteli se tekijä etteikö lääke auta - tota öö, mikälääke :eek:? Toinen putki ilmeisesti kramppasi kivusta umpeen niin ei saatu luotettavaa tulosta. Että kiva :mad:.

Mihinhän toimenpiteeseen sekoitin tämän, koska joskus piti ottaa särkylääkkeitä ennen toimenpidettä? Totta puhuit, PAS ei tuntunut yhtään. Inseminaatio tuntui itsellä jonkin verran epämukavalta ja vihlovalta ja verta tuli hieman operaatioiden jälkeen.

Nyt on meilläkin eka 5 päiväinen tyyppi kyydissä, luget mukana vielä viikon ja testipäivä on tasan kahden viikon päästä. Olen päättänyt, etten tule tekemään testiä ennen tuota maagista aamua. Katsotaan miten onnistun aikomuksessani. :D

Muistaakseni särkylääke piti ottaa ennen punktiota :) niin varmaan siihen sekoitit?
Tsemppiä nyt odotteluun! Ja luja tahto sulla on jos jaksat odottaa sen 2vko :wink:grin Mulla on virallinen testipäivä ensi viikon ma. 1.6. Mutta oman kierron mukaan menkat alkaisi huomenna. Ja myös siirrettiin siis 5pvn blasto. :shy: Ja kuten aikaisemmin mainitsin niin eilen näytti herkkä testi pihasta negaa...

kiitos kaikille tsempistä! Leuka rinnassa odottelen nyt menkkojen alkamista, ja viimeinen lugepäivä onkin jo tänään... tulee olemaan mulla vuosisadan isoin yllätys jos tästä vielä testitulokset muuttuis.:confused:

Heh, kummasti sitä unohtaa mitä kaikkea mihinkin toimenpiteeseen kuuluu, vaikka esim. kavereille joutuu selostamaan tapahtumat tooodella tarkasti useaan kertaan aina kunkin vaiheen kohdalla. Tosiaan aukiolotutkimuksessa ja punktiossa on tainnut olla se särkylääkkeen ottaminen ennen toimenpidettä. Kauheaa kuvitella, jos aukiolotutkimuksessa ei olisi ollut lääkettä otettuna, kuten Nacrella. :wideyed:

Katariinap pidän peukkuja, että iloinen yllätys tulisi sinullekin tästä siirrosta. :smiley-angelic001

VMP. Miks mä kuvittelin et meil joskus menis joku asia hyvin. Spontaani raskaus ivf jonossa. No tänään sikiö todettiin kuolleeksi (rv 8+2).Kohtua pehmentävä lääke otettu ja pe cytotec. Koska pitää olla toinen kotona myös... Eli heinäkuulle hoidon suunnitteluun aika. Ekaa tehtiin 4 vuotta niin samaa kaavaa...

Takaisin