IVF/ICSI 2020

Mulla on kans hirveet pohdinnat et mihin seuraava ovis osuu ja onnistuuko ensimmäinen PAS, meillä pakkasessa ainostaan blastoja. Ja näyttäis että tietenki se dpo 5 on la tai su :banghead: Soitin klinikallekin, ja kuulemma ajoitusta voi hiukan säätää lääkkeillä, vain hyvin harvoin käy niin, että ajoitus menee pieleen kokonaan. Toki jos ihan luomukiertoon tehdään, niin sitten voi olla eri juttu. Ja voi olla että yksityisellä klinikalla eri lähestymistapa kuin julkisella.

minulla oli jo 28-vuotiaana amh 1,7, eikä siitä ole yksikään lääkäri ollut hirmuisen huolissaan. Toki se on alempi kuin sen ikäisellä keskimäärin, mutta kuulemma pitäisi riittää. Nyt pari vuotta myöhemmin olisi kiinnostavaa mitata se uudestaan.. Toki eri mittauskerratkin voivat kaiketi antaa aika ero tuloksen, eli ei sitä lukua kai kannata hirveästi stressata.
 
Meillä pas on ollut niin että alkion ikä +1 pvä. Eli ovispäivästä 5D alkio on siirretty kuusi päivää oviksesta. On sillä merkitystä minkä ikäinen, koska hoidoissa yritetään mahdollisimman paljon noudattaa luonnon omaa aikataulua.
 
Voihan piinapäivät...
Alkionsiirrosta 2pv. ja vielä pitäisi sinnitellä ainakin viikko ennen kun uskallan testata.. nythän sen pitäisi olla kiinnittynyt jos on kiinnittyäkseen ja tässä sitä tunnustelemaan kaikennäköisiä oireita mukamas :nailbiting::confused:
Jos jotain niin ainakin rinnat on arat mutta sehän voi olla lugesteronin sivuvaikutus...
Kuinka moni piinailee tällä hetkellä?
Oliko teillä plussanneilla mitään oireita varhain?
 
^Ihan samoissa mennään, eli toissapäivänä pas 5D-blastolla. Mä sain testipäiväksi 28.5. Viikko siis vielä... :nailbiting:
 
Jee, täällä on ovulaatio. Testasin jo illalla hieman ennen puolta yötä ja oli silloin jo plussa. Kai tämä silti tulkitaan, että tänään on ovulaatiopäivä ja siirto on tiistaina?

Minulle sanottiin, että Luget alkavat jo ennen siirtoa, mutta missään ei ole ilmoitettu milloin. Muistaako täällä kukaan, milloin teillä on alkanut 5d-alkion siirrossa sen käyttö? :pompus: Vitsit kuinka jännittävää!! Minulla testauspäivä on kesäkuun tokalla viikolla, se tuntuu kovin kaukaiselta vielä. :smiley-angelic006
 
Kanna minulla luget on alkanut kolme päivää ennen siirtoa 1x200mg aamuin illoin. Mutta varmasti ohjeistaa sua siellä hoitopaikassa, tämäkin saattaa olla yksilöllistä. :happy:
 
Luget alkavat yleensä alkion iän pituisen ajan verran ennen siirtoa. Lääkkeellisessä pakastealkionsiirrossa niillä huijataan kroppa kuvittelemaan, että ovulaatio tapahtui, ja niitä käytetään siis siitä "ovulaatiopäivästä" eteenpäin. Ovulaation ja alkion iän on oltava synkassa, koska kohtu on vastaanottavainen vain tietyn ajan tietyllä hetkellä ovulaation jälkeen, ja alkio on kykenevä kiinnittymään vain tietyn ajan tietyllä hetkellä, ja nuo pitää saada osumaan samaan aikaan.

Kannattaa soittaa klinikalle jo tänään, ja kysyä noista lugeista, eli lääkkeitä ei tule ottaa internetin neuvojen tai arvausten perusteella, vaan aina lääkärin ohjeiden mukaan, ettei siirto mene sen takia pieleen.
 
Kiitos Blanca ja Suski!

Nyt kun hieman rauhoittuneena muistelen, niin lääkäri sanoi viimeisessä ultrassa, että 2d alkion kanssa luget alkais samana päivänä ja 5d kanssa muutama päivä ennen siirtoa. Klinikka on tänään ilmeisesti kiinni eli toivon, että saan huomenna ohjeistusta milloin aloitan ne. :happy: toivon todella, että en olisi ymmärtänyt asiaa väärin ja ne olisikin pitänyt aloittaa tänään...
 
Kiitos Blanca ja Suski!

Nyt kun hieman rauhoittuneena muistelen, niin lääkäri sanoi viimeisessä ultrassa, että 2d alkion kanssa luget alkais samana päivänä ja 5d kanssa muutama päivä ennen siirtoa. Klinikka on tänään ilmeisesti kiinni eli toivon, että saan huomenna ohjeistusta milloin aloitan ne. :happy: toivon todella, että en olisi ymmärtänyt asiaa väärin ja ne olisikin pitänyt aloittaa tänään...
Sinänsä sinulla ovis on muutenkin jo tullut, joten kropan pitäisi olla siirron kanssa synkassa ilmankin lugeja. Mutta tosiaan näissä asioissa kannattaa aina kysyä klinikalta, ettei menisi tällaisen asian takia siirto pieleen.
 
Sinänsä sinulla ovis on muutenkin jo tullut, joten kropan pitäisi olla siirron kanssa synkassa ilmankin lugeja. Mutta tosiaan näissä asioissa kannattaa aina kysyä klinikalta, ettei menisi tällaisen asian takia siirto pieleen.

Okei, kiitos vastauksesta! Pidän peukkuja, että ne käsketään aloittamaan vasta viikonloppuna, koska aiheesta ei erikseen mainittu mitään. Minulle tehdään PAS luonnolliseen kiertoon ja on tarkistettu, että progetasot nousevat ovulaation jälkeen tarvittaviin lukemiin ja luget on annettu nyt vain vahvistamaan kiinnitystä.
 
Mä en oikein osaa sanoa olisinko mieluummin tämä selittämätön vai että olisi jokin syy vaikka minäkin oon pääni puhki usein miettinyt et mikä h*elvetti mättää. Molemmissa on kuitenkin hyvät ja huonot puolensa. Jos jäisi kokonaan lapsettomaksi (mitä en pysty edes miettimään ilman paniikkia) niin silloin olisi ehkä "parempi" jos olisi jokin selvä syy. Toisaalta meillä ehkä ainakin osasyy on löytynyt lapsettomuuteen mutta ei tiedetä vielä onko se ainoa asia kun ei vielä yhtäkään ivfääkään ole ollut. No pian se ehkä nähdään kun viikonloppuna pitäs stimulaatio alkaa.

Tiedättekö jatkaako yksityiset vielä tätä linjaa ettei mies saa tulla klinikalle antamaan näytettä tai punktioon? Meillä punktio pitäisi olla aikalailla tasan 2 viikon päästä. Mietin vaan että jos sperma pitää purkittaa kotona että miten ehditään klinikalle tunnissa koska jos on vähääkään ruuhkaa tai tapahtuu jotain niin ei kyllä ehdi..tai en haluaisi ottaa riskiä et siittiöt on sitte kuolleita tai hedelmöityskyky alentunut jos menee pidempään.
 
Smoothie meillä ainakin sanottiin niin, että kotona koska ne huoneet pitäisi joka asiakkaan välissä desinfioida ja resurssit siihen ei riitä. Tehän voitte sitten pysähtyä puolessa välissä matkaa vaikka ja hoitaa homma autossa. :cool:
Vähän extremeä mut pakon edessä ehkä voisi olla vaihtoehto ennemmin kuin ottaa riskin että siittiöt on ehtinyt mennä huonoksi.
 
Smoothie meillä ainakin sanottiin niin, että kotona koska ne huoneet pitäisi joka asiakkaan välissä desinfioida ja resurssit siihen ei riitä. Tehän voitte sitten pysähtyä puolessa välissä matkaa vaikka ja hoitaa homma autossa. :cool:
Vähän extremeä mut pakon edessä ehkä voisi olla vaihtoehto ennemmin kuin ottaa riskin että siittiöt on ehtinyt mennä huonoksi.

Niin, pakon edessä tuo on kai vaihtoehto.. En kyl tiedä miten mies asian ottaa :hilarious: :nailbiting:
 
Smoothie meillä ainakin sanottiin niin, että kotona koska ne huoneet pitäisi joka asiakkaan välissä desinfioida ja resurssit siihen ei riitä. Tehän voitte sitten pysähtyä puolessa välissä matkaa vaikka ja hoitaa homma autossa. :cool:
Vähän extremeä mut pakon edessä ehkä voisi olla vaihtoehto ennemmin kuin ottaa riskin että siittiöt on ehtinyt mennä huonoksi.

Yök kauhea ajatus ettei niitä huoneita puhdisteta jokaisen jälkeen, oli koronaa tai ei :wacky:
 
Onko muilla synarela aiheuttanut sitä, että kuukautiset myöhässä? Näköjään itselläni näin tapahtuu. Kerrankin ku odottaa että ne alkaa ni sitten ne ei tietenkään ala. Kaikkina muina kuukausina ne on tottakai ajallaan :banghead:
 
Onko muilla synarela aiheuttanut sitä, että kuukautiset myöhässä? Näköjään itselläni näin tapahtuu. Kerrankin ku odottaa että ne alkaa ni sitten ne ei tietenkään ala. Kaikkina muina kuukausina ne on tottakai ajallaan :banghead:

Minulla oli viikon myöhässä.
 
Takaisin
Top