IVF/ICSI 2020

Mulla on tänään ultra. Jännittävää nähdä, kuinka monta siellä on kasvamassa. Eilen aloitin Fyremadelin. Mä olen hiukan jännittänyt, miten mun verensokerit käyttäytyy näiden hormonien kanssa, mutta eipä niillä tunnu olevan vaikutusta. Helpottaa hurjasti tätä hommaa. Aika outoa, sillä normaali kierrossakin huomaan lähestyvän ovulaation insuliinin tarpeen nousuna. Toisaalta, tässä kierrossa sitä ei ole vielä tullut.
 
Onko muilla synarela aiheuttanut sitä, että kuukautiset myöhässä? Näköjään itselläni näin tapahtuu. Kerrankin ku odottaa että ne alkaa ni sitten ne ei tietenkään ala. Kaikkina muina kuukausina ne on tottakai ajallaan :banghead:

Mullakin myöhästyi 5 päivää. Melko tavallista synarelan kanssa niin en vielä huolestuisi :) vaikka tiedän, mäkin odotin niitä sillo koko ajan et jokojokojoko :nailbiting:
 
Nonii, eli aika yleistä tuntuu olevan. Kiitos vastauksista! Onneks ei vielä hirveä kiire ole ku nollaultra vasta 3.6. Mahtavaa Kanna, että siirto tiedossa, tsemppiä! Ja valolle tsemppiä ultraan. Tule sitte kertomaan kuulumiset :happy:
 
Melkein itkua väännän. Kuukautiset alkoi 5 päivää oletettua aiemmin. Eli heinäkuussa alkuun suunniteltujen hoitojen aikataulu kusee jo nyt. Kierron pv 22 tulee olemaan useita päiviä ennen annettua sumujen aloitus aikahaarukkaa. Onko kellekään käynyt näin? Siirtyykö hoidot aina vain kauemmas?
 
Kävin ultrassa ja sieltä löytyi 8 munarakkulaa, joista yhden halkaisija oli n. 12 mm ja loput hieman pienempiä. Lääkäri uskoi, että ne loputkin vielä saadaan kasvatettua. Nyt siis lisää Bemfolaa, Feromadel jäi päivän tauolle ja sitten jatketaan molemmilla. Seuranta ultra ensi maanantaina. :-)
 
Harmillinen tilanne Upunup. :sad001 Oliko sinun tarkoitus kesäkuussa aloittaa sumuttelu?

Hienoa _valo_. :) Mulla oli silloin stimulaatiovaiheen ekassa ultrassa sama määrä - kahdeksan munarakkulaa.
 
Minä olen yrittänyt kaivella jostain tietoa, että minä päivänä tehdään punktio.
Ekassa ultrassa sain tiedon, että punktio on joko kiertopäivänä 13, joka oli perjantai, tai kiertopäivänä 16, joka oli maanantai. Tokassa ultrassa sitten vahvistui, että punktio osuu maanantaille. Ja hyvä niin, jotta kaikki kerätyt munasolut olivat kypsiä.

Ja sitten pohdin sitä, että saako mies tulla sinne punktioon mukaan? Onko teillä ollut? Onko siitä oikeasti mitään apua siinä? Saako pitää kädestä tms.?
En tiedä miten nyt koronan takia, mutta silloin ennen korona-aikaa mies oli mukana. Piti kädestä ja toimenpiteen jälkeen talutti toimenpidehuoneesta lepohuoneeseen. Ja miehestä oli juttuseuraa lepohuoneessa. Sitten kun olin yli tunnin lepäillyt, niin pystyin ilman apuakin vaivatta kävelemään autolle.
 
Itse en ovuloi tyyliin ikinä, mutta olen käsittänyt et lääkkeiden takia ovulaatiota ei välttämättä tulisi muutenkaan punktiokierrossa.

Lueskelin tuolta aiemmasta viestiketjusta, että punktiokierrossa punktio on ikään kuin ovulaatio eli dpo 0.

Ja tästä viestiketjusta joltain aiemmalta sivulta
Pp 0 on siirtopäivä, dpo 0 punktiopäivä.

dpo = days past ovulation = päivät ovulaation jälkeen

Yritän itsekin tässä opiskella näitä lyhenteitä ynnä muita.
 
Kysyin tänään sitä miehen mukana oloa. Mies saa meidän klinikalla tulla mukaan ja antaa näytteen sitä ennen aamulla siellä. Lääkäri arvioi, että punktio olisi ensi viikon ke tai to. Onneksi ei töissä mitään ihan mahdottoman välttämätöntä silloin.
 
Ainiin mäkin kysyin tänään hoitajalta puhelimessa että mikä linja miehen suhteen ja täällä edelleen sama että ei saa tulla klinikalle ja näyte pitää antaa kotona ja näyte pitää olla 2h sisällä klinikalla. Miks mä oon luullu et tunti ois se aika o_O no luotan siihen, ja eiköhän me tunnissa ehitä klinikalle. Tänään siis kp2 ja parin tunnin päästä ekat gonalit :happy:
 
Onko täällä liian aikaisin testaajia? :arghh:
Ainakin katseeni kääntyy vähintään Zinniaan, joka on täysin samoissa päivissä mun kaa.. :angelic::shy:

eilen tein iltapissasta dpo9 testin ja nega... jotenkin pudotti takaisin maan kamaralle jälleen että voi toi nega vielä pysyä tuossa jatkossakin... lueskelin joitain ketjuja jossa porukka plussaa tosi aikaisin niin ehkä sitä halusi kokeilla ”jospa!”..:arghh:
 
Katariinap on ihan tosi aikaista testata vielä. Minkä ikäinen alkio teillä olikaan? Vaikka olisi blastokin niin tosi aikaista silti. Olisin vielä rennoin mielin. :headphone:
 
Kirjoittelenpa tähän vähän kuin muistiin meidän hoidon vaiheita. Lyhyellä kaavalla mentiin. Hoidon alkaessa kuukautiskierron tokan päivän iltana alkoi pistokset, joilla saatiin useita munasoluja kehittymään samaan aikaan. Viitenä iltana pistin pelkän Menopur-pistoksen. Sitten seuraavina seitsemänä iltana pistin kaksi pistosta, Menopur ja Fyremadel. Jälkimmäinen oli ns. jarrupiikki, joka esti ovulaation tapahtumisen liian aikaisin ennen punktiota. Yhteensä kahdentoista pistospäivän jälkeen oli vuorossa enää viimeinen piikki, munasolujen lopullisen kypsymisen laukaiseva irrotuspiikki. Irrotuspiikki Ovitrelle piti pistää 36 tuntia ennen punktiota.

Stimulaatiovaiheen eka ultra oli yhdeksäntenä kiertopäivänä, jota ennen olin siis pistänyt jo seitsemänä päivänä. Ekassa ultrassa näkyi 6 kpl 13-14-millimetrisiä munarakkuloita ja pari kymmenmillistä. Tokassa ultrassa suurin munarakkula oli 17 mm ja 13-16-millisiä oli seitsemän. Sitten tokassa ultrassa näkyi vielä pari 11-13-millimetristä munarakkulaa, joiden oletan olleen ekassa ultrassa vielä niin pieniä, ettei niitä ollut silloin laskettu. Tokassa ultrassa sain myös tietää punktion ajankohdan.

Pistosten pistäminen itse jännitti minua jonkin verran, varsinkin parilla ekalla kerralla. Pistäminen ei kuitenkaan sattunut. Vähän ajan kuluttua pistoksesta lääkeaine tuntui jonkin verran ihon alla, mutta tunne meni melko äkkiä ohi.

Sain ohjeen ottaa munasolujen keräyspäivänä 1 g parasetamolia tuntia ennen punktiota. Kun saavuimme klinikalle, niin mies meni antamaan näytteen ja mä menin lepohuoneeseen, jossa hoitaja laittoi mulle kanyylin. Kun toimenpidehuoneeseen pääsimme, niin sain kanyylin kautta kipulääkettä ja rauhoittavaa lääkettä. Munasolujen keräys sujui hyvin. Toimenpiteen ajaksi sain sormenpäähän vähän pyykkipoikaa muistuttavan sykemittarin, ja mies kertoi seuranneensa sen lukemia. Sykkeeni oli pysynyt tasaisena punktion ajan. Sitten takaisin lepohuoneeseen joksikin aikaa. Klinikalla vierähti yhteensä reilut kaksi tuntia, ja sitten kotiin.

Munasoluja saatiin kuusi, jotka kaikki olivat kypsiä. Niistä viisi hedelmöittyi. Kaksi päivää myöhemmin saimme väliaikatietoja: kaikki viisi alkiota näyttivät hyviltä.

Neljä päivää punktion jälkeen yksi alkioista siirrettiin kohtuun. Saimme kuulla, että myös kaksi muuta alkiota oli kehittynyt hyvin, ja ne pakastettiin samana päivänä. Viimeiset kaksi alkiota sen sijaan olivat lopettaneet kehittymisen, eikä niitä saatu pakkaseen.

Viimein koitti päivä, jonka lääkäri oli määrännyt raskaustestin tekemisen ajankohdaksi. Kävin laboratoriossa verikokeessa. Tulos oli, että P-hCG on alle 0.3. En ollut raskaana. Sain siis lopettaa tukilääkkeenä olleen Lugesteronin käytön.

Kaksi alkiota odottaa pakkasessa. Saa nähdä miten käy.
 
näyte pitää antaa kotona ja näyte pitää olla 2h sisällä klinikalla. Miks mä oon luullu et tunti ois se aika o_O

Alkuvuodesta kysyin hoitajalta tuota, että jos näytteen antaisi kotona, niin miten pitäisi toimia. Muistaisin myös, että hän sanoi ajaksi tunnin. Erityisen tärkeää on pitää näyte lämpimänä. Se ei saa jäähtyä. Purkin voi kuljettaa esim. ihoa vasten vaatteiden alla. Silloin kun asiaa kysyin, oli talvi, joten voi olla, että nyt lämpimämpään vuodenaikaan näyte on helpompi kuljettaa lämpimänä perille.

Tsemppiä tulevaan smoothie.! :)
 
Alkuvuodesta kysyin hoitajalta tuota, että jos näytteen antaisi kotona, niin miten pitäisi toimia. Muistaisin myös, että hän sanoi ajaksi tunnin. Erityisen tärkeää on pitää näyte lämpimänä. Se ei saa jäähtyä. Purkin voi kuljettaa esim. ihoa vasten vaatteiden alla. Silloin kun asiaa kysyin, oli talvi, joten voi olla, että nyt lämpimämpään vuodenaikaan näyte on helpompi kuljettaa lämpimänä perille.

Tsemppiä tulevaan smoothie.! :)

Juu, pitää ehkä vielä tarkistaa lääkäriltä asia :hilarious: ja kiitos! :) oli kiva lukea tarinasi vaikka loppu tietenkin ois mieluusti päättyny positiiviseen testiin. Onneks on kaksi pakkastoivonhippua :Heartred
 
Onko täällä liian aikaisin testaajia? :arghh:
Ainakin katseeni kääntyy vähintään Zinniaan, joka on täysin samoissa päivissä mun kaa.. :angelic::shy:

eilen tein iltapissasta dpo9 testin ja nega... jotenkin pudotti takaisin maan kamaralle jälleen että voi toi nega vielä pysyä tuossa jatkossakin... lueskelin joitain ketjuja jossa porukka plussaa tosi aikaisin niin ehkä sitä halusi kokeilla ”jospa!”..:arghh:

No todellakin olen testaillut, vaikka tiedän, että ei se vielä testissä näkyis, vaikka olis tärpännytkin. :nailbiting::wacky::grin
 
Juu testasin tänään sellaiseen halpis liuskatestiin ja nega oli. Tänään on 11dpo, mutta noi liuskatestit on kyllä ihan 25yksikön testejä, niin ei välttisti näkyisi vieläkään niillä... tai sitten näyttävät oikeaa. Alan jotenkin henkisesti valmistautuu että taitaa olla edessä taas PAS.

äsken tulin apteekista ja mukaan lähti clearbluen early detection sekä viikkonäytölliset testit! :shy: Saa se early detection kyllä odottaa huomisaamuun kun ennen menkkoja suositus on aamupissa. :nailbiting:
 
Hei! Olisi taas kysymyksiä, jos täällä joku kokeneempi haluaa jakaa omia kokemuksia ja tietoja. :smiley-angelic006 O

ekaa kertaa tosiaan menossa PASsiin tiistaina, jossa on tarkoitus siirtää 5d alkio. Onko testipäivä aika 14 vrk siirron jälkeen vai voiko se olla jotain muutakin?

Entäs luget, kauan niitä yleensä määrätään? Tietysti varmasti riippuu omasta hormonitoiminnasta, mutta alkoi mietityttämään, kun meillä on tarkoitus käyttää vain 3.6. asti ja kun jotkut ovat käyttäneet rv10 asti. Että täytyisikö kysyä mahdollista jatkoa niille vai riittääkö tosiaan omat hormonit? :pompus:
 
Takaisin
Top