IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Moi uusille, tsemppiä piinailijoille ja onnea onnistuneille! :greet025

Toivottavasti minäkin olen pian piinailija. Kävin aamulla kontrolliultrassa ja siellä näkyi yksi 17 - 18mm follikkeli. Jos ovulaatio osuu huomiselle, niin silloin PAS siirtyisi seuraavaan kiertoon, kiitos helatorstain. Nyt ihan muina ateisteina rukoilen täällä ylemmiltä voimilta vielä huomiselle negatiivista ovulaatiotestiä. Laskelmallisesti ovulaatio pitäisi olla vasta ke tai to ja toivon niin paljon, että kiertoni on edelleen hieman pitkähkö, mitä se on viime aikoina ollut. :smiley-angelic001 Meillä on 2 päiväisiä ja blastoja pakastimessa eli periaatteessa ovulaation kannalta ei väliä, paitsi tietysti tämmöisenä erityisviikkona.

Bianca, siittiömäärä oli aivan surkean vähäinen, 0.8milj jos en väärin muista. Ja vielä huonosti liikkuvia suurin osa. Tutkimuksista ei löytynyt syytä huonoon spermaan. Onneksi kuitenkin sen verran siittiöitä, että pystyttiin käyttämään miehen omia siittiöitä ja munasolujakin on saatu hedelmöittymään. Toivon niin kovasti, että joku pakkasihmeistä tarttuisi kiinni. Sinällään ensimmäinen ICSI ja pistäminen kohdallani ei mitään kammoja jättänytkään mutta vaikea hyperstimulaatio oli sen verran karmiva kokemus että sitä en toivoisi pahimmalle vihollisellenikaan. Jatkossahan tuon takia tuoresiirtoja meille ei tehdä vaan kaikki siirretään pakkasen kautta :cool:

Meiranainen toivottavasti onnistuu samasta satsista! Onhan jo kerran tärpännyt! :Heartred
Miehet varmasti helposti otta tuon siittiöasian jotenkin miehisyyden mittana. Joka ei sitä kuitenkaan ole. Meilläkään ei syytä löydetty asialle. Vähän aikaa mieheni stä käsitteli mutta totesi saman että ei osaa ottaa sitä sillä tavalla itseensä koska on fysiologinen asia mihin itse ei voi vaikuttaa. Ja kun muuten on niin täydellinen niin pakkohan se joku vika olla.hehehe laughing7

Vinkkinä muuten että meille lääkäri suositteli miehen syömään Sermatrop Alfa valmistetta. Ainoa valmiste joka on tutkitusti auttanut siittiöiden laatuun ja määrään. Maksaa ihan susi paljon (69€/kk) mutta ihan sama tässä konkurssissa. Apteekeista saa.

Ovulaatio testi näytti negatiivista. Kiitos universumi ja kaikki jumalat! Nyt sitten panikoin, tuleeko tässä kuussa ollenkaan ovulaatio. :D

En ole hirveästi lukenut eri palstoja ja tännekin olen hypännyt vauhdista käymättä alkupään keskusteluja, niin en tiedä onko aiheesta jo käyty keskusteluja, mutta haluaisin kuulla muiden lapsettomuudesta kärsivien ajatuksia ja fiiliksiä eräästä asiasta. Kumpi teistä on/olisi parempi, se että lapsettomuuteen löytyisi joku selittävä tekijä vai se, että lapsettomuus on selittämätön?

Me olemme selittämättömiä ja ajattelen usein, että tämä kaikki olisi ehkä helpompaa, jos asialle löytyisi joku selitys. Minulla on nuoruudessani yksi abortti takana (pillerit pettivät) ja miehelläni kävi edellisessä suhteessa yksi vahinko, mikä meni heti positiivisen testin jälkeen kesken eli molemmilla on "onnistumisia" taustalla ja nyt ei tärppää sitten millään. Ja kun syytä ei löydetä, niin emme voi saada edes hoitoa tai lääkettä tähän asiaan. :dontknow Toisaalta taas täytyy olla onnellinen, että paperilla molemmat ovat terveitä ja meillä on sisänsä mahdollisuudet onnistua tässä, mutta tämä selittämättömyys turhauttaa todella.

Minä olen yrittänyt kaivella jostain tietoa, että minä päivänä tehdään punktio. Minä otin Elonvan siis sunnuntaina ja perjantaina on ensimmäinen ultra. Sieltähän se varmasti selviää, mutta pystynkö jotenkin itse sitä haarukoimaan ja aavistamaan mihin se menee. Onko se 2-3 päivää ennen ovista vai voiko se olla jo aiemmin, jos foliikkelit kasvaakin odotettua nopeammin / isommiksi? Tai voiko tähän tulla vielä toinenkin ultra, josta vasta selviää punktiopäivä. Mun pitäisi siis saada järkättyä tuolle esikoiselle joku hoitopaikka siksi ajaksi tai mieluusti koko päiväksi. Hiukan hankalaa, koska meidä hoidoista ei monikaan tiedä (esim. mun äiti).

Ja sitten pohdin sitä, että saako mies tulla sinne punktioon mukaan? Onko teillä ollut? Onko siitä oikeasti mitään apua siinä? Saako pitää kädestä tms.? Mua alkaa pikkuhiljaa jännittää koko punktio, kun olen lukenut täältä kokemuksia. Vertasin sitä alkuun lapsivesipunktioon, josta selvisin hienosti ekaa odottaessa. Nyt olen ymmärtänyt, että se ei taidakaan olla ihan samankaltainen juttu.

Mulla oli mies mukana silloin kun yhdessä oltiin hoidoissa. Kaikki keräyskerrat ja istutukset.
Lääkkeet oli kyllä hyvät, ekalla kerralla otin rauhoittavankin kun en tiennyt mitä on odotettavissa, toiste en, pelkällä kipulääkityksellä. Mutta oli hyvä pössis silti :laughing021. Tokalla kerralla pistoskohta vuosi verta ilmeisesti aikalailla, joutuivat tunkemaan jotain sidekangasta tamponiksi mun sisään, näin sen lampun heijastavasta pinnasta peilauksena. Ei olis pitäny katsoa :nailbiting:. Yhtään ei sattunut eikä tuntunut, oli vain niin epätodellinen olo että tuo tapahtuu mulle..

Minä olen yrittänyt kaivella jostain tietoa, että minä päivänä tehdään punktio. Minä otin Elonvan siis sunnuntaina ja perjantaina on ensimmäinen ultra. Sieltähän se varmasti selviää, mutta pystynkö jotenkin itse sitä haarukoimaan ja aavistamaan mihin se menee. Onko se 2-3 päivää ennen ovista vai voiko se olla jo aiemmin, jos foliikkelit kasvaakin odotettua nopeammin / isommiksi? Tai voiko tähän tulla vielä toinenkin ultra, josta vasta selviää punktiopäivä. Mun pitäisi siis saada järkättyä tuolle esikoiselle joku hoitopaikka siksi ajaksi tai mieluusti koko päiväksi. Hiukan hankalaa, koska meidä hoidoista ei monikaan tiedä (esim. mun äiti).

Ja sitten pohdin sitä, että saako mies tulla sinne punktioon mukaan? Onko teillä ollut? Onko siitä oikeasti mitään apua siinä? Saako pitää kädestä tms.? Mua alkaa pikkuhiljaa jännittää koko punktio, kun olen lukenut täältä kokemuksia. Vertasin sitä alkuun lapsivesipunktioon, josta selvisin hienosti ekaa odottaessa. Nyt olen ymmärtänyt, että se ei taidakaan olla ihan samankaltainen juttu.

En usko, että sitä voi itse arvioida, milloin punktio on, kun niin moni asia vaikuttaa siihen. Minä jouduin käymään pari kertaa ultrassa ennen punktiota ja viimeisin ultra oli perjantaina, kun maanantaina oli punktio. Lääkkeillä säädettiin ja tarvittaessa jarruteltiin follikkeileiden kasvua. Minulla oli punktio kp 19, mutta kiertoni on ollut sekaisin jo reilun vuoden hoitojen vuoksi eli en osaa nyt sanoa, olisiko tuolloinollut luonnollisesti ovulaatio vai ei.

Ennen koronaa ainakin HUS:ssa sai olla mies mukana punktiossa ja käsittääkseni sieltä ei saa lähteä pois ilman saattajaa. Olin ainakin itse niin sekaisin lääkkeistä, että mies joutui tulemaan mukaani vessaan sairaalassa ja taluttamaan minut autoon operaation jälkeen. Miehestä oli henkistä ja fyysistä apua minulle operaatiopäivänä, koska minulla on kamala lääkäri- ja neulakammo. Itse toimenpide oli lopulta tosi iisi ja vähän vaan nipisti, lääkkeet piti huolen että olin sopivasti sekaisin ja tunnoton, ja pyysin ettei minulle selosteta tarkasti mitä tapahtuu. Lääkäri aina varoitti, että nyt pistää, kun mentiin neulalla munasarjoihin sisään. Ja niihin mentiin minulla molempiin vain kerran eli kaksi pientä nipistystä. Pahinta koko operaatiossa oli kanyylin laittaminen.

Meillä oli mies mukana punktiossa, mutta se oli ennen koronahommia. En tiiä miten nyt tällä hetkellä tapahtuu. Sai pitää kädestä ja itsellä ainakin helpotti. Jos tekee kipeetä niin sanot heti ja laittavat lisää mömmöjä suoraa suoneen niin menee joku 5sek kun auttaa. TAYSissa ainakin oli ihan paras henkilökunta ja sekin auttoi kyllä. Sen lisälääkeparkasun jälkeen että luulin sen kattovarsilampun kokoajan tulevan kohti vaikkei se mihinkää liikkunu oikeesti :hilarious: mulla ei myöskään oo kovin hyviä kivunsietokykyjä joten ehkä siksi tarvitsin lisää sitä lääkettä..

TAYSissa kanssa pitää olla saattaja, eivät päästä yksin haahuilemaan punktion jälkeen. Mikä on kyllä erittäin järkevää.

Ja itse kävin muistaakseni kolme vai neljä kertaa tsekkiultrassa. Lääkkeitä tuli vedettyä kaiketi kolmisen viikkoa melkein ennen punktiota. Itse en ovuloi tyyliin ikinä, mutta olen käsittänyt et lääkkeiden takia ovulaatiota ei välttämättä tulisi muutenkaan punktiokierrossa. Korjatkaa jos olen väärässä.

Muokattu viimeksi:
Tänne nyt lääkäriraportti. Eli uuteen hoitoon lähdetään mutta oikealla puolella nyt kaksi kystaa jotka pitäis häipyä ennen perjantaita jotta tähän kiertoon voisi tehdä stimulaation.
Jos ei niin saan microgynon pillerit 3 vkoksi ja sit tehdään siitä seuraavaan. Pillereillä kuulemma ne viimeistään lähtee.

Mulla ollut aiemmissa hoidoissa gonal f. Nyt vaihdetaan menopuriin jos saatais enemmän soluja vaikkakin mun vaste on ollut ihan ok. Mutta viimeinen hoito alusta asti niin kokeillaan. Onko mitä kokemuksia menopurista? Mieluiten onnistumisia haluan kuulla. :wink

Punktiota ei kyl kannata jännittää. Vaikka aina itsekin jännitän. Mut aina ollut helpompi kun ajattelee. Nyt tosin voi olla et mies ei pääse mukaan niin se voinee vaikuttaa. Mut hoitajat on tosi kivoja että luotan ja roikun sitten niiden kädessä siinä. :grin Mies muuten koronan takia joutuu oman osuutensa hoitamaan kotona ja viemään sinne punktioaamuna. Siellä ne huoneet ei ole käytössä nyt.

Kiitos vastauksista. Miehellä olisi ensi viikko lomaa ja toivoin punktiota sen vuoksi sinne. Ei tosin taida ehtiä, kun nyt on vasta kp 4 ja ensi viikon pe olisi kp 14. Vaikka eihän sitä tiedä, kun yksilöitä ollaan. Noissa ultrissa mun on ainakin helppo käydä, kun lapsi voi jäädä miehen kanssa kotiin. Punktioon haluaisin miehen mukaan, mutta varmistan vielä pe ekassa ultrassa, että onko se nyt koronan aikaan sallittua. Tytön kummitädille kerroin näistä hoidoista, jotta voidaan tarvittessa heitä käyttää lapsenvahteina. Yritetään heidän kanssa siis sumplia tätä, mutta heilläkin on töitä, joita voi rajallisesti siirtää / tehdä etänä. Mun omista töistä ei tahdo tulla enää mitään, kun koko ajan mietin tätä hoitoa ja on levoton tunne, että jotain nyt pitäisi tehdä jollekin, mutta en tiedä mitä ja mille. Meillä hoito aloitettiin 4 päivää sitten, joten tunnen itseni hieman oudoksi.

Muoks. Sen vuoksi tämä on aikataulujen puolesta hieman hastavaa, kun me olemme koronan vuoksi koko perhe kotona. Laitetaan lapsi vasta elokuussa hoitoon.

Muokattu viimeksi:
Ovulaatio testi näytti negatiivista. Kiitos universumi ja kaikki jumalat! Nyt sitten panikoin, tuleeko tässä kuussa ollenkaan ovulaatio. :D

En ole hirveästi lukenut eri palstoja ja tännekin olen hypännyt vauhdista käymättä alkupään keskusteluja, niin en tiedä onko aiheesta jo käyty keskusteluja, mutta haluaisin kuulla muiden lapsettomuudesta kärsivien ajatuksia ja fiiliksiä eräästä asiasta. Kumpi teistä on/olisi parempi, se että lapsettomuuteen löytyisi joku selittävä tekijä vai se, että lapsettomuus on selittämätön?

Me olemme selittämättömiä ja ajattelen usein, että tämä kaikki olisi ehkä helpompaa, jos asialle löytyisi joku selitys. Minulla on nuoruudessani yksi abortti takana (pillerit pettivät) ja miehelläni kävi edellisessä suhteessa yksi vahinko, mikä meni heti positiivisen testin jälkeen kesken eli molemmilla on "onnistumisia" taustalla ja nyt ei tärppää sitten millään. Ja kun syytä ei löydetä, niin emme voi saada edes hoitoa tai lääkettä tähän asiaan. :dontknow Toisaalta taas täytyy olla onnellinen, että paperilla molemmat ovat terveitä ja meillä on sisänsä mahdollisuudet onnistua tässä, mutta tämä selittämättömyys turhauttaa todella.

Vaikka me ollaan saatu yksi lapsi hoitojen avulla, mut ollaan selittämättömiä, niin kyllä se kaihertaa. Ja varsinkin hoitojen aikaan oli tunne, et asiaa olis helpompi käsitellä ja elää sen kanssa, jos olisi selkeä syy. Jotenki se syy olis helpompi hyväksyä ja oppia elämään asian kanssa. Vaikka miksei samalla tavalla voisi hyväksyä sitä selittämättymyyttä ja oppia elämään sen kanssa.. Mutta kun se selittämättömyys ei ole ”konkreettinen” syy. Niin siksi koen, että jos olisi syy, niin se olisi helpompi hyväksyä.

Itse kans ajattelen, että joku selkeä syy helpottaisi asian käsittelyä. Mutta vaikea sanoa kun on kokemusta vaan tästä selittämättömästä tilanteesta.. :sorry:

mä olen kokeillut gonalia, menopuria sekä elonvaa, uskoisin että vaste kaikkiin olisi ollut mulla melko sama, mutta juuri tuossa menopur kierrossa kävi niin, että kierto oli varmaan alkanut jo taustalla (koska yritin siirtää kiertoa lugesteroneja pidempään jatkamalla) ja siksi lääkitys alkoi liian myöhään eikä vasteesta tullut yhtä hyvä kuin muilla lääkkeillä. Näitä eri stimulaativaihtoehtoja taitaa olla jopa 7, ja ilmeisesti vain kokeilemalla näkee mikä kenelläkin toimii. Mut onneks vaihtoehtoja on!

Mulla on punktio ollut molemmilla kerroilla superaikasin, kp 12 jo, eli on todella yksilöllistä. Minulla myös itse toimenpiteet mennyt tosi helposti, tosin viimeksi mäkin sain sen sideharso tampoonin kun joku suoni meni ihan lopussa rikki. Sitä pois keriessä tuntui että sitä on siellä ainakin kilometrin verran :laughing001

Heh, mulla tulee koko ajan mieleen kysymyksiä. Tämä on niin uusi juttu, että päässä pyörii tuhatta ja sataa. :happy118 Mua askarruttaa siis se, että kun mulle tehtiin ensikäynnillä se munasarjojen ultraus ja todettiin, että niitä foliikkeleita olisi ollut siellä siinä kierrossa 7 kasvamassa (anteeksi, jos mun sanasto on ihan pielessä). Mulla on ikää jo yli 40 ja aloin miettiä, että onko tuo 7 tosi vähän vai ihan normi määrä. Iän myötä ne kai vähenee. Lääkäri kuitenkin sanoi, että näyttäisi siltä, että munasarjoissa vielä olisi toimintaa ja että olisin ovuloinut vasemmalta puolelta. Ja kuinka suuri osa noista siellä ensiultrassa näkyvistä voi asvaa siten, että se saadaan talteen? Noh - kukaanhan ei tiedä, kun kaikilla menee eri tavalla, mutta miten teillä meni?

Anteeksi tämä kysymystulva. :dontknow

J90
Ensimmäinen inseminaatio syksyllä 2018
2 inseminaatiota syksyllä 2019
1. IVF lyhyt kaava 1/20, tuoresiirto josta plussa!

Blanca
1.icsi 01/17 josta yksi selvisi siirtoon asti. Nega. Pakkanen tyhjä.
2.icsi 04/17 5 blastoa. Tuoresiirto kemiallinen. 1.pas KU. 2. Pas tyttö syntyi 07/18.
3. Pas syksy 2019 nega. 4. Pas nega.
3. Icsi huomenna eli 02/20.

Upunup
Suoraan ICSIin.
1. ICSI pitkä kaava 2/20

Nirppuli
3 inssiä keväällä 2019
1.ivf 09/2019, pitkä kaava. yksi siirtoon, 2 pakkaseen, ei siirrettävää sulatuksen jälkeen
2. ivf 02/2020, lyhyt kaava. Yksi siirtoon, 5 pakkaseen.

smoothie.
2 x inseminaatio 08-09/2019
1.ivf lyhyt kaava, 05/2020

Benelobe
1. Ivf pitkä kaava 11/19 6 alkiota -> tuoresiirto nega.

Ninnu 2020
Yritystä 2 vuotta
1 ivf pitkä kaava 02/20 sumutteluvaihe-->

Enkelinsiipi
Alkiodiagnostiikka hoitoihin hakeutuminen helmikuu 2018
1 Ivf/ICSI pitkä kaava 09/20, päättyi jo sumutteluvaiheessa
2 ICSI pitkä kaava, punktion tulosten odottelua, 10 munasolua

bluebe
Inseminaatio 11/2017
1. IVF/ICSI 01/2018 -> tuoresiirto nega
2. IVF/ICSI 05/2018 -> tuoresiirto plussa ja vauva syntyi 01/2019. Pakkasessa 5 huurunenää.
1. PAS 02/2020

Haaveilija******
1. Yksi inssi 4/19, nega
2. ICSI 10/19, tuoresiirrosta nega, pakkasessa 2

Mette82
*2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
*11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
*04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
*PAS 08/19, nega
*01/20 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 9 kypsää, 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, plussa ->kemiallinen.
*ICSI syksyllä 2020?

Catlady
2018 alkaen ilman ehkäisyä
03/18: Yksityiseltä lähete lapsettomuustutkimuksiin Naistenklinikalle
04/18: Luomuraskaus, josta km 5+5.
06/18: Nkl hyväksyy potilaaksi
10/18: 1. ovulaatioinduktio, ajoitetut yhdynnät. Ovulaatio tapahtunut liian aikaisin.
12/18: 2. ovulaatioinduktio, tavoitteena inssi, mutta jälleen ovulaatio liian aikaisin.
01/19: Lääkäri toteaa, ettei pystytä ajoittamaan inssiin -> siirto ivf-hoitopolulle.
05/19: 1. IVF. 14 follia, 11 munasolua, joista 10 kypsää. 9 hedelmöittyi normaalisti. Tuoresiirto 3. päivän alkiolla. Nega. Pakkaseen 3 blastoa.
11/19: 1. PAS-aikomus, mutta Estradotista huolimatta oma ovis ja liian aikaisin; ei pas
01/20: Kokeilussa Letrot, mutta oma ovis liian aikaisin; ei pas

elin.sand
2013 ilman ehkäisyä
2014 tutkimukset julkisella -> ei syytä lapsettomuuteen
1. IVF lyhyt kaava 10/19 - ei yhtään alkiota
2. ICSI lyhyt kaava 11/19 - 7 alkiota ja tuoresiirto, nega
3. PAS 02/20, plussa

VauVe
Endometrioosidiagnoosi
Ehkäisy pois 2018 kesällä, n. vuosi yritystä luomuna, ei tärppejä
IVF pitkällä kaavalla 10/2019, tuoresiirrosta nega. Pakkaseen jäi 2 alkiota.
PAS 01/20 josta plussa

Hentta
Suoraan ivf:n
1. IVF lyhyt kaava 4/2020

Palasaippua
10/2017 pillerit pois, yritys aloitettu
2018 monirakkulaiset munasarjat todettu
5/2019 ensimmäinen lapsettomuuspolikäynti
Tässä välissä teroluteja, ei vaikutusta muuta kuin kierron kestoon.
Syksy 2019 ovulaatiota ei tapahdu -> ovulaatioinduktio 3-4 kertaa
1/2020 IVF suunnittelukäynti
2/2020 IVF lyhyt kaava (ei tuoresiirtoa)
-> pakkaseen 2 alkiota
3/2020 PAS lääkkeelliseen kiertoon (5pv blasto)
4/2020 Positiivinen raskaustesti

PKK
Yritystä vuodesta 2016, tutkimuksiin 2019
2/2020 ICSI lyhyt kaava, tuoresiirto, josta plussa

Violetti
ICSI lyhyt kaava 2/2020, tuoresiirrosta nega. 2 alkiota pakkaseen.

Zinnia
1. IVF lyhyt kaava 01/2020, 6 x 3D-alkiota + 1 x 5D-blasto pakkaseen, ei tuoresiirtoa (menopur, fyremadel)
- 05/2020 PAS D5-blastolla (omaan kiertoon, tukena letrozol kp3-7)

Plussanneet
elin.sand
VauVe
bluebe
Palasaippua
PKK (L.A 16.11)

J90
Ensimmäinen inseminaatio syksyllä 2018
2 inseminaatiota syksyllä 2019
1. IVF lyhyt kaava 1/20, tuoresiirto josta plussa!

Blanca
1.icsi 01/17 josta yksi selvisi siirtoon asti. Nega. Pakkanen tyhjä.
2.icsi 04/17 5 blastoa. Tuoresiirto kemiallinen. 1.pas KU. 2. Pas tyttö syntyi 07/18.
3. Pas syksy 2019 nega. 4. Pas nega.
3. Icsi huomenna eli 02/20.

Upunup
Suoraan ICSIin.
1. ICSI pitkä kaava 2/20

Nirppuli
3 inssiä keväällä 2019
1.ivf 09/2019, pitkä kaava. yksi siirtoon, 2 pakkaseen, ei siirrettävää sulatuksen jälkeen
2. ivf 02/2020, lyhyt kaava. Yksi siirtoon, 5 pakkaseen.

smoothie.
2 x inseminaatio 08-09/2019
1.ivf lyhyt kaava, 05/2020

Benelobe
1. Ivf pitkä kaava 11/19 6 alkiota -> tuoresiirto nega.

Ninnu 2020
Yritystä 2 vuotta
1 ivf pitkä kaava 02/20 sumutteluvaihe-->

Enkelinsiipi
Alkiodiagnostiikka hoitoihin hakeutuminen helmikuu 2018
1 Ivf/ICSI pitkä kaava 09/20, päättyi jo sumutteluvaiheessa
2 ICSI pitkä kaava, punktion tulosten odottelua, 10 munasolua

bluebe
Inseminaatio 11/2017
1. IVF/ICSI 01/2018 -> tuoresiirto nega
2. IVF/ICSI 05/2018 -> tuoresiirto plussa ja vauva syntyi 01/2019. Pakkasessa 5 huurunenää.
1. PAS 02/2020

Haaveilija******
1. Yksi inssi 4/19, nega
2. ICSI 10/19, tuoresiirrosta nega, pakkasessa 2

Mette82
*2 inseminaatiota 06/18 ja 08/18 - negat
*11/18 IVF pitkä kaava, 16 kypsää munasolua joista 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.
*04/19 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 8 kypsää, 4 hedelmöittyi. Tuoresiirto, nega.1 alkio pakkaseen.
*PAS 08/19, nega
*01/20 ICSI pitkä kaava. 11 munasolua, joista 9 kypsää, 1 hedelmöittyi. Tuoresiirto, plussa ->kemiallinen.
*ICSI syksyllä 2020?

Catlady
2018 alkaen ilman ehkäisyä
03/18: Yksityiseltä lähete lapsettomuustutkimuksiin Naistenklinikalle
04/18: Luomuraskaus, josta km 5+5.
06/18: Nkl hyväksyy potilaaksi
10/18: 1. ovulaatioinduktio, ajoitetut yhdynnät. Ovulaatio tapahtunut liian aikaisin.
12/18: 2. ovulaatioinduktio, tavoitteena inssi, mutta jälleen ovulaatio liian aikaisin.
01/19: Lääkäri toteaa, ettei pystytä ajoittamaan inssiin -> siirto ivf-hoitopolulle.
05/19: 1. IVF. 14 follia, 11 munasolua, joista 10 kypsää. 9 hedelmöittyi normaalisti. Tuoresiirto 3. päivän alkiolla. Nega. Pakkaseen 3 blastoa.
11/19: 1. PAS-aikomus, mutta Estradotista huolimatta oma ovis ja liian aikaisin; ei pas
01/20: Kokeilussa Letrot, mutta oma ovis liian aikaisin; ei pas

elin.sand
2013 ilman ehkäisyä
2014 tutkimukset julkisella -> ei syytä lapsettomuuteen
1. IVF lyhyt kaava 10/19 - ei yhtään alkiota
2. ICSI lyhyt kaava 11/19 - 7 alkiota ja tuoresiirto, nega
3. PAS 02/20, plussa

VauVe
Endometrioosidiagnoosi
Ehkäisy pois 2018 kesällä, n. vuosi yritystä luomuna, ei tärppejä
IVF pitkällä kaavalla 10/2019, tuoresiirrosta nega. Pakkaseen jäi 2 alkiota.
PAS 01/20 josta plussa

Hentta
Suoraan ivf:n
1. IVF lyhyt kaava 4/2020

Palasaippua
10/2017 pillerit pois, yritys aloitettu
2018 monirakkulaiset munasarjat todettu
5/2019 ensimmäinen lapsettomuuspolikäynti
Tässä välissä teroluteja, ei vaikutusta muuta kuin kierron kestoon.
Syksy 2019 ovulaatiota ei tapahdu -> ovulaatioinduktio 3-4 kertaa
1/2020 IVF suunnittelukäynti
2/2020 IVF lyhyt kaava (ei tuoresiirtoa)
-> pakkaseen 2 alkiota
3/2020 PAS lääkkeelliseen kiertoon (5pv blasto)
4/2020 Positiivinen raskaustesti

PKK
Yritystä vuodesta 2016, tutkimuksiin 2019
2/2020 ICSI lyhyt kaava, tuoresiirto, josta plussa

Violetti
ICSI lyhyt kaava 2/2020, tuoresiirrosta nega. 2 alkiota pakkaseen.

Zinnia
1. IVF lyhyt kaava 01/2020, 6 x 3D-alkiota + 1 x 5D-blasto pakkaseen, ei tuoresiirtoa (menopur, fyremadel)
- 05/2020 PAS D5-blastolla (omaan kiertoon, tukena letrozol kp3-7)

_Valo_
Yritystä vuodesta 2018, ei tärppejä
05/2020 ensimmäinen lapsettomuusklinikkakäynti
------> Iän vuoksi suoraan IVF / ICSI lyhyt kaava 05/2020

Plussanneet
elin.sand
VauVe
bluebe
Palasaippua
PKK (L.A 16.11)

Osaako joku sanoa noista PAS:sta ja pakastealkioista, että siirretäänkö D6 (ilmeisesti blastoksi jo edennyt?) kuitenkin samaan aikaan esim. D4 kanssa? Kun jäin miettimään oviksen osuessa maanantaille, miksi sitä kehittyneempää pakkasyksilöä ei siirretty seuraavalla viikolla.. tai onko sen niin vain, että sen alkionkehityksen kannalta ei väliä onko D4 vai D6 mutta limakalvon paksuuden kannalta parempi jos osuu aiempaan? Kamalintahan näissä hoidoissa on odottaminen ja jännittäminen. Nytkin mietin kaikkea todennäköisyyksistä erilaisiin konsteihin miten voisin itse vaikuttaa PAS kiinnittymiseen ja tuloksiin vaikka tuskinpa pystyn mitään enempää tekemään kuin ylläpitää terveelliset elämäntavat. Mulla oli silloin pari vuotta sitten mittauksessa AMH 1.78, joka ilmeisesti ihan ok? Kun jos uusille ICSI-kierroksille lähdetään niin tottakai miettiin, onkohan munasolureserviä enää ollenkaan.

Takaisin