palasaippua
Jostain jotain jo tietävä
Mun täytyy selvästi kaivaa esille meidän paperit ja katsoa lukeeko niissä!
Meillä luki niissä mitkä molempien piti allekirjoittaa silloin munasolukeräyspäivänä. Jos auttaa etsinnässä :)
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Mun täytyy selvästi kaivaa esille meidän paperit ja katsoa lukeeko niissä!
Meidän TAYS papereissa lukee että säilytetään pakkasessa 3vuotta. Jos haluaa jatkaa säilytystä niin pitää ilmoittaa 2kk ennen kuin tuo 3v tulee täyteen. Ja jos haluaa jatkosäilytyksen se maksetaan itse. Jos ei ota yhteyttä ennen kuin 3v menee umpeen alkiot voidaan hävittää.
En toki tiedä onko muuttunut jossain kohtaa mutta nämä paperit saatu 2/2020. Ja voi toki olla eri klinikoilla eri säilytysajat.
Me lähestytään kans 40, tai no mä 37 ja mies 38 mutta perässä tullaanHei kaikille! Me olemme miehen kanssa juuri aloittamassa ensimmäistä isciä. Me olemme yli 40-vuotiaita, joten saapa nähdä, miten onnistumme. Minulla on ennestään yksi 4,5 vuotias tyttö. Miehelle lapsi olisi ensimmäinen. Nyt just pitäisi mennä ja pistää eka Elonva. Hiukan hirvittää. Lueskelin viime yönä teidän juttuja, onnistumisia ja odottamisia ja päätin aamulla tulla mukaan. Jotenkin huomaan, että takaraivossa on pelko (vai häpeä) siitä, että olemme näin iäkkäitä. Mehän voisimme jo olla isovanhempia. Se herättää ristiriitaisia tunteita. Elämä ei kuitenkaan mene aina niin kuin sen suunnittelee. Tsemppiä kaikille!
Löytyi!
4v täällä säilytetään, jonka jälkeen menee roskiin jos ei ole kirjallisesti anonut lisäaikaa.
Eikö julkisella ole lahja-alkio vaihtoehtoa niille alkioille, joita pareilta jää käyttämättä?
Eikö julkisella ole lahja-alkio vaihtoehtoa niille alkioille, joita pareilta jää käyttämättä?
Kannattaa soittaa ja kysyä, jos se olisi itselle vaihtoehto. Julkisella puolellahan lahjasoluhoidot ovat olleet viime syksyyn asti kielletty, joten prosessit ja kaavakkeet eivät välttämättä ole loppuun asti hiotut.Hyvä kysymys. Mietiskelin ihan samaa silloin, mut en kumminkaan niin tiiviisti, että olisin ääneen kysynyt. Ainoastaan tutkimuskäytöstä oli puhetta mutta onkohan niin, että käyttävät lahjasolusiirroissa vähän tuoreempia yksilöitä, kun vuosia pakastimessa olleita...
Exän kanssa päätimme lahjoittaa käyttämättä jääneet alkiot lapsettomien pariskuntien käyttöön viisi vuotta sitten. Tayssissa oltiin silloin ivfssä. Siitä kysyttiin siinä alkioiden säilytyssopimuspaperissa, että jatketaanko pakastusta, lahjoitetaanko tutkimuskäyttöön, lahjoitetaanko lapsettomien pariskuntien käyttöön vai tuhotaanko alkiot. Tiedä sitten luovutettiinko ne yksityiselle klinikalle lahjoitettavaksi. Tays lähetti uudet sopimuspaperit ilman kyselyä, kun se kolme vuotta oli täynnä. Eivät suoraan tuhonneet, vaikka en itse ollutkaan sinne ollut yhteydessä.Eikö julkisella ole lahja-alkio vaihtoehtoa niille alkioille, joita pareilta jää käyttämättä?
Mä käytin viimeksi myös elonvaa ekaa kertaa lukuisten gonal-f kertojen ja yhden menopur kokeilun jälkeen. Mulla ei tullut kipua, mutta kyl sen paljon selvemmin ja nopeemmin huomas että jotain tapahtuu ja munasarjoissa alkoi tuntumaan, ihan 12 tunnin sisällä. Ja vaste oli myös paras koskaan, vaikka se itse piikki oli ihan saatanallinen laitos käyttää ja osa meni hukkaan kun en uskaltanut painaa sitä tarpeeksi kovaa.. tohon en osaa sanoa kannattaako ottaa särkylääkettä :angelic:Huomenta naiset! Mä pistin sen Elonvan eilen. Osaako joku sanoa, että voiko siitä tulla menkkakipumaisia kipuja jo ekana päivänä. Illalla oli jo vatsa kipeä. Ei tämä ainakaan vielä elämää haittaa, mutta pohdinpa vain, kun yleensä mulla on menkkakipuja vain vuotoa edeltävänä päivänä ja ekana vuotopäivänä. Saako näihin kipuihin ottaa särkylääkettä? Huh, on tämä jännittävää aikaa.