IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Nopsu: Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti siellä plussa tulee! Itse en ole ollut noin pitkällä eli en osaa kuvitella edes miltä tuntuu odottaa tulosta. Luultavasti itse kimpoilen myös seinille. :D

Enkelinsiipi: Mun ainoa lohtu on ollut siirtyneissä hoidoissa se, että oon saanut juoda vielä viiniä. :D Eli jos hoidot siirtyvät syksyyn, niin sinulla on tiedossa tissuttelukesä 2020. :rolleyes: Vakavasti puhuen, toivotaan parasta, että kierto lyhenee ja kerkeätte hoitoihin vielä ennen kesätaukoa. Toi on piinallista odottaa, että tapahtuisi jotain hoitojen suhteen ja ei auta vaikka kuinka keksisi kivaa tekemistä ja koittaisi saada ajatuksia pois, kun nämä asiat vain pyörivät päässä kaikesta huolimatta.

Tulin juuri kontrolliultrasta ja alkuviikosta täytyy vielä mennä uudestaan käymään, kun folli oli vielä niin pieni. Onneksi ei sentään ovulaatio ole vielä mennyt. Sain onneksi myös reseptin Lugesteroneihin. Onko niiden käyttö todella niin ällöttävää, kun sanotaan?

Jos kokee yhtä ällöksi luget kun minä, niin suosittelen canesten soft paketin ostoa kun siitä saa sen asettimen. Jos pystyssä laittaa niin kapselit pysyy siinä ihan ok. Kuumalla hanavedellä ja käsisaippualla pesin omani joka kerran jälkeen eikä ongelmia ollu :) ja itse tosiaan pidin päivällä joku 3h paussin pikkuhousunsuojasta aina ennen kun laitoin iltakapselit kun sillon oli yleensä aamuiset jo tullu kokonaan pois. Jos on aktiivinen niin paljon aiemmin päivästä jo tullu.

Kiitos lugevinkeistä- ja vastauksista! Superohuita pikkuhousunsuojia löytyykin ja täytyy joku puikko käydä ostamassa asettua varten. :gen014

Täällä eka luge sisällä :grin ja tulipas hyvä vinkki asettimen suhteen! Pitää tänään käydä hakemassa samalla kun harn viikonlopuksi vähän juominkia jos vaikka maanantain PAS päättyy positiiviseen lopputulokseen :shy:

Blanca, apua! Jospa se nyt vahvistuisi! Sullahan olisi siis käytännössä kuvitteellisesti vasta 13dpo tänään teidän alkioiden iän perusteella :angelic: helposti voi vielä testitulos voimistua!

Kiitos kaikille vastanneille koskien Synarelaa ja Menopuria! Tänään alkoi sumuttelut ja päätä on särkenyt. En tiedä johtuuko ko. lääkkeestä vai minulla muutoin olevasta sairaudesta, mikä aiheuttaa kovia päänsärkyjä.. Katsotaanpa mitä sivuoireita tässä kehittyy :dead:

Tsemppiä kaikille tilanteissaan!:hello2

Näissä hoidoissa saa kyllä odottaa ja pelätä jotain joka vaiheessa..

Pp9 ja viiva on eilisestä hieman vahvistunut mutta edelleen tosi haaleanpunainen. On jotenkin huonot fiilikset tästä... Taas olen googeloinut millaisia viivoja milloinkin pitää olla.. Maanantaina menen veritestiin ja niin toivon että arvo olisi tarpeeksi.

Toivotaan että viivat vahvistuu ja verikoe tuo hyviä uutisia, Blanca!:Heartred:Heartred Tiedän kokemuksesta että niiden viivojen vertailu on super tuskallista.

minulla ei näy vielä mitään, nyt pp8 eli itkut on varmuudeksi jo itketty, oikea testipäivä laitettu vasta ens ke eli dpo16.

mutta mieltä rauhoittaa vielä neljä blastoa pakkasessa ja se että ei varmaankaan tarvii pitää välikiertoa ennen seuraavaa siirtoa.

miten PASsissa muuten menee, pitääkö siis juurikin dpo5 tehdä se siirto, kun blastot kyseessä? Ja jos se menis viikonloppuun niin se kierto menee sit ohi? Mulla tulee lääkitykseksi letrot, jotta limakalvo saatais vähän paksummaksi ja ovis aikaistettua siitä kp18 muutamalla päivällä. Mulla takana vasta kaks tuoresiirtoa, ei yhtään PASia.

Heii,

Vielä kyselisin, miten teillä on menkat alkanu, jos ei ole punktion jälkeen päästy siirtoon? Pitääkö odotella kovinkin kauan?

Heii,

Vielä kyselisin, miten teillä on menkat alkanu, jos ei ole punktion jälkeen päästy siirtoon? Pitääkö odotella kovinkin kauan?

Minulla oli lievä/keskiverto hyperstimulaatio, joka taatusti vaikutti asiaan. Punktion jälkeen tuli hyvin nopeasti menkat,seuraava kierto olikin 50 päivää. Ovulaatiokin tapahtui,testin mukaan kp 28. Tästä seuraava kierto oli onneksi enää 31 vai 30 päivää, en muista enää.

Blanca onnea plussasta ja toivon niin, että pieni tarraisi kiinni :smiley-angelic001 mulla viivat olleet aina haaleita pitkään. Laitan liitteeksi testien kuvat molemmista raskauksista.

Liitteet

• DC59AA9C-B467-4EDC-8806-06B5EDBDA262.jpeg
    DC59AA9C-B467-4EDC-8806-06B5EDBDA262.jpeg
    36.5 KB · Katsottu: 301
  • 340ABA9D-816E-431B-BFDF-CFBFFB5EDCB2.jpeg
    340ABA9D-816E-431B-BFDF-CFBFFB5EDCB2.jpeg
    26.7 KB · Katsottu: 246
Tämä taisi olla kemiallinen. Tänään testasin negan. Menen kuitenkin huonenna veritestiin varmistamaan asian. Mutta kyllä nyt harmittaa.
Bluebe kiitos kuvista se kyllä toi jotain toivoa.
Se olisi sitten kokonaan uusi hoito edessä.

Edit : nyt siihen oli tullutkin kun kävin uudelleen katsomassa. Mutta toooosi haalea. No. Huomenna selviää. Toiveet ei ole korkealla.

Muokattu viimeksi:
Tämä taisi olla kemiallinen. Tänään testasin negan. Menen kuitenkin huonenna veritestiin varmistamaan asian. Mutta kyllä nyt harmittaa.
Bluebe kiitos kuvista se kyllä toi jotain toivoa.
Se olisi sitten kokonaan uusi hoito edessä.

Edit : nyt siihen oli tullutkin kun kävin uudelleen katsomassa. Mutta toooosi haalea. No. Huomenna selviää. Toiveet ei ole korkealla.
Toivotaan että vahvistuis

Heippa. Oon tosi huono kirjottelee mihinkään mutta tänne haluun toivottaa kaikille onnea ja auttaa itteä lukea näitä. Ootte jotkut niin ihanasti perehtynyt kaikkeen hoidoista. Itsellä siis pas alkiosta kaksostytöt 2013 syntyneet ja nyt yritetään vielä saada iltatähti niin harrastoive molemmille. Tosin itellä jo ikää 35v joten pelottaa onnistuminen

Hei kaikille! Me olemme miehen kanssa juuri aloittamassa ensimmäistä isciä. Me olemme yli 40-vuotiaita, joten saapa nähdä, miten onnistumme. Minulla on ennestään yksi 4,5 vuotias tyttö. Miehelle lapsi olisi ensimmäinen. Nyt just pitäisi mennä ja pistää eka Elonva. Hiukan hirvittää. Lueskelin viime yönä teidän juttuja, onnistumisia ja odottamisia ja päätin aamulla tulla mukaan. Jotenkin huomaan, että takaraivossa on pelko (vai häpeä) siitä, että olemme näin iäkkäitä. Mehän voisimme jo olla isovanhempia. Se herättää ristiriitaisia tunteita. Elämä ei kuitenkaan mene aina niin kuin sen suunnittelee. Tsemppiä kaikille! ❤️

Onko jollain tietoa, kuinka kauan alkiota säilytetään julkisella? En muista oliko polilla puhetta, sanoi vaan että jos kaikki menee hyvin jne. Niin imetyksen jälkeen saa sinne soittaa jos halutaan siirtää se ainokainen sieltä pakkasesta.

Mutta siis säilyttäänkö niitä x-vuotta?

Jotenkin mulla on muistikuva että se olisi 5 vuotta. Jos ei siihen mennessä ole ottanut yhteyttä jatkosta niin ne hävittää ne. Nyt en taas muista mitkä vaihtoehdot on että kun 5 vuotta lähenee että jatkaako ne niiden säilyttämistä vai pitääkö ne siirtää yksityiselle klinikalle säilytykseen.

Onko kellään muulla varmempaa muistikuvaa asiasta?

Onko jollain tietoa, kuinka kauan alkiota säilytetään julkisella? En muista oliko polilla puhetta, sanoi vaan että jos kaikki menee hyvin jne. Niin imetyksen jälkeen saa sinne soittaa jos halutaan siirtää se ainokainen sieltä pakkasesta.

Mutta siis säilyttäänkö niitä x-vuotta?

Meidän TAYS papereissa lukee että säilytetään pakkasessa 3vuotta. Jos haluaa jatkaa säilytystä niin pitää ilmoittaa 2kk ennen kuin tuo 3v tulee täyteen. Ja jos haluaa jatkosäilytyksen se maksetaan itse. Jos ei ota yhteyttä ennen kuin 3v menee umpeen alkiot voidaan hävittää.

En toki tiedä onko muuttunut jossain kohtaa mutta nämä paperit saatu 2/2020. Ja voi toki olla eri klinikoilla eri säilytysajat.

Pahoittelen kun en ole hirveesti jaksanut kommentoida tänne. Täällä mennään 11+1 ja pahoinvointi on edelleen aivan kamalaa ja kokopäiväistä. Uskon ja toivon että lähiviikkoina helpottaisi ja pääsisi liikkumaan muutakin kuin sohvan ja vessan väliä :/ tuntuu kurjalta valittaa kun niin kauan tätä odotettiin, mutta ei tässä kohtaa oikein riitä energiat fiilistelyyn..

Takaisin