IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Heippa. Olen uusi täällä ihanaa ollut lukea juttuja täällä. Toivotan kaikille onnea! Itsellä pitäis aloittaa progynova 2mg muistaakseni menkkojen toisena päivänä(korona vaikuttanut muistamiseen) 2kk takaisista ohjeista ei kokemusta lääkkeestä siksi olisi ihana kuulla toisten kokemuksia siitä? Mulla siis nämä siksi että siirtopv aina ollut v.loppuna ja yksityinen lääkäri silloin kiinni tuntuu hölmöltä ottaa lääkettä vaan sen takia mutta minkäs teet. Nyt pelottaa että vaikuttaako tuo lääke jotenkin pas siirron onnistumiseen?

Ja nyt viestisi uudelleen luettuna ymmärsin ettet ilmeisesti miettinytkään tuota siirtopäivän onnistumista :hilarious: raskauteen liittyen olen ymmärtänyt että lääkkeellisessä passissa on hieman suurempi riski keskenmenoon kuin luomukiertoon siirrettäessä mutta ero on pieni. Korjatkaa jos olen väärässä.

Viideltähän on ollut vielä yöllä, ei sitä lasketa. :p

Mä oon testannu aamu-ilta-tahdissa ja eilen illalla tuli jo vahvaa viivaa halpisliuskaan, digitestikin hymyili aamulla. LH-huipulla ollaan siis! Soittelen kohta omahoitajalle ajanvarausta varten... :nailbiting:

nonnih, siellä kans toinen tuplacheckkaaja :grin
oispa mullakin halpisliuskoja! Tilasin digitesteistä sen megapakkauksen niin niitä nyt tässä tuhlailen :nailbiting:

Menin sitten taas testaamaan, niin tyhjä ympyrä näkyi testissä... onko mahdollista että aamulla tuli väärä plussa? :sad001 ei kai ovulaatiohuippu voi olla ohi noin nopeasti... vai...

Kiitos vastauksista juuri tuota siirtopäivää mietin ja myös kokemuksia lääkkeestä en oo ikinä kirjottanut tälläsellw foorumille ja lämmitti syvästi vastaukset. Ihana että muitakin samassa tilanteessa jos niin voi sanoa

Katariinap Jes! Kyllä se ovisplussa on! Sitäpaitsi ovulaatiotestin ohjeissa sanotaan että pitäisi tehdä toisesta aamupissasta.
Edit: mullakin on tullut seuraavassa pissassa nega ja sillä ei ole väliä. Pissa on jo laimeampaa silloin joten näyttää siksi negaa. Positiivinen ovistesti on aniharvoin väärä. Usko nyt vaan. :happy:

Lääkkeellisestä pas kierrosta kun kysyttiin niin meillä on yksi tyttö saatu aikaan lääkkeellisellä.
Ja siinä juurikin enemmän valinnanvaraa päivillä. En siis olisi huolissani siitä onko se parempi vai huonompi vaihtoehto onnistumiselle. Lääkäri on meille sanonut että alkio määrää eniten siinä onnistuuko raskaus.

Katariinap Jes! Kyllä se ovisplussa on! Sitäpaitsi ovulaatiotestin ohjeissa sanotaan että pitäisi tehdä toisesta aamupissasta.
Edit: mullakin on tullut seuraavassa pissassa nega ja sillä ei ole väliä. Pissa on jo laimeampaa silloin joten näyttää siksi negaa. Positiivinen ovistesti on aniharvoin väärä. Usko nyt vaan. :happy:

Lääkkeellisestä pas kierrosta kun kysyttiin niin meillä on yksi tyttö saatu aikaan lääkkeellisellä.
Ja siinä juurikin enemmän valinnanvaraa päivillä. En siis olisi huolissani siitä onko se parempi vai huonompi vaihtoehto onnistumiselle. Lääkäri on meille sanonut että alkio määrää eniten siinä onnistuuko raskaus.

kiitos kun luot uskoa tähän tilanteeseen! :Heartred On tää yhtä sekoilua kun pelkää että LH huippu menee ohi, ja sitten sitä pelkää, että tuliko tehtyä väärin. Joutuu tasapainoilee hoito-ohjeiden, testin ohjeiden ja oman kehon/mielen kuulostelun kanssa. Pitää vaan yrittää uskoa, että se oli tänään. Ja aivan totta tuo mitä sanoit. Aamupissa (vaikka olikin toka) ei ole yhtä laimeaa kuin nyt päivästä. :)

Heippa. Olen uusi täällä ihanaa ollut lukea juttuja täällä. Toivotan kaikille onnea! Itsellä pitäis aloittaa progynova 2mg muistaakseni menkkojen toisena päivänä(korona vaikuttanut muistamiseen) 2kk takaisista ohjeista ei kokemusta lääkkeestä siksi olisi ihana kuulla toisten kokemuksia siitä? Mulla siis nämä siksi että siirtopv aina ollut v.loppuna ja yksityinen lääkäri silloin kiinni tuntuu hölmöltä ottaa lääkettä vaan sen takia mutta minkäs teet. Nyt pelottaa että vaikuttaako tuo lääke jotenkin pas siirron onnistumiseen?
Lääke nimenomaan auttaa pakastealkiosiirron onnistumisessa. Jos luomuna limakalvo on esim. liian ohut, niin näillä lääkkeillä sitä voi rauhassa kasvatella kunnes se on riittävän paksu ja vasta sitten valita siirtopäivän kalenterista.

Tutkimusten mukaan sekä lääkkeellisestä että luomukiertoon tehdystä alkionsiirrosta tulee yhtä iso prosentti eläviä vauvoja, eli sen suhteen kumpikaan tapa ei ole toista parempi tai huonompi. Lääkkeellinen PAS on kuitenkin hintavampi (lääkkeet maksavat mansikoita) joten siksi monesti yritetään mieluummin luomuna, jos luomukierto toimii.

Estääkö tuo profynova ovulaation tulon/tai hidastaako/tai nopeuttaako siirtopäivää? Omien laskelmien mukaan mulla alkaisi menkat 19.5 ja mökkiloma reissu olisi 1.6 ja viikko siellä niin mietin sattuuko mulle taas siirtopäivä huonosti reissua ei oikein voi siirtää miehen lomien takia.

Estääkö tuo profynova ovulaation tulon/tai hidastaako/tai nopeuttaako siirtopäivää? Omien laskelmien mukaan mulla alkaisi menkat 19.5 ja mökkiloma reissu olisi 1.6 ja viikko siellä niin mietin sattuuko mulle taas siirtopäivä huonosti reissua ei oikein voi siirtää miehen lomien takia.

Estää ainakin oman ovulaation. Siirtopäivän aikatauluun en osaa ottaa kantaa muuten kuin että se määräytyy limiksen paksuuden mukaan. Sulla varmaan joku kontrolliultra varattuna?

Estää ainakin oman ovulaation. Siirtopäivän aikatauluun en osaa ottaa kantaa muuten kuin että se määräytyy limiksen paksuuden mukaan. Sulla varmaan joku kontrolliultra varattuna?
Ei oo vielä varattuna. Eiköhän tuo mun kysymys selviä sitten kun menkat alkaa ja soitan lääkäriin on vaan niin malttamaton ja ahistunut että tuntuu ettei mikään onnistu..

Progynova estää follikkelin kasvun ja siksi se estää myös ovulaation. Kun olet käynyt ultrassa, ja ultrassa on todettu limakalvon olevan sopiva, laitetaan siirtopäivä kalenteriin, ja sitten aloitat toisen lääkkeen progynovan lisäksi. Toinen lääke aloitetaan kun siirtoon on aikaa pakastealkion iän verran päiviä, ja toisella lääkkeellä huijataan kroppaa kuvittelemaan, että ovulaatio tapahtui, jotta alkio pystyy kiinnittymään. Mutta oikeaa ovulaatiota ei tapahdu ollenkaan.

Lääkkeellisessä kierrossa ei siis kasva follikkelia, eikä munasolua, eikä tapahdu ovulaatiota. Kaikki ajastaminen tehdään lääkkeillä, sen mukaan, mitä ultrassa kulloinkin nähdään.

Mulle on annettu ohjeistus, että lääkkellisessä kierrossa ultraan pitäisi mennä välillä kp 10-12.

Menopur oli ok, ei mitään kummempia oireita. Enemmän muu yleinen turvotus haittasi siinä ajassa oloa.

Synarela oli minulle aika kamala aine ennenkaikkea henkisesti silloin kun sitä käytettiin alussa ainoana lääkkeenä. Aiheutti ajoittain voimakasta ahdistusta, ja muutamina öinä outoa unettomuutta, joka ilmeni vaan siten, ettei kerta kaikkiaan pystynyt nukahtamaan. Rinnat olivat melkein koko ajan hiton kipeät ja muutamana päivänä oli todella runsas valkovuoto ja sitkeä päänsärky. Joo, ei ole mun lempilääke. Monet pääsevät kyllä helpomalla, itsellä oli oirelistasta vähän kaikkea mahdollista, onneksi sentään yleensä 1-2 oiretta/päivä, eikä kaikkia kerralla.

Luulin itse, etten saisi mitään oireita näistä, koska hormonaalinen ehkäisy on ollut aina tosi helppo mulle. Väärässä olin:wacky: toivon sulle parempaa onnea!

Minkälaisia lääkityksiä teillä on ollut IVF/ICSI kierroissa. Onko kokemusta synarelasta ja menopurista? Itselläni alkaa nyt perjantaina sumuttelut ja siitä se lähtee. Sattuuko kukaan olemaan samassa vaiheessa hoitoja? :)

Muokattu viimeksi:
Hei taas kaikille. Olen nimimerkki Kyfi2915210 joka maaliskuussa panikoi, eikö muita pelota raskaus ja korona, minulla ei jostain syystä nimimerkki näkynyt silloin. :) Kiitos kaikille tosi paljon ajatuksista ja vastauksista aiheeseen, ne rauhoittivat mieltäni niin paljon, etten saanut aikaiseksi tulla tänne kommentoimaan aiheeseen mitään lisää.

Täällä ollaan jännän äärellä, minulla on tänään kontrolliultra ja PAS olisi tarkoitus tehdä ovulaation jälkeen. Vähän jännittää, milloin ovulaatio on, kiertoni on ollut hieman sekaisin viimeisen vuoden ajan, kun olen käyttänyt hoidoissa eri hormoneja. Viime kierrossa IVF-hoidon ja punktion jälkeen ovulaatio oli vasta kp 24. Nyt taas parina päivänä minulla on ollut outoa nipistelyjä ja vihlomisia kohdussa, niin pelkään, että ovulaatio meni jo. :wtf:

Minullakin Synarela on ollut pahin lääkkeistä, koska jouduin käyttämään sitä tavallista pidenpään. Sellaisen vinkin antaisin pitkään hoitokiertoon, että varmistakaa, että teillä on varmasti ovulaatio tullut ennen kuin alatte sumuttelemaan. Minulla oli viivästynyt ovulaatio silloin(kin) ja minulla oli ultrassa 4cm puhkeamaton munarakkula (pardon my ihmisbiologia, saattoi olla myös joku muu) ja jouduttiin sen kuihtumista ja vuodon lopetusta odotella yksi ylimääräinen viikko eli sumutuksia oli alkuun 3 viikkoa. Etenkin sillä extraviikolla vaihdevuosioireet olivat pahasti päällä, en odota vanhenemista yhtään innolla, jos se on tuollaista. :dead:

Tsemppiä kaikille hoitoihin ja pidetään peukkuja, että kaikki menee hyvin koronasta huolimatta!

Moikka, ilmoittaudun vuoden tauon jälkeen takaisin foorumille! Kirjoittelin silloin johonkin inssiryhmään. :)

Olemme 31v pariskunta ja yritystä takana pari vuotta, nyt hoidossa yksityisellä. Takana on kolme tuloksetonta inssiä ja yksi IVF viime syksynä, josta kemiallinen. Nyt meneillään toisen IVF:n tuoresiirron piinapäivät, dpo10.

Olemme selittämättömiä, kaikki arvot kohdillaan, mitä nyt amh on hieman alhainen mutta ei hälyttävä. Vaikuttaa siltä, että jokin oviksessa tai munasoluissa on kuitenkin pielessä, sillä luomuovis tulee vasta kp18 (kierto melko säännöllinen 28pv). Näin luteeali vain max 10pv. Lisäksi vaivaa tiputtelu, joka ilman lääketukea alkaa noin viikko oviksesta.

Tuosta syksyn hoidosta saatiin 4 munasolua, mutta vain yksi säilyi siirtokelpoisena ja aiheutti siis kemiallisen. Tällä kertaa soluja saatiin pari enemmän ja yksi pääsi tuoreena nelipäiväisenä kyytiin ja 4 blastoa jäi pakkaseenkin.

Tilanne on siis objektiivisesti katsottuna hyvä, mutta samoin kuin viime kerrallakin, ottaa nämä piinapäivät ihan tosi koville. En tiedä miten päin olisin ja kuulostelen vainoharhaisena tuntemuksia, joita ei ole, kuten ei viimeksikään. Luteaalitukena mulla on terolut + crinone. Kaikki lääkkeet on mulla toiminut hyvin, eikä suurempia sivuvaikutuksia ole ollut, paitsi juuri progesteronista, joka kyllä vetää mielialaa mustaksi ja itkuiseksi.

Halusin vaan moikata ja lyhykäisesti kertoa oman tilanteen. Olen lukenut parin päivän aikana lähes koko ketjun ja saanut täältä taas valtavasti lohtua :Heartred tsemppiä jokaiselle omaan tilanteeseen! :Heartred

Tosiaan: jee, HUSissa jatkuu hoidot. Mutta. Omapolku-ohjelman tiedon mukaan munasolujen keräämistä ei tehdä ollenkaan 6.7-2.8. Ja mulla kun menkat olivat juuri, niin ellei kiertoni lyhene parilla päivällä, en tule luultavasti ehtimään hoitoon ennen kesää. Harmittaa vietävästi.

Toisaalta yritän ajatella, että vielä eilen tähän aikaan olin jo muutenkin ajatellut, että varmaan elokuussa pääsee hoitoihin. Silti, odottavan aika on pitkä ja ehdin jo iloita muutaman tunnin ajan. Suren sitäkin, että meidän geenitestien aikataulujen takia luultavasti olen raskaana vasta 2021, mikä on vaan tosi kaukana.

Tosiaan: jee, HUSissa jatkuu hoidot. Mutta. Omapolku-ohjelman tiedon mukaan munasolujen keräämistä ei tehdä ollenkaan 6.7-2.8. Ja mulla kun menkat olivat juuri, niin ellei kiertoni lyhene parilla päivällä, en tule luultavasti ehtimään hoitoon ennen kesää. Harmittaa vietävästi.

Toisaalta yritän ajatella, että vielä eilen tähän aikaan olin jo muutenkin ajatellut, että varmaan elokuussa pääsee hoitoihin. Silti, odottavan aika on pitkä ja ehdin jo iloita muutaman tunnin ajan. Suren sitäkin, että meidän geenitestien aikataulujen takia luultavasti olen raskaana vasta 2021, mikä on vaan tosi kaukana.

Tuli mieleen että voikohan heinäkuun menkoista kuitenkin ilmoittautua hoitoon kun omapolun viestissä luki että vastaanotto pyörisi kuitenkin heinäkuussakin jos oikein ymmärsin. Silloinhan punktio voisi olla sitten jo 3.8 eteenpäin :)

Nopsu: Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti siellä plussa tulee! Itse en ole ollut noin pitkällä eli en osaa kuvitella edes miltä tuntuu odottaa tulosta. Luultavasti itse kimpoilen myös seinille. :D

Enkelinsiipi: Mun ainoa lohtu on ollut siirtyneissä hoidoissa se, että oon saanut juoda vielä viiniä. :D Eli jos hoidot siirtyvät syksyyn, niin sinulla on tiedossa tissuttelukesä 2020. :rolleyes: Vakavasti puhuen, toivotaan parasta, että kierto lyhenee ja kerkeätte hoitoihin vielä ennen kesätaukoa. Toi on piinallista odottaa, että tapahtuisi jotain hoitojen suhteen ja ei auta vaikka kuinka keksisi kivaa tekemistä ja koittaisi saada ajatuksia pois, kun nämä asiat vain pyörivät päässä kaikesta huolimatta.

Tulin juuri kontrolliultrasta ja alkuviikosta täytyy vielä mennä uudestaan käymään, kun folli oli vielä niin pieni. Onneksi ei sentään ovulaatio ole vielä mennyt. Sain onneksi myös reseptin Lugesteroneihin. Onko niiden käyttö todella niin ällöttävää, kun sanotaan?

Kiitokset tsempeistä :Heartpink odottaminen on kyllä ihan joka vaiheessa kamalaa! Luulis että siihen vähän tottuis mutta ei..

mun mielestä lugesteron ei ole ollenkaan paha, ja siitä on tullut vähiten henkisiä sivuvaikutuksia, joten sanoisi melkein lemppari luteaalivaiheen tueksi! Toki se vähän sotkee, mutta pikkuhousunsuoja auttaa. Tai ite käytän kyllä yleensä vaan vähän talouspaperia :angelic:

Nopsu: Tsemppiä piinailuun ja toivottavasti siellä plussa tulee! Itse en ole ollut noin pitkällä eli en osaa kuvitella edes miltä tuntuu odottaa tulosta. Luultavasti itse kimpoilen myös seinille. :D

Enkelinsiipi: Mun ainoa lohtu on ollut siirtyneissä hoidoissa se, että oon saanut juoda vielä viiniä. :D Eli jos hoidot siirtyvät syksyyn, niin sinulla on tiedossa tissuttelukesä 2020. :rolleyes: Vakavasti puhuen, toivotaan parasta, että kierto lyhenee ja kerkeätte hoitoihin vielä ennen kesätaukoa. Toi on piinallista odottaa, että tapahtuisi jotain hoitojen suhteen ja ei auta vaikka kuinka keksisi kivaa tekemistä ja koittaisi saada ajatuksia pois, kun nämä asiat vain pyörivät päässä kaikesta huolimatta.

Tulin juuri kontrolliultrasta ja alkuviikosta täytyy vielä mennä uudestaan käymään, kun folli oli vielä niin pieni. Onneksi ei sentään ovulaatio ole vielä mennyt. Sain onneksi myös reseptin Lugesteroneihin. Onko niiden käyttö todella niin ällöttävää, kun sanotaan?

Mä en oo kokenut lugeja niinkään ällöttäviksi, enemmänkin vaan vähän sottaaviksi ja se jatkuva pikkuhousunsuojien käyttö ärsyttävää. Tykkään siksi käyttää niitä ohuimpia suojia, en jaksa niitä paksumpia kun ne tuntuu liikaa ja sit ku joutuu monta päivää putkeen käyttään.

Takaisin