IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Minkälaisia lääkityksiä teillä on ollut IVF/ICSI kierroissa. Onko kokemusta synarelasta ja menopurista? Itselläni alkaa nyt perjantaina sumuttelut ja siitä se lähtee. Sattuuko kukaan olemaan samassa vaiheessa hoitoja? :)

Minkälaisia lääkityksiä teillä on ollut IVF/ICSI kierroissa. Onko kokemusta synarelasta ja menopurista? Itselläni alkaa nyt perjantaina sumuttelut ja siitä se lähtee. Sattuuko kukaan olemaan samassa vaiheessa hoitoja? :)

Mulla on alla vain yksi keskeytetty pitkä ivf koronan takia eli synarelaa ehdin melkein 2vk käyttämään. Mulle ei tullut sivuoireena kuin limakalvojen kuivuutta ja ehkä halut oli enemmän nollissa kuin aiemmin. Muuten mä oon melko samassa vaiheessa sun kanssa kun tänään dpo5 aloitin progynovan eli estrogeenit ja ensi viikon lopulla pitäis alkaa gonal f :) mut ilmeisesti mitä vertaan omaan pitkään aikatauluuni aiemmin niin sulla menee vähän pidemmälle piikkien alotus ja punktio?

Mulla oli tammikuisessa ivf:ssä menopur kp2 alkaen (ensin 150 yksiköä, pudotettiin sitten loppua kohden annosta, koska vaste oli liian hyvä), sitten fyremadel kp7 alkaen ja 36 tuntia ennen punktiota gonapeptyl. Meillä siis mentiin lyhyellä kaavalla ja menopurin annoksen pienennyksestä huolimatta hyperstimulaatio, minkä takia ei päästy tuoresiirtoon.

Katariinap meidän hoito historia on sellainen että 2017 hoitoihin koska alhaiset siittiötasot. 1.icsi tuli paljon hedelmöittyneitä alkioita mutta vain yksi selvisi ja siitä nega.
2. Icsistä tuoresiirto, plussa mutta kkm vkolla 6. Pas, plussa mutta kohdunulkoinen. 2.pas, plussa ja tyttö syntyi 2018!! :Heartred
Pakkaseen jäi kaksi.
Nyt viime syksynä siirrettiin nuo kaksi pakkasessa olevaa erikseen, joista molemmista nega.
3. Icsi alkuvuodesta ja saatiin kaksi blastoa. Tuoresiirto nega. Nyt kyydissä tämä toinen.

Hentta nyt siirto tehtiin luonnolliseen kiertoon ja tukena lugesteron ja huomenna pistän gonapeptylin.
Lääkkeellisissä kierroissa ollut zumenon noiden lisäksi.

nyt kun mainitsit, niin taidan muistaa sun nimimerkin ja avatarin noilta 2017 ajoilta! Korjaa jos oon väärässä? Silloin itsekin kirjoittelin jossain vastaavassa kanavassa. Meillä oli hoidot syksyllä17, ja joulukuussa plussa josta syntyi tyttö elokuussa 2018. Vieläkö jaksat odottaa siirron aikaista elämää ilman r-testausta? :wink

Mä olin eilen checkiultrassa, ja siellä näyttö kaikki hyvältä ja odottelen nyt ovisplussaa! HUSissa muuten siirretään alkiot niiden iän mukaan ovisplussasta laskettuna. Olin eilen ihan paniikissa jos tänään olisi tullut plussa niin siirto osuisi sunnuntaille... mutta negaa näytti ja toivottavasti huomenna näkyy hymynaama niin PAS olisi maanantaina.:nailbiting:

Mä olin eilen checkiultrassa, ja siellä näyttö kaikki hyvältä ja odottelen nyt ovisplussaa! HUSissa muuten siirretään alkiot niiden iän mukaan ovisplussasta laskettuna. Olin eilen ihan paniikissa jos tänään olisi tullut plussa niin siirto osuisi sunnuntaille... mutta negaa näytti ja toivottavasti huomenna näkyy hymynaama niin PAS olisi maanantaina.:nailbiting:
Minä olin myös ultrassa eilen. Plussa odottelen to-pe. Todennäköisesti pasiin siis maanantaina, eli samoissa mennään. :nailbiting:

Minä olin myös ultrassa eilen. Plussa odottelen to-pe. Todennäköisesti pasiin siis maanantaina, eli samoissa mennään. :nailbiting:

Kivaa kun on kohtalotovereita täällä! :grin
Missä te käytte hoidoissa? Ettet sattumalta ollut Tilkan Viuhkassa klo13:30 tienoilla... :rolleyes:

Tietääkö täällä joku miten lääkkeiden hinnoittelu apteekeissa menee? Eli pitääkö kaikilla apteekeilla olla samat hinnat nimenomaan reseptilääkkeille vai saako hinnoitella paljonkin ylös voittomielessä? Muissa tuotteissa, vitamiineissa ym apteekit saa ilmeisesti hinnoitella miten haluaa. Mietin vaan et kun täällä meidän paikkakunnalla on kaksi yksityistä pienempää apteekkia ja toisesta ostin folaatin ja se oli ~3e kalliimpi kuin yliopiston apteekissa. Niin mietin et kantsiiko lääkeostoja myös vertailla apteekkien välillä.

Kivaa kun on kohtalotovereita täällä! :grin
Missä te käytte hoidoissa? Ettet sattumalta ollut Tilkan Viuhkassa klo13:cat:0 tienoilla... :rolleyes:

Onko Tilkan Viuhkaan helppo löytää? Mun pitäis ens viikolla käydä polilla. Ja Naikkarilla ollut aijemmat hoidot. Onko parkkista? (tullaan autolla)

Onko Tilkan Viuhkaan helppo löytää? Mun pitäis ens viikolla käydä polilla. Ja Naikkarilla ollut aijemmat hoidot. Onko parkkista? (tullaan autolla)

Helppo on löytää mutta parkkihalli on mielestäni liian pieni. Eli voi saada paikan juu mut voi olla myös että ei. Olen kerran joutunut viemään mannerheimintien toiselle puolen kerrostalo-alueen kaduille. Eli kannattaa varata vähän ekstra-aikaa jos ei halliin mahdu. Toki nyt voi olla ok tilanne koska korona-aika.

Helppo löytää. Parkkihalli, ulkoparkkis (Coronaria Silmäsairaala) , muutamia kadunvarsipaikkoja (p-halliin ajaessa vasemmalla puolella). Kävin korona-aikaan päiväsaikaan ja oli tilaa jopa kadunvarressa.
Tsemppiä! :happy:

Kiitos neuvoista. Aina näin maalta ku tulee kaupunkiin, niin vähän jännittää ku paikka muuttuu :D muistan kun ekan kerran Naikkarille menin navigaattorilla vaikka näin bussilla ihan viereen :D :D

Mulla ollu Synarela ja Menopur. Juurikaan ei sivuvaikutuksia paitsi synarelasta tuntui että nenä vuotaa koko ajan. Työkaveri sanoikin, että oot niin tasainen tyyppi että edes hevoskuuri hornoneita ei tee mitään :smiley-angelic006 No, ehkä kuiten hieman oli mielialan vaihteluita mutta ei pahasti.

Katariinap uskon että muistat oikein. Meilläkin tyttö syntyi 07/18. :)
Vielä en ole testaillut. Nythän olisikin vasta pp5.
Tosi paljon on alavatsatuntemuksia mutta en uskalla vielä tietenkään ajatella mitään koska on aiemminkin ollut ja silti nega.
Tsemppiä tulevaan siirtoon ja piinailuun! :nailbiting::happy:

Huomenta!

mites tällainen tilanne, kokemuksia muilla..?:anyone täällä herättiin klo5:15, jolloin tein hoitajan ohjeiden mukaan aamuvirtsasta ovulaatiotestin... negatiivista näytti. Mutta mun tuntemusten ja kierron pituuden mukaan oli sellainen fiilis että testaanpa uusiksi. 3h pidättelyn jälkeen klo8:30 piirtyi hymynaama testiin!

mä nyt omapolkuun ilmoitin ainakin, ja kerroin tämän saman tarinan. Huomioidaanko positiivinen tulos, vaikka ei ole ohjeistettuun aamupissaan tehty? :shy:

Huomenta!

mites tällainen tilanne, kokemuksia muilla..?:anyone täällä herättiin klo5:15, jolloin tein hoitajan ohjeiden mukaan aamuvirtsasta ovulaatiotestin... negatiivista näytti. Mutta mun tuntemusten ja kierron pituuden mukaan oli sellainen fiilis että testaanpa uusiksi. 3h pidättelyn jälkeen klo8:cat:0 piirtyi hymynaama testiin!

mä nyt omapolkuun ilmoitin ainakin, ja kerroin tämän saman tarinan. Huomioidaanko positiivinen tulos, vaikka ei ole ohjeistettuun aamupissaan tehty? :shy:

No mun mielestä se on plus iha sama mihin aikaan tehty. Sitäpaitsi klo 8 on vielä aamu :grin

Viideltähän on ollut vielä yöllä, ei sitä lasketa. :p

Mä oon testannu aamu-ilta-tahdissa ja eilen illalla tuli jo vahvaa viivaa halpisliuskaan, digitestikin hymyili aamulla. LH-huipulla ollaan siis! Soittelen kohta omahoitajalle ajanvarausta varten... :nailbiting:

Heippa. Olen uusi täällä ihanaa ollut lukea juttuja täällä. Toivotan kaikille onnea! Itsellä pitäis aloittaa progynova 2mg muistaakseni menkkojen toisena päivänä(korona vaikuttanut muistamiseen) 2kk takaisista ohjeista ei kokemusta lääkkeestä siksi olisi ihana kuulla toisten kokemuksia siitä? Mulla siis nämä siksi että siirtopv aina ollut v.loppuna ja yksityinen lääkäri silloin kiinni tuntuu hölmöltä ottaa lääkettä vaan sen takia mutta minkäs teet. Nyt pelottaa että vaikuttaako tuo lääke jotenkin pas siirron onnistumiseen?

Heippa. Olen uusi täällä ihanaa ollut lukea juttuja täällä. Toivotan kaikille onnea! Itsellä pitäis aloittaa progynova 2mg muistaakseni menkkojen toisena päivänä(korona vaikuttanut muistamiseen) 2kk takaisista ohjeista ei kokemusta lääkkeestä siksi olisi ihana kuulla toisten kokemuksia siitä? Mulla siis nämä siksi että siirtopv aina ollut v.loppuna ja yksityinen lääkäri silloin kiinni tuntuu hölmöltä ottaa lääkettä vaan sen takia mutta minkäs teet. Nyt pelottaa että vaikuttaako tuo lääke jotenkin pas siirron onnistumiseen?

Eikös lääkkeellisen passin yksi tarkoitus ole juuri saada siirtopäivä osumaan halutulle päivälle kun taas luomukierrossa ei valinnanvaraa ole(?) mä alotin just saman lääkkeen eilen eli vielä en voi jakaa kokemuksiani siitä kun ei ainakaan vielä tunnu missään :)

Takaisin