IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onnea luomuplussista! :smiley-bounce013

Olin itse tänään nyt ekassa ultrassa, la tosiaan pistin elonvan. Vain 5 follia löytyi kasvamasta ja kovin olivat pieniä vielä. Nyt "saan" (lue: mies joutuu) ensi tiistaihin asti pistelemään pergoverista. Oli aika suolainen hinta, mutta nyt on onneksi lääkekatto tämän vuoden osalta täynnä.

Onko muilla ollut follien määrä näin vähäinen? Vähän huolestuttaa.. Tänään tuli myös vähän vuotoa ja voi olla ettei tuoresiirtoa voi tehdä.:sad001

Olin itse tänään nyt ekassa ultrassa, la tosiaan pistin elonvan. Vain 5 follia löytyi kasvamasta ja kovin olivat pieniä vielä. Nyt "saan" (lue: mies joutuu) ensi tiistaihin asti pistelemään pergoverista. Oli aika suolainen hinta, mutta nyt on onneksi lääkekatto tämän vuoden osalta täynnä.

Onko muilla ollut follien määrä näin vähäinen? Vähän huolestuttaa.. Tänään tuli myös vähän vuotoa ja voi olla ettei tuoresiirtoa voi tehdä.:sad001
Mulla oli lyhyessä kaavassa melkein sama tilanne 4kypsää löytyi ja 2hedelmöittyi normaalisti, mutta siirto päivänä selvisi 1 oli kuulahtanut pois ja jäljellä oleva alkio siirettiin ja nyt pikku poika tuhisee päiväunia meillä <3

Harmi kuulla että follien määrä ei ollut toivottu. Mutta onneksi ehdit nyt pistellä lisää lääkettä niin ehkäpä saatte vielä lisää :) ja toikin on totta mitä heitsu sano et loppujen lopuksi yksikin hyvä voi riittää:Heartred

Kiinnostaa että tuon vuodonko takia tuoresiirtoa ei välttämättä tehtäisi vai oliko muu syy ja miksi se on este?

Mulla oli toisella kypsyttelykierroksella Synarela käytössä, ja se ilmeisesti sai vuotamaan eikä tuoresiirtoa tehty.
(ennemmin oli Pergoveris eikä suttuja tullut)

Yksikin voi riittää. Nim kokemusta on :D ekasta ivf ei saatu ku 4 munasolua, joista 3 raakaa/huonoa. 1 täydellinen, josta vieressä tuo 1,5 vuotias :)

Harmi kuulla että follien määrä ei ollut toivottu. Mutta onneksi ehdit nyt pistellä lisää lääkettä niin ehkäpä saatte vielä lisää :) ja toikin on totta mitä heitsu sano et loppujen lopuksi yksikin hyvä voi riittää:Heartred

Kiinnostaa että tuon vuodonko takia tuoresiirtoa ei välttämättä tehtäisi vai oliko muu syy ja miksi se on este?

Joo, ilmeisesti kohtu ei olisi vastaanottavainen. Keho reagoi jotenkin huonosti noihin hormoneihin. Mutta ei siis ollut vielä varmaa. Todennäköisesti punktio vasta viikon päästä perjantaina ja siihen mennessä ehtii tapahtua vielä vaikka ja mitä.

Ja hei kiitos! Ihana saada tsemppiviestejä kaikilta :smiley-angelic003 Lääkäri kyllä sanoi, että meidän tilanteeseen nähden tämä oli ihan odotettu ja riittävä tulos. Kumpa nyt vaan kaikki kaverit kasvelisi punktioitaviksi asti. :nailbiting:

Luin pikaisesti läpi viimeiset sivut, joita tässä maalis-huhtikuun aikana oli tullut. Ihanaa, että täällä on plussia tupsahdellut ja pahoittelut kaikille, joiden tarina ei ole vielä saanut tätä onnellista käännettä.

Meillä, kuten muillakin, tökkäsi hoidot silloin maaliskuun puolivälissä. Kurjaa oli, että meillä olisi pitänyt olla pas silloin 19. tai 20. päivä, mutta kun olin yhteydessä 16.3. klinikalle, niin sanoivat, että kaikki hoidot peruttu. Ja kun ei mitään tietoa ollut, että milloin hoitoihin taas voitaisiin palata, niin tilanne tuntui toivottomalta. Laitoin koko ajatuksen taka-alalle ja keskityin ihan muihin asioihin. Täältä sitten luin toissapäivänä, että hoidot ois jatkumassa ja laitoin omahoitajalle viestiä, joka vahvisti, että felicitas jatkaa hoitoja ensi viikosta alkaen, että vielä tulee jotain ohjeistuksia, mutta joka tapauksessa eteen päin mennään. Meillä alkoi juuri uusi kiertokin, niin toukokuussa aika varmasti päästään ensimmäiseen pasiin. Meillä siis se punktio oli tammikuun lopussa, hyperin takia ei tuoresiirtoa, sitten välikierto ja sitten iski korona. Tuntuu, että tällä viikolla elämä palasi taas jotenkin raiteilleen, kun jotain mitä odottaakin eikä vaan tuskastuttavaa epätietoisuutta ja kotona kökkimistä.

Heippa,

uutena tänne kirjottelen
Meillä, kuten usealla teistä, on edessä myös PAS, ja useampi viikko harmitellut tätä hoitojen pysähtymistä. Kun huomasin, että muut klinikat (poislukien HUS) ovat aloittaneet osan hoidoista, laittelin alkuviikosta viestiä hoitajalle terveyskylän hoitopolkuun, että onko HUSissa suunnitteilla myös osa hoitojen jatkamista. Vastaus tuli pian, ja hoitaja sanoi että toistaiseksi eivät jatka hoitoja, eikä heillä ole vielä tietoa milloin tämä tapahtuisi.

onko joku saanut jostain lisää tietoa? Tai hintsua... ☺️

Hei, olen lueskellut jo pidemmän aikaa näitä keskusteluja taustalla ja nyt oltaisiin ivf-hoidossa, jos korona ei olisi tullut väliin. Tässä pohdin onkohan mitään haittaa jos söisi seuraavaan kiertoon letroja, kun niitä kaapista löytyy? Jos hoidot alkaisikin jo seuraavasta kierrosta niin onko haittaa jos on edellisessä kierrossa syönyt letroja?

Hei, olen lueskellut jo pidemmän aikaa näitä keskusteluja taustalla ja nyt oltaisiin ivf-hoidossa, jos korona ei olisi tullut väliin. Tässä pohdin onkohan mitään haittaa jos söisi seuraavaan kiertoon letroja, kun niitä kaapista löytyy? Jos hoidot alkaisikin jo seuraavasta kierrosta niin onko haittaa jos on edellisessä kierrossa syönyt letroja?

Tähän varman vastauksen voi antaa vain oma hoitohenkilökuntasi.

Mutta esim. mulla letrotsolit on olleet sekä ovulaatioinduktiohoidossa, inseminaatiossa, ja nyt kun pasiin ollaan menossa, tukemassa omaa kiertoa ja varmistamassa sekä ovulaatiota että se ymmärtääkseni myös vahvistaa limakalvoja.

Heippa,

uutena tänne kirjottelen
Meillä, kuten usealla teistä, on edessä myös PAS, ja useampi viikko harmitellut tätä hoitojen pysähtymistä. Kun huomasin, että muut klinikat (poislukien HUS) ovat aloittaneet osan hoidoista, laittelin alkuviikosta viestiä hoitajalle terveyskylän hoitopolkuun, että onko HUSissa suunnitteilla myös osa hoitojen jatkamista. Vastaus tuli pian, ja hoitaja sanoi että toistaiseksi eivät jatka hoitoja, eikä heillä ole vielä tietoa milloin tämä tapahtuisi.

onko joku saanut jostain lisää tietoa? Tai hintsua... ☺️

Hei, myös HUS on linjattu virallisesti tällä viikolla että PAS jatkuvat ensi viikosta, uusia ivf ei toistaiseksi. Infoavat varmaan kun tietävät aikataulusta tarkemmin.

Mutta Hus tekee suunnittelukäyntejä, että olisi uusiin ivf hoitoihin "kaikki valmiina" kun ne alkaa..

Saahan liittyä seuraan? :happy: Olen aiemmin tuolla letroketjussa kirjoitellut. Minä 30, puoliso hieman vanhempi. Nyt odotellaan IVF-jonossa, meille ei ole muita mahdollisuuksia raskautumiseen. Ensikäynti olisi edessä viikon päästä.

Täältä löytyy varmasti kokemuksia. Onko teillä mitä tehty ensikäynnillä? Onkohan toiveita päästä ensi kierrosta jo tositoimiin? :smiley-angelic001 Myöskin kiinnostaisi kuulla onko täällä muita neulakammoisia? Saitteko tsempattua itsenne pistämään lääkkeet vai koitteko helpompana ulkoistaa puolisolle?

Onnea isosti kaikille plussanneille! :Heartred Onnistumisia on aina ihana kuulla, ne antaa toivoa tulevaan!

*nips*
Myöskin kiinnostaisi kuulla onko täällä muita neulakammoisia? Saitteko tsempattua itsenne pistämään lääkkeet vai koitteko helpompana ulkoistaa puolisolle?*naps*

Mä en olisi voinut kuvitellakaan että mies olisi pistänyt :wideyed:. Pakko oli tsempata itse, vaikka ekoilla kerroilla meinaskin tulla huono olo jo pelkästä ajatuksesta. Mulla oli yhdessä keräyskierrossa -18 joku lääke niin että piti vetää pullosta neste, ruutata se kuiva-ainepulloon, sekoitella ja pistää ihan ruiskulla mahan nahkaan. Toisessa keräyskierrossa olikin sitten onneksi se kynäversio. Ne ruiskun piikit oli ainakin sormenpaksuisia (no ei sentäs, mutta julmettuja verrattuna kynäversioon joka on ihan olemattoman kokoinen). Mutta pakko saa tekemään paljon :rolleyes:, pakko oli pistellä kun yritti saada pientä aikaiseksi. Tarpeeksi monta kertaa kun itteensä piikitti niin ei ollut enää niin paha, kai sitä tottuu.

Hei, myös HUS on linjattu virallisesti tällä viikolla että PAS jatkuvat ensi viikosta, uusia ivf ei toistaiseksi. Infoavat varmaan kun tietävät aikataulusta tarkemmin.

Minuakin kiinnostaa mistä tämmöinen info on tullut. Minulle vähemmän kuin viikko sitten sanottiin että hoidot vielä tauolla enkä löydä mistään muuta infoa kuin tuo mitä @katariinap jo linkkas..

...ellei siellä olla oltu puhelimitse jo yhteydessä ! Itse laitoin Omapolun kautta maanantaina, niin sieltä tuli ”ei tietoa milloin hoitoja jatketaan”.

Takaisin