IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Tilanne voi myös muuttua. Vaikka vuotta aikaisemmin sperma olisi ollut priimaa, ei ole mitään takuita, että tilanne olisi sperman kohdalla pysynyt täysin samana. Ja sehän sitten vaikuttaa siihen, mikä hoito valitaan.

Varmasti usein miten ei enää kokeilla kevyimpia hoitoja jos nyt vaste niiden osalta on jo ollut nega. Jos on raskautunut IVF tai ICSI:illä.

Varmasti usein miten ei enää kokeilla kevyimpia hoitoja jos nyt vaste niiden osalta on jo ollut nega. Jos on raskautunut IVF tai ICSI:illä.
Niinpä, tai jos siittiöt ovat jostain syystä kokonaan hävinneet spermasta, ei hoitoja aloiteta ollenkaan (paitsi luovutussoluilla, tosin sekin aiheuttaa lisämutkia matkaan).

Onko kellään ollut progynovaa käytössä ennen stimulaatiota eli aloitetaan viikko oviksesta ja syödään niin pitkään kunnes stimulaatiopistokset alkaa? Mulla siis tehdään näin ja en ole törmännyt muihin vastaaviin..

Nyt en ihan varma ole onko näille asioille omaa ryhmäänsä, mutta onko kukaan kokeillut homeopattisia hoitoja lapsettomuuteen? Oon lueskellut aiheesta ja on joillekkin ollut apua. Meillä kun ei varsinaista diagnosoitua syytä ole miksi ei onnistuta, niin mietin josko tässä sulkujen aikaan kokeilis tätä.

GXY7Hn

Kertokaa näettekö tuossa jotain? Minä näen ja mieskin jopa myönsi näkevänsä, mutta onko se vaan viivanpaikka vai alkava plussa?!! Apua. Koko seitsemän vuoden aikana en ole saanut testiin mitään viivoja. Tämä tehty päiväpissasta dpo 9.

Onko kellään ollut progynovaa käytössä ennen stimulaatiota eli aloitetaan viikko oviksesta ja syödään niin pitkään kunnes stimulaatiopistokset alkaa? Mulla siis tehdään näin ja en ole törmännyt muihin vastaaviin..

Mulla on! Käytössä jopa 9 pvää. Sitten yksi välipäivä ja tuon jälkeen Elonva. Vähän jänskättää tämä kuvio kyllä. Eka ultra sitten 4 pvää pistoksen jälkeen.

Millainen sun tilanne? Milloin hoidot aloitetaan?

Mulla on! Käytössä jopa 9 pvää. Sitten yksi välipäivä ja tuon jälkeen Elonva. Vähän jänskättää tämä kuvio kyllä. Eka ultra sitten 4 pvää pistoksen jälkeen.

Millainen sun tilanne? Milloin hoidot aloitetaan?

Kiva kuulla että joku muukin :) tiedätkö miksi sulle laitettiin tälläinen kaava?
Tää ois meille eka ivf ja tarkotus alottaa tähän kiertoon progynova (tänään vasta kp2) ja sit seuraavan kierron alussa gonal f ja orgalutran. Ollaan selittämättömiä mutta ainakin osasyynä lapsettomuuteen on paljastunut kohdun limakalvo-ongelmat luteaalivaiheessa + tiputtelu. Mun limiksen rakenne ei siis ultran mukaan muutu oviksen jälkeen kolmilehtisestä luteaalivaiheen näköiseksi eli ei välttämättä ole alkiolle vastaanottavainen :sorry: tääkin on sellainen ongelma mihin en ole kellään muulla törmännyt ja jotenkin yksinäinen olo sen kanssa:sad001

Kiva kuulla että joku muukin :) tiedätkö miksi sulle laitettiin tälläinen kaava?
Tää ois meille eka ivf ja tarkotus alottaa tähän kiertoon progynova (tänään vasta kp2) ja sit seuraavan kierron alussa gonal f ja orgalutran. Ollaan selittämättömiä mutta ainakin osasyynä lapsettomuuteen on paljastunut kohdun limakalvo-ongelmat luteaalivaiheessa + tiputtelu. Mun limiksen rakenne ei siis ultran mukaan muutu oviksen jälkeen kolmilehtisestä luteaalivaiheen näköiseksi eli ei välttämättä ole alkiolle vastaanottavainen :sorry: tääkin on sellainen ongelma mihin en ole kellään muulla törmännyt ja jotenkin yksinäinen olo sen kanssa:sad001

:) Samoin, eka ivf myös täällä. Ja progynovan aloitin siis jo viime viikolla. Menkat alkoi jo sunnuntaina, mut eiliseen asti söin tota progynovaa. Huomenna olisi eka pistos edessä :nailbiting:

Oon kans googlettanut tuosta progynovasta kovin, mut tosi vähän tietoa. Mä ymmärsin, että mulla yritetään sen avulla vaan kierto oikean pituiseksi hoitojen kannalta. Lisäksi mun ovis normaalisti tulee tosi ajoissa, niin sitä yritetään vähän siirtää eteenpäin. Mutta mulla on myös ongelmia limiksen kanssa. Se on liian ohut kierron vaiheisiin nähden. En ihan tiedä, mikä on tärkein selitys tolle lääkkeelle.

Muuten mun ongelmat liittyy alhaiseen amh arvoon, vähäiseen munisten määrään ja toisen johtimen puuttumiseen. Mutta toivotaan parasta :sad001 Tsemppiä sulle! :greet025

:) Samoin, eka ivf myös täällä. Ja progynovan aloitin siis jo viime viikolla. Menkat alkoi jo sunnuntaina, mut eiliseen asti söin tota progynovaa. Huomenna olisi eka pistos edessä :nailbiting:

Oon kans googlettanut tuosta progynovasta kovin, mut tosi vähän tietoa. Mä ymmärsin, että mulla yritetään sen avulla vaan kierto oikean pituiseksi hoitojen kannalta. Lisäksi mun ovis normaalisti tulee tosi ajoissa, niin sitä yritetään vähän siirtää eteenpäin. Mutta mulla on myös ongelmia limiksen kanssa. Se on liian ohut kierron vaiheisiin nähden. En ihan tiedä, mikä on tärkein selitys tolle lääkkeelle.

Muuten mun ongelmat liittyy alhaiseen amh arvoon, vähäiseen munisten määrään ja toisen johtimen puuttumiseen. Mutta toivotaan parasta :sad001 Tsemppiä sulle! :greet025

Okei eli sulla on siis tositoimet nyt edessä! :nailbiting: :woot: mulla limiksen paksuus ollut ok muttei kuitenkaan mikään huippu ja ovikset tulee kp10-16 välissä. Toivotan myös onnea hoitoon ja toivottavasti saatte hyvälaatuisia alkioita :) vitsit kun tää oma kierto nyt menis vauhdilla eteenpäin :hilarious:

o_Oo_OTulenpas tänne päivittämään tämän aamun testit (10dpo)

ylempänä kuivunut one step herkkyys 10iu
alempi one step 25iu. Tähän en eilen illalla saanut mitään... nyt näkyy mielestäni haamua. En vaan voi uskoa, että tulisi oikeasti luomuplussa, joten ajattelen, että nämä on vaan viivanpaikkoja. Ei auta kun odotella o_O

@smoothie. @Hentta Onko teillä siis hoidot menossa nyt? Minulle sanottiin eilen että hoidot vielä tauolla. Vai tehdäänkö niitä punktioon asti hoitoja mutta ei siirtoja?
Ja missäpäin olette hoidossa?

@Heybaby En ole itse koskaan vielä plussannut, en edes haamuja, joten ei ole kokemuksia noista. Toivotaan kuitenkin parasta! Kärsivällisyyttä odottaa pari päivää ja testata taas!

@Heybaby Kiitos uutislinkistä. Milloinkohan HUSin naistenklinikalla alkaa taas hoidot? Kuten sanoin niin eilen vielä sanoivat että ei PASsia tähän kiertoon kun hoidot tauolla Mun kuukautiset pitäisi alkaa lähipäivinä ja kyselin että aloitanko lääkkeet kun lääkkeelliseen kiertoon pitäisi tehdä PAS. Vastaus oli et ei.

Simpukan sivuilla oli infoa hoitojen käynnistämisestä :) Ainakin KYS aloittelee jo inseminaatiota ja PAS:ja - eiköhän ensi viikolla muutkin klinikat ilmoittele suunnitelmista. Veikkaan, että Koronan riskiryhmään kuuluvat joutuvat odottelemaan vielä hoitojen aloitusta, mutta muut pääsisivät jatkamaan aika pian hoitoja.

Takaisin