IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Saahan liittyä seuraan? :happy: Olen aiemmin tuolla letroketjussa kirjoitellut. Minä 30, puoliso hieman vanhempi. Nyt odotellaan IVF-jonossa, meille ei ole muita mahdollisuuksia raskautumiseen. Ensikäynti olisi edessä viikon päästä.

Täältä löytyy varmasti kokemuksia. Onko teillä mitä tehty ensikäynnillä? Onkohan toiveita päästä ensi kierrosta jo tositoimiin? :smiley-angelic001 Myöskin kiinnostaisi kuulla onko täällä muita neulakammoisia? Saitteko tsempattua itsenne pistämään lääkkeet vai koitteko helpompana ulkoistaa puolisolle?

Onnea isosti kaikille plussanneille! :Heartred Onnistumisia on aina ihana kuulla, ne antaa toivoa tulevaan!

Tervetuloa! Itsekin tänne puolelle vasta ekoja viestejä kirjoittelin. Ja meillä sama juttu eli mennään heti ivf hoitoihin. Toivottavasti teidän ei tarvii jonotella kovin pitkään.

Mä pistin ekan pistoksen itse, mut niin huonolla menestyksellä et loput ulkoistan miehelle. Hoiti itseasiassa eiliset piikittelyt jo oikein mallikkaasti. Oli huomattavasti helpompaa, kun asia hoitui pitämällä silmät kiinni. :wtf: En ole siis edes tiennyt olevani neulakammoinen ja paljon on piikitelty, mutta itse en siihen pystynytkään. Mut hyvin se menee, tsemppiä! Ei onneksi satu yhtään :)

Millaisia ohjeita teillä on ollut lääkkeellisin PAS-kiertoihin? Mulla alkaa nyt ensimmäinen PAS-kierto ikinä, polilta piti soitella ohjeita mutta eivät tietenkään mitään soittaneet. Tänään on tullut jo tuhrua, eli kierto alkaa ihan tässä just, eikä poliin pysty kolmeen päivään olemaan yhteydessä. Lääkkeinä mulla on zumenon ja terolut.

Millaisia ohjeita teillä on ollut lääkkeellisin PAS-kiertoihin? Mulla alkaa nyt ensimmäinen PAS-kierto ikinä, polilta piti soitella ohjeita mutta eivät tietenkään mitään soittaneet. Tänään on tullut jo tuhrua, eli kierto alkaa ihan tässä just, eikä poliin pysty kolmeen päivään olemaan yhteydessä. Lääkkeinä mulla on zumenon ja terolut.

Estrogeeni alkaa sinä päivänä, kun kunnon vuoto alkaa eli kp1. Ei siis vielä tuhrusta. Jos tänään alkaa kunnon vuoto ennen klo 18, on tänään kp1. Jos sen jälkeen, niin huomenna kp1.

Saahan liittyä seuraan? :happy: Olen aiemmin tuolla letroketjussa kirjoitellut. Minä 30, puoliso hieman vanhempi. Nyt odotellaan IVF-jonossa, meille ei ole muita mahdollisuuksia raskautumiseen. Ensikäynti olisi edessä viikon päästä.

Täältä löytyy varmasti kokemuksia. Onko teillä mitä tehty ensikäynnillä? Onkohan toiveita päästä ensi kierrosta jo tositoimiin? :smiley-angelic001 Myöskin kiinnostaisi kuulla onko täällä muita neulakammoisia? Saitteko tsempattua itsenne pistämään lääkkeet vai koitteko helpompana ulkoistaa puolisolle?

Onnea isosti kaikille plussanneille! :Heartred Onnistumisia on aina ihana kuulla, ne antaa toivoa tulevaan!

Tervetuloa vaan! :greet025

Meillä ekalla IVF-suunnittelukäynnillä käytiin läpi meidän historiaa ja hoitosuunnitelmaa, mitä se ivf käytännössä steppi stepiltä on ja mitä riskejä, miten niitä huomioidaan. Mitä lääkkeitä tulee, milloin ne aloitetaan, hoitaja näytti miten ne otetaan

Piti käydä uudelleen sp-tauti testeissä, edellisistä oli yli onko se 3kk vai mikä se varoaika. Sovittiin mistä kierrosta ilmottaudutaan hoitoon ja mikä alustava aikataulu kontrolleille tulisi olemaan. Lääkäri kans tsekkasi ultralla miltä kohtu ja munasarjat näyttää.

Jotain tällästa muistelen, kummasti muuten unohtaa jo parissa kuukaudessa. :O Me oltais päästy heti seuraavasta kierrosta mukaan, mut viivästytettiin lomamatkan vuoksi tokaan kiertoon.

Jes! Meillä ensi viikolla siirto! Vihdoin ovisplussa tuli niin, että siirto ei osu viikonlopulle. Kp12 tänään, hirveen aikasin...onko muilla ollut ja silti kaikki ok? Viimeinen alkio pakkasessa. Lääkäri päätti että nyt kun kerta osui arkeen niin siirto tehdään.
Maanantaina käyn vielä tsekkauksessa että limis hyvä.
Eiköhän kuule tästä ala kaikilla pikkuhiljaa rullaamaan hoidot taas!

Jes! Meillä ensi viikolla siirto! Vihdoin ovisplussa tuli niin, että siirto ei osu viikonlopulle. Kp12 tänään, hirveen aikasin...onko muilla ollut ja silti kaikki ok? Viimeinen alkio pakkasessa. Lääkäri päätti että nyt kun kerta osui arkeen niin siirto tehdään.
Maanantaina käyn vielä tsekkauksessa että limis hyvä.
Eiköhän kuule tästä ala kaikilla pikkuhiljaa rullaamaan hoidot taas!

Onko siis teidän siirrot olleet riippuvaisia siitä, että osuuko ovis siis arkipäivälle? :) Missä käytte hoidossa?

Mulla oli toisella kypsyttelykierroksella Synarela käytössä, ja se ilmeisesti sai vuotamaan eikä tuoresiirtoa tehty.
(ennemmin oli Pergoveris eikä suttuja tullut)

Piti vielä kysellä, et tuliko vuotoa paljon/pitkään? Missä vaiheessa hoitoja?

Kovasti toivoisin, että tuoresiirto onnistuisi. Vieläkin tosin pientä ruskeaa tuhrua.

Piti vielä kysellä, et tuliko vuotoa paljon/pitkään? Missä vaiheessa hoitoja?

Kovasti toivoisin, että tuoresiirto onnistuisi. Vieläkin tosin pientä ruskeaa tuhrua.

Olisikohan jatkunut ihan menkkoihin asti, ainakin kunnolla sen yli kun tuoresiirto olisi tehty. Seuraavassa kierrossa ei sitten enää vuotanut. Vuoto alkoi ennen keräystä, eli aika äkkiä aloitti kun synarela otettiin käyttöön.
Pikkuhousunsuojalla pärjäsi, ei tarvinnut varsinaista sidettä. Päädyttiin ettei tuhlata alkioita vaan otetaan varmanpäälle, kun ei ollut varmaa ettei vuoto vaikuta. Ei ollut varsinaista verta vaan just ruskehtavaa suttua, vuotopaikkaa ei löytynyt ultralla.

Hei, onko muita joilla hoidossa ollut käytössä Progynova? Onko ollut ihottumaoireita?
Itselläni tuo sama lääke on ollut kaikissa hoidoissa käytössä, mutta nyt iski tosi paha ihottuma naamalle, kaulaan, olka- ja käsivarsiin ja yläselkään. Selkeästi vaikuttaa lääkeaineallergialta (pientä punaista näppylää, kutisee, hilseilee...).
Tämä iski vasta lääkkeen vika päivänä, eli nyt olen ollut käyttämättä jo.... kääk, joko siitä on pari kolme viikkoa.. mutta ihottumaa on vieläkin ihossa. En ole hirveästi tohtinut kättää kortisonivoiteita, vain pahimpaan alkuun oli pakko.
Muilla kokemuksia tällaisesta?
(itselläni on tullut allergista ihottumaa myös eri antibiooteista ja tämä on hyvin samanlainen).
Ihmettelen vain kun ei häviä. Toki aikaisemmilla kerroilla olen saanut lääkäriltä suun kautta otettavat kortisonit, että paranee, mutta nyt ei raskauden vuoksi niitä voisi käyttää.
Onneksi on saanut tehdä etänä töitä.... on tämä sen verran vieläkin pahan näköinen, kun naama näpyillä ja iho hilseilee pois, vaikka kuinka rasvaan :inpain:

Katariinap yhden kerran on mennyt siirto ohi sen takia että vkl ja nyt tämän koronan ajan seurannut ovista niin että olisi kaksi edellistäkin mennyt ohi saman syyn takia, vaikkakaan ei muutenkaan olisi tehty siirtoa.
Jos nyt olisi vielä mennyt samalla tavalla, niin mietittiin PAS korvauskiertoon tai että siirrettäisiin seuraavia menkkoja ja katotaan lähtiskö arkikiertoon. Mut koska nyt sattui näin niin ei hukata tätä kiertoa nyt.
Mietityttää vaan tuo aikanen ovulaatio kp12. Tänään testasin ja ei enää ollut hymynaama. Eli kai se sitten oli eilen...
Felicitaksessa ollaan.

:):):)
Katariinap yhden kerran on mennyt siirto ohi sen takia että vkl ja nyt tämän koronan ajan seurannut ovista niin että olisi kaksi edellistäkin mennyt ohi saman syyn takia, vaikkakaan ei muutenkaan olisi tehty siirtoa.
Jos nyt olisi vielä mennyt samalla tavalla, niin mietittiin PAS korvauskiertoon tai että siirrettäisiin seuraavia menkkoja ja katotaan lähtiskö arkikiertoon. Mut koska nyt sattui näin niin ei hukata tätä kiertoa nyt.
Mietityttää vaan tuo aikanen ovulaatio kp12. Tänään testasin ja ei enää ollut hymynaama. Eli kai se sitten oli eilen...
Felicitaksessa ollaan.

niin joo aivan! :)
Minkä ikäisiä alkioita teillä on pakkasessa?
En usko, että on väliä tuo kierron pituus. Kuitenkin jos kerran itse ovulaatio on 2pv aikaisemmin kuin viitteellinen ”14kp”. Itsellä on normaalisti oma kierto 26-28pv, niin samoille päiville osuu ovulaatio joskus ”liian aikaisin” :) niin en olisi huolissani.

Hei,
Onko täällä yksityisellä ivf hoidoissa olevia/olleita? Kiinnostais tietää paljonko tuli maksamaan ivf hoito kierros, jos ei lasketa lääkkeitä mukaan hintaan? Netissä on hintoja klinikoiden sivuilla, mut ymmärtääkseni niihin tulee vielä päälle kaikkea muuta :)

:):):)

niin joo aivan! :)
Minkä ikäisiä alkioita teillä on pakkasessa?
En usko, että on väliä tuo kierron pituus. Kuitenkin jos kerran itse ovulaatio on 2pv aikaisemmin kuin viitteellinen ”14kp”. Itsellä on normaalisti oma kierto 26-28pv, niin samoille päiville osuu ovulaatio joskus ”liian aikaisin” :) niin en olisi huolissani.

Meillä on yksi 5 päiväinen jäljellä. Jos tämä ei onnistu niin tehdään vielä yksi kerta alusta alkaen koko show.

Julleni yksi ICSI hoitokerta alusta alkaen siirtoon asti maksaa noin 3500-4500€ kelakorvaukset huomioiden ja ilman lääkkeitä. En tiedä eroaako IVF miten hinnaltaan? Hintaan vaikuttaa myös alkioiden viljelyaika. Pas siirrot ovat noin 900€ -1000/kerta. Lääkkeissä on se 600€ maksukatto /v.
Klinikoilta saa erilaisia maksusuunnitelmia jos haluaa maksaa osissa.

Hei, onko muita joilla hoidossa ollut käytössä Progynova? Onko ollut ihottumaoireita?
Itselläni tuo sama lääke on ollut kaikissa hoidoissa käytössä, mutta nyt iski tosi paha ihottuma naamalle, kaulaan, olka- ja käsivarsiin ja yläselkään. Selkeästi vaikuttaa lääkeaineallergialta (pientä punaista näppylää, kutisee, hilseilee...).
Tämä iski vasta lääkkeen vika päivänä, eli nyt olen ollut käyttämättä jo.... kääk, joko siitä on pari kolme viikkoa.. mutta ihottumaa on vieläkin ihossa. En ole hirveästi tohtinut kättää kortisonivoiteita, vain pahimpaan alkuun oli pakko.
(itselläni on tullut allergista ihottumaa myös eri antibiooteista ja tämä on hyvin samanlainen).
Ihmettelen vain kun ei häviä. Toki aikaisemmilla kerroilla olen saanut lääkäriltä suun kautta otettavat kortisonit, että paranee, mutta nyt ei raskauden vuoksi niitä voisi käyttää.
Onneksi on saanut tehdä etänä töitä.... on tämä sen verran vieläkin pahan näköinen, kun naama näpyillä ja iho hilseilee pois, vaikka kuinka rasvaan :inpain:
Minulla ei tullut progynovasta iho-oireita, pahoinvointia kyllä.

Raskausajat kuitenkin olivat allergioiden vuoksi aivan tuskaa, jouduin syömään useamman kuukauden ajan antihistamiinia, koska allergiat vetivät hengityksen niin tukkoon. Normaalisti en tarvitse antihistamiinia edes joka vuosi. Eli raskausaikana allergiat voivat olla pahempia kuin koskaan, ja synnytyksen jälkeen ne voivat jopa kadota. Tämän pohjalta tulee mieleen, että voisiko sinulla jokin aiemmin vähäoireinen ruoka-aine tai siitepöly aiheuttaa nyt ennen kuulumattomat superoireet? Kun kerran Progynova on jo noin pitkään ollut tauolla. Auttaako antihistamiini?

Saanko kysyä, miksi et oo uskaltanut käyttää kortisonivoiteita?

Minulla ei tullut progynovasta iho-oireita, pahoinvointia kyllä.

Raskausajat kuitenkin olivat allergioiden vuoksi aivan tuskaa, jouduin syömään useamman kuukauden ajan antihistamiinia, koska allergiat vetivät hengityksen niin tukkoon. Normaalisti en tarvitse antihistamiinia edes joka vuosi. Eli raskausaikana allergiat voivat olla pahempia kuin koskaan, ja synnytyksen jälkeen ne voivat jopa kadota. Tämän pohjalta tulee mieleen, että voisiko sinulla jokin aiemmin vähäoireinen ruoka-aine tai siitepöly aiheuttaa nyt ennen kuulumattomat superoireet? Kun kerran Progynova on jo noin pitkään ollut tauolla. Auttaako antihistamiini?

Mulla on testattu allergiat yleisinpiin 10 allergeenin ja mitään ei ollut. Iho-oireita on atoopisen ihon vuoksi, mutta erilaisia kuin nämä lääkeaineisiin liittyvät (jotka aina samanlaisia keskenään). Nyt siis on toki jo paljon parempi tilanne, käsivarret ok mutta naama ja kaula ei hellitä. Ja tietty lääjeaineallergiathan pahenee mitä kauemmin käyttää, kun altistusta tulee pidempään, eli ehkä vaan johtuu siitä tämä raju reaktio.

Muokattu viimeksi:
Saanko kysyä, miksi et oo uskaltanut käyttää kortisonivoiteita?

Mulla on atoopisen ihottumaa reseptillä niin vahvoja kortisonivoiteita, ettei juuri tätä mitä oli kaapissa saisi käyttää kasvojen iholle, se tässä pääsyynä. Käsivarsiin olen laittanut ja ne onkin paremmat jo. Laitoin siis kyllä naamaankin ihan alkuun kun oli niin karsea! Mut pitäis olla miedommat tai jotain muuta.
Tuli mieleen kokeilla hunajaa, se vois rauhoittaa punaisuutta eikä ainakaan haittaa

Mulla on atoopisen ihottumaa reseptillä niin vahvoja kortisonivoiteita, ettei juuri tätä mitä oli kaapissa saisi käyttää kasvojen iholle, se tässä pääsyynä. Käsivarsiin olen laittanut ja ne onkin paremmat jo. Laitoin siis kyllä naamaankin ihan alkuun kun oli niin karsea! Mut pitäis olla miedommat tai jotain muuta.
Tuli mieleen kokeilla hunajaa, se vois rauhoittaa punaisuutta eikä ainakaan haittaa

Ok! :)
Sillä siis kysyin, ku on tää yleinen luulo, et kaikki kortisonivoiteet olis pahasta eikä sais käyttää kauaa. Mut esim ne apteekista ilman reseptiä saatavat hydrokortisonit ovat niin mietoja, et niillä ei saa aikuisen ihoa pilalle vaikka jatkuvasti käyttäis. Ihotautilääkärin mukaan miedompia kuin elimistön oma kortisoli.

Mut sulla olikin asia tiedossa, luin rivien välistä näin ;)

Ok! :)
Sillä siis kysyin, ku on tää yleinen luulo, et kaikki kortisonivoiteet olis pahasta eikä sais käyttää kauaa. Mut esim ne apteekista ilman reseptiä saatavat hydrokortisonit ovat niin mietoja, et niillä ei saa aikuisen ihoa pilalle vaikka jatkuvasti käyttäis. Ihotautilääkärin mukaan miedompia kuin elimistön oma kortisoli.

Mut sulla olikin asia tiedossa, luin rivien välistä näin :wink

Jep, erittäin hyvin tiedossa, hydrokortisoni onkin ihan eri kuin nämä mun 3 ja 4 tason vahvuiset kortisonit! Niissä täytyy pitää kunnon tauot ja kasvoille on eri aineet. Pahimmillaan kun mulla on silmäluomillakin ihottumaa... Nyt ollu pitkään hyvä vaihe niin ei ollut kuin tuo vahvin versio kaapissa, :p
Jospa tää tästä, nyt jo kuitenki rauhoittumaan päin.

Takaisin