IVF/ICSI 2020

Vaikka niin kovasti haluaisin olla raskaana, kokisin aivan varmaan samaa epätoivoa tuosta epävarmuudesta, mitä tää tilanne aiheuttaa, kuin mitä kuvaatte Bluebe, Soolomamiko ja Kyfi2915210. Voimia sinnekin!
 
Musta on kyllä vähän ristiriitaista, että THL:n mukaan raskaana olevat eivät ole riskiryhmää ja silti lääkärit suosittelevat ettei siirtoja tehdä nyt korona-uhan vuoksi. Jos nyt ei oo hyvä aika tulla raskaaksi niin sitten raskaana olevan pitäisi minusta kyllä kuulua riskiryhmään. Esim useampi raskaana oleva ystäväni varhaiskasvatuksen/terveydenhuollon parissa työskentelevä tuskailee nyt kovasti kun toisaalta on kova pelko sairastumisesta ja toisaalta väitetään ettei siitä koronasta mitään haittaa ole ja näin ollen joutuu olemaan töissä. Itse raskauduin helmikuun siirrosta ja varmasti olen siis ”huonoimpaan” aikaan raskaana. Ei auta kuin toivoa, että kaikki menisi hyvin. Vältän kaikkia kontakteja mutta kyllä mä kaupassa oon käynyt, neuvolassa ja TAYS:ssa ultrassa ja huomenna pitää mennä esikoisen sairaudenkin vuoksi TAYSiin. Onneksi ei sentään töissä tarvitse käydä kun olen hoitovapaalla.


Samaa ihmettelen minäkin.. mullakin nyt 10+6, ja ihan normisti joutuu töissä käymään. Onneksi asutaan tämmösessä pikkukaupungissa, jossa ei ole vielä todettu yhtään tartuntaa.

Isosti tsemppiä kaikille! Varsinkin teille, jotka nyt joudutte tämän tilanteen takia vain odottamaan ja odottamaan lisää.. Meitä kerrankin onni potkas, että onnistuminen tapahtui juuri ennen. Vielä kun kaikki menisi hyvin..
 
Moikka! Mitä olen lukenut ja seurannut tieteellisiä artikkeleita yms. niin syyt miksi hoidot keskeytetään ja miksi raskaana olevat eivät kuulut riskiryhmään on seuraavanlaiset.

Raskaana olevat eivät kuulu riskiryhmään sillä tämänhetkisten tietojen mukaan eivät sairastu vakavemmin kun kukaan muu. Raskaus itsessään ei aiheuta että saisi huomattavasti helpommin tartunnan tai että sairastelu olisi vakavempaa.

Syy miksi hoidot on keskeytyksessä on kaksisyinen. Yksi on että vapautetaan henkilökuntaa kriittisimpiin työtehtäviin. Terveydenhuollossa tarkkaillaan päivittäin ja lisätään henkilökuntaaminne tarvitaan, päivystykseen yms. Toinen syy on että vielä ei ole tarpeeksi tutkimusdataa siitä aiheuttaako raskauden aikana sairastettu korona mitään pitkäkestoista haittaa sikiölle tai sen kehitykselle. Koska asiasta ei vielä tiedetä niin lääkärit haluaa välttää turhia riskejä.

Itseä ketuttaa että meillä kestää vielä kauemmin ennen kun päästään hoitoon. Nyt kun ollaan jonossa niin olen ottanut ruohonjuuresta kaikki mahdolliset poppakonstit käyttöön (vadelmalehtitee, macaa, B-vitamiinit, siveydenpuu yms) Vaikka en usko näiden tuottavan suurta tulosta niin se ainakin täyttää ajan ja jää tunne että seuraa jotain hoitoa, kun on jo niin tottunut ottamaan lääkkeitä ja seuraamaan hoitokiertoja ja tekee kaikkea muuta.
 
Mäkin syön vitamiineja ja vehnänalkioöljyä :joyful: ehkä vähän käärmeöljyksi epäilen, mut tuntuu siltä et jotain teen. Ja fiksuista syistä noita priorisointeja tehdään terveydenhuollosta, vaikka kuinka itsellä kärsimättömyys korventelee.

Mulla on kans sellainen tieteellisen kiinnostunut odotus siihen miten maailma tämän jälkeen muuttuu, vai muuttuuko.
 
Miten Palasaippualla menee piinailun kanssa?
Kenellä muulla piinat päällä?

Täällä vielä 8päivää ennenkun saa testata. Negaa odottelen koska muusta en tiedä. Terot aiheuttaa perinteiset oireet ja heti siirron jälkeinen vuoto taas veti mielen hyvin matalaksi. Ei tainnut tulla Korona vauvaa tänne.
Muille piinailijoille paljon tsemppiä!
 
Miten Palasaippualla menee piinailun kanssa?
Kenellä muulla piinat päällä?

Täällä vielä 8päivää ennenkun saa testata. Negaa odottelen koska muusta en tiedä. Terot aiheuttaa perinteiset oireet ja heti siirron jälkeinen vuoto taas veti mielen hyvin matalaksi. Ei tainnut tulla Korona vauvaa tänne.
Muille piinailijoille paljon tsemppiä!


Yllätyävän ok menee piinailu. Ei ole ollu juurikaan oireita, ehkä nopeammin tulee huono olo jos ei muista ajoissa syödä. Mutta voi olla kuvitteluakin. Luget ehkä vähän jotenkin ärsyttäneet paikkoja, muttei pahasti. Tissit niin ristuksen kipeet, mutta oletan johtuvan myös Lugeista.

Vielä olis tasan viikko odottelua. Ei yhtään tunnu siltä, että olisi vasta viikko mennyt siirrosta.. En kuitenkaan aio testata ennen kun annettuna päivänä koska yritän pitää yllä optimistista mielialaa :)

Voihan se olla, ettei se vuoto mitään tarkoita vielä. Monella käsittääkseni ollut vuotoja piinailun aikana ja silti plussannut :)
 
Miten Palasaippualla menee piinailun kanssa?
Kenellä muulla piinat päällä?

Täällä vielä 8päivää ennenkun saa testata. Negaa odottelen koska muusta en tiedä. Terot aiheuttaa perinteiset oireet ja heti siirron jälkeinen vuoto taas veti mielen hyvin matalaksi. Ei tainnut tulla Korona vauvaa tänne.
Muille piinailijoille paljon tsemppiä!

Täällä pp9. Lauantaina saisin jo testata (3pv alkio oli joka siirtettiin), mutta työpäivän ja sunnuntain kaverin luona suunnitelmien vuoksi oon aatellu sinnitellä maanantaihin asti testin kanssa. :bag: Ei kyllä muuten mitään erikoista, jostaki pp5 asti lieviä menkkakipuja ajoittain ja nyt lähi päivinä lähinnä oik. puolelle painottuen kipua, sillä puolella oli oviskin. Ei ainakaan mitään vuotoa vielä, mutta en sitten tiiä voiko tuo Terolut pitää sen poissa. Tuoresiirrossa vuoto alkoi jo pp8.
 
Siirtopäivänä tosiaan perinteinen vuoto, luulen että katetrin aiheuttamaa.

Gonapeptyl aiheutti taas pp1 laitettuna alavatsan liekityksen.

Alavatsan kivut on olleet yllättävän kovat tässä siirrossa joten pelkään että jos alkio onkin jonnekkin kiinnittynyt niin ei ainakaan kohtuun.
Menkkojen pitäisi alkaa vasta testistä seuraavana päivänä joten vielä ei voi niistäkään kivuista olla kyse, normaalisti kivut ja vuoto alkaa melko samaan aikaan.

Ihana lukea teidän positiivisia ajatuksia kun omat on nyt jotenkin hirveän synkkiä ja toivottomia.


Hirveesti tsemppiä teille kummallekkin!
 
Siirtopäivänä tosiaan perinteinen vuoto, luulen että katetrin aiheuttamaa.

Gonapeptyl aiheutti taas pp1 laitettuna alavatsan liekityksen.

Alavatsan kivut on olleet yllättävän kovat tässä siirrossa joten pelkään että jos alkio onkin jonnekkin kiinnittynyt niin ei ainakaan kohtuun.
Menkkojen pitäisi alkaa vasta testistä seuraavana päivänä joten vielä ei voi niistäkään kivuista olla kyse, normaalisti kivut ja vuoto alkaa melko samaan aikaan.

Ihana lukea teidän positiivisia ajatuksia kun omat on nyt jotenkin hirveän synkkiä ja toivottomia.


Hirveesti tsemppiä teille kummallekkin!

Positiivisista en tiiä, kyllä minä oon jo näitten kipujen takia melko varma negasta ja siks en haluais pilata sillä työpäiviä enkä sovittuja menoja.

Oon jo asennoitunu siihen, että on varmempaa saaha koiranpentu kesäkuussa, koska se astuminen on sentään onnistunu. :wacky:

Tsemppiä sullekki piinapäiviin ! :Heartpink
 
Mulle tuli soittoa että polilla rauhallista joten mun hoidonsuunnitteluaikaa aikaistettiin, piti olla huhtikuun puolivälissä ja onkin nyt maanantaina!

Mitään hoitoja ei just nyt aloiteta mutta tonne käynnille pääsen. Kysyin tapahtuuko mitään nyt ennen kesäsulkua, niin sain vastauksen etteivät yhtään tiedä, eikä edes sitä onko koko kesäsulkua. Hiukan piristi oloa.

☺️
 
Noniin, nyt täälläkin jonkin sortin tiputteluvuotoa. Aamusta asti kramppaillu alaselkää. Toivon niiiiin ettei lähde tästä hanat enempää aukeamaan :/

Elättelen vielä kuitenkin toivoa kun muitakin plussanneita joilla on ollu kiinnittymisvuotoja. Jotenkin vaan tuntuu että olis kovin myöhä olla sellasta, mutta ei auta kun odotella.

Hirveesti positiivisia ajatuksia kaikille piinailijoille!!
 
Benelobe: Onnea koiranpennusta :D Sillä saakin hetkeksi ajatukset muualle jos ei nyt tärppääkkään! Toivotaan silti että saat molemmat ”pennut”!


palasaippua; eikös alkuraskaudessa voi olla hyvinkin normaalia vuotaa hieman? Tai vähän enemmänkin, uskotaan että vuoto on normaalia ja ihan pian saat plussa uutisia!


Täällä odotan että pääsen testaamaan negan pois, lopettamaan luget ja palaamaan normaaliin arkeen. Alavatsan kivut vaan voimistuu, tuntuu menkka kivuilta. Luget on tehnyt rinnat todella kipeäksi. Vatsa ei toimi juuri ollenkaan koska luget.

Jos voisin olla varma että ”oireet” johtuu raskaudesta olisin iloinen ja onnellinen mutta koska nämä oireet tulee aina kun Luget on käytössä niin ei tee mieli hurrata!
 
Jep negahan sieltä tuli. Nyt vaan oottamaan hamaan tulevaan, että pääsee uuteen pas:n joskus. Tätäkin sai vaivaset 4kk ootella punktion jälkeen. Pitäs alkaa nyt syömään Cerazettea ettei endo pääse enempää riemastumaan. No jotakin positiivista niin ite oon kans älyttömän onnellinen, että saa jättää Terolutin syönnin ei tarvi joka aamu olla kello soimassa.
 
ViimeinenPiina Onhan siinä kuitenkin vielä sulla myös mahdollisuuksia, että johtuis kuitenkin muusta kun Lugeista. Mut toi ol kyllä harmi, että nää kaikki mömmöt aiheuttaa käytännössä kaikenlaisia "raskausoireita" niin ettei yhtää pysty tietää mikä on mitä.

Benelobe Voi ei :sad001 toivotaan että tää koronasulku saatais nopeesti ohi ja hoitoja päästäis jatkamaan pian.

Kauramaito Hyvä että pääset jo keskustelee hoitohommista. Tietää sitte että pääsee aloittamaan mahdollisimman pian kun avaavat taas nuo polit kokonaan :)

Itellä tänään aamusta ei enää juurikaan verta. Mutta lääkkeellisissä kierroissa muutenkin alkanu tälleen random tiputtelulla menkat, ettei nyt mitään positiivista vielä voi kyllä tästä tulkita. Mutta toivossa eletään!
 
Mulle tuli soittoa että polilla rauhallista joten mun hoidonsuunnitteluaikaa aikaistettiin, piti olla huhtikuun puolivälissä ja onkin nyt maanantaina!

Mitään hoitoja ei just nyt aloiteta mutta tonne käynnille pääsen. Kysyin tapahtuuko mitään nyt ennen kesäsulkua, niin sain vastauksen etteivät yhtään tiedä, eikä edes sitä onko koko kesäsulkua. Hiukan piristi oloa.

☺️


Missä olette hoidossa? Itse olen tayssissa ja toivon, että kesällä etenisi hoidot. Toivon myös, että en elättele turhia toiveita
 
Noniin, nyt täälläkin jonkin sortin tiputteluvuotoa. Aamusta asti kramppaillu alaselkää. Toivon niiiiin ettei lähde tästä hanat enempää aukeamaan :/

Elättelen vielä kuitenkin toivoa kun muitakin plussanneita joilla on ollu kiinnittymisvuotoja. Jotenkin vaan tuntuu että olis kovin myöhä olla sellasta, mutta ei auta kun odotella.

Hirveesti positiivisia ajatuksia kaikille piinailijoille!!

Mullakin oli reilu viikon verran vuotoa! Ja nyt mennään jo viikolla 12. Piän peukkuja!! Ootko tänään vielä testaillut?
 
Takaisin
Top