IVF/ICSI 2020

Nega testattu... se siitä sitten! Keittelen pannun kahvia ja kaivan kaapinperältä sen nega askin. Siirryn parvekkeelle polttamaan ketjussa vitutuksen pois ja alan valmistautua tulevaan kevääseen! Toki testi tehty nyt pari päivää etuajassa mutta kyllä se siellä jo näkyisi jos näkyisi! Menkkakivut on aivan valtavat ja luge oireet alkaa helpottaa (kehon oma keltarauhanen valmistautuu menkkojen alkuun).


Benelobe tsemppiä jatkoon! Tosi kurja kun ei vielä tärpännyt!


Palasaippualla tsemppiä testaukseen jos olisit se yksin kolmesta jolla tärppää!
 
Missä olette hoidossa? Itse olen tayssissa ja toivon, että kesällä etenisi hoidot. Toivon myös, että en elättele turhia toiveita
Me ollaan Tyksissä, tänään oli käynti ja todennäköistä on että hoidot jatkuu kesän jälkeen. Jonojen purkamisen vuoksi veikkailivat että meillä siinä syys-lokakuussa.
Hyvää oli se että meidän eka IVF tosiaan epäonnistui niin ettei päästy edes punktioon ja siihen sain selvyyttä mistä todennäköisesti johtui.

nyt mulla on kierto aivan sekaisin ja vuoto alkoi kp 12, nyt sii hyvä että saa kierto rauhassa tasaantua ennen kuin hoitoihin taas mennään.
 
Onpas täällä ikäviä kuulumisia :sorry:Voimia kaikille, joilla hoidot eivät onnistuneet tällä kertaa.

Sitä mietin näitä lukiessani, että on se epäreilua ja sontaa kun niillä on menkat joilla ei pitäisi ja itsellä menkat huomenna jo 14 päivää myöhässä, eikä ole mitään oireita että alkaiskaan heti. Raskaana en ole.

Tikutin toisaalta ovulaation kp26, että ehkä tässä punktion ja hyperstimulaation jälkeisessä elämässä menkkakierrot asettuvat hetkisen.... Yksi vuoto tuli siis hyvin pian punktion jälkeen, mutta sen jälkeen ei mitään. Toisaalta mitäpä väliä, onhan tässä aikaa odotella ennen seuraavaa ivf-hoitoa. Olenkin lohduttautunut edes sillä, että ainakin kroppa saa kunnolla lepoa ennen seuraavaa hoitokertaa.
 
Nega testattu... se siitä sitten! Keittelen pannun kahvia ja kaivan kaapinperältä sen nega askin. Siirryn parvekkeelle polttamaan ketjussa vitutuksen pois ja alan valmistautua tulevaan kevääseen! Toki testi tehty nyt pari päivää etuajassa mutta kyllä se siellä jo näkyisi jos näkyisi! Menkkakivut on aivan valtavat ja luge oireet alkaa helpottaa (kehon oma keltarauhanen valmistautuu menkkojen alkuun).


Benelobe tsemppiä jatkoon! Tosi kurja kun ei vielä tärpännyt!


Palasaippualla tsemppiä testaukseen jos olisit se yksin kolmesta jolla tärppää!

Meillä on onneks vielä 4 alkiota pakkasessa. Ainut, että viime ovis ultrassa lääkäri löysi jotain mikä painaa kohtua joko adenomyooma, myooma tai endometrioosia. No siinä lääkäri väläytti, että jos on myoomaa niin se pitää mahdollisesti leikata. Minä siinä itkua piätellessä 4kk ekaa pas hoitoa ootelleena gynen penkissä en osannu ees kysyä, että no kuinhan monta näitä alkioita hukataan ja mietitään, että vaikuttaako nuo kiinnittymiseen. Alkiot kuitenkin on ollut kaikki hyviä, mutta ei näy kiinnittyvän. Justiinsa tänään mietin, että mihin yksityiselle gynelle sitä pitää mennä jotta saa asioihin jotaki järkeviä vastauksia. Tuntuu nuo n. 10min julkisen puolen pikaset lääkärin ajat olevan vaan sellaisia, että töksäytetään asiat päin naamaa eikä niitä perustella tai avata mitenkään. Suurin osa lääkäreistä itsestään on ollut aivan ihania, mutta minkä ne luoduille aikatauluille voi

Tsemppiä sullekkin jatkoon ja kyllä sitä on omat palkkionsa negan takia ansainnut!
 
Benelobe Toi on kyllä ihan totta. Aina kun on julkisella polilla käyny niin lääkärit on tosi mukavia, mutta sellainen kiire olo kokoajan kun siellä on. Ja sitten kun pääsee himaan niin tajuaa, ettei muistanu kysyä niitä valmiiksi olleita kysymyksiä saati sitten niitä uusia mitä se käynti herätti. :/

ViimeinenPiina voi ei :sad001 hirveesti tsemppiä
 
Heippa, miten nämä privaattiklinikat on suhtautunut Coronaan? Onko ne jatkanut hoitoja?
Kunhan mietin kun tietysti tuli menkat jost sinä päivänä kun sairaalan klinikka pisti stoppia näis asiois..
Nyt luomua yritetään ja valitettavasti mulla tulee ikä vastaan 8kk päästä...
Har mitta kaikin tavoin..
 
Heippa, miten nämä privaattiklinikat on suhtautunut Coronaan? Onko ne jatkanut hoitoja?
Kunhan mietin kun tietysti tuli menkat jost sinä päivänä kun sairaalan klinikka pisti stoppia näis asiois..
Nyt luomua yritetään ja valitettavasti mulla tulee ikä vastaan 8kk päästä...
Har mitta kaikin tavoin..

Meillä yksityinen ei myöskään jatka nyt tässä tilanteessa hoitoja mutta sanoi että joka kierron alussa kannattaa soittaa ja kysyä mikä tilanne. Eivät itsekään tiedä milloin taas aloittavat.
Toivottavasti pääsisit mahdollisimman pian. ❤️
 
Äh, miten en huomannutkaan, että tässähän oli 2020 uusi ketju... tuohon vanhaan pitkään tuli jo kirjoitettua enkä osaa poistaa sieltä.

Nyt voi hieman jo huokaista, huomenna täysimääräisen lääkityksen viimeinen päivä, siitä sitten viikon puolikkaalla annoksella ja viikon päästä, kun 10+0 saa lopettaa luget vihdoin! On tässä jo tammikuun alusta saanut näitä lääkkeitä säätääkin, joten tätä etappia kyllä niin juhlistan jo :)

Tsemppiä kaikille niille, joiden hoidot odottavat koronan vuoksi, I feel you! Meillä kävi kyllä hyvä onni, että lääkäri helmikuussa ehdotti kaikkien alkioiden sulatusta ja pitkää viljelyä, kun vain yksi selvisi ja on nyt masussa kasvamassa. Ja super varovaisuutta alkuraskaudesta nauttiville, pysytään terveinä!
 
Heippa, miten nämä privaattiklinikat on suhtautunut Coronaan? Onko ne jatkanut hoitoja?
Kunhan mietin kun tietysti tuli menkat jost sinä päivänä kun sairaalan klinikka pisti stoppia näis asiois..
Nyt luomua yritetään ja valitettavasti mulla tulee ikä vastaan 8kk päästä...
Har mitta kaikin tavoin..

Felicitas on ainakin keskeyttänyt siirrot, eli alkiot menee suoraan pakkaseen ja käsittääkseni myös muissa sama tilanne. Eli kyllä siellä reagoitiin tähän melko nopeasti, vaikka thl ei listaa raskaana olevia riskiryhmään. Hoitojen keskeyttäminen on kyllä selkeä viesti, että hoitavat tahot ovat tehneet omat riskiarvionsa.

Ja todellakin ymmärrän harmituksen, mutta toisaalta nuo hoidot vaativat niin paljon, että mieluummin sitten turvallisempaan aikaan, ettei vain koronan takia menisi hoito pilalle! Se vasta hirveää olisi. Ja kyllä itseä se hieman mietityttää, meillä ei ole enää mahdollisuutta hoitoihin, jos tässä kävisi huonosti. Eli täytyy pitää mahdollisimman hyvin huoli, ettei itse tätä tautia nyt saa.
 
Meillä se yksi munasolukeräys tuotti vai ne 3 solua joista 2 oli kromosomipoikkeavia ja 1 muuten viallinen.
Uuteen keräilyyn siis sitten kun joku sen käynnistää ja uudelleen mahdolliset alkiot tutkittavaksi. Nyt tietysti tämä väliaika odotellen nostaa haaveet luomulotosta. Nyt kierto heitti ihan sekaisin, tipahti 28 23 päivään joka on mulle todella outoa..onko muille käynyt gonalin jäljiltä noin?
 
Meillä se yksi munasolukeräys tuotti vai ne 3 solua joista 2 oli kromosomipoikkeavia ja 1 muuten viallinen.
Uuteen keräilyyn siis sitten kun joku sen käynnistää ja uudelleen mahdolliset alkiot tutkittavaksi. Nyt tietysti tämä väliaika odotellen nostaa haaveet luomulotosta. Nyt kierto heitti ihan sekaisin, tipahti 28 23 päivään joka on mulle todella outoa..onko muille käynyt gonalin jäljiltä noin?
Kirjoitin tuolla aiemmin mutta mulla siis tuli gonalin ja lugejen jäljiltä kierto ensin 35 ja sitten 12 päivää. Normaalisti 30pvä
 
Meillä se yksi munasolukeräys tuotti vai ne 3 solua joista 2 oli kromosomipoikkeavia ja 1 muuten viallinen.
Uuteen keräilyyn siis sitten kun joku sen käynnistää ja uudelleen mahdolliset alkiot tutkittavaksi. Nyt tietysti tämä väliaika odotellen nostaa haaveet luomulotosta. Nyt kierto heitti ihan sekaisin, tipahti 28 23 päivään joka on mulle todella outoa..onko muille käynyt gonalin jäljiltä noin?

Mulla oli juuri se munasolukeräyskierto 21pv kun normaalisti on ollu 27-48 välillä, useimmiten 27-28. Ja ne menkat oli kyllä maailman lyhimmät, ehkä 2pv.
 
Moikka!

Olen ollut täällä kuumeilemassa reilu vuosi sitten :) meille syntyi Icsi hoidoilla 2019 Helmikuussa ihana tyttö. Nyt haaveissa on toinen, mutta kun tulin tänne niin huomasin, että monien hoidot on tauolla :sad001 tehdäänköhän alkion siirtoja nyt ollenkaa missää? Meillä on siirrot tehty Taysissa yleensä.
 
Onnea palasaippua!!

Kukkanen mullakin nyt punktion jälkeiset kierrot olleet lyhyempiä ja ovis ollut tietty aiemmin. Normaalisti 29-31pv ja nyt ollut 26-27pv pari kiertoa.

Unique mä muistan sut! Ihanaa että saitte tytön! Meilläkin yksi icsi tyttö ja nyt toiveena toinen. Hoidot valitettavasti näyttää olevan tauolla joka paikassa sekä julkisella että yksityisillä. Meillä yksi blasto pakkasessa. Siirtoa odotellessa.... Kannattaa kuitenkin olla yhteydessä hoitopaikkaan mikä linjaus siellä, sillä jostain luin että hoitoja tehdään siihen asti kun voidaan eli keräykseen ja kasvatukseen. Siirto jäisi sitten myöhemmäksi. Jos pääsisitte vähän eteenpäin.

Mäkin yritän elätellä toivoa luomuraskaudesta tässä välissä. Tikutan ovista ja muutenkin kirjaan kierrot sillä lääkäri niin halusi. Meillä vikana miehen siittiöiden vähäisyys ja yritän kuumeisesti etsiä netistä sellasia tarinoita missä olisikin luomusta onnistunut vaikka tilanne tämä. Ihan tyhmää mut ihmismieli on hassu.
 
Blanca moikka!! Mäki muistan sut :) ihanaa kun teilläkin tyttö!

Meillä ois kaks alkiota pakkasessa että suoraan siirtoon sais mennä varmaan, mutta jos ne ei niitä nyt tee.. :sad001
 
Takaisin
Top