IVF/ICSI 2020

Mulla taustalla paha endometrioosi. Ivf hoitaja sanoi, että voisin hetkenaikaa tilanteen takia kokeilla ilman pillereitä, luonnollisesti, hoitojonojen välissä. Kuinkakohan kauan uskaltaisin olla ilman? Edellistä lasta tehtiin 4 vuotta, välissä endoa leikattiin. Toinen munasarja enään toiminnassa. Vai pitäiskö kiltisti syödä pillereitä ja odottaa tää jono vaa? Ensikertalaisia kuitenkin jonossa ennen ja ymmärrän täysin, että heidän hoitoa kiirehditään. Pidän realistisena, että varmaan 2 vuoden päästä päästäisiin hoitoihin (jos korona kestäisi 6-12 kk, sit 12 kk jonoa yms)
 
Onko teille tullut oireita lugesteronista? Mulle tuli eilen illalla tosi outo olo ja on edelleen... Niinku oisin hengästynyt lähes 24/7. Välillä unohdan/helpottaa mutta tää tuntuu oudolle.. Vähän niinku ois kurkun päässä tukos ja hengittäminen on raskaampaa. Viime keskiviikkona aloitin luget, to oli alkionsiirto.

Edit: ja nukuin megahuonosti. Eka ei tullut uni (sänkyyn klo 23 maissa) ja heräsin vaille 4 eikä tippaakaan unta enää. Ei pystyny. Ja sit tuli kakkahätä... Ja nälkä... Joten nousin töihin :excited001

Edit2: laittasin tän muuten huonosti nukutun yön piikkiin mut ku alko jo illalla niin ei voi olla se.
 
Muokattu viimeksi:
Hei, saanko liittyä mukaan keskusteluun? :)

Meillä myös hoito keskeytyi Tayssissa. Tai siis saimme itse päättää mennäänkö ensi viikolla ja mun intuitio sanoi, että perutaan siirto ja niin myös tehtiin. Olin kolme viikkoa ollut Estradotilla, että saadaan limakalvo riittävän paksuksi, mutta turhaan :/ Välillä on harmittanut tosi paljon kun olin jo elätellyt toiveita, että jos jouluvauvan saisi syliin. Mutta päätös on nyt tehty niin sen kanssa on elettävä.

Meidän tilanteesta vähän: Olen 32v ja mies 35v. yritystä enemmän tai vähemmmän pian 7v. Viime vuonna saimme lähetteen tayssiin, mutta minulla oli papa-kokeessa muutoksia, jotka piti poistaa. Hoito siis siirtyi sen vuoksi noin puoli vuotta, että sain sieltä puhtaat paperit. Nyt sitten tämä korona :shifty:

Olimme siis menossa 2. PAS:siin. Tammikuussa meille tehtiin ensimmäinen ICSI ja saatiin kaksi blastoa pakkaseen ja yksi siirrettiin tuoresiirtona. Meillä siis enää tämä yksi 4BB-alkio pakkasessa. Seuraavaksi suunnitelmissa on PICSI, koska meidän hedelmöittymis% oli alle puolet. Kerättyä saatiin 13 kypsää, mutta vain 5 hedelmöittyi normaalisti. Miehellä siis simpat laiskoja ja niitä on vähänlaisesti.

En ole kauhean tarkasti ehtinyt kenenkään tilanteisiin tutustua. Onko täällä monta, joilla hoidot juuri kesken (tai pitäisikö sanoa keskeytyneet?).

Täällä nyt varmaan vähän keskustelu hiljenee kun tilanne on tämä, mutta tulin laittamaan jalkaa oven väliin jo nyt. Toivotaan, että kesällä jo tiedettäisiin vähän pidemmälle. Tsemppiä kaikille muillekkin, jotka joutuu laittamaan unelmansa jäihin tilanteen vuoksi. :Heartred
 
Onko teille tullut oireita lugesteronista? Mulle tuli eilen illalla tosi outo olo ja on edelleen... Niinku oisin hengästynyt lähes 24/7. Välillä unohdan/helpottaa mutta tää tuntuu oudolle.. Vähän niinku ois kurkun päässä tukos ja hengittäminen on raskaampaa. Viime keskiviikkona aloitin luget, to oli alkionsiirto.

Edit: ja nukuin megahuonosti. Eka ei tullut uni (sänkyyn klo 23 maissa) ja heräsin vaille 4 eikä tippaakaan unta enää. Ei pystyny. Ja sit tuli kakkahätä... Ja nälkä... Joten nousin töihin :excited001

Edit2: laittasin tän muuten huonosti nukutun yön piikkiin mut ku alko jo illalla niin ei voi olla se.

Itsellä luget aiheutti hengästymistä (niin pienestä, että melkein hävetti julkisella paikalla :laughing002). Ja useampana yönä heräsin ihan ihmeelliseen aikaan pirteänä.. Ja iltapäivisin/iltaisin vähän hyytyneempi olo.
Tsemppiä!
 
Onko teille tullut oireita lugesteronista? Mulle tuli eilen illalla tosi outo olo ja on edelleen... Niinku oisin hengästynyt lähes 24/7. Välillä unohdan/helpottaa mutta tää tuntuu oudolle.. Vähän niinku ois kurkun päässä tukos ja hengittäminen on raskaampaa. Viime keskiviikkona aloitin luget, to oli alkionsiirto.

Edit: ja nukuin megahuonosti. Eka ei tullut uni (sänkyyn klo 23 maissa) ja heräsin vaille 4 eikä tippaakaan unta enää. Ei pystyny. Ja sit tuli kakkahätä... Ja nälkä... Joten nousin töihin :excited001

Edit2: laittasin tän muuten huonosti nukutun yön piikkiin mut ku alko jo illalla niin ei voi olla se.


En osaa sanoa onko oireet itsellä Lugeista vai mistä mutta about PAS päivän (Luge päivä 5) paikkeilta ollu maha sekasin ja ilmavaivoja :/ ja nyt jonkin sortin nuha/flunssaoiretta voi tietty johtua melkeen mistä vaan.
 
Hei kaikki!

Huolettaako täällä ketään raskaus ja korona? Meillä oli keräys tällä viikolla, mutta lääkäreiden suosituksesta jätettiin tuoresiirto tekemättä. Nyt mietin, että oliko tämä meidän päätös liioittelua vai ei? Asumme Helsingin keskustassa ja täällä tartunnan välttäminen on melkoinen haaste, vaikka kuinka yrittää välttää ihmiskontakteja... :confused:

Lääkäri lupaili kuitenkin, että mahdollisuuksien mukaan PAS tehtäisiin yhden välikierron jälkeen eli touko- tai kesäkuussa, mikäli koronaan on saatu siihen mennessä joku tolkku.

Mutkat suoriksi vetäistynä syy, mikseivät suositelleet siirtoa on, että mahdollinen koronatartunta odottavaan äitiin voi aiheuttaa sikiölle vaurioita/haittaa etenkin ensimmäisten kolmanneksen aikana. Olimmeko nyt ylivarovaisiai? Nyt näyttää koronan osalta tilanne siltä, että pahin piikki on vasta tulossa kesäkuussa...:banghead:
 
Hei kaikki!

Huolettaako täällä ketään raskaus ja korona? Meillä oli keräys tällä viikolla, mutta lääkäreiden suosituksesta jätettiin tuoresiirto tekemättä. Nyt mietin, että oliko tämä meidän päätös liioittelua vai ei? Asumme Helsingin keskustassa ja täällä tartunnan välttäminen on melkoinen haaste, vaikka kuinka yrittää välttää ihmiskontakteja... :confused:

Lääkäri lupaili kuitenkin, että mahdollisuuksien mukaan PAS tehtäisiin yhden välikierron jälkeen eli touko- tai kesäkuussa, mikäli koronaan on saatu siihen mennessä joku tolkku.

Mutkat suoriksi vetäistynä syy, mikseivät suositelleet siirtoa on, että mahdollinen koronatartunta odottavaan äitiin voi aiheuttaa sikiölle vaurioita/haittaa etenkin ensimmäisten kolmanneksen aikana. Olimmeko nyt ylivarovaisiai? Nyt näyttää koronan osalta tilanne siltä, että pahin piikki on vasta tulossa kesäkuussa...:banghead:

Huolettaa! Ja tuntuu niin kurjalta, että monen vuoden yrittämisen jälkeen kun vihdoin plussaa, niin tilanne tämä. Onneksi asutaan vähän sivummalla ja lähellä sijaitseva mökki mahdollistaa kunnon eristäytymisen ja ulkoillessa mielikin rauhoittuu.
On tää vaan niin pepusta.. mutta toivotaan, että ainakin jo aloitetut hoidot jatkuu vielä tämän vuoden puolella turvallisesti! :Heartred
 
Huolettaa! Ja tuntuu niin kurjalta, että monen vuoden yrittämisen jälkeen kun vihdoin plussaa, niin tilanne tämä. Onneksi asutaan vähän sivummalla ja lähellä sijaitseva mökki mahdollistaa kunnon eristäytymisen ja ulkoillessa mielikin rauhoittuu.
On tää vaan niin pepusta.. mutta toivotaan, että ainakin jo aloitetut hoidot jatkuu vielä tämän vuoden puolella turvallisesti! :Heartred

Onnea PKK plussasta ja toivottavasti pystyt nauttimaan raskaudestasi kaikesta huolimatta! Mahtavaa, että teillä on mahdollisuus tarvittaessa eristäytyä kunnolla. Käsittääkseni ekat 12 viikkoa olivat kriittisiä eli tässä kun muutaman kuukauden malttaa olla neljän seinän sisällä, niin sitten voi taas hengittää koronan osalta.

Tällä hetkellä meidän päätös tuntuu tyhmältä, koska olemme myös jatkuvasti omaehtoisessa karanteenissa ja tämä konktaktien välttely sujuu hyvin. Kesällä elämä voi ehkä olla hieman sosiaalisempaa, jolloin tautien välttely saattaa olla vaikeampaa.

Tämä kaikki on turhaa jossittelua, mutta tulen hulluksi neljän seinän sisällä, kun mietin asiaa ja mies on aivan viilipytty ja toteaa, että tehdään siirto sitten kun on turvallista. Turvallista voi olla vasta 1 - 2 vuoden kuluttua joidenkin arvioiden mukaan. Jos korona edes ylipäätään on haitallinen raskausaikana. Huoh, pahoittelut tästä sekoilusta, epätietoisuus on vaan todella raastavaa!
 
Hei kaikki!

Huolettaako täällä ketään raskaus ja korona? Meillä oli keräys tällä viikolla, mutta lääkäreiden suosituksesta jätettiin tuoresiirto tekemättä. Nyt mietin, että oliko tämä meidän päätös liioittelua vai ei? Asumme Helsingin keskustassa ja täällä tartunnan välttäminen on melkoinen haaste, vaikka kuinka yrittää välttää ihmiskontakteja... :confused:

Lääkäri lupaili kuitenkin, että mahdollisuuksien mukaan PAS tehtäisiin yhden välikierron jälkeen eli touko- tai kesäkuussa, mikäli koronaan on saatu siihen mennessä joku tolkku.

Mutkat suoriksi vetäistynä syy, mikseivät suositelleet siirtoa on, että mahdollinen koronatartunta odottavaan äitiin voi aiheuttaa sikiölle vaurioita/haittaa etenkin ensimmäisten kolmanneksen aikana. Olimmeko nyt ylivarovaisiai? Nyt näyttää koronan osalta tilanne siltä, että pahin piikki on vasta tulossa kesäkuussa...:banghead:
Minusta tuossa asiassa ei voi olla liian varovainen. Se on vihoviimeistä, jos raskaus menee kesken tai lapsi vammautuu koronan tai sen hoidossa käytetyn lääkkeen takia. Erityisesti jos tuon voi välttää vain odottamalla pari kuukautta lisää.

Luotan siihen, ettei tilanne jatku samanlaisena montaa kuukautta. Heti kun tähän löytyy hyvä lääke ja pikatestit saadaan Suomeenkin käyttöön, muuttuu korona paljon hallittavammaksi kuin nyt.
 
Suski: Kiitos ajatuksia selkeyttävistä sanoista ja näkökulmasta! :) Varmasti itsekin toteaisin näin, jos en omalla kohdallani miettisi asiaa.

Epävarmuuteni johtunee siitä, että kukaan muu punktiopäivänä ei päätynyt samaan lopputulokseen kuin me. Verhojen läpi kuuli valitettavan hyvin muiden keskustelut ja kaikki päättivät, että tuoresiirto tehdään, vaikka meille kaikille oli käyty mahdolliset riskit läpi. Tarkoitukseni ole moralisoida muiden päätöksiä, vaan kyseenalaistan meidän päätöstä. Isossa kuvassa muutaman kuukauden tai edes vuoden odotuksella ei ole loppupeleissä merkitystä, koska iän puolesta meillä ei onneksi ole vielä kiire ja saatiin hyvä määrä arkioita pakkaseen. Silti sitä on niin malttamaton! :angelic:
 
Suski: Kiitos ajatuksia selkeyttävistä sanoista ja näkökulmasta! :) Varmasti itsekin toteaisin näin, jos en omalla kohdallani miettisi asiaa.

Epävarmuuteni johtunee siitä, että kukaan muu punktiopäivänä ei päätynyt samaan lopputulokseen kuin me. Verhojen läpi kuuli valitettavan hyvin muiden keskustelut ja kaikki päättivät, että tuoresiirto tehdään, vaikka meille kaikille oli käyty mahdolliset riskit läpi. Tarkoitukseni ole moralisoida muiden päätöksiä, vaan kyseenalaistan meidän päätöstä. Isossa kuvassa muutaman kuukauden tai edes vuoden odotuksella ei ole loppupeleissä merkitystä, koska iän puolesta meillä ei onneksi ole vielä kiire ja saatiin hyvä määrä arkioita pakkaseen. Silti sitä on niin malttamaton! :angelic:
Ihminen on luontaisesti optimisti.

Niin olin minäkin, kun muutama vuosi sitten halusin hoidoissa edetä inseminaatioilla, vaikka lääkäri suositteli IVF:ää. Ajattelin, että olen se poikkeus tilastoissa, joka saa vauvan kevyemmillä hoidoilla iästä huolimatta. No en ollut poikkeus, vaan se meni kesken. Puoli vuotta myöhemmin saatuani kerättyä itseni kasaan uutta yritystä varten, havaittiin alkiodiagnostiikassa, että munasoluni ovat juuri sellaisia kuin ikäni mukaan pitääkin, pääasiassa huonoja, ja IVF:llä ja alkiodiagnostiikalla sieltä löydettiin se yksi terve, josta tuli vauva.

Ihan samalla tavalla optimisteja ovat ne Espanjasta Suomeen lentävät ihmiset, joiden ainoa huoli on se, että heidän pitää olla matkan jälkeen 2 viikkoa karanteenissa. Ei se, että lentokoneessa seuraavalla rivillä ollut ihminen tartutti viruksen kaikkiin ympärillään. Ihminen ajattelee olevansa poikkeus ja se joka selviää kun muihin osuu.

Kyllä tuon epärealistisen optimismin edelleen tunnistan itsessänikin, koska enemmän kannan nyt huolta siitä, että virus tarttuu muihin kuin itseeni, ja oletan, että jos se minulle tulee niin se on lähes huomaamaton.
 
Moikka ja tervetuloa joukkoon uusille :greet025

Mua kans mietityttää miten hoidot jatkuu. Piti olla pakastealkiosiirto ensi kierrosta, johon vielä toki vähän matkaa (nyt keskivälissä tätä kiertoa). Mietin että suostutaanko ollenkaan jatkamaan TAYSsilla, vai ovatko tauolla. Ja ollaan miehen kans mietitty myös pitäiskö odottaa, jotta tulis tietoa vaikuttaako korona tai mahdolliset lääkkeet sikiöön. Toisaalta on mietitty että kuka tietää milloin kukakin sen taudin saa.

Osaako joku sanoa meneekö tällaiset hyvin erikoistuneetkin lääkärit/kätilöt hoitamaan koronatilannetta, jos homma eskaloituu? Koitettiin itse miettiä että ehkä kaikki kynnelle kykenevät menee hoitamaan, mut ei tiedetä oikein mitään terveydenhoitoalasta. Toivon todella että Suomessa päästäis vähemmällä, kuin pahimmissa paikoissa.

Pitkästä aikaa taas harmistunut olo omasta kehosta, kun en raskautumisessa onnistu luonnollisesti. Selkeesti vika mussa, alkioita tuli hyvin icsistä ja ivfstä. Koitan silti miettiä, et EHKÄ just nyt onnistutaankin luomusti, hahaa. Ja koitan olla miettimättä, että ehkä niistä alkoista ei niistäkään tule mitään ja vain turhaan toivon ja odotan et hoidot alkais. Onpahan taas tyhmä juttu. Raskaampaa odotella siirtoja, kun pelottaa et ne ei muuta tilannetta miksikään. Munasolujen keräystä odotellessa keskittyi vain siihen ja sen onnistumiseen. Ehkä sitä joskus pitää vaan antaa itsensä rypeä toivottomuudessa. Kohta taas tulee valoisampia ajatuksia.
 
Osaako joku sanoa meneekö tällaiset hyvin erikoistuneetkin lääkärit/kätilöt hoitamaan koronatilannetta, jos homma eskaloituu? Koitettiin itse miettiä että ehkä kaikki kynnelle kykenevät menee hoitamaan, mut ei tiedetä oikein mitään terveydenhoitoalasta. Toivon todella että Suomessa päästäis vähemmällä, kuin pahimmissa paikoissa.
Kyllä menevät. Juuri juttelin yhden ystäväni kanssa, hän tekee lapsettomuushoitoja yliopistosairaalassa, ja kun mietittiin keväälle virtuaalitapaamista, hän totesi, että voidaan sopia vain alustavasti tämän hetken tiedon mukaan, koska hän saattaa joutua töihin koronan hoitoon.
(En yleensä kysele tuolta kaveriltani mitään hoitoihin liittyviä asioita, koska vapaa-ajalla pitää voida olla vapaa-ajalla eikä puhua töistä, eli kaikki mielipiteeni ovat omiani.)
 
Tänään oli testipäivä. Negahan sieltä tuli. Arvelinkin niin kun on ollut vähän vuotoa ja kaikki alkuoireet kuten rintojen arkuus ja sen semmoiset hävisivät ensimmäisen viikon jälkeen. Tuntui siltä että yritys kiinnittymiseen oli kova mutta jostain syystä ei sitten onnistunutkaan.
Vaikka olin tähän varautunut niin silti sattuu. Tänään on itku kurkussa koko ajan mutta pakko uskoa että tämän oli tarkoitus mennä näin. Alkiossa ehkä oli jotain vikaa tai oma kehoni ei ollut tähän valmis. Jokin syy tähän on mitä en itse tarvitse ymmärtää ja usko on kova siihen että kaikki vielä onnistuu sitten kun sen aika on.
Pakkasessa vielä 7 kpl blastokystiä. Harmittaa että koronan takia tähän seuraavaan kiertoon ei tehdä siirtoja.

Tsemppiä kaikille muille joilla on hoidot kesken, hoidot keskeytyneet koronan takia tai piinaviikot menossa. Olen hyvin kiitollinen tästä keskusteluryhmästä koska usein tuntuu että miehen kanssa joko ei voi keskustella kaikista asioista, tai hän ei aina ymmärrä.
 
Hei kaikki!

Huolettaako täällä ketään raskaus ja korona? Meillä oli keräys tällä viikolla, mutta lääkäreiden suosituksesta jätettiin tuoresiirto tekemättä. Nyt mietin, että oliko tämä meidän päätös liioittelua vai ei? Asumme Helsingin keskustassa ja täällä tartunnan välttäminen on melkoinen haaste, vaikka kuinka yrittää välttää ihmiskontakteja... :confused:

Lääkäri lupaili kuitenkin, että mahdollisuuksien mukaan PAS tehtäisiin yhden välikierron jälkeen eli touko- tai kesäkuussa, mikäli koronaan on saatu siihen mennessä joku tolkku.

Mutkat suoriksi vetäistynä syy, mikseivät suositelleet siirtoa on, että mahdollinen koronatartunta odottavaan äitiin voi aiheuttaa sikiölle vaurioita/haittaa etenkin ensimmäisten kolmanneksen aikana. Olimmeko nyt ylivarovaisiai? Nyt näyttää koronan osalta tilanne siltä, että pahin piikki on vasta tulossa kesäkuussa...:banghead:


Kyllä huolettaa täälläkin. Nyt kun koittaa kestää väsymystä ja pahoinvointia ja olla samalla onnellinen niistä tuntemuksista, olen myös ehkä hieman vainoharhainen. Jos pitää niistää tai yön jälkeen kurkku on kuiva, niin säikähdän edelleen aamuisin, että enhän vain ole saanut tartuntaa. Olen ollut etänä kohta kaksi viikkoa ja piipahtanut vain ulkoilemassa ja lähikaupassa. Uin käsidesissä ja saippuassa ja vältän muita. Aina hanskat käsissä kuljen joka paikassa ja koitan olla koskematta kahvoihin ja oviin jos mahdollista. Silti väkisinkin mietin, että voiko olla niin huono tuuri, että kun vihdoin tulen raskakksi, niin vauvalle sattuu jotain koronan takia. Eikä auttanut oloa, että raskaana olevat otettiin pois riskilistalta jo viikko sitten.
 
Kauan odotettu päivä koitti ja meidän alkioiden geeneistä soitettiin. Asia oli yllätys lääkäreillekin, mutta siis meidän kaksi alkiota ei riitä määrältään siihen, että voisi olla 100% varma missä se virheellinen geeni sijaitsee. Suomeksi: tarvitaan lisää alkioita vertailukohteeksi, eli uusi IVF.

Digipolulle päästään, sinne tulee tieto koska voi ilmoittautua HUSiin seuraavaan hoitokertaan. Lääkäri veikkasi heinä-elokuuta... Nyt alkaa olla aika hilkulla, että tuleeko raskaaksi edes vuonna 2020, koska ivf+6vk testitulosten odottelua+menkkakiertojen venailu... Kyllä ärsyttää ja surettaa.

Lohduttaudun sillä, että olisi ollut epätodennäköistä saada heti omiin lapsilukuhaaveisiin nähden tarpeeksi terveitä alkioita, eli ehkä on fiksuakin tehdä näin "nuorempana" alkioita enemmän pakkaseen.

Tsemppiä kaikille, on meillä pitkä odotusaika moneen muuhun verrattuna!
 
Moikka ja tervetuloa joukkoon uusille :greet025

Osaako joku sanoa meneekö tällaiset hyvin erikoistuneetkin lääkärit/kätilöt hoitamaan koronatilannetta, jos homma eskaloituu? Koitettiin itse miettiä että ehkä kaikki kynnelle kykenevät menee hoitamaan, mut ei tiedetä oikein mitään terveydenhoitoalasta. Toivon todella että Suomessa päästäis vähemmällä, kuin pahimmissa paikoissa.
Ainakin se lääkäri jonka kanssa tänään puhuin, sanoi, että kestää hetki ennenku kaikki pääsee takaisin tekemään sitä omaa työtänsä.
 
Musta on kyllä vähän ristiriitaista, että THL:n mukaan raskaana olevat eivät ole riskiryhmää ja silti lääkärit suosittelevat ettei siirtoja tehdä nyt korona-uhan vuoksi. Jos nyt ei oo hyvä aika tulla raskaaksi niin sitten raskaana olevan pitäisi minusta kyllä kuulua riskiryhmään. Esim useampi raskaana oleva ystäväni varhaiskasvatuksen/terveydenhuollon parissa työskentelevä tuskailee nyt kovasti kun toisaalta on kova pelko sairastumisesta ja toisaalta väitetään ettei siitä koronasta mitään haittaa ole ja näin ollen joutuu olemaan töissä. Itse raskauduin helmikuun siirrosta ja varmasti olen siis ”huonoimpaan” aikaan raskaana. Ei auta kuin toivoa, että kaikki menisi hyvin. Vältän kaikkia kontakteja mutta kyllä mä kaupassa oon käynyt, neuvolassa ja TAYS:ssa ultrassa ja huomenna pitää mennä esikoisen sairaudenkin vuoksi TAYSiin. Onneksi ei sentään töissä tarvitse käydä kun olen hoitovapaalla.
 
Tänään oli testipäivä. Negahan sieltä tuli.

Vaikka olin tähän varautunut niin silti sattuu. Tänään on itku kurkussa koko ajan mutta pakko uskoa että tämän oli tarkoitus mennä näin. Alkiossa ehkä oli jotain vikaa tai oma kehoni ei ollut tähän valmis. Jokin syy tähän on mitä en itse tarvitse ymmärtää ja usko on kova siihen että kaikki vielä onnistuu sitten kun sen aika on.
Pakkasessa vielä 7 kpl blastokystiä. Harmittaa että koronan takia tähän seuraavaan kiertoon ei tehdä siirtoja.

Olen pahoillani! Hyvin ajateltu tuo, että siinä on jokin syy miksi tällä kertaa ei onnistuttu. Siellä ne odottavat siirtoa pakkasessa. Kyllä tämäkin tilanne vielä ohi menee.
 
Kauan odotettu päivä koitti ja meidän alkioiden geeneistä soitettiin. Asia oli yllätys lääkäreillekin, mutta siis meidän kaksi alkiota ei riitä määrältään siihen, että voisi olla 100% varma missä se virheellinen geeni sijaitsee. Suomeksi: tarvitaan lisää alkioita vertailukohteeksi, eli uusi IVF.

Digipolulle päästään, sinne tulee tieto koska voi ilmoittautua HUSiin seuraavaan hoitokertaan. Lääkäri veikkasi heinä-elokuuta... Nyt alkaa olla aika hilkulla, että tuleeko raskaaksi edes vuonna 2020, koska ivf+6vk testitulosten odottelua+menkkakiertojen venailu... Kyllä ärsyttää ja surettaa.

Lohduttaudun sillä, että olisi ollut epätodennäköistä saada heti omiin lapsilukuhaaveisiin nähden tarpeeksi terveitä alkioita, eli ehkä on fiksuakin tehdä näin "nuorempana" alkioita enemmän pakkaseen.

Tsemppiä kaikille, on meillä pitkä odotusaika moneen muuhun verrattuna!

Voi että! Olen pahoillani. Onpa kummallista että tarvitaan lisää alkioita. Toivotaan että tämän pitkän odotuksen jälkeen tulisi hyviä uutisia teillekin toisen kierroksen jälkeen.
 
Takaisin
Top