IVF/ICSI 2020

Verikokeessa oltu ja plussa todella oli plussa. :) Hyvä lukema tuli vaikka virallinen testipäivä olisi ollut vasta huomenna. Nyt jännittyneenä odottamaan, että tyyppi pysyy mukana menossa. Hiukan ja siis todellakin hiukan oloa parantaa se, että raskaushormoonia on nyt hyvä määrä, kun syksyllä, ennen keskenmenoa, oli aika alhaiset lukemat.
 
Verikokeessa oltu ja plussa todella oli plussa. :) Hyvä lukema tuli vaikka virallinen testipäivä olisi ollut vasta huomenna. Nyt jännittyneenä odottamaan, että tyyppi pysyy mukana menossa. Hiukan ja siis todellakin hiukan oloa parantaa se, että raskaushormoonia on nyt hyvä määrä, kun syksyllä, ennen keskenmenoa, oli aika alhaiset lukemat.
Onnea! :Heartred
 
No Helsingissä (NKL) ja Turussa (TYKS) on jo päätetty, että aloitetut IVF:t viedään loppuun, uusia alkionsiirtoja tai IVF:iä ei aloiteta. Ilmeisesti tuoresiirtojakaan ei tehdä.

Lisääntymislääketieteen ammattilaisten eurooppalainen järjestö ESHRE suosittelee, ettei hoidoilla aloitettaisi raskauksia, koska koronan vaikutus sikiöön on vielä tuntematon.
https://www.simpukka.info/ajankohtaista/eshre-ohjeistaa-valttamaan-uusien-hoitojen-aloitusta/


Hei, mistä oot lukenu tosta Tyksin päätöksestä?
 
En nyt tiedä voiko tätä tsemppaukseksi sanoa, kun itse just kirjotin sairaalaan et lähdetään lahjasoluilla seuraavaan kierrokseen. Mullakin omat vähänä, ja laatu kait iän myötä mitä on. Sairaalassakin varovasti ehdottelivat lahjosoluhoitoja, jos tämä 2.ivf ainut siirto epäonnistuu, niinkuin kävikin. Itse olen ajatellut näin, että koska omista ei ole taikaa ja kauhea stressi aina montako saadaan kasvamaan ja hedelmöittyykö jne. Ja nyt julkisella vika hoito edessä niin ois paremmat mahkut saada se lapsi kun saisi enempi parempaa tavaraa. Ja fyysisestikin selviää hoidoista vähemmällä, kun yli 2vkon pistämiset ja punktio jää pois. Tässä siis mun ajatuksia aiheesta.

Joo meilläkin oli niin että toinen kokeillaan vielä kerätä omia ja katsotaan mitä niissä on ja jos ei tule siirtokelpoista niin 3. Lahjamunasolulla. Siittiöt on meidän onneksi hyvät ja niitä paljon.
No pieni huilitauko tuli koronan takia sillä juuri tuli ilmoitus että koronan vuoksi vasta seuraavasta vuodosta ilmoittautumaan.

Hengähdys hetki kaikkinensa.
Onko niitä munasoluja julkisella vai onko jono pitkä? Meille sanoivat että jos ois oma luovuttaja niin se olis super.
 
Mulle soittivat TAYSista ja kysyivät et haluanko et tehdään vaikka eivät voi luvata ettei olisi vaikutusta koronalla. Tän viikon ilmeisesti vielä tekevät mutta sitte taukoa useampi viikko. Päätettiin, että mennään joka tapauksessa. Tätä on odotettu niin pitkään ja koska perusterve niin oletus on ettei tulisi mitään pahinta mahdollista. :smiley-ashamed008
 
Verikokeessa oltu ja plussa todella oli plussa. :) Hyvä lukema tuli vaikka virallinen testipäivä olisi ollut vasta huomenna. Nyt jännittyneenä odottamaan, että tyyppi pysyy mukana menossa. Hiukan ja siis todellakin hiukan oloa parantaa se, että raskaushormoonia on nyt hyvä määrä, kun syksyllä, ennen keskenmenoa, oli aika alhaiset lukemat.

Saako udella, että mikä oli tämä hyvä lukema tällä kerralla? Itsellä jännäykset myös menossa. Onnea plussasta :Heartpink
 
Onnea plussasta @Soolomamiko !

Koronasta:
Minullekin tuli tänään viesti naistenklinikalta että hoitoja ja siirtoja ei nyt toistaiseksi tehdä. Saa vaan toivoa että tämä pikkuinen mikä tuli kyytiin viikko sitten on pysynyt mukana, ja tietenkin että korona ei vaikuta negatiivisesti!
 
Onnea plussasta @Soolomamiko !

Koronasta:
Minullekin tuli tänään viesti naistenklinikalta että hoitoja ja siirtoja ei nyt toistaiseksi tehdä. Saa vaan toivoa että tämä pikkuinen mikä tuli kyytiin viikko sitten on pysynyt mukana, ja tietenkin että korona ei vaikuta negatiivisesti!

Itse kävin äsken lukaisemassa samaisen Naistenklinikan viestin. Toivotaan, että kaikki sujuu hyvin loppuun asti!
Voi kurjuus koko tilannetta. Yritetään nauttia keväästä:Heartred
 
Saako udella, että mikä oli tämä hyvä lukema tällä kerralla? Itsellä jännäykset myös menossa. Onnea plussasta :Heartpink

Kiitos. Saa udella :) Se oli 107. Tosin näin alussa se väli mihin osua on aika iso. Nyt kuitenkin kuulemma aika yläpäässä tuo luku. Syksyllä sanoivat, että matala luku ei välttämättä tarkoita että menisi kesken, mutta yleensä ennakoi sitä. Riippuu tietysti kuinka matala on. Silloin pyydettiin heti uuteen verikokeeseen ja kävinkin kolme kertaa viikon sisällä. Nyt ilmoitettiin varhaisultra päivä heti tuon yhden tuloksen jälkeen.

Tsemppiä piinapäiviin!
 
Meillä keskeytyi hoidot, oli ovis plussa viime pe ja ma aamulla kun soitin sanoivat että joo ei koska riski: (
"Koronaepidemian vuoksi uusia lapsettomuushoitoja (koeputkihoidot, pakastusalkion siirrot, munarakkulan kypsytyshoidot, inseminaatiot) ei toistaiseksi aloiteta. Jo aloitetut koeputkihoidot jatketaan munasolujen keräykseen asti. Tarvittaessa hedelmöitetyt munasolut pakastetaan."

http://www.vsshp.fi/fi/toimipaikat/...stus-lapsettomuuspoliklinikan-potilaille.aspx
 
Myös meidän ivf-hoito keskeytyi vaikka oltiin se jo aloitettu, olin käyttänyt synarelaa jo melkein 2vk ja lauantaina ois alkaneet pistokset :sad001 on kova pettymys ja pala hyväksyä tän puolen vuoden jonotuksen jälkeen ja taas pitäis samanmoinen aika odottaa:arghh: olin jo mennyt liian pitkälle ajatuksissani joulun vauvasta kun laskettu aika ois ollut just jouluna jos ois heti tärpännyt. Nyt se ei saa edes mahdollisuutta:sorry:
 
Voimia smoothie! ❤
Toisaalta ymmärrän myös sen, ettei haluta zikaviruksen kaltaista tilannetta, jossa vasta monta kuukautta viruksen jälkeen havaittiin, että virus aiheutti epämuodostumia. Ja toisaalta koronaviruksen pahempaa muotoa hoidetaan tällä hetkellä aids-lääkkeillä, jotka nekään eivät välttämättä tee kovin hyvää sikiölle.
 
Samat tunteet täällä❤️ ja se että koko osasto suljetaan tyksissä, ja jopa elokuuhun asti (?!) Epätoivo suuri tällä hetkellä, miten tästä jatkaa eteenpäin?
Myös meidän ivf-hoito keskeytyi vaikka oltiin se jo aloitettu, olin käyttänyt synarelaa jo melkein 2vk ja lauantaina ois alkaneet pistokset :sad001 on kova pettymys ja pala hyväksyä tän puolen vuoden jonotuksen jälkeen ja taas pitäis samanmoinen aika odottaa:arghh: olin jo mennyt liian pitkälle ajatuksissani joulun vauvasta kun laskettu aika ois ollut just jouluna jos ois heti tärpännyt. Nyt se ei saa edes mahdollisuutta:sorry:
 
Onnea plussanneille ja pidetään peukut et terveet lapset tulee syliin :Heartred

Kyllähän tämä mielenkiintoisia tunteita herättää. Yleensä huoli tulevaisuudesta ja miten tämä tilanne etenee. Lisäksi kun hoidot keskeytetään ja yhtäaikaa lähipiirissä valitetan miten on rankkaa lasten ollessa kotona. Toki sitä ei lapsettomana varmasti osaa ajatella mitä se on, mutta unohtuu kyllä ihmisiltä sekin toinen puoli ettei ne lapset ole niin itsentään selvyys. Hieman on epätoivoiset fiilikset asian suhteen ja väistämättä ajatuksiin tulee, ettei välttämättä koskaan saada kääröä syliin. :sad010
 
Paljon jaksamista ja tsemppiä, toivottavasti saadaan korona kuriin nopeasti ja palataan normaaliin elämään. Itku tuli kun luin viestejänne, toi odottaminen on ihan kauheeta
 
Hirveästi harmittaa kaikkien puolesta joilla hoidot jouduttiin laittaa tauolle. :sad001

Me onneksi ehdittiin ihan viimesten joukossa ja TAYSissa tänään laitettiin 5 päiväinen alkio kohtuun. Jännityksellä odotan mitä tulevaisuus tuo tullessaan, surua vai iloa. Ei uskalla vielä edes toivoa mitään, kun kaikkialla kauheasti epävarmuutta kaikesta.
 
Mulla on nyt ollut kolmas päivä pikkuista vuotoa ja jotain tummaa töhnää välillä tulee lääkejämien kanssa. Ei jaksaisi millään odottaa maanantaihin että saa tehdä testi! On toisaalta kyllä mennyt nopeasti nämä kaksi viikkoa kun on ollut työmatkalla koko ajan. Viikonlopun kun jaksaa vielä odottaa.
 
Joo meilläkin oli niin että toinen kokeillaan vielä kerätä omia ja katsotaan mitä niissä on ja jos ei tule siirtokelpoista niin 3. Lahjamunasolulla. Siittiöt on meidän onneksi hyvät ja niitä paljon.
No pieni huilitauko tuli koronan takia sillä juuri tuli ilmoitus että koronan vuoksi vasta seuraavasta vuodosta ilmoittautumaan.

Hengähdys hetki kaikkinensa.
Onko niitä munasoluja julkisella vai onko jono pitkä? Meille sanoivat että jos ois oma luovuttaja niin se olis super.

Mulle Oys:sta sanottiin et niillä oli tarkotus aloittaa luovuttajien rekrytointi sisäisesti eka, ja laajentaa tarpeen mukaan, eli ei vielä tiedä. Nyt tämä korona viivästyttää tietenkin kaikkea... Mä olen ajatellut et syksyllä aikasintaan asiat ehkä etenee. Meidät on kuitenkin nyt latettu lahjasolujonoon, ja en tiedä milloin tulee kutsu siihen palaveriin. Mä olen ajatellut että kysyn yhdeltä nuoremmalta sukulaiselta, et haluaako olla ristiinluovuttaja tai meille suoraan sitte jos sairaalan kautta solujen saanti hankalaa.[/QUOTE]
 
Takaisin
Top