IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Aaanu ihanaa paljon onnea! Voin vaan kuvitella miltä se eka plussa tuntuis :Heartred

Pamelalle paljon tsemppejä myös!

:smiley-bounce013Onnea plussanneille ja tsemppiä kovasti piiniksiä viettäville.

Täällä varmistettiin tiedossa jo oleva, näin virallisena testipäivänä ja nega on. Eli odottelemaan tätiä kylään ja pytämään lähetettä KYSiin. :smiley-angry017

Ihania uutisia taas monelta :hello2 :love017 Onnea PKK!

Jospa mekin nähtäis se eka plussa vielä. :smiley-angelic001

Sympatiaa ja halauksia Pamelalle, voin vain kuvitella tunnelmat nyt :sad001

Onnea plussaneille <3 itse plussasin 2018 syyskuussa tuoresiirrosta toisesta ivf, kun eka muuttui inseminaatioksi. Yritettiin lähes 6v ennen kun vauva syliin asti saatiin.

Varovainen kiitos onnitteluista <3 saatiin tästä toisesta ivf-hoidosta tosiaan vain yksi alkio joten tuntuu uskomattomalta, että tässä ollaan <3

Olen pahoillani Pamela :sad001toivon lämpimästi, että teidänkin vuoro tulee pian.

Onnea hirmuisesti plussanneille! :happy:

Iso halaus ja pahoittelut Pamela :Heartred

Tänään pp8 ja testasin ruotsalaista testiä huvikseni, kun ei ole sitä ollut ennen käytössä. Siihen tuli haalea plussa...mitä mitä mitä, nyt jo?? Huomenna tarviikin testata heti uusiksi, ettei tuu hulluksi. Tai no myöhäistä ehkäpä jo, kun hymyilyttää koko ajan ja työkaveri kysyi mitä olen vetänyt :biggrin

Varovainen kiitos onnitteluista :Heartred saatiin tästä toisesta ivf-hoidosta tosiaan vain yksi alkio joten tuntuu uskomattomalta, että tässä ollaan :Heartred

Olen pahoillani Pamela :sad001toivon lämpimästi, että teidänkin vuoro tulee pian.

Kiitos. Oisin toivonut niin kovasti, että olisi onnistunut, koska meilläkin oli tästä toisesta hoidosta vain tämä yksi ainut alkio. Ollaan ajateltu, että lähdetään seuraavaksi julkisen puolen lahjasolu jonoon, koska omat solut minulla vähänä.

Onnea kaikille plussanneille :Heartpink ja jaksamista heille, joilla vuoto alkoi :sad001

Tuli mieleen sellainen, että onko täällä muita, joiden plussaonnea varjostaa epidemiaksi yltyvä koronavirus? Itselläni alkaa olla aika matala fiilis, koska sairastan astmaa eli kuulun riskiryhmään jo sen vuoksi. Lisäksi raskaus altistaa tyypillisesti virustautien vakavammille seurauksille.

On vain sellainen olo, että niinpä tietysti. Kun ensimmäisen kerran elämässäni olen raskaana ja luultavasti viimeisellä munasolullani, niin eikös tule pandemia, joka todennäköisesti johtaa kohdallani vakaviin seurauksiin.

Ei saisi levittää paniikkia ja huolta, mutta niin masentaa ja huolestuttaa omasta ja pikkuisen puolesta ja tuntuu että kaikki perusterveet ihmiset vähättelevät ja eivät ymmärrä tätä huolta :sad001

Onnea plussaneille :Heartred itse plussasin 2018 syyskuussa tuoresiirrosta toisesta ivf, kun eka muuttui inseminaatioksi. Yritettiin lähes 6v ennen kun vauva syliin asti saatiin.

hei, sullekin on sii käynyt niin että ivf muuttui inseminaatioksi, haluaisitko kertoa tästä ja mitä tehtiin toisin sitten seuraavalla kerralla?
Itselle kävi juuri näin ekan IVF:n kanssa ja aika vähän löytyy tietoa että näin voi edes käydä.

Meillä on itseasiassa vähän erilaisempi hoitopolku, sillä ollaan vakavan perinnöllisen sairauden takia jouduttu alkiodiagnostiikkaan. Eli "normaali-icsi"-hoito, mutta kaikki alkiot kasvatetaan blastoiksi ja niistä otetaan dna-näytteet ja kuuden viikon päästä (enää pari viikkoa) saa tietää, oliko blastoissa (saatiin vaan 2kpl) terveitä. Mahdollinen terve siirrettäisiin sitten joskus huhti-toukokuussa luonnolliseen kiertoon. En tiedä tukilääkkeistä vielä mitään, koska ei niitä vielä varmaan ole edes suunniteltu kun ei päästä ehkä ollenkaan PASiin asti.
Enkelinsiipi, tsemppiä tulosten odotukseen. Meillä läksi 3 ja valitettavasti kaikissa virhe
.nyt aloitetaan uudelleen.

Onnea plussanneille. Ilo nähdä että hoidoissa onnistutaan :happy: Ja pahoittelut niille, jotka plussaa vielä joutuvat odottamaan.

Ois kysymys liittyen punktion sairaslomaan. Onko työnantajanne maksanut palkan punktiopäivän + jälkeisten päivien saikun? Ilmeisesti saikun koodi viittaa näihin hoitoihin eli luulen etten ainakaan itse saa palkkaa vaikka nimikkeenä olisi vatsakipu tmv. Nyt mietin myös että mitä tehdä kun en haluaisi työpaikalla näistä hoidoista tiedettävän. Toiset on tainneet pystyä menemäänkin töihin punktion jälkeisenä päivänä? Riippuen toki työstä, miten pystyy tekee.. Teen itse fyysistä työtä, niin en tiedä... Toisaalta helpottaisi kovasti mieltä kertoa pomolle (ja voisivat varautua minun vuorojen paikkaamiseen), mutta.. en vaan haluaisi paljastaa näin henk. koht. asiaa.

hei, sullekin on sii käynyt niin että ivf muuttui inseminaatioksi, haluaisitko kertoa tästä ja mitä tehtiin toisin sitten seuraavalla kerralla?
Itselle kävi juuri näin ekan IVF:n kanssa ja aika vähän löytyy tietoa että näin voi edes käydä.
Useampi inseminaatio takana ja gonal-f:ää pistelin silloin annoksella usein 50 pari kierto 75 noin pienellä annostuksella joka kerta melkein kasvoi useampi follikkeli, kun siiryimme ivf alku annos oli 125 ja tämän epäonnistuneen ivf hoitoon nostettiin 175, mutta kiertopäivät ja max pistospäivä rajat tuli vastaan siis määrättiin liian pieni aloitus annos (pelättiin hyperstimulaatiota, kun lääkkeet noin hyvin tehonnut ennen) ja kulutettiin päiviä lääke vasteen muuttumiseen. Olen sen kuullut, että ekat hoidot etenkin ivf on just tuollaisia kokeilun kaltaisia ja toisessa hoidossa osataan määrätä oikealaiset lääkkeet ja annostukset paremmin. Toiseen ivf kiertoon alusta alken jo nostettiin aloitus annos 150 ja ekan ultran jälkeen 175 kaikesta huolimatta sain 6+2 munarakkula punktioitiin ja 6oli kypsää ja 3 hedelmöittyi 1normaalisti pelkästään nyt pakkanen tyhjä. Tästä 1 poikamme tuhisee nukkua nyt.

Useampi inseminaatio takana ja gonal-f:ää pistelin silloin annoksella usein 50 pari kierto 75 noin pienellä annostuksella joka kerta melkein kasvoi useampi follikkeli, kun siiryimme ivf alku annos oli 125 ja tämän epäonnistuneen ivf hoitoon nostettiin 175, mutta kiertopäivät ja max pistospäivä rajat tuli vastaan siis määrättiin liian pieni aloitus annos (pelättiin hyperstimulaatiota, kun lääkkeet noin hyvin tehonnut ennen) ja kulutettiin päiviä lääke vasteen muuttumiseen. Olen sen kuullut, että ekat hoidot etenkin ivf on just tuollaisia kokeilun kaltaisia ja toisessa hoidossa osataan määrätä oikealaiset lääkkeet ja annostukset paremmin. Toiseen ivf kiertoon alusta alken jo nostettiin aloitus annos 150 ja ekan ultran jälkeen 175 kaikesta huolimatta sain 6+2 munarakkula punktioitiin ja 6oli kypsää ja 3 hedelmöittyi 1normaalisti pelkästään nyt pakkanen tyhjä. Tästä 1 poikamme tuhisee nukkua nyt.

Kiitos paljon kun jaoit oman kokemuksen, tuli heti luottavaisempi mieli seuraavaa ivf:fää ajatellen

Onnea plussanneille. Ilo nähdä että hoidoissa onnistutaan :happy: Ja pahoittelut niille, jotka plussaa vielä joutuvat odottamaan.

Ois kysymys liittyen punktion sairaslomaan. Onko työnantajanne maksanut palkan punktiopäivän + jälkeisten päivien saikun? Ilmeisesti saikun koodi viittaa näihin hoitoihin eli luulen etten ainakaan itse saa palkkaa vaikka nimikkeenä olisi vatsakipu tmv. Nyt mietin myös että mitä tehdä kun en haluaisi työpaikalla näistä hoidoista tiedettävän. Toiset on tainneet pystyä menemäänkin töihin punktion jälkeisenä päivänä? Riippuen toki työstä, miten pystyy tekee.. Teen itse fyysistä työtä, niin en tiedä... Toisaalta helpottaisi kovasti mieltä kertoa pomolle (ja voisivat varautua minun vuorojen paikkaamiseen), mutta.. en vaan haluaisi paljastaa näin henk. koht. asiaa.

Mä oon ollut määrätyt 3pv poissa ja kyllä on maksettu palkka normaalisti. Meillä saa olla 3pv omalla ilmoituksella poissa, niin nyt 2.kierroksella en ole toimittanut sairaslomalappua, ilmoittanut vaan, että tehty pieni operaatio ja olen sairaslomalla. Toki lähiesimieheni tietää tilanteeni ja suhtautuu kaikin tavoin ymmärtäväisesti ja hän jopa kehotti miettimään sairaslomalapun toimittamista eteenpäin. Nii ja tämennyksenä, et ne saikkulapussa olevat koodit tosiaan viittaa ivf hoitoon ja mahd. Hedelmättömyyden aiheuttajaan, eli jos hoksaisivat tarkustaa ne niin palkanmaksuvelvoitetta ei ole.

Minullekin maksettu palkkaa sairasloma-ajalta mutta minun saikkulapuissa ei lue IVFää tai hyperstimulaatiota vaan endometrioosi, munasarjakysta ja muu määrittelemätön hedelmättömyys. Kun kävin hyperin takia päivystyksessä ne jopa kysyi minulta että voidaanko kirjoittaa hyperstimulaatio vai haluanko mielummik jonkun muun koodin. Niin silloin laittoivat tuon endometrioosin ja munasarjakystan. Endometrioosia minulla siis on ja kerran leikattu munsarjakysta, mutta ei minulla tuona hetkenä ollut kystaa.

Ja pomolle olen sanonut että endometrioosin takia joudun tekemään pienen toimenpiteen. Hän ei siis tiedä mistään lapsettomuushoidoista mitään.

Useimmissa paikoissa lapsettomuushoidoista johtuvat sairauslomat ovat palkattomia. Mielestäni hullua, tämäkö kannustaa kasvattamaan syntyvyyttä kun hoidot ovat muutenkin psyykisesti ja fyysisesti raskaita. Raskauden aikana saa kuitenkin olla sairaslomalla kuukausia tarvittaessa.

Itsellä saikku oli palkallista, koska syynä oli endometrioosi ja munasarjan endometriooma. Mutta silloinkin lääkäri sanoi, mikäli sairaslomaa joudutaan jatkamaan esim. komplikaation vuoksi joutuu hän laittaamaan syyksi lapsettomuushoidon.

Mulla saikkulappuun oli laitettu koodi, joka viittasi suoraan hoitoihin. Sain kuitenkin, iloisena yllätyksenä, koko ajalta palkan.

Takaisin