IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Onko kokemusta vaihtaa yksityiseltä klinikalta julkiselle puolelle?

Menkat näyttää puskevan jo lävite, tuhru vuotoa ollut tämän aamun ja erehdyin testin tekemään. Negaahan se näytti, eli tämä vissiin oli tässä.:dontknow

Hoitopolku meillä siis alkoi 2018 syksyllä tutkimuksilla julkisella. Inssiä yritettiin saada aikaiseksi -19 kevät talvella. Erinäisten kömmähdysten vuoksi ei päästy itse inssiin asti. Meni odotteluun hermo ja siirryttiin yksityiselle. Siellä suoraan ivf/icsi syksyllä -19. Tuloksena 2kpl blastoja pakkaseen. Eka siirto -19 loppu syksyllä ja toinen siirto nyt 2.3. Varsinainen testi pv tosin to 12.3

Nyt sitten alkaa olla taloustiukilla, niin mietityttää josko sinne julkiselle uskaltaituisi, mutta hoitohenkilökunnan asenne mietityttää ja mahtaako siellä taas ennen ensi syksyä tapahtua mitään? Savon suunnilla vaikutan, ettei ilmeisesti pitäisi olla ihan niin pahaa ruuhkaa mitä etelässä.

Eilen alkionsiirron jälkeen oli ihan hyvä ja normaali olo. Tänään on ollut päänsärkyä aamusta asti. En ole viitsinyt ottaa mitään särkylääkkeitä kun burana 600 on ainut mitä matkalaukusta löytyy. En miettinyt paracetamolin hankkimista ennen työmatkaa.

Onko muilla esiintynyt päänsärkyä tai muuta oireita aika heti siirron jälkeen.

Päänsärky voi myös olla ihan normi niska-hartiapäänsärkyä mitä minulla usein on. Ei ole vaan vähään aikaan ollut niin mietin johtuuko alkionsiirrosta.

Eilen alkionsiirron jälkeen oli ihan hyvä ja normaali olo. Tänään on ollut päänsärkyä aamusta asti. En ole viitsinyt ottaa mitään särkylääkkeitä kun burana 600 on ainut mitä matkalaukusta löytyy. En miettinyt paracetamolin hankkimista ennen työmatkaa.

Onko muilla esiintynyt päänsärkyä tai muuta oireita aika heti siirron jälkeen.

Päänsärky voi myös olla ihan normi niska-hartiapäänsärkyä mitä minulla usein on. Ei ole vaan vähään aikaan ollut niin mietin johtuuko alkionsiirrosta.

Mulla on ollut. Ja ihmettelin kans mistä se voi johtua koska useammassa siirrossa ollut sama että seuraavana päivänä pää kipeä. Sekä plussa - että negatuloksissa.

Elevine, täällä kohtalontoveri! Itsekin jouduin käymään kahdesti päivystyksessä, kerran piti lähteä yöllä kun kipukohtaus oli järkyttävä. Vietin loppuyön naistenklinikalla. Mulla oli jonkinlainen hyper, ja mm ultrassa munasarjat niin suuret, ettei kohtua edes näkynyt. Silti jäi vähän mysteeriksi mistä kipu johtui. Sain reseptillä vahvoja kipulääkkeitä.

Kaksi viikkoa meni kunnes kävely tuntui normaalilta, jumppaan olisin mennyt vasta kolmen viikon jälkeen punktiosta, mutta sain flunssan. Saikulla olin siis 7työpv+4 viikonlopun päivää, hetkeäkään aiemmin en olisi voinut töihin mennä. Punktiosta meni kuukausi, ja oli normaali olo.

Koska meille tehdään siirto omaan kiertoon, enkä ole ovista ikinä yrittänyt etsiä, olen nyt koittanut sitä tikuttaa. Ei näytä tapahtuvan koko ovista punktion jälkeisessä kierrossa (testattu kp12-20), vissiin oli alakerta sen verran kovilla. Oireitakaan ei ole ollut, olettamaani ovislimaa ei ole näkynyt.

Tsemppiä toipumiseen! Itse ajattelen kuitenkin vielä yrittää ivf:ää, koska hoitokerrat ovat niin erilaisia ja lääkitystä voinee muokata turvallisempaan suuntaan.

Niin kamalaa kuin tämä on sanoa, niin ihanaa että on muitakin kohtalontovereita :Heartblue kiitos että kerroit kokemuksistasi. En sitä kipua toivoisi kenellekään:sad010

Ekalla kipukohtauksella mua pidettiin kaksi yötä osastolla seurannassa, toisella yksi yö ja iltapäivään. Kipu kesti todella voimakkaana ehkä 2-3h (ajantaju katosi) ja sitten aaltoilevana 8-10h. Toisella kerralla vielä ei meinannut löytyä kanyylille paikkaa, taitaa 9 reikää löytyä kämmenselistä ja kipeitä mustelmia. Toki sen arvoista että tippa saatiin. Mutta vitaalit olivat jatkuvasti hyvät, eikä nestettä vatsaontelossa juuri.

Se "hyvä" puoli toisessa kerrassa oli, että tiesi mitä odottaa, eikä niin paljoa pelottanut. Kipu oli vain ehkä vielä voimakkaampi tosin, ja pettymys hirmuinen, kun oli jo ehtinyt iloita paranemisesta ja alkaa toiveikkaana odottaa tilanteen normalisoitumista.

Mun mies säikähti niin paljon (pelkäsi että käy pahemmin) että voi olla ettei ole minun päätettävissä jatko kasvatteluiden suhteen. Mutta pitää yrittää maltaa elää tätä elämä taas hetki kerrallaan. Josko ei niitä tarvitsisikaan.
~~~~~~~
Sain kesken tämän kirjoittamisen soiton polilta, saatiin 7 alkiota pakkaseen (12 kypsää munasolua, 9 hedelmöittyi). IVF ja ICSI tuottivat molemmat yhtä hyvin, eli hedelmöittyminen ei ole ongelma . :love7 voihan onnea!

Tämä kierto annetaan kehon levätä, ja seuraavasta luonnolliseen kiertoon sitten koitetaan PAS :Heartpink ihanaa että tuli tulosta ja tiedetään nyt että tuo osuus kunnossa. Nyt toki mietin et onko kiinnittyminen se probleemi, mut jos huurunenut selviää hyvin, voidaan vähän toivottavasti kokeilla eri hoitojakin siihen.

Nyt sitten alkaa olla taloustiukilla, niin mietityttää josko sinne julkiselle uskaltaituisi, mutta hoitohenkilökunnan asenne mietityttää ja mahtaako siellä taas ennen ensi syksyä tapahtua mitään? Savon suunnilla vaikutan, ettei ilmeisesti pitäisi olla ihan niin pahaa ruuhkaa mitä etelässä.

Tsemppiä ja sympatiaa! Kannattaa silti testipäivänä testata. Turhuilut ja jopa vuodot ei vissiin suoraan tarkoita ettei raskaus ole alkanut.

Jostain syystä oon saanut kuvan et KYSsiin jonotellaan aika pitkäänkin. Itse TAYSsissa ja kun hoidot nyt päällä, meillä ei jonoja ole. Päästään suoraan hoitoputkeen kun ne sinne ovat ottaneet.

Eli Enkelinsiipi nyt seuraat kiertoasi PASiin? Meille tehdään seuraaviin kans luonnolliseen kiertoon. Oliko sulla jo tiedossa jotain tukilääkkeitä, vai tietääkö muut? Onko se se Luge.

Mä oon noiden lääkkeiden kanssa ihan sekasin. Apteekissa pyysin formaldehydiä. Farmaseutti: "niin varmaan tää Fyremadel?" vähän häntä nauratti. :D Ne aina kysyy tiskillä että mitä näistä otat, ja mä osaan sanoa että ne mitä on määrätty. o_O

Meillä on itseasiassa vähän erilaisempi hoitopolku, sillä ollaan vakavan perinnöllisen sairauden takia jouduttu alkiodiagnostiikkaan. Eli "normaali-icsi"-hoito, mutta kaikki alkiot kasvatetaan blastoiksi ja niistä otetaan dna-näytteet ja kuuden viikon päästä (enää pari viikkoa) saa tietää, oliko blastoissa (saatiin vaan 2kpl) terveitä. Mahdollinen terve siirrettäisiin sitten joskus huhti-toukokuussa luonnolliseen kiertoon. En tiedä tukilääkkeistä vielä mitään, koska ei niitä vielä varmaan ole edes suunniteltu kun ei päästä ehkä ollenkaan PASiin asti.

Eli Enkelinsiipi nyt seuraat kiertoasi PASiin? Meille tehdään seuraaviin kans luonnolliseen kiertoon. Oliko sulla jo tiedossa jotain tukilääkkeitä, vai tietääkö muut? Onko se se Luge.

Mä oon noiden lääkkeiden kanssa ihan sekasin. Apteekissa pyysin formaldehydiä. Farmaseutti: "niin varmaan tää Fyremadel?" vähän häntä nauratti. :D Ne aina kysyy tiskillä että mitä näistä otat, ja mä osaan sanoa että ne mitä on määrätty. o_O

Me oltiin just maanantaina KYS:ssa punktiossa. Lähete lähti vuoden vikana päivänä, eli ei tarvinnut kyllä kauaa jonottaa. Muuten en osaa sanoa, miten suhtautuvat yksityiseltä siirtymiseen.

Mulla ollu kummassakin Passissa luomu kierto ja terolutin oon tainnu alottaa 2pv ennen siirtoa ja jatkuu testiin asti. Vrk siirron jälkeen oon pistänyt gonapeptylin kiinnittymisen tueksi.

Meillä on itseasiassa vähän erilaisempi hoitopolku, sillä ollaan vakavan perinnöllisen sairauden takia jouduttu alkiodiagnostiikkaan. Eli "normaali-icsi"-hoito, mutta kaikki alkiot kasvatetaan blastoiksi ja niistä otetaan dna-näytteet ja kuuden viikon päästä (enää pari viikkoa) saa tietää, oliko blastoissa (saatiin vaan 2kpl) terveitä. Mahdollinen terve siirrettäisiin sitten joskus huhti-toukokuussa luonnolliseen kiertoon. En tiedä tukilääkkeistä vielä mitään, koska ei niitä vielä varmaan ole edes suunniteltu kun ei päästä ehkä ollenkaan PASiin asti.

Niinhän se teidän homma olikin. Löysin vihdoin tavan tarkistaa tällä foorumilla edelliset viestit helposti. Toivottavasti tulee parin viikon jälkeen siis hyviä uutisia! :)

Mulla ollu kummassakin Passissa luomu kierto ja terolutin oon tainnu alottaa 2pv ennen siirtoa ja jatkuu testiin asti. Vrk siirron jälkeen oon pistänyt gonapeptylin kiinnittymisen tueksi.

Okei! Kiitos vastauksesta! Huomasitko lääkkeistä mitään oloja? Väsymystä vissiin?

Onpa toi Gonapeptyl jännä lääke. Tosiaan monessa kohtaa otetaan sitä. Muistelen että meillä sitä määrättiin myös yhteen inseminaatioon kiinnittymisen tueksi. Senkin jälkeen jouduin käydä päivystyksessä määrittämättömän vatsakivun vuoksi. Siksi osasin pelätä tätä hoitoo :sad001

Täällä aloitettu aamulla negatiivisella testillä. Tämä siis meidän kolmas inseminaatio kun ivf keskeytyi. Seuraavaks lähete labraan AMH-arvon mittaukseen ja uus IVF suunnittelukäynti on huhtikuun puolivälissä. Toivon että saisin aiemmin peruutusajan.
En osaa olla edes kovin pettynyt koska tiesin että näin tässä varmaan käy.

tsemppiä kaikille!

Kefir:

Ehdottomasti julkiselle! Olen kysillä hoidossa ja siellä on ystävällinen henkilökunta! Huolella seuraavat ja ultraavat joka käänteessä!

Minulla oli juuri ensimmäinen tuoresiirto negatiivinen ja nyt ei voi pakastealkiota siirtää kun odotellaan kehon toipumista tämä punktiota seuraava kierto. Tämän totesivat ultraamalla.

Me kävimme yksityisellä vain minun yhden ultran (havaittiin myooma) ja veimme miehen siemennestenäytteen. Siitä heti julkiselle lähete. Hoitoon päästiin n 2kk ensimmäisestä käynnistä kysillä.

Mulla on myös vain positiivisia kokemuksia julkiselta puolelta :) me ollaan oltu hoidoissa omasta toiveestamme todella hitaita, ja mitään ongelmaa ei ole ollut taukojen kanssa.

Onko kellään käynyt niin, että tulee tuhruvuotoa muutamana päivänä ja sen jälkeen loppuu ilman varsinaisia menkkoja? o_O
Mulla tuli tuhruvuotoa pp7-pp9 ja sit loppui täysin. Yhtenä päivänä, pp7 tai pp8 tuli ihan vähän kirkasta verta. Olen ymmälläni siitä että voisko tässä sittenkin olla vielä toivoa... :nailbiting: tänään pp12

Onko kellään käynyt niin, että tulee tuhruvuotoa muutamana päivänä ja sen jälkeen loppuu ilman varsinaisia menkkoja? o_O
Mulla tuli tuhruvuotoa pp7-pp9 ja sit loppui täysin. Yhtenä päivänä, pp7 tai pp8 tuli ihan vähän kirkasta verta. Olen ymmälläni siitä että voisko tässä sittenkin olla vielä toivoa... :nailbiting: tänään pp12

Täällä. Tuli viime ti-to pp6-8, eli samoihin aikoihin tuhnua ja haaleaa punaista pyyhittäessä, ei muuta. Ehdin jo surra, et no tää oli tässä, et menkat alkaa, mut eipä oo alkanut, toki perjantaihin asti vielä terolut. Voiskohan kyse olla kiinnittymisvuodosta? Mahassa tuntuu "möykky" ja välillä polttava kipu, välillä ei juuri mitään. Oisin saanu testata tänää, mut en uskaltanut, päätin odottaa viikonloppuun nii on sit paremmin aikaa käsitellä asiaa, oli muten oli.

Täällä. Tuli viime ti-to pp6-8, eli samoihin aikoihin tuhnua ja haaleaa punaista pyyhittäessä, ei muuta. Ehdin jo surra, et no tää oli tässä, et menkat alkaa, mut eipä oo alkanut, toki perjantaihin asti vielä terolut. Voiskohan kyse olla kiinnittymisvuodosta? Mahassa tuntuu "möykky" ja välillä polttava kipu, välillä ei juuri mitään. Oisin saanu testata tänää, mut en uskaltanut, päätin odottaa viikonloppuun nii on sit paremmin aikaa käsitellä asiaa, oli muten oli.

Hui, onpa jännää. Minäkin mietin kiinnittymisvuotoa, mutta olisiko siihen myöhäinen ajankohta. Ja minäkin ehdin jo surra ja itkeä itkut valmiiks! Muuten ei oo mitään tuntemuksia.
Toivotaan molemmille parasta :) menen perjantaina verikokeeseen, silloin varmistuu.

Aaanu ja Pamela toivottavasti on kiinnittymisvuotoa ja hirmuiset tarrautumiset menossa! :smiley-angelic003 Jotenkin kuulostaa hyvältä, jos ette yleensä tuhruttele. :)

Takaisin