IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Huomenna olisi PAS. Punktion jälkeen ei tehty tuoresiirtoa koska hyperi, joten tämä on ihka ensimmäinen siirto. Jännittää aika lailla, mutta samalla jalat maassa koska tiedän todennäköisyydet onnistua. Tuntuu että miksi ei muka onnistuisi, samalla kun muistaa että joka kuukausi on saanut pettyä.

Kysymys muuten kokemuksista lugesteronin kanssa. Onko se todellakin näin sotkuista hommaa? Vai teenkö mä jotain väärin? Nolottaa mennä huomenna PASsiin kun alapää sotkussa.

Meillä onkin sama testipäivä. :grinOnko sulla minkälaisia tuntemuksia vai ei mitään?

Ooo, päivät sielläkin vaan vähenee! Ei oo kyllä mitään kummempia tuntemuksia ollut. Normaalista poikkeavia lähinnä kuumat aallot ja pään jomotus.. Voi toki olla flunssaakin. Oon vaan ollut niin fiiliksissä, kun kroppa taas sallii kuntoilun (kummasti auttaa ajatusten kasassa pitämiseen) ja huomenna loppuu luget, jee!
Mites siellä?

No hyvä! Mä en nyt löytänyt itseltäni mistään sulle esimerkkikuvaa digin kanssa, mutta pregcheck ja onestep:

View attachment 86969

Tää muistaakseni vielä ovispäivänä, se testiviiva oli dpo - 1 onestepissä vielä haaleampi.

Hei siis noihan on ihan susia testejä noi Onestepit! Just samanlainen viiva mullekin tuli tänään sillä vaikka digi näytti hymiötä. Joo en tee noilla enää. Toivottavasti joku ei pelkkiin noihin luota. Mites ne one stepin raskaustestit? Mulla niitä kaksi kun tuli paketin mukana. Voiko niihinkään luottaa... Onko kokemuksia?

Huomenna olisi PAS. Punktion jälkeen ei tehty tuoresiirtoa koska hyperi, joten tämä on ihka ensimmäinen siirto. Jännittää aika lailla, mutta samalla jalat maassa koska tiedän todennäköisyydet onnistua. Tuntuu että miksi ei muka onnistuisi, samalla kun muistaa että joka kuukausi on saanut pettyä.

Kysymys muuten kokemuksista lugesteronin kanssa. Onko se todellakin näin sotkuista hommaa? Vai teenkö mä jotain väärin? Nolottaa mennä huomenna PASsiin kun alapää sotkussa.

On todella sotkuista puuhaa.. :wtf: tuli itsellekin vähän yllätyksenä.
Tsemppiä huomiseen! Toivottavasti saat nukutuksi kunnon yöunet pohjalle! :)

Tsemppiä siirtoon! Eikä tarvii nolostella! Kaikki tämän alan lääkärit on tottuneet touhuta jos missäkin mömmöjen seassa. Luge mömmöt ehkä niitä lievimpiä juttuja. o_O

Nykyään tuntuu moni saavan niihin viivaa ilman että on raskaana. Ihan tässä lähiaikoina moni tästä maininnut.
Jotkut niillä onestepeillä saa ihan kunnon plussia, mutten tiedä miksi sit toiset ei saa.

Apua! No en uskalla niillä tehdä sitten. Haen apteekista. Eihän niihin voi ollenkaan luottaa jos antaa plussan vaikka ei oliskaan tai ei anna plussaa vaikka oliskin. Höh.

One step raskaustestit on kyllä aika syvältä. Antaa turhia haamuja ja turhia toiveita. Hyvin hailakkana mutta kuitenkin. Ja myöhemminkin jää kevyehkö viiva joka näkyy ihan päivän valossa. Ei kiva.

Kiitos tsempeistä!

Miten muuten yleensä tehdään ruokavalion kanssa? Raskaanahan ei saa syödä sitä ja tätä. Pitäisikö jonkun sortin raskaus-ruokavalio aloittaa jo nyt siirron jälkeen vai vasta sitten kun on todistetusti raskaana?

Kiitos tsempeistä!

Miten muuten yleensä tehdään ruokavalion kanssa? Raskaanahan ei saa syödä sitä ja tätä. Pitäisikö jonkun sortin raskaus-ruokavalio aloittaa jo nyt siirron jälkeen vai vasta sitten kun on todistetusti raskaana?

Ite oon menny vähän sillä kaavalla, et en siirron jälkeen syö tarkoituksella mitään "kiellettyä". Ja siis ihan vaan oman mielenrauhan takia. Niin vähän on alkioita saatu, et en pienintäkään riskiä ruoan takia ota, vaik sitte muuten aika huolettomasti elelenkin..
Mut en siis myöskään kyttäämällä kyttää syömisiäni ja niitä pienissä määrin syötävien suhteen liiemmin mieti..

Täst oli varmaan hirveesti apua:hilarious:

Miulla ei oo yleensä ollu ongelmia oviksen suhteen. Inssien aikaan oli kertaalleen tää sama juttu ja viime keväänä toisen pas:n kohdalla myös kertaalleen. Yleensä ovulaatio on ollu kp 14-17. Limakalvo ei toki oo ollu sieltä parhaimmasta päästä koskaan, mut ihan riittävän paksu kuitenkin. Ajotus on se suurin ongelma, kun oviksen ajankohdasta riippumatta kierto on käytännössä aina saman mittainen.

Vois noita letroja kuitenkin ehdottaa ennen ku lääkkelistä siirtoa lähdetään tekemään.

Mulle noilla Letroilla oli kyllä ihmeellinen vaikutus. Lääkärikin totesi hämmästyneenä, että sulla ei ole tainnut olla ikinä näin hyvä limakalvo. Epäilen, että pari vuotta sitten ennen hoitojen alkua alkuraskauden keskenmeno (5+5) johtui nimenomaan limakalvon ohuudesta ja huonosta kiinnittymisalustasta, koska silloin esim. tunsin kiinnittymisen tosi kipeästi ja nyt taas ei tuntunut mitään. Mulla siis limakalvo ollut loppukierrosta tyyliin 5mm, ja tiputteluvuoto alkanut monesti jo viikko ennen menkkoja.

Flokille onnea PASsiin, taitaa olla jo ohikin!
Ja upeaa Catlady että oli hyvä limakalvo! Toivottavasti kaikki muukin menee ässästi.

Mulla tuli maailman huonointa tuuria jatkaen kaksi päivystyskäyntiä kipujen vuoksi punktion jälkeen. Oli kyllä aivan kamalaa, hoito on ollut aivan stellaarista.

Veikkaan että emme enää uskalla uusiin hoitoihin lähteä. Hyperiä tää ei ole, epäilevät että suuret munasarjat saattavat kääntyillä torsioon ja takas. Toivotaan että huomenna olisi hyviä uutisia lääkärillä alkioista. Menkat ainakin jo alkoivat, niin kierto alkaa taas käynnistyä.

Niin ja kiinnostunut kyssäri: millasta sotkua Lugeista tulee? Onko vaan lääkkeenpalasia ja valkovuotoo vai mitä ihmeellistä :O

Meillä oli viime vuoden marraskuussa ensimmäinen IVF-hoito. Hyperstimulaation takia ei tuoresiirtoa. Vasta nyt kroppa palautunut.

Saako kysyä oliko lääkärin suositus noin pitkä odotus, vai koitko itse olon sellaiseksi että odotettava? Kiinnostaa kun itselläkin toipuminen selkeästi kesken.

Muokattu viimeksi:
Heippa kaikille ketjulaisille! Liitynpä minäkin mukaan kertomaan omaa tähän asti kokemaani lähinnä siksi, että en ole koko lapsentekoprosessista hiiskunut kenellekään ulkopuoliselle. Miehen kanssa olemme kahdestaan jännänneet. Oikeastaan tänne kirjoittaminenkin tuntuu jo hieman pelottavalta - mitä jos kaikki menee pieleen, kun teen asiasta edes tällä tavoin julkisen!

Elän siis parhaillani ensimmäisen ivf:n tuoresiirron jälkeistä aikaa. Korkean iän (kohta 38 v.), vaikean endometrioosin, lievän ylipainon, kilpirauhasen vajaatoiminnan, korkeankon FSH-arvon (13) ja hyvin matalan AMH-arvon (0,55) vuoksi lapsettomuuslääkäri skippasi aukiolotutkmuksen ja laittoi suoraan ivf:ään. Yrittämistä tätä ennen takana vuosi, ja aikaisemmin en olekaan päässyt edes yrittämään lapsen tekoa. Lähtökohdat ovat siis surkeat yhdenkään lapsen saamiseksi.

Munasoluja saatiin kerättyä erittäin vaikeassa punktiossa 5, joista 3 hedelmöittyi. Näistä 1 top-alkio siirrettiin ja kaksi vähemmän topia meni pakkaseen.

Pp6 aloin testailla, koska en malttanut ja koska kaikenlaisia oireita, jotka tietenkin saattavat johtua myös Lugeista, kuten olen keskustelupalstoilta oppinut. Siitä päivästä lähtien alkoi kuitenkin heti piirtyä haaleaa viivaa testiin, ja eilen Clearblue (pp12) näytti, että viikoilla 2-3 ollaan menossa. Tänään sitten verikoe varmisti asian, hcg:n määrä 385 (rv 4+3).

On tämä vain jännä tunne; piinaus ja jännitys eivät vaimene, vaikka plussaa näyttää! Nyt sitten googlettelen, että onko hcg tarpeeksi korkea, vaikka lapsettomuuspolin hoitaja sanoi arvon oleva oikein hyvä. Seuraava etappi olisi koettaa päästä ensimmäiseen ultraan asti reilun parin viikon päästä.

Omat lähtökohdat huomioiden ja ivf:n varsin matalat onnistumisprosentit varsinkin ensimmäisellä kerralla huomioiden ei saisi innostua liikaa. Mutta niin vain ajatukset ovat jo välillä karanneet laskettuun aikaan, vauvan tuoksuun ja kaikkeen muuhun ihanaan.

Tsemppiä kaikille muille kanssasisarille piinauksen ja odotusjännityksen vaiheesta riippumatta ❤

Päästäs viimein marraskuussa tehdyn ivf:n jälkeen ekaan passiin, johtofolli oli reilu 14mm Letrozol kuurin jäljiltä. Epäili et ovulaatio tulisi loppu viikosta ja vaikka kaikki alkiot on 2pv vanhoja meinasi lääkäri, ettei päivän parin heitolla ole siirrossa merkitystä. Taas kuitenkin eri lääkärin syynäyksen jälkeen löytyi sitten vuorostaan poikkeavan mallinen kohtu... Ensin lääkäri epäili kohtua painavan myooma, mutta tuli siihen tulokseen että mahdollisesti kohtulihaksen päällä on endometrioosia joka paikaa kohtua "sisään päin". Oli epäileväinen vaikuttaako raskauteen, koska takana yksi luomu km 4/18. Asia jäi nyt kuitenkin vaan seuranta linjalle. Kyllä sitä sai taas hammasta purra ettei kyyneleet alkanut valua siinä gynen penkissä, kun vuoden aikana varmaan ainut hyvä uutinen on ollut, että alkiot oli sentään hyvä laatuisia. Onko kellään kokemusta raskauksista, jos kohtu on ollut poikkeava?

Takaisin