IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Meille tuli se tieto vihdoin punktion tuloksista eilen. Eli punktiossa saatiin talteen se 8 munasolua, 7 hedelmöittyi mutta vaan kaksi saatiin pakkaseen. Yks 4pv ja yks 5pv vanha. Jotenkin samalla vähän pettynyt ja samalla tosi iloinen, että saatiin edes nuo kaksi talteen :)

Hienoa että tuli kaksi palasaippua! Ymmärrän tuon fiiliksen, että hirmu monta olis jotenkin parempi. Koitan olla odottamatta mitään, jos tulis laatua, ei määrää :dummy1:. Lopulta se raskautuminen vaatii kuitenkin vain yhden hyvän, niin kuin täällä sanotaan. Meettekö ens kierrosta PASsiin?

Rauhallista piinailua ja voimakkaita plussatuulia Kefir90 suuntaan :thumright

Yön jälkeen ei sattunut yhtään munasarjat, mutta nyt taas kyllä juilii ja kiukuttelee. Pitää juoda litratolkulla ja malttaa pysyä paikoillaan :happy:. Jos huomenna rauhallisen kävelyn tekis.

Elevinellä hieno saalia, toivotaan myös hedelmöityyneitä useita :)

Palasaippua Hienoa että 2 pakkasessa! Itsellä kävi samoin ettei pakastus saalis ollutkaan niin iso, kun olin toivonut. Onneksi se yksikin voi riittää:wink

Täällä mennään pp2. Teroluttia naamaan ja eilen piikittelin gonapeptyliä. Pää on ihan sekasin ja mitään ei muista :arghh: Väsyttää vietvästi, mutta nukkumisesta ei tuu mitään.
Onko muilla millasta oireilua ollu Pas:in jälkeen?:sleep011

Mitä tuo gonapeptyl mahtaa tehdä? Mulla on käytössä vain terot.
Ivf-hoidoissa olevia jenkkisisaria instasta seuraavana olen laittanut merkille, että siellä pistetään siirrosta alkaen päivittäin pistoksia.. täällä puolen rapakkoa taitaa olla käytössä lähinnä terot vai luget.

Elevine Tarkoitus olisi ensikierrosta mennä. Tuosta omalta klinikalta kyllä varoitettiin, että joskus saattaa olla jäänyt punktion jälkeisessä kierrossa vielä kohtu semmoseen tilaan ettei voida siirtää. Mutta se selvinnee joskus viikon päästä saadaanko tässä kierrossa tehtyä. Valmistelut ainakin käynnissä kun lääkkeet on optimistisesti aloitettu jo :)

Aaanu joku mainitsi aikaisemmin että Gonapeptyl voi olla jarru ovulaatioon, irroituspiikki (mulla oli se) tai auttaa kiinnittymisessä :bookworm:

Palasaippua: meillä varmaan ens viikolla kuullaan tuliko mitään, ja ekoista vuotopäivistä aletaan seurata ovulaatiota. Saa tosiaan nähdä miten kierto reagoi tähän tilanteeseen

Elevine Tarkoitus olisi ensikierrosta mennä. Tuosta omalta klinikalta kyllä varoitettiin, että joskus saattaa olla jäänyt punktion jälkeisessä kierrossa vielä kohtu semmoseen tilaan ettei voida siirtää. Mutta se selvinnee joskus viikon päästä saadaanko tässä kierrossa tehtyä. Valmistelut ainakin käynnissä kun lääkkeet on optimistisesti aloitettu jo :)

Mulle tehtiin viime kierrossa ja kuussa punktio ja kun tuoresiirto oli nega niin lääkäri sanoi et todennäköisesti voidaan tehdä pas nyt heti tähän kiertoon. Huomenna tsekki niin selviää päästäänkö siirtoon. Kuulemma riippuu onko munasarjat parantunut hyvin punktiosta.
Mekin saatiin kaksi ja olen ihan tyytyväinen koska hoitajat ovat aina sanoneet tuolla että näissä hoidoissa merkkaa enemmän laatu kuin määrä. Tsemppiä! Toivottavasti pääset pian siirtoon!

Me päästään tässä kuussa ehkä ekan kerran pasiin. Punktio oli tammikuussa ja sen jälkeen odoteltiin yksi välikierto. Nyt menee 1xletro 5 päivää, sitten ensi viikolla tarkistusultra, missä mennään. Digiovistestit odottelee jo kaapissa. Viikonlopunkaan ei pitäisi kuulemma haitata siirtoa, koska siirtoikkunaa on, kun pakkasessa on eri ikäisiä alkioita. Voi oispa onni myöten!

Jännä miten eri lääkkeitä voi olla. Riippuu tietty varmaan aina tilanteesta/ hoitoyksiköstä . Onko niin et osa on nyt siis PASiin saanu alkukiertoon Letroja ja osa niinkö itsekin ni noita estrogeenilaastareita? Ja sitte siirron paikkeilla ja jälkeen terolut tai ne emätinkapselit? Oon ihan sekaisin näitten kaikkien kanssa. Onko teillä alkanu terolutit/luget ennen varsinaista PASia vai samana päivänä? o_O

Mulle ei muuten sanottu mitään, että pitäis ovista tikuttaa. Toki voi johtua siitä, että ongelma meillä juurikin on se ovulaation aikaan saaminen. Mut viime kierrossa niin paljon mömmöjä, että varmaan tulee tässäkin kuussa vielä niiden voimalla (oireet ainakin, tikkuun en oo koskaan plussaa saanu).

Mulla on letrot varmistamassa ovulaation pas-kiertoon. Samaa käytettiin oi-hoidoissa ja inseminaatioissakin. Ja näin mulle ainakin sanottiin, että ovulaatio pitää tapahtua, jotta keho on valmis siihen alkion siirtoon ja alkio siirretään sitten ovulaatiosta sopivana päivänä alkion iän mukaan. Meillä on pakkasessa 3-5-päiväisiä. Jos ovulaatiota ei tule, ei myöskään tehdä pasia.

Mulla on letrot varmistamassa ovulaation pas-kiertoon. Samaa käytettiin oi-hoidoissa ja inseminaatioissakin. Ja näin mulle ainakin sanottiin, että ovulaatio pitää tapahtua, jotta keho on valmis siihen alkion siirtoon ja alkio siirretään sitten ovulaatiosta sopivana päivänä alkion iän mukaan. Meillä on pakkasessa 3-5-päiväisiä. Jos ovulaatiota ei tule, ei myöskään tehdä pasia.

Kiva kun eivät mulle ole mitään sanoneet :/ Nooh ainoa mitä voi toivoa on, että nää laastarit jotenkin auttais samassa asiassa :/ Mulla ollu lääkkeitten (eri lääkkeet kun nyt) kanssa jo jossain kp10 tienoilla ja nyt on sitte se tsekkiultrakin vasta kp13. Ehkäpä mäkin testailen ja soittelen sinne jos tulee aiemmin ovistestiplussaa. Käy kyllä järkeen tuo selitys.

Kiva kun eivät mulle ole mitään sanoneet :/ Nooh ainoa mitä voi toivoa on, että nää laastarit jotenkin auttais samassa asiassa :/ Mulla ollu lääkkeitten (eri lääkkeet kun nyt) kanssa jo jossain kp10 tienoilla ja nyt on sitte se tsekkiultrakin vasta kp13. Ehkäpä mäkin testailen ja soittelen sinne jos tulee aiemmin ovistestiplussaa. Käy kyllä järkeen tuo selitys.

Onkohan sulla lääkkeellinen pas? Eli sillonhan sulla vaan kasvatetaan limis estrogeenillä, ovulaatio estyy ja ultrassa katotaan millo on tarpeeksi paksu limis, sit alotetaan proget ja siirto. Letroilla periaattees tehään sit tehostettu luomukiertoon siirto.

Palasaippua, todennäköisesti ne laastarit vaikuttavat samalla tavalla kuin esrogeenitabletitkin, jotka lamauttavat kehon oman hormonitoiminnan. Silloin ei tule ovulaatiota ollenkaan vaan lääkkeillä valmistetaan kohdun olosuhteet alkiolle sopivaksi. Siirtopäivä määritellään kohdun limakalvon paksuuden ja rakenteen mukaan ja ennen siirtoa aloitetaan joko ne terot tai emätinkapselit alkion iän mukaan.

Minulla ainakin lääkkeellisessä pas-hoidossa nimenomaan korostettiin, että omaa ovulaatiota ei pidä tapahtua ja se sillä lääkkeellä estyy, kuten smoothie kirjoitti. Mulla on tehty aina lääkkeelinen, koska on monirakkulaiset munasarjat ja tosi epäsäännölliset ovulaatiot ja kierrot eli omaan kiertoon olisi todella vaikea saada onnistumaan.

Itselläni on ollut progynova kp2 alkaen ja lugesteron aloitettiin muutama päivä ennen siirtoa. Molemmat jatkuu nyt plussauksen jälkeen useamman viikon. Varhaisultrassa 7+0 saan ohjeet miten pitkälle.

Olin itse eka hoidoissa ihan sekasin niistä kaikista lääkkeistä, lähdettiin juhannukseksi reissuun ja sinä aikana piti laittaa se irrotuspiikki... sen lääkkeen osalta ohje pitää kylmässä oli menny täysin ohi! Onneksi saatiin lääkäriltä uusi resepti ja hain sen matkan varrelta, autossa oli kylmälaukku ja kylmäkallet valmiina, että se pysy viileänä perille asti.
Eli kannattaa kysyä aina jos vähänkään mietityttää lääkitys! Meillä olisi mennyt se munasolujen keräys kokonaan pilalle, jos en olisi soittanut ja varmistanut silloin!

Kyllä se on nyt varmistunut, että meitä ei onnistanut. Saas nähdä onko uusi yritys ennen kesäsulkua vai sen jälkeen.

Smoothie, Leenuli ja Helbertina tietysti se on just siksi kun lääkkeellinen. Olin niin lääketokkurassa sen punktion jälkeen niin muistan vaa et ne sano "hae nää laastarit ja kun kierto alkaa soita omalle polille" tyylisesti. En tajunnu kysyä mitään mistään et miten mikäkin vaikuttaa. Mut varmasti just niin kuin sanoitte, lääkkeellinen täytyy meillä olla kun kroppa tekee muuten ihan mitä huvittaa ja millon huvittaa. Kiitos paljon :happy:

Onko muille tullut ihoreaktioita fyremadelista? Pistin eilen illalla ensimmäisen, ja iho jäi selvästi koholle pistoskohdan ympäriltä. Oli koholla vielä aamullakin. Ihoa myös kihelmöi monta tuntia pistoksen jälkeen.

Toivottavasti en ole allerginen tuolle tai jotain :bag:

Tänne on tullut kivasti uusia ja paluumuuttajia :) Tervetuloa munkin puolesta.

Mulla oli maanantaina punktio ja 14:sta rakkulasta saatiin 13 solua. Lääkkeet toimi hyvin, koska olen ennen tehnyt paljon tyhjiä rakkuloita ja nyt oli vain yksi tyhjä. Neljä soluista ei ollut kypsiä ja lopusta yhdeksäsätä kuusi hedelmöittyi hyvin. Eilen laitettiin yksi kyytiin ja tänään sain kuulla, että lopusta viidesta kaksi oli selvinnyt yöstä ja pääsee tänään pakkaseen. Ekaa kertaa sain jotakin pakkaseen! Mahtavaa, että jäi muutama varalle. :smiley-bounce012 Nyt sitten piinapäiviä vietän. Keskiviikkona 18.3 on testipäivä. En varmasti jaksa sinne asti ootella :happy093

Tänne on tullut kivasti uusia ja paluumuuttajia :) Tervetuloa munkin puolesta.

Mulla oli maanantaina punktio ja 14:sta rakkulasta saatiin 13 solua. Lääkkeet toimi hyvin, koska olen ennen tehnyt paljon tyhjiä rakkuloita ja nyt oli vain yksi tyhjä. Neljä soluista ei ollut kypsiä ja lopusta yhdeksäsätä kuusi hedelmöittyi hyvin. Eilen laitettiin yksi kyytiin ja tänään sain kuulla, että lopusta viidesta kaksi oli selvinnyt yöstä ja pääsee tänään pakkaseen. Ekaa kertaa sain jotakin pakkaseen! Mahtavaa, että jäi muutama varalle. :smiley-bounce012 Nyt sitten piinapäiviä vietän. Keskiviikkona 18.3 on testipäivä. En varmasti jaksa sinne asti ootella :happy093

Tervetuloa piinailijoiden joukkoon :smiley-angelic001 Hieno määrä soluja! Saanko kysyä mitä teitte tässä hoidossa eri tavalla, että soluja tuli enemmän? Mulla on ollut molemmissa ivf-hoidoissa ongelmana juuri tuo, että rakkuloita kypsyy hyvin mut soluja on saatu vaan 1 ja 2 :confused005 kokeiltu sekä lyhyttä että pitkää hoitoa. Olen netistä yrittänyt etsiä tietoa asiasta mut huonosti löytyy.

Juolahti tuossa mieleen, että onko lääkäri ohjeistanut teitä alkionsiirron jälkeen mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Meillä kommenttina oli et iha normaali elämää Eli ilmeisesti seksiä saanee myös harrastella, ettei se heikennä kiinnittymisen todennäköisyyttä? :smiley-ashamed005

Juolahti tuossa mieleen, että onko lääkäri ohjeistanut teitä alkionsiirron jälkeen mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Meillä kommenttina oli et iha normaali elämää Eli ilmeisesti seksiä saanee myös harrastella, ettei se heikennä kiinnittymisen todennäköisyyttä? :smiley-ashamed005

Juuri näin Meilläkin lääkäri sanoi. Että antaa mennä vaan jos siltä tuntuu. :grin

Pahoittelut Upunup... Toivottavasti pääsette vielä ennen kesäsulkua seuraavaan siirtoon. Tsemppiä!

Tänään oli ultra ja todnäk ovuloin tässä kierrossa ja muutenkin kaikki palautunut hyvin punktiosta. Jee! Päästään siirtoon siis! Nyt vaan pitää su lähtien alkaa tikuttaa ovista. Ei sais olla ma tai ti mutta riski pieni, kun ne olisi vasta kp14-15 ja mulla aina ollut kp 17-19 ovis.

Takaisin