IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Eipä onnistu pas tässäkään kierrossa:sad001
Ovisplussa tuli jo tänään kp 11. Alunperin piti huomenna olla ultra, mut ton plussan takia soitettiinkin et lähe nyt polille ni katotaan miltä näyttää. Oottelin sit melkein kaks tuntia siellä ennenku tuli sellanen väli, et pystyttiin ottaa ultrattavaksi. Tulos ei yllättäny eli limakalvo vaan 5mm ja ei johtofollikkelia missään. Ens kiertoon yritetään vielä luomusti ja siellä viikonloppujen lisäks mahdollisesti pääsiäinen tekemässä kiusaa aikatauluille. Jos ei ens kierrostakaan päästä siirtoon ni sitte seuraavaks lääkkeellinen pas.

Onko muille tullut ihoreaktioita fyremadelista? Pistin eilen illalla ensimmäisen, ja iho jäi selvästi koholle pistoskohdan ympäriltä. Oli koholla vielä aamullakin. Ihoa myös kihelmöi monta tuntia pistoksen jälkeen.

Toivottavasti en ole allerginen tuolle tai jotain :bag:

Mulla oli myös Fyremadelin kanssa niin, että jätti pienen kohouman iholle ja kirveli jonkin verran. Laitoin lämmintä kaurapussia siihen vatsalle kun jostain luin että silleen lääke muka leviäis nopeammin ja tuntu, että auttais siihen kihelmöintiin.

Hello ladies! Ketjua hissukseen seurannut rohkaistuu vihdoin esittäytymään. Yritystä luomuna oli 3v, jonka jälkeen syytä selvittämään viime kesänä.. Miehessä vika -> icsi.
Punktio oli ma 24.2, tuoresiirto to 27.2. Kypsiä 17kpl, 11kpl hedelmöittyi.. Pakkaseen pääsi 8kpl. Testipäivä to 12.3, iik ääk. Jos ei onnistu, niin pas luonnolliseen kiertoon. Eli piinailija täällä.. :)

Moi kaikki. Olen vuoden verran seurannut keskusteluja täällä ja simpukassa niin ehkä aika avautua omista kokemuksista.
Meillä oli viime vuoden marraskuussa ensimmäinen IVF-hoito. Hyperstimulaation takia ei tuoresiirtoa. Vasta nyt kroppa palautunut. Nyt olisi ensimmäinen PAS edessä. Kaksi viikkoa olen progynovaa syönyt ja tänään alkoi lugesteroni. Maanantaina olisi PASsi.
Pakkasessa odottaa 8 blastokystiä. Tiistain ultrassa lääkäri oli kyllä hyvin positiivisin mielin että kyllä nyt näistä lapsi saadaan.

Toivotaan parasta.

Eipä onnistu pas tässäkään kierrossa:sad001
Ovisplussa tuli jo tänään kp 11. Alunperin piti huomenna olla ultra, mut ton plussan takia soitettiinkin et lähe nyt polille ni katotaan miltä näyttää. Oottelin sit melkein kaks tuntia siellä ennenku tuli sellanen väli, et pystyttiin ottaa ultrattavaksi. Tulos ei yllättäny eli limakalvo vaan 5mm ja ei johtofollikkelia missään. Ens kiertoon yritetään vielä luomusti ja siellä viikonloppujen lisäks mahdollisesti pääsiäinen tekemässä kiusaa aikatauluille. Jos ei ens kierrostakaan päästä siirtoon ni sitte seuraavaks lääkkeellinen pas.

Hei onks sulla ollut Letroja käytössä? Mulla oli vähän sama ongelma, että ovis etuajassa suhteessa limakalvon kehitykseen, eikä saatu edes tehtyä lääkkeellistä pas:ia, kun oma ovis kuitenkin eli ihan omaa elämäänsä eikä limakalvo ehtinyt mukaan. Mutta mulla kyllä näkyi aina johtofolli. Noh, joka tapauksessa lääkäri halusi kokeilla pas:ia Letro-kiertoon ja siitä napsahti plussa, ihan alkumetreillä tosin vielä mennään.

Kaksi vuotta on taisteltu sen kanssa, että limakalvon paksuus ei ehdi ovikseen, ja ovis tulee lääkkeistä huolimatta. Aluksi oli tarkoitus koittaa inssejä, mutta ajatuksesta luovuttiin parin kierron jälkeen, kun ovis kuitenkin tuli ihan omalla ajallaan. Ivf:stä tehtiin tuoresiirto, mutta tiesin jo silloin, että ei osunut limakalvon kanssa oikeeseen aikaan. Pas:eja ei voitu tehdä luomukiertoon eikä estro-kiertoon, koska ovis lääkkeistäkin huolimatta tuli liian aikaisin.

Pointtini siis oli, että pas:n tekeminen on mahdollista myös Letro-kiertoon. Se ei ole varsinaisesti lääkkeelliseen kierto, koska siinä ei yritetä lamata omaa ovista, vaan Letroilla tuetaan limakalvon kasvua ja koitetaan myös hitusen viivästyttää ovista.

Jännä miten eri lääkkeitä voi olla. Riippuu tietty varmaan aina tilanteesta/ hoitoyksiköstä . Onko niin et osa on nyt siis PASiin saanu alkukiertoon Letroja ja osa niinkö itsekin ni noita estrogeenilaastareita? Ja sitte siirron paikkeilla ja jälkeen terolut tai ne emätinkapselit? Oon ihan sekaisin näitten kaikkien kanssa. Onko teillä alkanu terolutit/luget ennen varsinaista PASia vai samana päivänä? o_O

Mulle ei muuten sanottu mitään, että pitäis ovista tikuttaa. Toki voi johtua siitä, että ongelma meillä juurikin on se ovulaation aikaan saaminen. Mut viime kierrossa niin paljon mömmöjä, että varmaan tulee tässäkin kuussa vielä niiden voimalla (oireet ainakin, tikkuun en oo koskaan plussaa saanu).

Mulla oli Estradot, kun yritettiin pas:ia lääkkeelliseen kiertoon, mutta maksimiannoksellakaan se ei estänyt mun omaa liian aikaista ovista eikä voitu tehdä pas:ia. Letrot oli nyt sitten käytössä, kun tehtiin pas omaan kiertoon, mutta letroilla tuettiin limakalvon kasvua.

Luget alkoi jo tiistaina, kun pas oli perjantaina. Ja koska tehtiin ns. omaan kiertoon, luget lopetettiin jo viikko ennen testipäiviä.

Juolahti tuossa mieleen, että onko lääkäri ohjeistanut teitä alkionsiirron jälkeen mitä saa ja mitä ei saa tehdä. Meillä kommenttina oli et iha normaali elämää Eli ilmeisesti seksiä saanee myös harrastella, ettei se heikennä kiinnittymisen todennäköisyyttä? :smiley-ashamed005

Seksin ei pitäisi heikentää kiinnittymistä, ehkä verenkierron paraneminen pikemminkin voisi sitä avittaa :) Mut tää ei ole mitään faktatietoa nyt :D Toki jos ei itseä huvita tai esim. punktio ollu niin ei ehkä niin kivaa. Mut perus pasin jälkeen ei meillä ainakaan ole muut syyt rajottaneet kuin lugesteron, joka on kyllä ärsyttävää sotkua.

Tällä "ihan normaalia elämää" -ohjeella yleensä mennään, mutta mulle meinas käydä huonosti esikoisen kanssa: melko pian plussan jälkeen mulla oli hieronta, kerroin kyllä hierojalle että olen raskaana... järkytys oli mieletön, kun hieronnan jälkeen vessassa huomasin, että vuosin verta!!! Siitä heti ultraan seuraavana päivänä ja onneksi kaikki oli kuitenkin hyvin! Lääkäri oli kyllä tosi vakavan olonen, kun kerroin tästä ja itse olin ihan paniikissa. Eli niskassa on kai jotain sellaisia akupisteitä, joiden käsittely voi aiheuttaa keskenmenon! Olis ollu todella järkyttävää, jos siitä olisi raskaus menny kesken! En käyny kyllä ikinä tuon jälkeen raskaana ollessa... sen verran järkyttynyt siitä olin.

Onko muille tullut ihoreaktioita fyremadelista? Pistin eilen illalla ensimmäisen, ja iho jäi selvästi koholle pistoskohdan ympäriltä. Oli koholla vielä aamullakin. Ihoa myös kihelmöi monta tuntia pistoksen jälkeen.

Toivottavasti en ole allerginen tuolle tai jotain :bag:
Mun mielestä Fyremadel oli lääke helvetistä :bored:
Onneksi sain omalta lääkäriltä luvan pistää sen aina reiteen niin homma helpottui huomattavasti.
Siitä jäi silti joka kerta punainen kihelmöivä laikku ja se kesti pitkään. Toisella hoitokerralla pistin sitä pidempään ja lopussa alkoi tuntumaan että iho kesti pistoksen jo paremmin ja reaktio ei ollut niin paha. Mutta ikävä ei sitä piikkiä kyllä tule :rolleyes:

Tervetuloa PKK ja Floki! Tosi hieno määrä molemmilla pakkasessa. Toivotaan että ekat tarraa kiinni! :happy: Helpottavaa että on noin monta mahdollisuutta vielä pakkasessa kaiken varalta.

Hui Leenuli tuo sun hierontakokemus :nailbiting: eipä tuollaista ois arvannut! Onneks ei pahempaa sattunut! Tuon perusteella aku-pisteillä on todellakin vaikutuksia.
Mulla on myös tullut kirvelyä ja punoitusta Fyremadelista.

Tervetuloa piinailijoiden joukkoon :smiley-angelic001 Hieno määrä soluja! Saanko kysyä mitä teitte tässä hoidossa eri tavalla, että soluja tuli enemmän? Mulla on ollut molemmissa ivf-hoidoissa ongelmana juuri tuo, että rakkuloita kypsyy hyvin mut soluja on saatu vaan 1 ja 2 :confused005 kokeiltu sekä lyhyttä että pitkää hoitoa. Olen netistä yrittänyt etsiä tietoa asiasta mut huonosti löytyy.

Juu saa kysellä toki. Elikkäs jo vuosi sitten keväällä huomattiin, että suurin osa oli tyhjiä rakkuloita. Silloin aloitin syömään DHEA:ta laadun parantamiseksi ja syön sitä edelleen. Viime kevään ja syksyn yrityksissä muuten ei ollut lääkkeellisesti eroja. Rakkuloiden määrä oli 11 ja 9. Syksyllä tulin raskaaksi, mutta meni kesken.

Nyt lisättiin pergoveriksen vahvuutta. Aikaisemmilla kerroilla kolme ekaa päivää piikitettiin 300iu ja sitten laskettiin 150iu. Nyt koko piikityspätkä meni 300iu. Muuten ei muutettu mitään. Lääkäri sanoi, että mitä kauemmin DHEA:ta syö niin parempi ja uskon, että se vaikutti nyt laatuun ja määrään.

Mulla on myös labratuloksissa huomattu, että menopaussi joskus tulee aikaisemmin kuin yleensä. DHEA auttaa kuulemma myös tähän hormoonitasapainoon.

Juu saa kysellä toki. Elikkäs jo vuosi sitten keväällä huomattiin, että suurin osa oli tyhjiä rakkuloita. Silloin aloitin syömään DHEA:ta laadun parantamiseksi ja syön sitä edelleen. Viime kevään ja syksyn yrityksissä muuten ei ollut lääkkeellisesti eroja. Rakkuloiden määrä oli 11 ja 9. Syksyllä tulin raskaaksi, mutta meni kesken.

Nyt lisättiin pergoveriksen vahvuutta. Aikaisemmilla kerroilla kolme ekaa päivää piikitettiin 300iu ja sitten laskettiin 150iu. Nyt koko piikityspätkä meni 300iu. Muuten ei muutettu mitään. Lääkäri sanoi, että mitä kauemmin DHEA:ta syö niin parempi ja uskon, että se vaikutti nyt laatuun ja määrään.

Mulla on myös labratuloksissa huomattu, että menopaussi joskus tulee aikaisemmin kuin yleensä. DHEA auttaa kuulemma myös tähän hormoonitasapainoon.

Kiitos vastauksesta! Vielä sellainen kysymys että saitko lääkäriltä reseptin tuohon valmisteeseen, vai mistä ostit/tilasit?
Toivon niin että tämä viimeisin hoito toisi teille toivotun lopputuloksen :Heartred

Kiitos vastauksesta! Vielä sellainen kysymys että saitko lääkäriltä reseptin tuohon valmisteeseen, vai mistä ostit/tilasit?
Toivon niin että tämä viimeisin hoito toisi teille toivotun lopputuloksen :Heartred

Juu lääkäriltä sain. Apteekista ostin ja mun annostus on 2 tablettia aamulla ja 1 iltapäivällä noin klo 18. Muistaakseni ei saa kelakorvausta, mutta tässä projektissa kuitenkin halvimmasta päästä. Jos en ihan väärin muista, niin noin 38€/purkki. Mä kurkkaan vielä kotona kuitista. Tosin sitä menee sitten vauhdilla jos annostus tuo 3 päivässä. Mitään muita oireita mulle ei ole tullut siitä kuin karvankasvu vähän kiihtynyt leuassa ja alavatsassa. Ainakin opin vahamaan :laughing002

Kiitos fyremadel-vastauksista! Tiedänpähän ainakin, ettei ole mitään sellaista poikkeavaa, mistä kannattaisi suuremmin huolestua. Ja etenkin kauratyyny vinkki oli mainio, selvästi auttoi siihen kihelmöintiin, kiitos :)

Se vielä jäi sanomatta, että sen nimi on siis Dehydroepiandrosteroni eli helpommin DHEA. Ja siinä purkissa on 100 pilleriä.

Hei onks sulla ollut Letroja käytössä? Mulla oli vähän sama ongelma, että ovis etuajassa suhteessa limakalvon kehitykseen, eikä saatu edes tehtyä lääkkeellistä pas:ia, kun oma ovis kuitenkin eli ihan omaa elämäänsä eikä limakalvo ehtinyt mukaan. Mutta mulla kyllä näkyi aina johtofolli. Noh, joka tapauksessa lääkäri halusi kokeilla pas:ia Letro-kiertoon ja siitä napsahti plussa, ihan alkumetreillä tosin vielä mennään.

Kaksi vuotta on taisteltu sen kanssa, että limakalvon paksuus ei ehdi ovikseen, ja ovis tulee lääkkeistä huolimatta. Aluksi oli tarkoitus koittaa inssejä, mutta ajatuksesta luovuttiin parin kierron jälkeen, kun ovis kuitenkin tuli ihan omalla ajallaan. Ivf:stä tehtiin tuoresiirto, mutta tiesin jo silloin, että ei osunut limakalvon kanssa oikeeseen aikaan. Pas:eja ei voitu tehdä luomukiertoon eikä estro-kiertoon, koska ovis lääkkeistäkin huolimatta tuli liian aikaisin.

Pointtini siis oli, että pas:n tekeminen on mahdollista myös Letro-kiertoon. Se ei ole varsinaisesti lääkkeelliseen kierto, koska siinä ei yritetä lamata omaa ovista, vaan Letroilla tuetaan limakalvon kasvua ja koitetaan myös hitusen viivästyttää ovista.

Miulla ei oo yleensä ollu ongelmia oviksen suhteen. Inssien aikaan oli kertaalleen tää sama juttu ja viime keväänä toisen pas:n kohdalla myös kertaalleen. Yleensä ovulaatio on ollu kp 14-17. Limakalvo ei toki oo ollu sieltä parhaimmasta päästä koskaan, mut ihan riittävän paksu kuitenkin. Ajotus on se suurin ongelma, kun oviksen ajankohdasta riippumatta kierto on käytännössä aina saman mittainen.

Vois noita letroja kuitenkin ehdottaa ennen ku lääkkelistä siirtoa lähdetään tekemään.

Siis mitä ihmettä. Mulla tuli hymynaama tänään kp13 clearbluen digi ovistestiin. Sellanen joka mittaa lh huiput. Kaksi hedelmällisintä päivää. Voinko mä nyt luottaa tähän?

Mulla yleensä kierto 30 päivää ja ovis plussa ollut kp 17-19. En tosin ole vuosiin sitä testannut mutta kierto kuitenkin pysynyt saman pituisena.
Siirto sit näillä näkymin to tai pe... 5 päiväinen alkio niin mites se nyt lasketaan? Onko tämä ovispäivä 0 vai 1?

Siis mitä ihmettä. Mulla tuli hymynaama tänään kp13 clearbluen digi ovistestiin. Sellanen joka mittaa lh huiput. Kaksi hedelmällisintä päivää. Voinko mä nyt luottaa tähän?

Mulla yleensä kierto 30 päivää ja ovis plussa ollut kp 17-19. En tosin ole vuosiin sitä testannut mutta kierto kuitenkin pysynyt saman pituisena.
Siirto sit näillä näkymin to tai pe... 5 päiväinen alkio niin mites se nyt lasketaan? Onko tämä ovispäivä 0 vai 1?

Tämä pv 0 ja huominen 1 jne. Tosin ei oo ite tarvinnut laskea nuita, kun vaan ilmoittaa klinikalle millon ovistesti positiivinen, niin ovat sitten kertoneet siirto pv tai antaneet kontrolli uä-ajan.

Hello ladies! Ketjua hissukseen seurannut rohkaistuu vihdoin esittäytymään. Yritystä luomuna oli 3v, jonka jälkeen syytä selvittämään viime kesänä.. Miehessä vika -> icsi.
Punktio oli ma 24.2, tuoresiirto to 27.2. Kypsiä 17kpl, 11kpl hedelmöittyi.. Pakkaseen pääsi 8kpl. Testipäivä to 12.3, iik ääk. Jos ei onnistu, niin pas luonnolliseen kiertoon. Eli piinailija täällä.. :)

Meillä onkin sama testipäivä. :grinOnko sulla minkälaisia tuntemuksia vai ei mitään?

Mulla clearbluen digi testi näyttää toistamiseen hymynaamaa tänään mutta One stepin liuska negaa. Tai että viiva ei yhtä vahva.
Onko muilla käynyt samaa ja luotanko nyt tuohon digiin?

Takaisin