IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Miten kuukautisten alku, mikäli sikäli kun ne tässä tulollaan ovat. Estääkö terolut? Vai alkaako niin kuin yleensäkin tietyn ajan päästä oviksesta

Mä olen käsittäny että saattaisi estää, mutta ei kaikilla. Ja että niitä ei saisi lopettaa ennen kun on tehnyt testit ettei ole raskaana. Kun sillon jos tulisi plussa niin nehän pitäisi lopettaa vähitellen ettei tule kropalle yhtäkkistä lopetusta. Tosin nyt en ole satavarma koskeeko vain PASia vai muutenkin :/

Minulle sanottiin että heti saa lopettaa kun on plussannut (virallisena testipäivänä), nyt siis viimeksi PASsista sanottiin näin. Sitä ennen loka-marraskuussa ollut tuoresiirto niin ne olisi pitänyt lopettaa vähitellen JOS olisi ollut raskaana.

Mulla Terolut ei ekassa vaikuttanu kuukautisiin, läpi tulivat ajallaan. Toisessa sit taas ei kuukautiset alkaneet ennenkö nega ja lääkkeen lopetus. Viimeisimmässä tuhrua alko kun kuukautisten aika olis ollu ja tästä kuitenki plussa joka oli kemiallinen. Mulle aina määrätty Terolut 2 viikkoa ja sit lopetus oli plussa tai ei.

Plussia täällä kovasti tullut, hienoa ja onnea kaikille!!

MiisaS, voimia sinulle <3

Meidän asia oli käsitelty OYS:ssa ja neljäs hoito voidaan saada. Nyt tuntuu että siihen lähdetään, tuo plussa antoi taas ihmeesti toivoa. Todennäköisestihän se syksyyn menee että päästään mutta se on ihan ok. Tehdään kaikki mahdolliset poppakonsit kesän aikana :D
Pergoveris lääkettä oli nyt Menopurin tilalle suunniteltu, mitkä kokemukset tästä? Onkohan minkä hintainen?

Mette82, pergoveriksen isompi kynä maksoi viime viikolla 518,94€ josta kelakorvaus 40% eli ennen katon täyttymistä jäi hintaa 331,36€. Pienempi kynä maksaa vajaa 300€ ennen kelakorvausta. En oo huomannut mitään haittavaikutuksia, ainakaan mitään mikä arkeen vaikuttaisi. Toisessa kierrossa juilinut munasarjoja joitain päiviä, toisessa ei juuri mitään. Sulla varmaan suunniteltu isompi annos kun ivf? Mulla annos ollut OIssa ja inssissä 75 tai 100 /päivä.

Heippa vaan sisaret!
Oon pitäny aika hiljaista eloa täällä jonkun aikaa.. Meillähän oli punktio ja tuoresiirto marraskuussa ja siitä pärähti vitivalkoinen nega.. Sen jälkeen ei olekkaan tapahtunut juuri yhtikäs mitään. Ensin oli joulutauko ja sitten kaksi viimeisintä ovulaatiota on sattunut maanantaille tai tiistaille, jolloin siirtoon ei päästä koska se osuisi viikonlopulle:meh: Tämä kierto vielä katsotaan ja jos taas sama homma, seuraavaan sitten lääkitys.. Tuosta halusinkin kysyä että millainen on se lääkitys PASsiin mentäessä?:anyone
Tällä hetkellä siis odottelen menkkoja alkavaksi mitä ihmeellisempien oireiden kanssa...en kuitenkaan jaksa uskoa mihinkään luomuun kun yli neljään vuoteen ei ole moinen tärpännyt ja tässä kierrossa tuo ovulaation hyväksikäyttäminenkin meni vähän metsään:smiley-ashamed005

Mulla PAS siirroissa on ollut Lugesteronit ja Zumenonit käytössä. Lisäksi pistänyt Gonapeptylin alkion ollessa 6vrk ja kolmessa viimeisessä siirrossa Ovitrelleä alkion ollessa 10vrk.

Mette82, pergoveriksen isompi kynä maksoi viime viikolla 518,94€ josta kelakorvaus 40% eli ennen katon täyttymistä jäi hintaa 331,36€. Pienempi kynä maksaa vajaa 300€ ennen kelakorvausta. En oo huomannut mitään haittavaikutuksia, ainakaan mitään mikä arkeen vaikuttaisi. Toisessa kierrossa juilinut munasarjoja joitain päiviä, toisessa ei juuri mitään. Sulla varmaan suunniteltu isompi annos kun ivf? Mulla annos ollut OIssa ja inssissä 75 tai 100 /päivä.

Juu aloitus annokseksi oli suunniteltu 225. Sitä vaan mietin että kuinka monta kynää pitää tuolla annoksella ostaa o_O

Jännittävää Komitar! Meillä huomenna punktio ja sit suoraan siirtyy seuraavaan kiertoon PAS jos jotahii saadaan. Sitten saa tuotakin jännätä näköjään. Ei tullu mieleenkään :wideyed: onko siis ovulaatiosta montako päivää optimaalinen siirtoaika? Alkion ikä vaikuttanee?

Mut jos nyt mennään kohta kohdalta, niin kuin lääkärikin ehdotti. Punktio jänskättää ihan riittämiin :smiley-bounce013

Liitympä takaisin minäkin joukkoon :) kirjoittelin viime syksynä vähän tuohon vanhaan ketjuun, kun tehtiin ivf/icsi (kirjotettiinkohan tuo icsi noin)? 2 saatiin tuolloin pakkaseen ja yksi siirrettiin syksyllä, tuloksena nega. Vuodenvaihde keräiltiin voimia ja nyt tänään sitten siirrettiin viimeinen pakaste. Nyt sitten edessä piinailua ja sormet ristiin et tärppää :nailbiting:

Ihanan paljon tekstiä jo täällä. Tsemppiä kaikille missä vaiheessa hoitoja on menossa.

Minä olin aivan törkeän väsynyt, synarela aiheutti ensin unettomuutta, mutta pistosten (menopur) alettua voimakas väsymys alkoi. Se ei ehkä ollut niinkään sellaista, että voisi nukkua päikkärit, vaan omituista totaalijumitusta.

Fiilikset ennen punktiota olivat lyllertävät, mutta ihan kohtalaiset. Sain lievän hyperin, eli isommat ongelmat olivat vasta myöhemmin.

Onko teillä muilla ollut jäätävä väsymys hoitojen aikana? Tekee mieli vain sohvalla maata :sleep011 lisäksi olo jo aika hankala, kävellä pitää tosi rauhallisesti. Liittyy ehkä tuohon hyperstimulaatioriskiin. Onko teillä ollut mimmoiset oltavat pari päivää ennen punktiota?

Kiitos neuvoista palasaippua ja Elevine, ihanaa kun täältä saa vertaistukea. Tosi helposti alkaa panikoida, noh, ihan kaikesta... Lämpö onneksi on laskenut ja vatsa on parempi mutta lääkäri laittoi vielä lisäsaikulle. Olin ajatellut olla omalla ilmoituksella poissa mutta nyt menee sen yli, toivottavasti työnantaja hyväksyy saikun palkallisena... En viitsisi alkaa vastailla uteluihin. Ihan tarpeeksi stressaavaa touhua muutenkin.

Helou, täällä IVF:stä inssiksi muuttuneen piinaviikot meneillään. Viikon päästä keskiviikkona saan tehdä testin. Mulla on nyt tukilääkkeenä lugesteron 600mg/pvä
En tiedä mikä ton vaikutus oikeasti on koska kaksi aiempaa inssiä mentiin ilman ja nyt toi on vaan IVF:n vuoksi mulla.

kyselen semmosta että onko muilla ollu kokemusta ivf lääkkeiden jälkeen että iho menee huonoon kuntoon? Mulla on joitain päiviä ollu naama(lähinnä leuka) aivan kauheiden isojen ja kipeiden finnien peitossa.

Kiitos neuvoista palasaippua ja Elevine, ihanaa kun täältä saa vertaistukea. Tosi helposti alkaa panikoida, noh, ihan kaikesta... Lämpö onneksi on laskenut ja vatsa on parempi mutta lääkäri laittoi vielä lisäsaikulle. Olin ajatellut olla omalla ilmoituksella poissa mutta nyt menee sen yli, toivottavasti työnantaja hyväksyy saikun palkallisena... En viitsisi alkaa vastailla uteluihin. Ihan tarpeeksi stressaavaa touhua muutenkin.

Hienoo et on olo parempi jo! Hyvä levätä rauhassa. Töissä eivät tietääkseni saisi udella, jos tulee kyselyä voi hyvillä mielin kiertääkin.

Helou, täällä IVF:stä inssiksi muuttuneen piinaviikot meneillään. Viikon päästä keskiviikkona saan tehdä testin. Mulla on nyt tukilääkkeenä lugesteron 600mg/pvä
En tiedä mikä ton vaikutus oikeasti on koska kaksi aiempaa inssiä mentiin ilman ja nyt toi on vaan IVF:n vuoksi mulla.

kyselen semmosta että onko muilla ollu kokemusta ivf lääkkeiden jälkeen että iho menee huonoon kuntoon? Mulla on joitain päiviä ollu naama(lähinnä leuka) aivan kauheiden isojen ja kipeiden finnien peitossa.

onnea ja rauhaa piinaviikoille :nailbiting: voin vain kuvitella. Mulla ehkä iho kirjavampi ivf-lääkkeistä (siis munisten kasvattelulääkkeistä, ei siirtoa/kiinnittymistä tukevia ole vielä ainakaan. Muuten en oo muutosta huomannut ihossa.

Meillä oli juuri punktio, meni hyvin! Meinas aamulla jännittää, kun en tiennyt mitä odottaa :woot: Koko hoitohenkilökunta oli ihania ja tosi kannustavia ja kehuivat hirveesti :Heartblue jäi tosi hyvä fiilis.

Saatiin 23 munasolua 30 follikkelista. Kuulosti ihan hyvältä. Ensi viikolla kuullaan tuliko alkioita ja jos tuli niin mimmosia. Nyt vaan pitää malttaa odottaa :hungry: mut kiva että tää eka kohta meni näin hyvin.

Vautsi mikä saalis munasoluja Elevine! Nyt toivotaan että tulee mahdollisimman paljon alkioita:)

Kauramaito mulla on kans ollu iho-ongelmia ivf-hoidon aikaan.. sillä viikolla kun aloitin pistokset alkoi naama kukkia.. hetkeks rauhottu ja nyt viikko punktion jälkeen on taas sellanen näppynaama että huh.. kipeitä paiseita joista jää arpia. Ai että:nailbiting:

Meille tuli se tieto vihdoin punktion tuloksista eilen. Eli punktiossa saatiin talteen se 8 munasolua, 7 hedelmöittyi mutta vaan kaksi saatiin pakkaseen. Yks 4pv ja yks 5pv vanha. Jotenkin samalla vähän pettynyt ja samalla tosi iloinen, että saatiin edes nuo kaksi talteen :)

Elevinellä hieno saalia, toivotaan myös hedelmöityyneitä useita :)

Palasaippua Hienoa että 2 pakkasessa! Itsellä kävi samoin ettei pakastus saalis ollutkaan niin iso, kun olin toivonut. Onneksi se yksikin voi riittää:wink

Täällä mennään pp2. Teroluttia naamaan ja eilen piikittelin gonapeptyliä. Pää on ihan sekasin ja mitään ei muista :arghh: Väsyttää vietvästi, mutta nukkumisesta ei tuu mitään.
Onko muilla millasta oireilua ollu Pas:in jälkeen?:sleep011

Takaisin