IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
Millaiset menkat teillä on tulleet epäonnistuneen ivf tuoresiirron jälkeen?

Minulla alkoi nyt torstaina, eli 6 päivää siirrosta, vuoto, joka on paljon vähäisempää kuin normaalit menkat, ja melkein viikon liian aikaisin. Kuitenkin sen verran runsasta, että eipä tämä oikeen ehkä voi olla muuta kuin menkat. Eli pieleen meni :(

Reilu viikko sitten pe siis siirrettiin 3 päiväinen alkio. Pakko oli eilen tehdä apteekin herkkä testi ja eihän siihen mitään viivaa tullut. Verikoepäivä on vasta perjantaina.

Itsellä aina ollut säännöllinen kierto, mutta kaipa sitten nämä lääkkeet laittaa kehon sekaisin.

Unohdin kahtena aamuna syödä terolutin, joten toivottavasti en pilannut tätä itse.

Onnea Lukte ja jännään puolestasi Upunup! :)

Toivotaan Lento että vielä kuitenkin plussa tulisi.

Minä testasin eilen hentoisen hentoisen plussan. Tänään (pp8/dpo10) ei mitään.. :sad001
Kauhea harmitus ja ärsytys. Ehdin jo hetken olla puoli pilvissä.

En osaa noista siirron jälkeisistä sanoa mitään. Mutta itellä tuntuu, että nää punktion jälkeisetkin alkaa satunnaistiputtelulla (punktiosta 6pv). Meillä siis tosiaan siirto ensikierrossa jos saatiin pakkaseen tavaraa. Kauanko teillä kesti että saitte tietää tuon pakastettavien/tuoremäärän? Meillä vasta viikko punktiosta lääkäri soittaa eikä millään malttaisi odottaa. Omakannassa ei mitään mainintaa punktiopäivän jälkeen..

...Kauanko teillä kesti että saitte tietää tuon pakastettavien/tuoremäärän? Meillä vasta viikko punktiosta lääkäri soittaa eikä millään malttaisi odottaa. Omakannassa ei mitään mainintaa punktiopäivän jälkeen..

Punktio maanantaina, jolloin tietysti heti tieto kerätyistä. Keskiviikkona hedelmöittyneiden ja jakautuneiden määrä ja silloin saatiin kans tieto, montako meni pakkaseen noita 2-3-päiväisiä ja sitten vielä perjantaina tieto, että pakkaseen oli saatu myös yksi blasto (5-päiväinen?). Meidän piti itse soittaa labraan tuloksista ja punktiossa lähtiessä saatiin sinne suoranumero sekä soittoaika.

---

Mut täällähän on taas plussa-aalto käynyt, onnea kaikille!

Ja MiisaS suuret pahoittelut!

Oma napa: kiertoa vaan odotellaan, mutta jospa kuitenkin maaliskuun aikana PASiin.

Lento mulle lääkäri sanoi vielä erikseen et vaikka ennen testipäivää tulisi vuotoa niin älä lopeta lääkkeitä. Mulla on menkat alkaneet aina testipäivän jälkeen ja sillon ollut aina normaalia runsaammat.

Muokattu viimeksi:
@Benelobe Mulla on normi kierto 22-28, mutta ovis on kp7-11. Luteaali n. 12 vrk. Mulla letrot ei ainakaan aikaistanut ovulaatiota, saattoi ehkä vähän viivästyttääkin. Ja limakalvo kerrankin ehti paksuuntua ovikseen mennessä.

@palasaippua @Nacre Mulla ei limakalvot kestäneet Lugesteronia. Vaihdettiin Lutinukseen ja se ärsytti selkeesti vähemmän ja oli kätevämpi laittaa asettimella. Suttasi ehkä vähän enemmän, tai siis suttu oli vetisempää, mutta toisaalta ei niin tahmaista.

Muoks. En siis ole ikinä aiemmin käyttänyt letroja ja mietin, että ne olisivat ehkä auttaneet ihan luomuraskautumiseenkin, jos niitä olisi kokeiltu aiemmin.

Mulla alkoi tammikuun kierron 21.päivä progynova, seuraavien menkkojen jälkeen kierron viides päivä pergoveris, joka jatkui 14 päivään asti. Ja sit orgalutran siihen rinnalle kierron 10-14 päivät ja 15.päivä oli gonapeptyl irroitukseen. 14-17 päivinä oli myös terolut käytössä 2 tablettia/päivä, kun mainitsin lääkärille pelosta et taas irtoaa joku liian aikaisin. Kierron 17.päivä oli sit punktio. Ilmeisesti terolut auttoi, koska tyhjennettiin yhtä monta rakkulaa kuin maanantain ultrassa näkyi, torstaina oli siis punktio. Pergoveris meni muistaakseni koko ajan annoksella 225. Erona aiempiin oli nyt ettei ollut elonvaa ollenkaan ja sit tosiaan toi terolut tuli tueksi lopussa.

Mulla aloitettiin ivf-kierrossa jarrut mahdollisimman aikaisin, kun inssiyritelmissä (joihin ei koskaan päästy) ovis tapahtui piikeistä huolimatta ihan omia aikojaan. Ivf:ssäkin muutama karkasi, mutta aikaiset jarrut ilmeisesti auttoi siihen, että suurin osa oli kypsynyt samaan aikaan. Mulla johtofolli alkaa kehittyä jo ennen kuukautisia, esim. ollut luokkaa 17mm 12h ennen vuodon alkua. Ja kun folli on niin iso, se kuulemma sitten jaksaa kehittyä ihan omin avuin eteenpäin. Esim. lääkkeelliseen pas-yritykseen aloitettiin Estradot mahdollisimman aikaisin, mutta ovuloin silti ihan luomusti ja liian aikaisin.

@Lento Mulla oli viime keväänä ivf:n jälkeen kierto ihan sekaisin. Muistaakseni päivä pari lugejen jälkeen alkoi menkat, ja sitten tiputteli 2 vkoa ennen seuraavia menkkoja. Ja sama loppuvuoden lääkkeellisen pas-yritelmän jälkeen (siirtoa ei siis tehty).

Hurjaa palata tänne foorumille usean vuoden jälkeen... en uskonut että enää näissä merkeissä!

Itselläni siis pco ja miehellä vähän siittiöitä
Aloitettiin 2011 icsi hoidot saatiin 3 hedelmöitynyttä alkiota, tuoresiirto ei muistaakseni lähteny etenemään, eka pas tuulimuna ja kolmas (sen hoidon vika alkio) syntyi ihana tyttö 2012 :)

Toinen hoito alusta alkaen 2014 saatiin 6 hedelmöitynyttä alkiota, tuoresiirto ei onnistunut, eka pas ihana poika syntyi 2015 ja pakkaseen jäi 4 alkiota.

Ja näin monen vuoden jälkeen, kun useasti olin jo luopunut ajatuksesta, että lisää lapsia yritämme, päätimme että kokeillaan nuo viimeiset alkiot, vaikka ikää jo onkin...
Eka pas 01/20 - nega
Loput 3 sulatettiin samaan aikaan ja tehtiin pitkä viljely: 2 ei edenneet juurikaan ja 1 blastokysti saatiin siirrettyä... ja tänään PLUSSA testi kotona! Verikokeeseen oli lähete, mutta päätin tehdä ensin kotitestin, meen sitten ma verikokeeseen ihan vaan siksi että en voi käsittää tätä onnea ja siunausta, että tuo viimeinen mahdollisuus tekee unelman todeksi!

Oireita ei juurikaan ole ollut, joten ehdin jo hätäillä, että tää oli sitten tässä. Tällä iällä en enää lähtisi punktioon, nuo 2014 kerätyt oli se ainoa toivo.
Olen onnellinen :)
:happy093
Ja nyt vaan peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin!

Tsemppiä kaikille omiin hoitoihin, keep the faith viimeiseen oljenkorteen asti!

Moikka kaikille!

Oon pari vuotta silloin tällöin pyörinyt tällä eri keskusteluiden lukijana, mutta nyt liityin mukaan jännämään. Tämä siis ensimmäinen viesti moneen moneen vuoteen millekään foorumille :stop::bag:

On ollut upeaa seurata teidän kaikkien päivityksiä, ajatuksia, tuntemuksia ja upeeta tukea ja tsemppihenkeä toisillenne. Kiitos jakamisesta :Heartred Tullut sellainen olo, että omakin matka paikoittuu jonnekin. Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä ja voimia jännääjille. Ja niille jotka eivät jatka, iso halaus.

Lyhyesti omasta tilanteestani: olemme mieheni kanssa olleet ilman ehkäisyä ja lasta pyrkineet saamaan jo nelisen vuotta (toukokuu sen vuosipäivä). Kaksi vuotta yritettiin ennen tutkimuksiin menoa. Olemme hitaahkosti käyneet 4 inseminaatiota läpi minimilääkityksellä, olemme pitäneet taukoja ja kerran jo tehneet päätöksen ettei enää yritetä. Ja niin vain nyt tiistaina ensimmäinen punktio, josta kaikki mitä mahdollisesti tulee, menee pakkaseen hyperriskin vuoksi. Syytä lapsettomuudelle ei ole ilmennyt, nyt jännittääkin käykö jotain ilmi suunnitellun icsi/ivf -hoidon kautta. Kovasti toivomme omaa pikkuista. Terve vaan kaikille tänne :hello

Loput 3 sulatettiin samaan aikaan ja tehtiin pitkä viljely: 2 ei edenneet juurikaan ja 1 blastokysti saatiin siirrettyä... ja tänään PLUSSA testi kotona! Verikokeeseen oli lähete, mutta päätin tehdä ensin kotitestin, meen sitten ma verikokeeseen ihan vaan siksi että en voi käsittää tätä onnea ja siunausta, että tuo viimeinen mahdollisuus tekee unelman todeksi!

Oireita ei juurikaan ole ollut, joten ehdin jo hätäillä, että tää oli sitten tässä. Tällä iällä en enää lähtisi punktioon, nuo 2014 kerätyt oli se ainoa toivo.
Olen onnellinen :)
:happy093
Ja nyt vaan peukut ja varpaat pystyssä, että kaikki menee hyvin!

Tsemppiä kaikille omiin hoitoihin, keep the faith viimeiseen oljenkorteen asti!

Oo, ihana kuulla että onni on käynyt teille jo kolmannen kerran! Luo uskoa omaankin tilanteeseen.

Onko teillä muilla ollut jäätävä väsymys hoitojen aikana? Tekee mieli vain sohvalla maata :sleep011 lisäksi olo jo aika hankala, kävellä pitää tosi rauhallisesti. Liittyy ehkä tuohon hyperstimulaatioriskiin. Onko teillä ollut mimmoiset oltavat pari päivää ennen punktiota?

Elevine Mulla oli ainakin tosi turvonnut olo ja ihan kun olisi syönyt kiviä. Kävely oli vähän semmosta vaappuvaa ja hidasta. Oli tosiaan myös se hyperin riski iso.

Leenuli Onnea :)

Oo, ihana kuulla että onni on käynyt teille jo kolmannen kerran! Luo uskoa omaankin tilanteeseen.

Niin, meillä ei tosiaan kevyemmät hoidot olis mitenkään tuottaneet tulosta. Ja nyt kun katson taakse päin, niin tuo reilu 30% tod.näköisyys on lopulta meillä ollut jos hedelmöityneistä alkioista laskee! Tietysti nyt täytyy pitää ne peukut pystyssä, että tämä viimeinen menee maaliin asti hyvin!

Eli jos etenette icsi hoitoon, niin jospa alkaisi tapahtua :)
Lähetän onnea teille hoitoihisi!

Miten teillä on ollut toipuminen punktion jälkeen? Mulla torstaina tehtiin ja edelleen vatsa on ihan kuin ”täynnä kiviä” kuten palasaippua sanoi, ja kosketusarka. Vettä on juotu runsaasti, tänään on alkanut nousta lievä kuume. Ajattelin että menisi helpolla toipuminen mutta ei nyt sitten vissiin...

palasaippua: Okei, eli kovalla vasteella samat tuntemukset. Mäkin täällä vaapun pitkin kämppää ja koitan pitää pikkukoiraamme kaukana vatsasta (tykkää levätä mahan päällä). /edit: meil on hei sama tilanne! Kaikki pakkaseen jos jotain tulee, ja lääkäri soittaa n. viikon perästä punktiosta tuliko mitään. Voin vaan kuvitella miten rauhallisin mielin odottaa :eek:

Leenuli: kiitos onnesta, sitä tarvitaan :Heartpink Meillä ei mitään vikaa ole löytynyt, mutta ei yhden yhtä minkäänmoista raskautta 4v aikana, niin ei kaikki ihan optimaalista kyllä ole. Siksi ehdottivat et munasoluista puolet menis ivf ja puolet icsi, kun niin tahmeaa ollut tähän saakka.

Gaissa: mulle lääkäri varotteli että olo voi käydä vielä ikävämmäksi punktion jälkeen :nailbiting: mutta tuo lämpö kuulostaa huolestuttavalta. Jos nousee paljon, niin meitä opastettiin olemaan synnärille yhteydessä (= ymmärtäisivät naistentauteja paremmin), ei peruspäivystykseen. Muuten varmaan kannattaa huomenna soittaa hoitopaikkaan, et tsekkaavat miltä kuulostaa. Ettei oo mitään tulehduhommeleita ainakaan.

Muokattu viimeksi:
Gaissa mulla oli se punktio ma aamulla eli nyt 7 pv menossa sen jälkeen. Olen vielä tämän päivän saikulla kun jotenkin niin epänormaali olo edelleen. Kävin pe lääkärissä kun oli kanssa vähän kuumetta. Kävi ilmi, että munasarjat oli turvotessaan menny jotenkin semmoseen asentoon että painaa virtsarakkoon (johtunee osittain siitä, että itsellä kohtu on kallistunut taaksepäin). Eilen kävin kaksi tosi lyhyttä ja äärimmäisen hidasta kävelylenkkiä ja tuntui, että auttoi oloon. Jos sulla se olo jatkuu niin voithan huomenna soittaa omalle lapsettomuus/naistenpolille ja kysyä mitä ne on mieltä, kun itse soitin sillon to iltapäivällä niin käskivät tulla pe ultrattavaksi varulta. Nyt tänään alko menkat kunnolla kun alkoi olla parempi olo muuten :D

Elevine Mulla onneks loppuu odottelu sen suhteen huomenna. Toivon, että soittaisivat mahdollisimman aikaisin. Jotenkin viikko on ihan hullun pitkä aika kun käsitin alunperin et tieto tulisi aiemmin omakantaan. Mut eipä ole näkyny :/

Miten kuukautisten alku, mikäli sikäli kun ne tässä tulollaan ovat. Estääkö terolut? Vai alkaako niin kuin yleensäkin tietyn ajan päästä oviksesta

Takaisin