IVF/ICSI 2020

• Ketjun aloittaja Ketjun aloittaja Upunup
  • Aloituspäivämäärä Aloituspäivämäärä
IMG_20200228_100808.jpg
Väliaika tietoja.. Pp 5 lähtien alkoi jotain näkyä testeissä. Tänään pp 7 ja väriä tulee tikkuun. :woot::smiley-angelic001

Hei kaikki kanssa siskot!

Pittääpä munkin kirijotella tänne viimeisistä käänteistäni. Tänään oli punktio, oli harvinaisen jees homma nyt toisella kierroksella. Saalis 3kpl, vaikka 2 oli odotukissa. Ja mä siis oon tämmönen huonosti reagoiva tapaus, et pitkällä kaavalla mentiin, ja 0 ultraassa rakkuloita oli 7, joista sit noi 3 kasvo. Nyt jännätään hedelmöittymistä ja perjantain siirtoa. 1.ivf:ssä molemmat 2 munasolua hedelmöittyivät, joten toiveet korkealla että nyt myös.

No niin 1 hyvä kyydissä, loput 2 rupsahti ja meni roskiin...pitäkääpä kädet kyynärpäitä myöten ristissä.

Onnea Lukte kovasti! :smiley-bounce012

Minkä päiväinen alkio sinulle siirrettiin?

Minulla myös pp7. dpo 9 eli kaksipäiväisellä lähdettiin liikkeelle.
Keskiviikkona oli kohtuuvoimakkaat "kuukautiskivut". Sen tapaiset ainakin. Nyt parempi mutta lievähkönä jatkuu. Mahakin on ollut siitä asti löysällä. Mieleni koittaa laskea koko ajan 1+1 on miljoona. Mutta koitan olla odottamatta oireilta tai niiden kuvitelmilta liikoja.
Kaapissa on pari kymmentä testiä että varmaan tässä lähipäivinä. Nega on vain niin raskas etten tiedä milloin.

Mulla oli 4 päiväinen morula siirrossa.
Toivotaan että sullakin tarraa :) ja että tämä pysyy nyt matkassa.

Me päästiin sittenkin PAS:iin tammikuun lopun letrokierrosta. Letrot käytössä kp3-7. Ovistesti oli positiivinen kp 10 ja letrokontrolli kp 12, ja silloin lääkäri näki juuri kokoon painuvan follin eli ei oltukaan vielä myöhässä. PAS tehtiin kp 15 ja lutinus käytössä kp 12-23. R-testi tänään kp 29 olikin sitten plussa.

Ahdistushäiriöisenä ihmisenä (jolla ahdistushäiriö on vielä hormoniperäistä) reaktioni oli lähinnä orastava paniikkikohtaus Ja tokikaan tässä vaiheessa ei vielä ole luottoa asiaan, koska vajaan 2 vuoden takainen km 5+5 hyvin mielessä. Lisäksi voin keksiä miljoona muutakin asiaa, joista voi hyvin ahdistua. :nailbiting::nailbiting:

Onnea Lukte ja catlady!! :Heartred:HeartredMahtavia uutisia!
Tsemppiä upnup ja pamela piinailuun! :notworthyMinäkin siirryn piinailijoiden joukkoon, tänään siirrettiin kolmepäiväinen alkio. Kaksi muuta punktiossa saatua soluja olivat raakoja ja menivät roskiin. Eli taas on kaikki tämän yhden varassa:schoked025

Onnea plussanneille ja isot pahoittelut MiisaS!

Mulle siirrettiin blasto ja sain haaleat viivantapaiset pp8 ja pp9 herkällä testillä. Tänään ei kuitenkaan näkynyt enää mitään. Tyyppi oli yrittänyt kiinnittyä, mutta siihen se sitten jäi...

Yksi blasto vielä pakkasessa. Maaliskuu menee ohi reissun takia. Milloinkohan vuoto alkaa lugesteronien ja kiinnittymisyrityksen jälkeen? Nyt siis pp 11/dpo16.

Meidän neljästä alkiosta yksikään ei selvinnyt blastoksi asti, joten meidän hoitotaival päättyy tähän. Ja jättäydyn pikkuhiljaa taka-alalle tästä ketjusta.
Oikein paljon tsemppiä tänne kaikille! :Heartred

@MiisaS Jaksatko vielä kertoa, millainen lääkitys sulla oli ivf:ssä? Muistanko väärin, vai oliko sulla ongelmana, että munasolut karkasi liian aikaisin?

Ja pahoittelut tilanteesta!

Semmosta tuli täsä mielee ku sai ton kyytiläisen tännää, et oottako te ryypiskelly punkkua tai greippimehua kiinnittymisen avustamiseksi? Tai miten sit vehnänalkioöljy? Vai onko toi ihan huuhaata? Ja sitäki oon miettiny et ku Oys tuntuu mielellään siirtävän 2-3pv ikästä ja moni puhuu blastokystistä et miten tästä pitäs aatella? Onko balstolla paremmat mahikset ku pienemmällä? Vai voiko sit heikompi alkio kuitenki pärjätä kohdussa ja maljalla rupsahtaisi? Et tämmösiä mietteitä, oisko jollain "vastauksia" /kokemuksia/mielipidettä?

Mä söin ananasta, muistaakseni kaikilla istutuksilla. Toinen tarttunut on nyt mukana, toki olihan niitä 7 jotka ei tarttuneeto_O.. Siis tuore ananas viideksi siivuksi, aamulla tyhjään mahaan siivu päiväs alkaen siirrosta, erityisesti se kara-osa mukana. Siinä on bromelain-entsyymiä.

@MiisaS Jaksatko vielä kertoa, millainen lääkitys sulla oli ivf:ssä? Muistanko väärin, vai oliko sulla ongelmana, että munasolut karkasi liian aikaisin?

Ja pahoittelut tilanteesta!
Mulla alkoi tammikuun kierron 21.päivä progynova, seuraavien menkkojen jälkeen kierron viides päivä pergoveris, joka jatkui 14 päivään asti. Ja sit orgalutran siihen rinnalle kierron 10-14 päivät ja 15.päivä oli gonapeptyl irroitukseen. 14-17 päivinä oli myös terolut käytössä 2 tablettia/päivä, kun mainitsin lääkärille pelosta et taas irtoaa joku liian aikaisin. Kierron 17.päivä oli sit punktio. Ilmeisesti terolut auttoi, koska tyhjennettiin yhtä monta rakkulaa kuin maanantain ultrassa näkyi, torstaina oli siis punktio. Pergoveris meni muistaakseni koko ajan annoksella 225. Erona aiempiin oli nyt ettei ollut elonvaa ollenkaan ja sit tosiaan toi terolut tuli tueksi lopussa.

Semmosta tuli täsä mielee ku sai ton kyytiläisen tännää, et oottako te ryypiskelly punkkua tai greippimehua kiinnittymisen avustamiseksi? Tai miten sit vehnänalkioöljy? Vai onko toi ihan huuhaata? Ja sitäki oon miettiny et ku Oys tuntuu mielellään siirtävän 2-3pv ikästä ja moni puhuu blastokystistä et miten tästä pitäs aatella? Onko balstolla paremmat mahikset ku pienemmällä? Vai voiko sit heikompi alkio kuitenki pärjätä kohdussa ja maljalla rupsahtaisi? Et tämmösiä mietteitä, oisko jollain "vastauksia" /kokemuksia/mielipidettä?

Itse oon käyttänyt vehnänalkioöljyä ja punkkuakin tilkan juonut iltaisin. Vaikka lääkäri sanoi että poppakonsteja ei oikein ole... Jos on hyvä alkio niin kiinnittyy kyllä.
Blastoiksi viljely tiputtaa pois alkiot jotka ei jatkaisi kohdussakaan pidemmälle. Että sikäli on vähän paremmat mahdollisuudet kun on jo niin monisoluinen. Mutta kyllä 2-3 päiväinen voi olla yhtä hyvä ja jatkaa jakautumista.
Tsemppiä piinailuun!

Me päästiin sittenkin PAS:iin tammikuun lopun letrokierrosta. Letrot käytössä kp3-7. Ovistesti oli positiivinen kp 10 ja letrokontrolli kp 12, ja silloin lääkäri näki juuri kokoon painuvan follin eli ei oltukaan vielä myöhässä. PAS tehtiin kp 15 ja lutinus käytössä kp 12-23. R-testi tänään kp 29 olikin sitten plussa.

Ahdistushäiriöisenä ihmisenä (jolla ahdistushäiriö on vielä hormoniperäistä) reaktioni oli lähinnä orastava paniikkikohtaus Ja tokikaan tässä vaiheessa ei vielä ole luottoa asiaan, koska vajaan 2 vuoden takainen km 5+5 hyvin mielessä. Lisäksi voin keksiä miljoona muutakin asiaa, joista voi hyvin ahdistua. :nailbiting::nailbiting:

Paljon sulla Catlady on yleensä normi kierto? Mulla alko tänään kans Letrot ja ovistestejä suosittelin tekemään vasta kp12 -> (normi kierto 31pv heitelly kyllä ivf:n jälkeen 32-36). No kaveri sitten meni sanomaan, että letroja syödessä hänellä oli ollut ovis plussa jo ~kp 9 ja hänelläkin pitkä kierto. Ajattelin meneekö koko pas taas ohi suun letrojenkin kanssa, jos ovis onkin alku kierrosta... :confused:

Kaikki joilla on ollu noita Lugesteroneja, niin ootteko kokeneet niiden laittamisen helpoksi? Lykätäänkö ne ihan pelkästään sormilla vai onko niissä joku apuväline, että ne saa tarpeeksi pitkälle? Kammottaa jostain syystä enemmän kuin piikit. :nailbiting:

Niin ja onnea kaikille, jotka on jo saaneet kyytiläisen matkaan :)

Mulla hautuu pikkuhousunsuojilla iho rikki, se hengittämätön muovi ilmeisesti. Menkkojen aikana yrittää samaa mut luget kun on käytössä pitempään. Ja nyt tää 12 vkoa putkeen. Lugejen suttaus on ainut inha homma koko hommas, pistelykään ei ollut niin paha. Käytänkin pikkarinsuojana keittiöpaperia taiteltuna, iho hengittää sentään vähän.

Takaisin