Soolomamiko
Jostain jotain jo tietävä
Voimia MiisaS
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hei kaikki kanssa siskot!
Pittääpä munkin kirijotella tänne viimeisistä käänteistäni. Tänään oli punktio, oli harvinaisen jees homma nyt toisella kierroksella. Saalis 3kpl, vaikka 2 oli odotukissa. Ja mä siis oon tämmönen huonosti reagoiva tapaus, et pitkällä kaavalla mentiin, ja 0 ultraassa rakkuloita oli 7, joista sit noi 3 kasvo. Nyt jännätään hedelmöittymistä ja perjantain siirtoa. 1.ivf:ssä molemmat 2 munasolua hedelmöittyivät, joten toiveet korkealla että nyt myös.
Meidän neljästä alkiosta yksikään ei selvinnyt blastoksi asti, joten meidän hoitotaival päättyy tähän. Ja jättäydyn pikkuhiljaa taka-alalle tästä ketjusta.
Oikein paljon tsemppiä tänne kaikille!
Mulla alkoi tammikuun kierron 21.päivä progynova, seuraavien menkkojen jälkeen kierron viides päivä pergoveris, joka jatkui 14 päivään asti. Ja sit orgalutran siihen rinnalle kierron 10-14 päivät ja 15.päivä oli gonapeptyl irroitukseen. 14-17 päivinä oli myös terolut käytössä 2 tablettia/päivä, kun mainitsin lääkärille pelosta et taas irtoaa joku liian aikaisin. Kierron 17.päivä oli sit punktio. Ilmeisesti terolut auttoi, koska tyhjennettiin yhtä monta rakkulaa kuin maanantain ultrassa näkyi, torstaina oli siis punktio. Pergoveris meni muistaakseni koko ajan annoksella 225. Erona aiempiin oli nyt ettei ollut elonvaa ollenkaan ja sit tosiaan toi terolut tuli tueksi lopussa.@MiisaS Jaksatko vielä kertoa, millainen lääkitys sulla oli ivf:ssä? Muistanko väärin, vai oliko sulla ongelmana, että munasolut karkasi liian aikaisin?
Ja pahoittelut tilanteesta!
Semmosta tuli täsä mielee ku sai ton kyytiläisen tännää, et oottako te ryypiskelly punkkua tai greippimehua kiinnittymisen avustamiseksi? Tai miten sit vehnänalkioöljy? Vai onko toi ihan huuhaata? Ja sitäki oon miettiny et ku Oys tuntuu mielellään siirtävän 2-3pv ikästä ja moni puhuu blastokystistä et miten tästä pitäs aatella? Onko balstolla paremmat mahikset ku pienemmällä? Vai voiko sit heikompi alkio kuitenki pärjätä kohdussa ja maljalla rupsahtaisi? Et tämmösiä mietteitä, oisko jollain "vastauksia" /kokemuksia/mielipidettä?
Me päästiin sittenkin PAS:iin tammikuun lopun letrokierrosta. Letrot käytössä kp3-7. Ovistesti oli positiivinen kp 10 ja letrokontrolli kp 12, ja silloin lääkäri näki juuri kokoon painuvan follin eli ei oltukaan vielä myöhässä. PAS tehtiin kp 15 ja lutinus käytössä kp 12-23. R-testi tänään kp 29 olikin sitten plussa.
Ahdistushäiriöisenä ihmisenä (jolla ahdistushäiriö on vielä hormoniperäistä) reaktioni oli lähinnä orastava paniikkikohtaus Ja tokikaan tässä vaiheessa ei vielä ole luottoa asiaan, koska vajaan 2 vuoden takainen km 5+5 hyvin mielessä. Lisäksi voin keksiä miljoona muutakin asiaa, joista voi hyvin ahdistua.